MKT kirjoitti:Eivät suostuneet polyuretaanipusliin kun tukivarsia vaihdettiin toista kierrosta vaan se olisi pitänyt tehdä omaan piikkiin ja alustan osalta takuu olisi loppunut siihen. Mutta olisi erittäin mielenkiintoista kokeilla mikä Muukkosen kanta asiaan on.
Poistavatko polyuretaanipulsat ne nutinat ja narinat etupäästä? Onko nuo kalliit osat/pahoja vaihtaa?
Ei ole 156ssa kokemusta, 164ssa ainakin välykset ja vetely katosivat. Tosin ainakin kuivat PU-puslat saattavat ääntää (narista) kumisia enemmänkin
Muukkosella taitaa korjaussarja 156seen olla jotain alle 150 euroa. Jos omistaa sopivia prässejä tai polttolaitteita tai omaa muutoin käyttöoikeuksia tuollaisiin laitteisiin + nosturipaikan niin ei vaihto pitäisi kovin iso juttu olla. Hakusanalla löytynee keskustelua asian tiimoilta.
Soitin kyseisen 156:sen omistajalle ennen ostopäätöstä ja kyselin auton kunnosta ja käyttäytymisestä. Edellinen omistaja mainitsi yhtenä negatiivisena asiana kuivuneista pulsista johtuvan narinan. Tuo ei kaiketi ole kuin "kosmeettinen" seikka?
Periaatteessa ja lyhyellä tähtäimellä se ei ole kuin korville kosmeettinen häiriö. Kuitenkin ikävä tosiasia on että silloin kun ääntä kuuluu on voitelussa puutetta ja kuluvat osat kuluvat.
Tukivarsia saa uusittua takuuna jos auton takuu on voimassa. Edestä on toinen ylätukivarsi vaihdettu kerran. Takaa lähes kaikki kahteen kertaan... Ainakin SW:ssä poikittaisten takatukivarsitikkujen elinikä näyttää olevan 20 tkm.
Mulla oli 164:ssä uretaanipuslat, en kylläkään muista montako vuotta ne ehtivät alla olemaan. Eivät ikinä narisseet, johtunee ehkä siitä että kasaamisvaiheessa tungin joka paikkaan reilun mällin kuparitahnaa.
MKT kirjoitti:Tukivarsia saa uusittua takuuna jos auton takuu on voimassa. Edestä on toinen ylätukivarsi vaihdettu kerran. Takaa lähes kaikki kahteen kertaan... Ainakin SW:ssä poikittaisten takatukivarsitikkujen elinikä näyttää olevan 20 tkm.
Täytyykö varsista löytyä selvä välys ennen kuin saa takuuseen vai riittääkö epätarkka ohjaustuntuma ja ratin vetely?
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:kasaamisvaiheessa tungin joka paikkaan reilun mällin kuparitahnaa.
Yleisesti ottaen auton alta kun jotain vaihtaa, kannattaa tunkea kuparitahnaa reilusti niin kierteisiin, holkkeihin kuin muttereihinkin. Säästää seuraavalla avauskerralla hermoja ja aikaa... ja tietysti puslat yms kestää pitempään kun on kunnon rasva välissä
Vaihdoin keväällä 156:een ylätukivarsiin powerflexit... viikon oli hiljaista, sitten alkoi entistä pahempi narina. Pitänee ottaa uusiksi ja "kuparitahnata" oikein kunnolla.
Tahnaa tai rasvaa ei kannata muovipusliin laittaa jos ovat itsevoitelevat tai noita aineita imevät ja siten turpoavat. Tuli kilpurin alatukivarsien puslat juuri hoonattua (ovat nailonia - toisenlaisiinhan noi olisi pitänyt vaihtaa mutta kun kiire oli) kun olivat turvonneet koskeudesta ja öljystä lähes liikkumattomaan tilaan - ei ihme että käyttäytyi hieman oudosti
Enpä tulut ajatelleeksi tosiaan noita muovipuslia... itse oon aina vaihdellu noita vakio rautaholkilla varustettuja kumipuslia joihin kannattaa kyllä laittaa voiteet sisään jos meinaa saada pultin ilman suurempaa väkivaltaa vielä uloskin holkin sisältä
BSTR kirjoitti:Tahnaa tai rasvaa ei kannata muovipusliin laittaa jos ovat itsevoitelevat tai noita aineita imevät ja siten turpoavat. Tuli kilpurin alatukivarsien puslat juuri hoonattua (ovat nailonia - toisenlaisiinhan noi olisi pitänyt vaihtaa mutta kun kiire oli) kun olivat turvonneet koskeudesta ja öljystä lähes liikkumattomaan tilaan - ei ihme että käyttäytyi hieman oudosti
Noissa Powerflexin uretaanipuslissa tuli mukana pieni nyssäkkä kuparitahnaa, joten tuskin ne siitä pahastuvat. Muut puslat voivat sitten olla eri juttu.
alfista kirjoitti:Täytyykö varsista löytyä selvä välys ennen kuin saa takuuseen vai riittääkö epätarkka ohjaustuntuma ja ratin vetely?
Tämä riippuu eniten auringonpilkkujen määrästä eli oikeammin asiakkaan ja DA:n "asiakaspalvelijan" välisestä suhteesta. Jos mistään ei löydy väljää niin saattaa olla etteivät tuurilla lähde kokeilemaan. Aina kannattaa yrittää - toistaiseksi olen itse koettanut kotona missä välys on ja sitten kertonut mikä osa pitää vaihtaa . Se "asentajien" ammattitaidosta. AutoMilano on ollut ainoa paikka joka on löytänyt kuluneet puslat ilman että on tarvinnut pitää kädestä kiinni.
BSTR kirjoitti:Riippuu vähän mihin tuolla viittaat, mutta ei taida ikävä kyllä kierrosaikaa juuri sekuntia enempää parantaa... eikä vaikuta suoranopeuteen
Niin tuosta aiheesta kirjoiteltiin joskus Endurance aiheen yhteydessä. Ja kyllä se suorillekin vaikuttaa jos pääsee mutkasta suuremmalla nopeudella ulos
MKT kirjoitti:Tämä riippuu eniten auringonpilkkujen määrästä eli oikeammin asiakkaan ja DA:n "asiakaspalvelijan" välisestä suhteesta. Jos mistään ei löydy väljää niin saattaa olla etteivät tuurilla lähde kokeilemaan. Aina kannattaa yrittää - toistaiseksi olen itse koettanut kotona missä välys on ja sitten kertonut mikä osa pitää vaihtaa . Se "asentajien" ammattitaidosta. AutoMilano on ollut ainoa paikka joka on löytänyt kuluneet puslat ilman että on tarvinnut pitää kädestä kiinni.
Jep, tuo on varmasti monille tuttua. Parasta olisi teipein merkitä kaikki mutterit, nivelet ym kohteet niin viesti menee asentajalle asti... älytöntä, että ammattilaisia pitää näin harrastus pohjalta neuvoa. Sama juttuhan tuo on myös esim. lääkärissä.