156:sen valoshow
Valvoja: Moderators
- EdotL
- Viestit: 878
- Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
- Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
156:sen valoshow
Alfani (156 2,0TS -98 ) päätti sitten eilen pitää valoillaan omaa kivaa.
Olin lähdössä lomareissulta kotimatkalle kun huomasin että vilkuttaessa kaikki etupään valot sammuvat. Vilkku pois päältä niin kaikki valot syttyvät .
Lähdin kuitenkin tien päälle ja jonkun ajan kuluttua pysähdyin katsomaan mitä siellä etupäässä mahtaa palaa. Parkit paloivat ok, pitkät tuntuivat toimivan kuten sumuvalotkin, mutta lyhkäsistä ei enää ollut tietoakaan...
Siinä sitten ajelin kaatosateessa pelkillä parkeilla ja sumuvaloilla ja kärsin vastaantulevien valojen vilkuttelusta .
Mutta asiaan. Selailin tuossa vanhoja viestejä ja havaitsin että tämä ei ole eka kerta kun tällaista tapahtuu. Mistäköhän päin tuota ongelmaa pitäisi lähteä etsimään? Viiksestä vai jostain muualta? Tosin auto on ostettu vasta kaksi kuukautta sitten, joten voisi kai olettaa että ongelma menee vielä vastuutakuun piikkiin.
Piru vie että pännii.
Olin lähdössä lomareissulta kotimatkalle kun huomasin että vilkuttaessa kaikki etupään valot sammuvat. Vilkku pois päältä niin kaikki valot syttyvät .
Lähdin kuitenkin tien päälle ja jonkun ajan kuluttua pysähdyin katsomaan mitä siellä etupäässä mahtaa palaa. Parkit paloivat ok, pitkät tuntuivat toimivan kuten sumuvalotkin, mutta lyhkäsistä ei enää ollut tietoakaan...
Siinä sitten ajelin kaatosateessa pelkillä parkeilla ja sumuvaloilla ja kärsin vastaantulevien valojen vilkuttelusta .
Mutta asiaan. Selailin tuossa vanhoja viestejä ja havaitsin että tämä ei ole eka kerta kun tällaista tapahtuu. Mistäköhän päin tuota ongelmaa pitäisi lähteä etsimään? Viiksestä vai jostain muualta? Tosin auto on ostettu vasta kaksi kuukautta sitten, joten voisi kai olettaa että ongelma menee vielä vastuutakuun piikkiin.
Piru vie että pännii.
- niki
- Viestit: 1633
- Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
- Paikkakunta: Aura
No mulla oli juuri tuo sama ongelma- eli ajovalot oli kaput.
Airiston auto vaihtoi tuolloin valoviiksen, mutta se ei auttanut. Kun he nostivat kädet pystyyn, niin Delta näytti osaamistaan ja paikansi hetkessä vian hapettuneeseen liittimeen- eli se on varmaan tässäkin tapauksessa vian aiheuttaja...
Tässä tuli muuten mieleen Punton 100tkm kestotesti AutoBildissä. Siinäkin taisi ainoa vika tuona aikana olla 1 hapettunumaan päässyt liitin... Haukkuivat huoltoa syylliseksi, sillä oikealla huollolla ja liittimien ajoittaisella öljyämisellä ei kuulemma tuotakaan olisi välttämättä tapahtunut...
EDIT: Tuo kuulostaa siksikin niin tutulta, että omakin auto oli juuri ostettu- itseasiassa valot eivät toimineet jo silloin kun auton liikkeestä sain. Voisiko olla, että liittimet pääsevät hapettumaan kun autoliike parhaimmillaan voi makuuttaa autoa kuukausia takapihalla?
Airiston auto vaihtoi tuolloin valoviiksen, mutta se ei auttanut. Kun he nostivat kädet pystyyn, niin Delta näytti osaamistaan ja paikansi hetkessä vian hapettuneeseen liittimeen- eli se on varmaan tässäkin tapauksessa vian aiheuttaja...
Tässä tuli muuten mieleen Punton 100tkm kestotesti AutoBildissä. Siinäkin taisi ainoa vika tuona aikana olla 1 hapettunumaan päässyt liitin... Haukkuivat huoltoa syylliseksi, sillä oikealla huollolla ja liittimien ajoittaisella öljyämisellä ei kuulemma tuotakaan olisi välttämättä tapahtunut...
EDIT: Tuo kuulostaa siksikin niin tutulta, että omakin auto oli juuri ostettu- itseasiassa valot eivät toimineet jo silloin kun auton liikkeestä sain. Voisiko olla, että liittimet pääsevät hapettumaan kun autoliike parhaimmillaan voi makuuttaa autoa kuukausia takapihalla?
Ammattina autokauppa
- EdotL
- Viestit: 878
- Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
- Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
Samasta liikkeeestä ollaan autot ostettu . Toivottavasti suhtautuvat tähän tapaukseen yhtä suopeasti kuin sun Alfasi kohdalla. No, onhan niillä nyt ainakin kokemusta miten asiassa on paras menetellä.niki kirjoitti:Airiston auto vaihtoi tuolloin valoviiksen, mutta se ei auttanut. Kun he nostivat kädet pystyyn, niin Delta näytti osaamistaan ja paikansi hetkessä vian hapettuneeseen liittimeen- eli se on varmaan tässäkin tapauksessa vian aiheuttaja...
Juuri tätä kaipasin. Vaikka nyt homma hoituu tod.näk. takuutyönä, niin vastaisen varalle olisi hyvä tietää missä vika piilee.puuha kirjoitti:Kertokaa nyt ihmeessä missä se liitin sijaitsee, ettei tarvii kaikkia repiä auki...
- niki
- Viestit: 1633
- Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
- Paikkakunta: Aura
Voi kun vaan tietäisin. Kysyin kyllä, mutta en saanut vastausta...puuha kirjoitti: Kertokaa nyt ihmeessä missä se liitin sijaitsee, ettei tarvii kaikkia repiä auki...
Älä ihmeessä! Keneltä ostit? Nyt sitten ainakin tiedämme, mistä liikkeestä tulevat kaikki suomen valovikaiset Alfat Mahtavasti on kaikki mun ongelmat ainakin hoitaneet niin nykyisen kuin edellisenkin auton kanssa (eivät halua menettää hyvää asiakasta) ilman mitään vastaväitteitä ja kysymättä on tullut ilmaiset laina-autot joten hyvin tyytyväinen täytyy kyseiseen lafkaan olla. Varmasti tietävät tällä kertaa hakea vikaa oikeasta paikasta, kun siitä silloin oli niin paljon juttua niiden kanssa. Multa saa sanoa terkkuja kun käyt viemässä autoa huollettavaksi!EdotL kirjoitti:Samasta liikkeeestä ollaan autot ostettu . Toivottavasti suhtautuvat tähän tapaukseen yhtä suopeasti kuin sun Alfasi kohdalla. No, onhan niillä nyt ainakin kokemusta miten asiassa on paras menetellä.
Ammattina autokauppa
- Alfetta&156
- Viestit: 205
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:15
- Car(s): 156/166/ALFETTA 2.0
Kyseinen liitin sijaitsee ratin takana olevan muovikotelon sisällä. Tarkemmin löytyy kun avaat kotelon ja seuraat valoviiksestä lähteviä johtoja hetken matkaa. Siellä on semmoinen riviliitin, johon muistaakseni tulee noin 6-8 johtoa (voin muistaa väärin, on pari vuotta kun liitokset parantelin). Omassa 156:ssa tämän liittimen johtimet oli tosi huonosti laitettu paikoilleen ja valo-ongelma hävisi kun johtoja hieman töni paremmin paikoilleen. Liitin ei sinänsä ollut yhtään hapettunut, vaan kontakti oli fyysisesti huono. Vinkin sain tähän hommaan ongelman havaittuani Konalan DA:sta jossa kertoivat tämän ominaisuuden olevan "vakiokamaa"!
Alfa Romeo Alfetta 2000 4D -82, AR 156 2.0 TS -98, AR 156 SW 2.5 V6, Piaggio Vespa LX -08
- EdotL
- Viestit: 878
- Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
- Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
E.Soisalon kanssa hierottiin kaupat. Täytyy itsekin sanoa että liikkeen toiminta on ainakin tähän asti ollut mallikelpoista. Omasta Alfasta korjattiin kaupanteon yhteydessä mukisematta yläpallonivel, jarrulevyt ja -palat eteen sekä moniurahihna. Nyt onkin tämän valo-ongelman yhteydessä aikomus keskustella vielä parista kosmeettisesta pikkuseikasta, josko nekin vielä saataisiin kuntoon.niki kirjoitti: Älä ihmeessä! Keneltä ostit? Nyt sitten ainakin tiedämme, mistä liikkeestä tulevat kaikki suomen valovikaiset Alfat Mahtavasti on kaikki mun ongelmat ainakin hoitaneet niin nykyisen kuin edellisenkin auton kanssa (eivät halua menettää hyvää asiakasta) ilman mitään vastaväitteitä ja kysymättä on tullut ilmaiset laina-autot joten hyvin tyytyväinen täytyy kyseiseen lafkaan olla. Varmasti tietävät tällä kertaa hakea vikaa oikeasta paikasta, kun siitä silloin oli niin paljon juttua niiden kanssa. Multa saa sanoa terkkuja kun käyt viemässä autoa huollettavaksi!
Jes! Tulihan se sieltä! Kiitoksia!Alfetta&156 kirjoitti:Kyseinen liitin sijaitsee ratin takana olevan muovikotelon sisällä.
- niki
- Viestit: 1633
- Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
- Paikkakunta: Aura
No mutta niin minäkin Soisalo on mielestäni kyllä loistotyyppi.. Tulee aina välillä juteltua ihan niitä näitä ja haettua hienoja autoja koeajoon- eikä palautuksella ole koskaan ollut kiirettä... Olen ostanut jo useamman auton Soisalolta joten tunnen kaverin aika hyvin... Uskon että laittavat kuntoon nuo pikkujututkin ihan nätisti. Soisalo on ainakin myyjä, joka osaa kuunnella ja nähdä asiat asiakaan näkökulmasta... Tai sitten se vaan esittää todella hyvin... On antanut myös kaupungin parhaat hyvitykset, mutta kyllä liikkeen pyyntihinnoissakin ilmaa on... Olen kyllä tehnyt periaatepäätöksen, että haen seuraavankin auton tuolta- siis Alfan, vaikka volsuliike onkin.EdotL kirjoitti:
E.Soisalon kanssa hierottiin kaupat. Täytyy itsekin sanoa että liikkeen toiminta on ainakin tähän asti ollut mallikelpoista. Omasta Alfasta korjattiin kaupanteon yhteydessä mukisematta yläpallonivel, jarrulevyt ja -palat eteen sekä moniurahihna. Nyt onkin tämän valo-ongelman yhteydessä aikomus keskustella vielä parista kosmeettisesta pikkuseikasta, josko nekin vielä saataisiin kuntoon.
Sori että meni vähän OT:n puolelle...
Ammattina autokauppa
- EdotL
- Viestit: 878
- Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
- Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
Jep. Homma hoidossa. Airiston Auto kuittaa viulut ja Delta hoitaa huollon. Eivät nyt heti uskaltaneet Deltassa sanoa mistä moinen johtuu, mutta yritän sitten työn valmistuttua kaivaa tiedon jotta sitä voi sitten välittää eteenpäin. Pahus vaan että Deltan hollolla tuntuu olevan todella kiire tjsp. koska oma auto pääsee työn alle vasta viikon päästä. Noh, pitää vain välttää pimeällä ajoa.
- EdotL
- Viestit: 878
- Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
- Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
No niin, valot on taas kunnossa. Kyse ei ollut tällä kertaa tuosta liittimestä, vaan viiksessä oli jotain konkreettista vikaa. Höpisivät jostakin kellojousesta jotain? No pojat nakkasivat paikalleen uuden viiksipaketin, siis sen ratin takana olevan mötikän jossa on kaikki viikset kiinni. Eli nyt on sitten pyyhkijä puolikin uuden uutta. Vähän käy sääliksi VV-auton E.Soisaloa, nimittäin homman kustannus oli melko tarkkaan 590 eypoa Työ itsessään kesti vajaa 45 minuuttia. Asentaja (en nyt muista nimeä) oli hyvinkin asiallinen, turistiin siinä homman aikana niitä näitä Alfoista ja yhteen ääneen päiviteltiin varaosien hintoja.
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Veljeni oli kanssa naureskellu italialaiselle sähköosaamiselle, kun oli ajellut treellä 156:sen perässä josta sammui ajovalot kun käytti pissapoikaa . Joku hänen tuttu joka on paljon korjaillut fiiujen sähköjä, sanoi että luigi ei tiedä että sähkö ei kulje samassa johdossa kuin yhteen suuntaan. Miksiköhän sitten minunkin alfa on aivan täynnä johtoa .
Kuitenkin jotenkin tuntuu että on siellä kaikkea turhaa ja ylimääräistä, kun testailin ajovaloja niin irrottelin niiden releitä, mutta valot vaan paloivat vaikka irroitin kaikki.
Edit. 300 viestiä täynnä
Kuitenkin jotenkin tuntuu että on siellä kaikkea turhaa ja ylimääräistä, kun testailin ajovaloja niin irrottelin niiden releitä, mutta valot vaan paloivat vaikka irroitin kaikki.
Edit. 300 viestiä täynnä
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
164:ssä on aika monta relettä, joilla on jotain kummaa tekemistä ajovalojen kanssa. Itse metsästin aikanaan palanutta relettä, joka toisinaan jätti ajovalot päälle vaikka viiksi oli käännetty nollille ja virtalukostakin virrat katkaistu. Huomasin, että keskikonsolin takaosan sisällä on kasa releitä, jotka jotenkin kummallisesti vaikuttavat ajovaloihin ja sieltähän se palanut relekin löytyi.
Se siitä ja loput kirjeessä, tai ainakin toisessa ketjussa.
Se siitä ja loput kirjeessä, tai ainakin toisessa ketjussa.
- Epäkelpokeräilijä -
- niki
- Viestit: 1633
- Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
- Paikkakunta: Aura
Mullakin vaihtoivat ensin tuon viiksen, taisi siinäkin jotain häikkää silloin olla... Ei mennyt koko paketti vaihtoon, mutta kyllä siinä sitten Soisalon kanssa lopuksi päiviteltiin että jäi VV-autolta tällä kertaa katteet aika vähiin- mun alfaan kun tehtiin kaikenlaista pientä remonttia VV-auton laskuunEdotL kirjoitti:No niin, valot on taas kunnossa. Kyse ei ollut tällä kertaa tuosta liittimestä, vaan viiksessä oli jotain konkreettista vikaa.
Ammattina autokauppa
Eipä tuossa paljon sähköosaamisen kanssa tekemisissä olla. Itsekin sammutan aina ajovalot kun käytän pissapoikaa, ei suotta tuhlaa nesteitä ajovaloille.Epezi kirjoitti:Veljeni oli kanssa naureskellu italialaiselle sähköosaamiselle, kun oli ajellut treellä 156:sen perässä josta sammui ajovalot kun käytti pissapoikaa
- 155156
- Viestit: 1763
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Samma här
Samma här, varsinkin jos on puhdas auto.Roach kirjoitti:Eipä tuossa paljon sähköosaamisen kanssa tekemisissä olla. Itsekin sammutan aina ajovalot kun käytän pissapoikaa, ei suotta tuhlaa nesteitä ajovaloille.