Old school kolarikorjausta

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Old school kolarikorjausta

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

Vanhat suomalaiset käsityötaidot herättää kunnioitusta maailmalla:

http://thechicaneblog.com/2012/05/07/th ... mpress-me/" onclick="window.open(this.href);return false;

Alkuperäinen Tekniikan maailman juttu vuodelta 1958 ja taustaa löytyy täältä:

http://www.forum-auto.com/sport-auto/hi ... 61-245.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Lainaus Tuulilasin tarinasta vuodelta 1982:
"Ainut joka uskalsi ottaa tehtävän vastaan oli Uusi autokoriteollisuus Helsingin pitäjän kirkolla"

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Old school kolarikorjausta

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Joo, no vastaavat käsityöntaidot on kateissa aika monella alalla.

Uusia tuppaa usein saamaan halvemmalla, kuin tänäpäivänä minkään korjausta. :(
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
flapjack
Viestit: 473
Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
Paikkakunta: Oulu

Re: Old school kolarikorjausta

Viesti Kirjoittaja flapjack »

Ihmiset kallistuu, tavarat halpuu.
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.

Avatar
tumbe
Viestit: 706
Liittynyt: 27 Huhti 2006, 16:14
Car(s): BMW F11 Ex: Insignia ST 1.6t, 159 2.4, 156 ts
Paikkakunta: Tampere

Re: Old school kolarikorjausta

Viesti Kirjoittaja tumbe »

http://www.jkt.fi/500TR.htm
Tuossa lisää juttua Suomeksi.

Avatar
Cadamuro
Viestit: 1056
Liittynyt: 26 Touko 2011, 22:34
Car(s): 159 2.4 TI farkku.
155 2.0 TS WB
75 2.0 TC
75 3.0 V6 America
Fiat Tipo sport 2000 Roadsport 2B
156 TS (ex)
Fulvia 1.3 HF (ukon).
Giulietta -81 (^)
128SC Kilpuri (^) (ex)
155 v6 (ex)
Paikkakunta: Mänttä

Re: Old school kolarikorjausta

Viesti Kirjoittaja Cadamuro »

OT: olen oikeasti nähnyt 250TR ferrarin. Kaksihan niitä taitaa olla vielä olemassa askolinin väreissä(?), toinen jenkeissä, toinen suomessa. Jenkeissä olevassa on alkuperäinen moottori ja tehty kori, suomessa olevassa aito koppa ja toinen moottori. En nyt yhtään muista, saattoi olla toisinpäinkin. Voi olla että selitän noista valmistusmääristä sun muusta puutaheinää, mutta sen tiedän että oikeasti eräässä paikassa suomessa on normaalissa autotallissa tuo sinivalkoinen 250 Testarossa. Olin silloin jonkun 8 vuotias kun sen näin, eli siitä on 11 vuotta, olen siis 19 nyt jos joku alkaa laskemaan ikää.. :lol:

Muistan kun osoittelin pressun alle suu pyöreänä, kun ferrarin merkki paistoi vähän. Omistaja sitten otti pressun pois ja alkoi kertomaan autosta vähän historiaa. Enpä tuosta silloin sen enempää tajunnut kun että siinä on hiiienot pakoputket ja fellalin melkki.

E: Selvennystä tuli. Siis niitä oli kaksi kappaletta, joidenka koneet meni kuulemma ristiin jossain vaiheessa.
Kantapään kautta vuodesta -93..

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Re: Old school kolarikorjausta

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Entinen työkaverini, peltiseppä kertoi että vanhempien ferrarien pellit on kuin muovailuvahaa. Muutaman kunnolla myttyyn vedetyn fefen se leipoi suoraksi. Kuulemma voi naputella ihan loputtomiin ja uudelleen ja uudelleen eikä pelti ole siitä moksiskaan.

Vastaa Viestiin