todella kinkkinen 156 selespeed ongelma- baanalla jälleen!!!

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

todella kinkkinen 156 selespeed ongelma- baanalla jälleen!!!

Viesti Kirjoittaja jkk »

Kävin tänään ajeleen, auto toimi normaalisti vaihteet myös. Jätin auton jumbo-kauppakeskuksen ulkoparkkiin n. tunniksi, lähtiessäni ei pakki toiminut, näytössä oli kyllä r ja summerin piipitys kävi, pari kertaa kokeilin ja sitten se suostui menemään päälle. Sitten kävin kaverilla ja jätin auton parkkiin, lähtiessä taas sama. Tarkistin öljyt, oli vajetta, lisäsin ja kävin hakemaan lisää. Taas auto parkkiin ja lähtiessä ei löydy pakkia, ei tule näyttöön, ei summeria mutta selkeästi voi kuulla että vaihteisto yrittää laittaa pakkia. Kaikki muut vaihteet toimii normaalisti ja pehmeästi. pumppu uusittu 2008

Kysymys kuuluu, missä vika? moninapaliitin ja missä se on? kytkin?

kiitos neuvoista, nyt ne todella on tarpeen!
Viimeksi muokannut jkk, 13 Kesä 2012, 22:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

newport
Viestit: 76
Liittynyt: 09 Kesä 2009, 18:51
Paikkakunta: helsinki

Re: todella kinkkinen 156 selespeed ongelma

Viesti Kirjoittaja newport »

kannaittaisko käydä lukasee vikakoodit??
ainakin merkkihuollossa testerillä voi testata laatikkoa.

Avatar
Enzo
Viestit: 860
Liittynyt: 04 Loka 2009, 12:43
Car(s): 916 Spider
Mersu,Mitsu&Matsda
Paikkakunta: Hamina
Viesti:

Re: todella kinkkinen 156 selespeed ongelma

Viesti Kirjoittaja Enzo »

Itselläni on vastaavanlaiset sele ongelmat poistuneet vaihteiston kalibroinnilla. eli auto kiinni koneeseen ja esim. alfadiagilla ajetaan kalibrointi.
Keskivaikeasti alfaholisoitunut

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: todella kinkkinen 156 selespeed ongelma

Viesti Kirjoittaja jkk »

Kuinka kauan tuo kalibrointi kestää / maksaa? Tuttu alfa specialisti on metroautossa duunissa, mahtaako onnistua metron ohjelmilla?

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: todella kinkkinen 156 selespeed ongelma

Viesti Kirjoittaja jkk »

newport kirjoitti:kannaittaisko käydä lukasee vikakoodit??
ainakin merkkihuollossa testerillä voi testata laatikkoa.
Tuohan ei ole automaattilaatikko, vaan manuaalinen jota ohjaa hydraulinen / sähköinen kytkin? lueskelin jonkin verran ja tulin siihen tulokseen, että vika olisi kytkimen työntötangossa/työsylinterissä, jota voidaan säätää kalibroinnilla niinkuin enzo taisi mainita?

Avatar
Enzo
Viestit: 860
Liittynyt: 04 Loka 2009, 12:43
Car(s): 916 Spider
Mersu,Mitsu&Matsda
Paikkakunta: Hamina
Viesti:

Re: todella kinkkinen 156 selespeed ongelma

Viesti Kirjoittaja Enzo »

Ohjelma säätää vaihteensiirron kohdilleen. itsellä ollut 5kpl selealfoja joten vaihteiston metkut ovat tuttuja. jos liikut kymenlaaksossa päin voin ajaa kalibroinnin alfadiagilla.
Keskivaikeasti alfaholisoitunut

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: todella kinkkinen 156 selespeed ongelma

Viesti Kirjoittaja jkk »

Enzo kirjoitti:Ohjelma säätää vaihteensiirron kohdilleen. itsellä ollut 5kpl selealfoja joten vaihteiston metkut ovat tuttuja. jos liikut kymenlaaksossa päin voin ajaa kalibroinnin alfadiagilla.
Kiitos erittäin paljon avuntarjouksesta! Asun kuitenkin espoossa asti, enkä uskalla tuolla lähteä taittamaan pitempiä matkoja tällaisen vian kanssa.

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: todella kinkkinen 156 selespeed ongelma

Viesti Kirjoittaja jkk »

latasin alfadiagin sivuilta dnecudiag nimisen ohjelman, joka on "uusi" demo, pystynkö tekemään tällä ohjelmalla mitään? mitä muuta tarvitsen kuin ohjelman ja piuhan? millainen piuha, tarviiko mitään boksia läppärin ja auton väliin?

E: mikä ecu tuossa mun 99 sele 2.0 ts:sä mahtaa olla?

Avatar
Enzo
Viestit: 860
Liittynyt: 04 Loka 2009, 12:43
Car(s): 916 Spider
Mersu,Mitsu&Matsda
Paikkakunta: Hamina
Viesti:

Re: todella kinkkinen 156 selespeed ongelma

Viesti Kirjoittaja Enzo »

Demoilla ei pysty säätöjä tekemään. selespeed ecusta on kaksi versiota ja tuossa on vanhempi niistä. läppäri+obd piuha ja koko versio ohjelmasta niin kalibrointi onnistuu.
Keskivaikeasti alfaholisoitunut

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: todella kinkkinen 156 selespeed ongelma

Viesti Kirjoittaja jkk »

Enzo kirjoitti:Demoilla ei pysty säätöjä tekemään. selespeed ecusta on kaksi versiota ja tuossa on vanhempi niistä. läppäri+obd piuha ja koko versio ohjelmasta niin kalibrointi onnistuu.
ok, piuha lienee vissiin obd 2 vaikka biltemasta?? ja mitähän maksaa täys versio alfadiagista ja mistä sen saa? en saanut alfadiag.net:stä oikeen selville tai sitten olen vain hölmö :D

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: todella kinkkinen 156 selespeed ongelma

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Alfadiag ei tue ELM-OBD2-hässäköitä. Mut muut käy käytännössä kaikki. VAG-COM-KKL on vaihtoehto, joka toimii. Jos ei kiirettä ole, ulkomailta saa naurettavan halvalla - ebaystä voi irrota USBhen menevä KKL vitosella. Mutta alta pariakymppiä suomestakin noita KKL-piuhoja saa, siinä kun piuha on ns. tyhmä - eli hoitaa ainoastaan fyysisen yhteyden ECUn ja testerin välillä, missä ELM-pohjaset hoitavat protokollat fyysisen linkin lisäksi (on etuja nopeudessa ymv. mutta sitten ohjelmat, jotka haluaa tehdä ns. kaiken itse, kuten AlfaDiag, ei toimi).

Avatar
Enzo
Viestit: 860
Liittynyt: 04 Loka 2009, 12:43
Car(s): 916 Spider
Mersu,Mitsu&Matsda
Paikkakunta: Hamina
Viesti:

Re: todella kinkkinen 156 selespeed ongelma

Viesti Kirjoittaja Enzo »

Alfadiagin saa ladattua sieltä sivulta.maksaa n.50€. Piuhoja saa esim. http://www.obd.fi" onclick="window.open(this.href);return false; reilulla parillakympillä.
Keskivaikeasti alfaholisoitunut

dino
Viestit: 177
Liittynyt: 05 Marras 2003, 03:29

Re: todella kinkkinen 156 selespeed ongelma

Viesti Kirjoittaja dino »

Mulla olis usb-obd2 kkl-piuha ylimääräisenä, kun ei ole enää 156:sta vaan MiTo, johon taas kkl-piuhalla ei taida saada yhteyttä. Ilmainen Fiatecuscan on, mutta en tiedä saako sillä selespeediä kalibroitua? Laita pm viestiä jos kiinnostaa, iltapäivällä olen länsi-Helsingissä tai voin ajella Espoon suuntaankin.

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: todella kinkkinen 156 selespeed ongelma

Viesti Kirjoittaja jkk »

minkä niminen ecu se on? marellis selespeed automatic gearbox, bosh motronic? vai joku selespeed alkuinen?

dino
Viestit: 177
Liittynyt: 05 Marras 2003, 03:29

Re: todella kinkkinen 156 selespeed ongelma

Viesti Kirjoittaja dino »

Niin näyttäisi fiatecuscan sivuilla (http://www.fiatecuscan.net/SupportedVehiclesList.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;) olevan:

Marelli SELESPEED Automatic Gearbox

Eikä ole punaisella, joten toimisko kuitenkin ilmaisella versiolla KL/ELM piuhoilla.

Avatar
Albertolli
Viestit: 4181
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: todella kinkkinen 156 selespeed ongelma

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Jos ei ilmaisversiolla toimi niin mulla on kaapelit ja ostetut softat, tosin tuosta calibroinnista ei ole kokemusta.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: todella kinkkinen 156 selespeed ongelma

Viesti Kirjoittaja jkk »

Nyt on alfa milanon pihassa, jätti eilen mystisesti tielle eikä suostunut inahtamaankaan. parin tunnin venailun jälkeen hinattiin milanolle ja kyllä siellä sitten starttas ilosesti, sinne jäi odottamaan tuomiota, päivittelen tilannetta vaikkapa tänne.

Kiitos neuvoista ja avuntarjouksista!

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: todella kinkkinen 156 selespeed ongelma

Viesti Kirjoittaja jkk »

Noniin, automilanolta otettu yhteyttä: laatikko paskana ja lasku olis 2000 e :) tästä se kesä alkaa!!

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: todella kinkkinen 156 selespeed ongelma

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

1) Mikä siinä on vikana?
2) Soita Kumimuumille, jos olisi niin hyvä tuuri et olis jotain sopivaa osaa jossain lojuksimassa....
3) Tervetuloa vaihteisto-vammaisten joukkoon :silly: Elokuussa meni täältä laatikko ja uusiksi toki samalla kytkinkin. Halvemmalla kyllä päästiin....

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: todella kinkkinen 156 selespeed ongelma

Viesti Kirjoittaja jkk »

Aquatica kirjoitti:1) Mikä siinä on vikana?
2) Soita Kumimuumille, jos olisi niin hyvä tuuri et olis jotain sopivaa osaa jossain lojuksimassa....
3) Tervetuloa vaihteisto-vammaisten joukkoon :silly: Elokuussa meni täältä laatikko ja uusiksi toki samalla kytkinkin. Halvemmalla kyllä päästiin....
ensinnäkin kirstu vuotaa runsaasti, vaihteet jumissa paitsi 1 ja 2, ei suostu antaa kalibroida, jumittuu puoliväliin. vikakoodeja ei ole, eliei sähköistä vikaa. Todennäköisesti jostain murtunut jotain ja pyörinyt rattaiden seassa aiheuttaen muussia lodjussa.

Aika vaikea löytää käytettyä selelootaa, sisukset samat ku manussa, mutta kuori erilainen ja sisään pitää mahtia myös vaihteisto robotti, joka muuten maksaa 2600 :D, onneks ei hajonnut :D

Onneks tästäkin selviää rahalla jota pitäs jostain kaivaa :D

Ps. Oireiden alussa peruutin ja yhtäkkiä kuului kova pamaus ja auto pysähtyi kuin seinään, mutta en kuitenkaan mihinkään osunut.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: todella kinkkinen 156 selespeed ongelma

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Täälläkin vaihteisto otti kovan pamauksen. Toimi... Ei hyvin, mutta olis sillä voinut vaikka isollekin tielle lähteä jos sopivan itsetuhosena olis ollut liikenteessä :D
Oli tosiaan kytkinakselin stefa, mikä vuoti täällä. Kuin seula ns. (4tkm ja puoltoista litraa öljyä hukkunut matkalla).
Mutta jos sisuskalut on samat, niin eikös ne voi vaihtaa jostain halvasta lodjasta? Vai onko kuorikin entinen? Nimittäin jos foorumilaiselta saisit edukkaan laatikon ja siitä siirtäis sisuskamat selevirityksen kuoriin...

Avatar
Griffith
Viestit: 456
Liittynyt: 02 Elo 2011, 10:27
Car(s): Yes.
Paikkakunta: Espoo/TKU

Re: todella kinkkinen 156 selespeed ongelma

Viesti Kirjoittaja Griffith »

Meillä ilmeni 156 JTS Selespeedissä talvisin samaa ongelmaa, joka johtui ilmeisesti kehnosta akusta. Kun otti yöksi akun navat irti ja laittoi akun lataukseen, toimi taas pitkän aikaa.... Vaihteisto temppuli lähinnä silloin kun autolla oltiin ajettu epäsäännöllisesti ja vähän. Selespeed toimi aina kesäisin, jos sillä ajettiin päivittäin.

E: Tarkoitin siis tuota, että pakki tai joku tietty vaihde ei mene/pysy päällä. Laatikon hajoaminen olisi varmasti eri juttu, mutta syitä temppuluun siis voi olla monia :-D

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Re: todella kinkkinen 156 selespeed ongelma

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Tietääkseni Kumimuumi on purkanut ainakin yhden selen, joten saattaisi aski löytyä sieltä suunnalta.

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: todella kinkkinen 156 selespeed ongelma

Viesti Kirjoittaja jkk »

täytyy tiedustella aski asiaa, mutta sitten pitäisi löytyä asentaja jolta saa takuun työlle ja täytys saada takuu myös lootalle, asiassa on muitakin seikkoja jotka hieman rajoittavat mahdollisuuksia esim laatikon hankinnan ja asennuksen suhteen.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Re: todella kinkkinen 156 selespeed ongelma

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Ainoa mahdollisuus saada takuu on ostaa auton arvoinen tehdaskunnostettu vaihteisto auton korjaavan liikken kautta. Järkeä? Ei.

Mitä tekee takuulla vanhassa muutaman tonnin autossa?

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: todella kinkkinen 156 selespeed ongelma

Viesti Kirjoittaja jkk »

Griffith kirjoitti:Meillä ilmeni 156 JTS Selespeedissä talvisin samaa ongelmaa, joka johtui ilmeisesti kehnosta akusta. Kun otti yöksi akun navat irti ja laittoi akun lataukseen, toimi taas pitkän aikaa.... Vaihteisto temppuli lähinnä silloin kun autolla oltiin ajettu epäsäännöllisesti ja vähän. Selespeed toimi aina kesäisin, jos sillä ajettiin päivittäin.

E: Tarkoitin siis tuota, että pakki tai joku tietty vaihde ei mene/pysy päällä. Laatikon hajoaminen olisi varmasti eri juttu, mutta syitä temppuluun siis voi olla monia :-D
Tällä hetkellä kaikki viittaa siihen että loota on schaissena, pakki yrittä kytkeytyä 2 kertaa ja sitten lopettaa. eli jotain siellä on esteenä pakille esim siirtosokka murtunut (pamaus) ja rikkinäistä palikkaa liikkuu rattaiden välissä.

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: todella kinkkinen 156 selespeed ongelma

Viesti Kirjoittaja jkk »

Epezi kirjoitti:Ainoa mahdollisuus saada takuu on ostaa auton arvoinen tehdaskunnostettu vaihteisto auton korjaavan liikken kautta. Järkeä? Ei.

Mitä tekee takuulla vanhassa muutaman tonnin autossa?
Näin on, mutta jos oliskin pelkästään musta kiinni, mulla olis asentaja hommalle ja laatikolla ei olis välia onko uus vai vanha kunhan toimii, selviäisin monta sataa edullisemmin.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: todella kinkkinen 156 selespeed ongelma

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Kenestä se sitten on kiinni (uteliaisuutta :) mahtaako olla parempi puolisko? Jos näin niin luulisi auton hinnan verta halvempi hinta vaikuttavan enempi...) Täälläkin tosiaan katottiin takuun alasia laatikoita. Oli purkuautosta ja firma antoi vuoden takuun, hinta 700. Jos halusi tehdaskunnostetun, hinta alkaen 1500. Sitten otetaan kumimuumilta selvästi edukkaampi ratkasu, mikä on kunnossa - muuta ei tarvittukaan :)

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: todella kinkkinen 156 selespeed ongelma

Viesti Kirjoittaja jkk »

esimerkiksi. Jotkut meistä on niin pahasti mainonnan uhreja, niin "huolla autosi ammattilaisen suorittamass merkkihuollossa" puree liiankin hyvin. uus loota olis 1400. kyllä se siitä iloks muuttuu :D

E: niin ja rahottaja haluaa kuitit ja takuut.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: todella kinkkinen 156 selespeed ongelma

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

jkk kirjoitti:esimerkiksi. Jotkut meistä on niin pahasti mainonnan uhreja, niin "huolla autosi ammattilaisen suorittamass merkkihuollossa" puree liiankin hyvin. uus loota olis 1400. kyllä se siitä iloks muuttuu :D

E: niin ja rahottaja haluaa kuitit ja takuut.
Rahoittaja as in firma? Sitten ne saavat maksaakin osan. Miksikö? Koska rahotuksen alainen laite saa selvästi parempaa tavaraa (uudempaa/käyttämättömämpää/uutta) kuin kiinni ollut alunperin. Jos firma, eikä maksa, haistata pitkät. Ei täälläkään rahoitusyhtiö tiedä hevon kuustakaan, mitä tuolle autolle on tehty. Itseasiassa pitäis melkein ilmottaa, kun on jo 2x auton todellisen arvon verta pistetty pelkästään remppoihin ja tuote on moninkerroin parempi, kuin oli ostettaessa...

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: todella kinkkinen 156 selespeed ongelma

Viesti Kirjoittaja jkk »

ei ole firma, eikä auto ole rahotusyhtiön omistama, mutta ei siitä se enempää. anyway, 11. 6 auto viikin milanossa, päivittelen sitten lisää :)

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: todella kinkkinen 156 selespeed ongelma

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Asia selvä.
Niin, halusihan täälläkin puoliso sitä takuuta tuolle - ihan perusteltua, kun hinta kova auton arvoon nähden (mukana siis kytkimet jne. toki), mutta sain suostuteltua "säästetään päältä tonni"-lausahduksella. Käytännössä sillä säästöllä vois hommata toisenkin käytetyn laatikon, vaihattaa sen kytkimen kera, jolloinka kokonaishinta olis kuitenkin vähemmän kuin tehdaskorjatulla olis tullut hintaa alunperin...
Onnea kuitenkin homman etenemiseen, toivottavasti käy ns. tuuria ja saat järkevän hinnan. Onko vaihtoehto laatikon purusta ja sitä kautta tsekkaus ja mahollinen korjaus käyty läpi? Jos ei ole mitään ihmeellistä, vakavaa tai erikoista hajonnut vaan jotain niinsanotusti harmitonta lähtenyt irti jostain - tai muuta "pikkusta tommosta"?
Keravalla F-huolto olis ollut valmis suorilta purkamaan tuon lodjun ja kattomaan, mitä se on syönyt ja sitämyöten selvittää, mitä pitäis vaihtaa ja mistä saa, jotta sais kuntoon... Arvio oli, että hinta tulis olemaan samaa tasoa tuolla kuin purkamon laatikolla, mutta sisuskamat olis tasoa uutta tai uudenveroista. Edellytys olis ollut ehjä kuori ja tommosta, mitä ei koskaan tsekattu edes, kun meni vaan vaihtoon.

Avatar
-Tomi-
Viestit: 1486
Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Car(s): Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: todella kinkkinen 156 selespeed ongelma

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

jkk kirjoitti:Tällä hetkellä kaikki viittaa siihen että loota on schaissena, pakki yrittä kytkeytyä 2 kertaa ja sitten lopettaa. eli jotain siellä on esteenä pakille esim siirtosokka murtunut (pamaus) ja rikkinäistä palikkaa liikkuu rattaiden välissä.

Itsellä oli vähän vastaavaa vikaa pari vuotta sitten: vaihteet eivät välttämättä menneet aina päälle, yritti pari kertaa ja jätti menemättä. Eipä tullut kyllä mieleenikään, että sieltä olisi aski paskana. Sen sijaan vika löytyi huomattavasti huokeammista osista, kuten huonoista öljyistä, antureista, moninapaliittimistä…

Reilu pari vuotta sitten autoni piti pientä nykimistä kuumana paikaltaan lähtiessä. Kovasti täälläkin kehutut, muuan lähiseudun pajan kaverit diagnosoivat, että sieltä on kytkin kulunut: kytkin vaihtoon ja 1200e lasku. Eikä se vika muuten sillä lähtenyt, PRKL! Sen sijaan pienen googlailun ja Alfa ownerin lueskelun jälkeen, minulle kerrottiin varsin nopeasti, että selen robotin kytkimen hydrauliikkaöljyjä säätelevä solenoidi on alkanut jumittaa. Uusi osa Heikalta, á ~250 euroa ja vika lähti sillä! :) Päätin, että oli muuten viimeinen kerta, kun vien auton huoltoon jos sele-ongelmia ilmenee -osaaminen kun tuntuu olevan lähinnä arvailun varassa.

Avatar
Enzo
Viestit: 860
Liittynyt: 04 Loka 2009, 12:43
Car(s): 916 Spider
Mersu,Mitsu&Matsda
Paikkakunta: Hamina
Viesti:

Re: todella kinkkinen 156 selespeed ongelma

Viesti Kirjoittaja Enzo »

Yhdyn edelliseen mielipiteeseen. Yleensä vika on liittimissä, öljyssä, antureissa tms.
Ostin aikanaan autoliikkeestä pilkkahintaan 156 selefarkun, jossa tapahtunut seuraavaa:
-Akku tyhjentynyt - buusterilla käyntiin - selen ohjelma sekaisin - huollossa vaihdettu väärät oljyt robottiin, ilman uudelleen paineistusta - vaihteet ei pelaa lainkaan - Deltassa korjausarvio 3000-4000e - auto äkkiä pois liikkeen käsistä.

Vaihteet korjaantui uudella akulla, öljynvaihdolla ja kalibroinnilla. kustannukset 100e öljy+akku
Olisi liikettä mahtanut ketuttaa jos olisivat tieneet.....
Keskivaikeasti alfaholisoitunut

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: todella kinkkinen 156 selespeed ongelma

Viesti Kirjoittaja jkk »

mikä sitten voi aiheuttaa niin kovan pamauksen, että se kuulostaa aseelta ja aiheuttaa kuin seinään pysähdyksen ja laatikko vuotaa kuin seula yhtäkkiä? sen jälkeen jää jumiin femmalle? virrat päällä katottu et laite on n asennossa ja hinatessa kuului selkeetä rallatusta, ikään kuin soraa pyöri lootassa?

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: todella kinkkinen 156 selespeed ongelma

Viesti Kirjoittaja jkk »

Liitinvikaa epäilisin jos käskyt ei menis perille saakka, mutta kun äänestä kuulee että pakki yrittää kytkeytyä, ja testerikin tajusi että kytketään pakkia. Kalibrointi onnistuu puoleenväliin.

Avatar
Enzo
Viestit: 860
Liittynyt: 04 Loka 2009, 12:43
Car(s): 916 Spider
Mersu,Mitsu&Matsda
Paikkakunta: Hamina
Viesti:

Re: todella kinkkinen 156 selespeed ongelma

Viesti Kirjoittaja Enzo »

Sun tapauksessa kuulostaa kyllä että loota on sökö.ihan mielenkiinnosta onko auto tuontivehje?
Keskivaikeasti alfaholisoitunut

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: todella kinkkinen 156 selespeed ongelma

Viesti Kirjoittaja jkk »

ei tuo tuontiauto ole, oon neljäs omistaja, ensiksi se on ollut pt-autopalvelun leasing-auto vissiin postilla, sitten jollain äijällä papaereiden mukaan ja sen jälkeen sillä keneltä tuonn ostin. kilsoja osto hetkellä 2v sitten 161tkm, remmi laitettu 156tkm nyt 198 tkm, kaikki huollot tehty. tuossa nyt vähän infoa :)

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: todella kinkkinen 156 selespeed ongelma

Viesti Kirjoittaja jkk »

noniin, alfa on milanon hellässä hoidossa parantumassa. loota paskana siis ja painelaakeri menossa kytkinasetelmasta läpi. Kustannukset lähenee 2,5 hassua tonttua, noh kyllä se siitä ja kuntoon tulee,viinan juonniks menee.

Avatar
Zulak
Viestit: 465
Liittynyt: 15 Helmi 2006, 13:07
Car(s): Katkolla oleva Alfisti, ei alfaa nyt

ex:t 156 JTS, 156 2.4JTD x2, 156 Selespeed x2, 75 TS, Spider 2.0TS
Paikkakunta: Savonlinna

Re: todella kinkkinen 156 selespeed ongelma

Viesti Kirjoittaja Zulak »

Mulla olis ylimääräinen 156 2.0TS Selen laatikko. Siis pelkät mekaaniset osat, hydrauliblokki meni jo aiemmin.

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: todella kinkkinen 156 selespeed ongelma- baanalla jällee

Viesti Kirjoittaja jkk »

^kiitos tarjouksesta, laitoin pm asiaan liittyen!

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: todella kinkkinen 156 selespeed ongelma- baanalla jällee

Viesti Kirjoittaja jkk »

Noniin! Tänään tuli milanon luigilta soitto että olis alfa kasassa. ei muuta kuin kyytiä soittelin, jotta pääsis hakemaan kotiin ja jatkamaan yhteistä taivalta. sele toimii kuin unelma, ei toiminut noin hyvin ees sillonku ostin sen! ei nyi, ei töksähdä, vaihtaa pehmeesti, nopeesti aijai mikä fiilis päästä taas alfan puikkoihin kuukauden ooppeilun jälkeen!

Vastaa Viestiin