156 -99 eritasoinen takapää
Valvoja: Moderators
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
156 -99 eritasoinen takapää
Eli, sedan 156 kyseessä, vaihdettu n.1,5 v sitten autofitil jouset, takaiskarit ja ylätukilaakerit, jouset on jotkut en muista ja iskarit sachs:it.
Huomasin kuitenkin, että oikealla puolella, korin ja renkaan välinen rako on n.2-3 cm suurempi kuin vasemmalla. Mikä voi olla vikana? asentaja pelotteli, että yläpää johon iskari tulee on usein alfoisssa niin mätä, että rupeaa pikkuhiljaan painuun iskari kontin puolelle ja sopivassa töyssyssä tulee takalasin läpi? eikai?
Kattelin kuitenki, eikä sieltä mitään sen erikoisempaa löytynyt, iskarit ei vuoda, jouset on ehjät, ripustus on ehjä eikä mätää näkynyt kontinpuolella eikä lokkarin. ensiviikon ti tarkistusaika.
kiitos etukäteen!
Huomasin kuitenkin, että oikealla puolella, korin ja renkaan välinen rako on n.2-3 cm suurempi kuin vasemmalla. Mikä voi olla vikana? asentaja pelotteli, että yläpää johon iskari tulee on usein alfoisssa niin mätä, että rupeaa pikkuhiljaan painuun iskari kontin puolelle ja sopivassa töyssyssä tulee takalasin läpi? eikai?
Kattelin kuitenki, eikä sieltä mitään sen erikoisempaa löytynyt, iskarit ei vuoda, jouset on ehjät, ripustus on ehjä eikä mätää näkynyt kontinpuolella eikä lokkarin. ensiviikon ti tarkistusaika.
kiitos etukäteen!
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: 156 -99 eritasoinen takapää
Halpis(madallus)jouset saattavat myös painua yllättävän nopesti kasaan. Aikoinaan pikkuveljelle kävi näin Ascon kanssa.
Ei tosin noin eritahtiin.
Onko iskaritornin mätyys ihan Esson juttuja, en muista kuulleeni tai lukeneeni?
Enemminkin vanhat jousilautaset mätii, täältäkin löytyy kuvia.
Ei tosin noin eritahtiin.
Onko iskaritornin mätyys ihan Esson juttuja, en muista kuulleeni tai lukeneeni?
Enemminkin vanhat jousilautaset mätii, täältäkin löytyy kuvia.
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: 156 -99 eritasoinen takapää
Eilen -03 SW:n takatornia katselleena voisin hyvinkin kuvitella, ettei olisi pelkästään ST1 Time-Outin juttuja. Voi parin vuoden päästä joutua hitsuuttelemaan, sen verran näytti pinnat olevan ruosteessa.Finest kirjoitti:Onko iskaritornin mätyys ihan Esson juttuja, en muista kuulleeni tai lukeneeni?
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: 156 -99 eritasoinen takapää
Itsellä ei ole mennyt miksikään. Ainoastaan oikean puolen mikälie -peltikaukalo tornin alta/sisälokarin vierestä.
Massannut kyllä olen ja ennen sitäkin näytti siistiltä. Auto on luokkaa 5v vanhempi kuin teikäläisellä.
Massannut kyllä olen ja ennen sitäkin näytti siistiltä. Auto on luokkaa 5v vanhempi kuin teikäläisellä.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: 156 -99 eritasoinen takapää
juu, mätää ei pitäis olla, onhan noi rakenteet aika vahvaks tehty. Koputtelin sieltä täältä ja ihan kovalta kuullostaa ja tuntuu. juttelin tutun autoasentajan kanssa jolla varmasti on pitkää kokemusta autoista ni voi olla et puslat rupee vanheneen ja painuun kasaan, rengasprofiilin kuluminen, keula(matalampi kuin perä) ym ym. oli hän kuitenkin sitä mieltä ettei mätä.
- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
Re: 156 -99 eritasoinen takapää
Aikoinaan kävi sillätavalla, että toisenpuolen jousesta poikkesi yksikierros ja tämän seurauksena toinen puoli matalammalla kuin toinen. Kyseiset tarvike vieterit oli laitettu parivuotta aikaisemmin paikoilleen. Tästä on kyllä jo aikaa, mutta kuitenkin syy voi olla jousiissakin, joten kannattaa tarkistaa.
-
- Viestit: 815
- Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
- Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999 - Paikkakunta: Helsinki
Re: 156 -99 eritasoinen takapää
-99 vuosimallin 166:sessa oli ainakin jousilautaset ihan loppuun asti ruosteessa.
Mutta arvelisin kyllä että jousi on poikki....
Mutta arvelisin kyllä että jousi on poikki....
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: 156 -99 eritasoinen takapää
Takatukivarsien puslien kunto ei vaikuta ajokorkeuteen. Renkaan epätasainen kuluminen voisi maksimissaan aiheuttaa parin millin heittoa. Ei tuohon korkeuteen vaikuta kuin jousi ja ylätuki. Eli joko ylätuki on kasattu väärin tai vika on jousissa (poikki/väsähtänyt).jkk kirjoitti:voi olla et puslat rupee vanheneen ja painuun kasaan, rengasprofiilin kuluminen, keula(matalampi kuin perä) ym ym. oli hän kuitenkin sitä mieltä ettei mätä.
Autohan oli suoralla alustalla ja lastattu tasaisesti kun mittasit?
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: 156 -99 eritasoinen takapää
Tämmöisestä takapään huomattavsta korkeusero-ongelmasta on ennenkin ollut täällä tarinaa. Onnistuuko kokoaminen sittenkin jotenkin väärin, vaikkei siellä yläpäässä mitään ihmeellisyyksiä ole.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: 156 -99 eritasoinen takapää
tasaisella mitattu, kontissa ei muuta kuin 12 "subi ja 2 vahvistinta, mutta ei niissä painoa ole kuin ehkä mx 20 kg. jouset on ehjät ja autofitillä laitettu koko tolpat 1,5 v sit 1400 e hintaan. Voiko olla niin että tollasella rahalla sais tollasta paskaa ja epäammattitaitoa? :DEpezi kirjoitti:Takatukivarsien puslien kunto ei vaikuta ajokorkeuteen. Renkaan epätasainen kuluminen voisi maksimissaan aiheuttaa parin millin heittoa. Ei tuohon korkeuteen vaikuta kuin jousi ja ylätuki. Eli joko ylätuki on kasattu väärin tai vika on jousissa (poikki/väsähtänyt).jkk kirjoitti:voi olla et puslat rupee vanheneen ja painuun kasaan, rengasprofiilin kuluminen, keula(matalampi kuin perä) ym ym. oli hän kuitenkin sitä mieltä ettei mätä.
Autohan oli suoralla alustalla ja lastattu tasaisesti kun mittasit?
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: 156 -99 eritasoinen takapää
Meillä riittää pelkästään työkalupakki vääntämään koko auton perän epätasapainoon. Lisää siihen hallitunkki ja muutama kilo muuta roipetta, niin koko perä laskee ~5cm... Kyllä. Ei mitattu, mutta tyhjällä kontilla käsi mahtui kämmensyrjä pystyssä renkaan ja lokarin väliin, lastissa "ei toivoakaan edes lähelle"
Ja hintahan ei takaa laatua...
Ja hintahan ei takaa laatua...
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: 156 -99 eritasoinen takapää
^aika mennä alustakaupoille
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: 156 -99 eritasoinen takapää
Olen tässä miettinyt hankkia kunnon alustaa, tarkoitus oli saada koko auto kesäkuosiin ennen kesäkuuta, mutta kaikkeen ei pysty repeämään, etenkin kun suunnitelmia sotki "kiireellisemmät vaivat" lambda, ilmi, vetarin suojakumi, uus peili vanhan jämän tilalle ym. Onhan alusta yks tärkeimpiä turvallisuusseikkoja, mutta en ajatellut että olisi vielä vaihtokunnossa. lähes kaikki keulankin alustanosat laitettu vuoden sisään uusiks.
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: 156 -99 eritasoinen takapää
^ Jos toi alusta satsi on maksanut töineen 1400€ niin ei siellä ihan kuraa voi olla.
Meneehän siihen aikaa, mutta jää silti osillekin vielä osuutensa.
Mitähän sinne on laitettu?
Meneehän siihen aikaa, mutta jää silti osillekin vielä osuutensa.
Mitähän sinne on laitettu?
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: 156 -99 eritasoinen takapää
sachs merkkiset kamat on laitettuFinest kirjoitti:^ Jos toi alusta satsi on maksanut töineen 1400€ niin ei siellä ihan kuraa voi olla.
Meneehän siihen aikaa, mutta jää silti osillekin vielä osuutensa.
Mitähän sinne on laitettu?
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: 156 -99 eritasoinen takapää
Ainakin farkuissa Nivomat kamat on kalliita, joka selittäisi hintaa.
Vuotava rikkinäinen Nivomat-iskari oli laskenut kuskin puolta 2-3cm alemmas.
Tänään iskarijumppaa suorittaessa huomattin, että oltiin kasattu ensimmäinen puoli väärin
Yläpäänlaakerin vahvuuksia, siis pelkästään se osa mitattuna missä on iskarin varren mentävä reikä:
Nivomat 28mm
Tavallinen 21mm
Tavallinen kun kasausvaiheessa ottaa mukaan nivomatin vastaavasta "keskeltä korkeamman prikan" 30mm
Noista saa jo vähän korkeuseroa ja jos yläpään ja "savikiekon" väliin tulevan kuperan/koveran prikan laittaa väärään väliin niin korkeuseroa tulee lisää. Kannattaa tsekata kontin puolelta, että ne on kummallakin puolella samalla tavalla.
Vuotava rikkinäinen Nivomat-iskari oli laskenut kuskin puolta 2-3cm alemmas.
Tänään iskarijumppaa suorittaessa huomattin, että oltiin kasattu ensimmäinen puoli väärin
Yläpäänlaakerin vahvuuksia, siis pelkästään se osa mitattuna missä on iskarin varren mentävä reikä:
Nivomat 28mm
Tavallinen 21mm
Tavallinen kun kasausvaiheessa ottaa mukaan nivomatin vastaavasta "keskeltä korkeamman prikan" 30mm
Noista saa jo vähän korkeuseroa ja jos yläpään ja "savikiekon" väliin tulevan kuperan/koveran prikan laittaa väärään väliin niin korkeuseroa tulee lisää. Kannattaa tsekata kontin puolelta, että ne on kummallakin puolella samalla tavalla.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: 156 -99 eritasoinen takapää
Jousi poikki olis loogisinta. Omassa just talvella meni poikki, joku mikälie-keltainen-iskari-punaisella-jousella -alustasarja ollut muutaman vuoden.
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO