Apuja 156 TS mysteerivikaan
Valvoja: Moderators
- _rico
- Viestit: 1178
- Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
- Car(s): Proceed GT
Ex Giulietta ja 3x 156 - Paikkakunta: Espoo
Apuja 156 TS mysteerivikaan
Tää on taas niitä johon löytyy tuhat erilaista mahdollista aiheuttajaa.. Mutta kokeillaan nyt kuitenkin, jos jollain olisi ollut saman tyylisiä ongelmia.
Eli ongelma alkoi vähän pidemmän (n. 150 km) ajorupeaman loppusuoralla. Kakkoselle vaihdon jälkeen tapahtui jonkinlainen tehohyppy, kun kierrosluku mittari pomppasi, ilman kaasupolkimen painamista, lähes 5000rpm. Matka jatkui normaalisti, mutta seuraavissa valoissa kone sammui ja kaikki sähköt hävisivät. Mittariin jäi akun, ruiskun ja öljynpaineen merkkivalot palamaan ja auto ei enää startannut. Kaikki nesteet ok, eikä kohuoneessakaan näyttänyt mikään olevan pielessä.
Kanki otsassa vedin tupakan, soitin hinurin ja kokeilin vielä varmuudenvuoksi startata kun laitteeseen tuli yllättäen eloa ja kaikki toimi taas normaalisti.
Tämän jälkeen kyseinen operaatio on tapahtunut jo viisi kertaa ja odotusajat moottorin uudestaan käynnistymiselle ovat vaihdelleet kolmen ja kahdenkymmenen minuutin välillä.
Vikakoodeja yrittettin lukea siinä onnistumatta. Pitää kokeilla uudestaan joku päivä.
Kellään vastaavia kokemuksia?
Eli ongelma alkoi vähän pidemmän (n. 150 km) ajorupeaman loppusuoralla. Kakkoselle vaihdon jälkeen tapahtui jonkinlainen tehohyppy, kun kierrosluku mittari pomppasi, ilman kaasupolkimen painamista, lähes 5000rpm. Matka jatkui normaalisti, mutta seuraavissa valoissa kone sammui ja kaikki sähköt hävisivät. Mittariin jäi akun, ruiskun ja öljynpaineen merkkivalot palamaan ja auto ei enää startannut. Kaikki nesteet ok, eikä kohuoneessakaan näyttänyt mikään olevan pielessä.
Kanki otsassa vedin tupakan, soitin hinurin ja kokeilin vielä varmuudenvuoksi startata kun laitteeseen tuli yllättäen eloa ja kaikki toimi taas normaalisti.
Tämän jälkeen kyseinen operaatio on tapahtunut jo viisi kertaa ja odotusajat moottorin uudestaan käynnistymiselle ovat vaihdelleet kolmen ja kahdenkymmenen minuutin välillä.
Vikakoodeja yrittettin lukea siinä onnistumatta. Pitää kokeilla uudestaan joku päivä.
Kellään vastaavia kokemuksia?
- maybetomorrow
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
- Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
- Paikkakunta: Sisä-Suomi
Re: Apuja 156 TS mysteerivikaan
Jos kuitenkin pyärittää starttia niin tuon quoten perusteella kampiakselin asentoanturi voisi olla syyllinen?
Tehohyppy on tosin ihan vieraankuuloinen homma._rico kirjoitti:odotusajat moottorin uudestaan käynnistymiselle ovat vaihdelleet kolmen ja kahdenkymmenen minuutin välillä.
Elämä on kuin koppimopo, välillä tuntuu että menee lujaa mutta todellisuudessa isommat jyrää alleen
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Apuja 156 TS mysteerivikaan
Eli kun kone lämpenee -> oireet alkavat. Yleensä nämä "piezo" tekniikalla toimivat anturit oireilevat näin vanhetessaan.
Käy lukemassa koodit niin selkiintyy.
Käy lukemassa koodit niin selkiintyy.
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: Apuja 156 TS mysteerivikaan
Jos tosiaan kone pyöri startatessa niin veikkaisin myös kampuran asentoanturia. Jos taas ei edes pyörinyt, niin alottaisin päävirtakaapelien ja maadoitusten tarkastuksella.
- _rico
- Viestit: 1178
- Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
- Car(s): Proceed GT
Ex Giulietta ja 3x 156 - Paikkakunta: Espoo
Re: Apuja 156 TS mysteerivikaan
Nyt taas seisotaan Kustaa Vaasan tien varrella jalkakäytävällä ja hymyillyillään pyöräilijöille sekä muille ihmettelijöille..
Matka kesti tällä kertaa 7 km.. Ruiskun valo syttyi ja seuraavaksi kone sammui.. Onneksi sain rullattua tähän tien viereen..
Eli tosiaan tekee tätä vain koneen lämmettyä. Sammuttuaan yrittää käynnistyä, mutta ei vain starttaa.
Matka kesti tällä kertaa 7 km.. Ruiskun valo syttyi ja seuraavaksi kone sammui.. Onneksi sain rullattua tähän tien viereen..
Eli tosiaan tekee tätä vain koneen lämmettyä. Sammuttuaan yrittää käynnistyä, mutta ei vain starttaa.
Re: Apuja 156 TS mysteerivikaan
Kampuran asentotunnistin. Samasta viasta kärsinyttä tullut hinailtua joskus..
Re: Apuja 156 TS mysteerivikaan
Jep, tuttu juttu.
Käy (jos saa käymään) yli 3000 kierroksilla, ja tämän alapuolella sammuu laakista.
Hyvä olla vauhtia ja nytkäyttää käymään pikkuvaihteella uudelleen .
Tässä touhussa tosin vaarana hihnan hyppääminen.
Mittaa se tunnistin jos haluat varmistua viasta, kylmänä (toimii) vastus n. 1kohm, ja vian ollessa päällä > 100Kohm.
Liitin löytyy imusarjan takaa, muistaakseni ruskea liitin.
Helppo vaihtaa, jos pääsee alle hyvin ja ottaa pohjalevyn pois.
Käy (jos saa käymään) yli 3000 kierroksilla, ja tämän alapuolella sammuu laakista.
Hyvä olla vauhtia ja nytkäyttää käymään pikkuvaihteella uudelleen .
Tässä touhussa tosin vaarana hihnan hyppääminen.
Mittaa se tunnistin jos haluat varmistua viasta, kylmänä (toimii) vastus n. 1kohm, ja vian ollessa päällä > 100Kohm.
Liitin löytyy imusarjan takaa, muistaakseni ruskea liitin.
Helppo vaihtaa, jos pääsee alle hyvin ja ottaa pohjalevyn pois.
- _rico
- Viestit: 1178
- Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
- Car(s): Proceed GT
Ex Giulietta ja 3x 156 - Paikkakunta: Espoo
Re: Apuja 156 TS mysteerivikaan
Eli kyseessä siis tämä?:
http://kauppa.motonet.fi/motonet/tuotteet/109146/1" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kauppa.motonet.fi/motonet/tuotteet/109146/1" onclick="window.open(this.href);return false;
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Apuja 156 TS mysteerivikaan
Tietämättä Motonetin osasta ja sen aidosta toimivuudesta ja kestävyydestä (tai ylipäänsä, onko tarvike jne) kun esim. tarvikelmbdaa ei kannata laittaa paikalleen, jos ei ole takuuvarma sen vastuksen oikeasta arvosta. Pitäisi olla kovasti täysin originaalia vastaava, mutta ei vaan olekaan.
Tässä lienee sitten se pomminvarma veto: http://www.heikka.fi/kauppa/index.php?m ... cts_id=440" onclick="window.open(this.href);return false;
Tässä lienee sitten se pomminvarma veto: http://www.heikka.fi/kauppa/index.php?m ... cts_id=440" onclick="window.open(this.href);return false;
- _rico
- Viestit: 1178
- Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
- Car(s): Proceed GT
Ex Giulietta ja 3x 156 - Paikkakunta: Espoo
Re: Apuja 156 TS mysteerivikaan
Katsoin tonkin.. Mutta heikalta joutuu tilaamaan ja motonetistä saisi osan suoraan ja pääsisi (toivottavasti) viikonloppuna mökille löhöilemään.. Huomenna olisi vapaa ja olisi aikaa vaihtaa kyseinen mötikkä. Harmi ettei motonetillä ole tuotekuvaa näytillä..Toisaalta voishan sitä käydä vantaalla pyörähtämässä ja verrata sitä mitä ne tiskin takaa antaa tohon heikan kuvaan.. Luulisi että ne samaa saksalaista on kun ei hintaeroakaan juurikaan ole.
No sen näkee sitten huomenna.
Mites muuten se osan vaihto? Sijaitsee jossain koneen takana ja on altapäin ihan yksinkertainen hommako?
No sen näkee sitten huomenna.
Mites muuten se osan vaihto? Sijaitsee jossain koneen takana ja on altapäin ihan yksinkertainen hommako?
-
- Viestit: 917
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
- Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
- Paikkakunta: Tuusula
Re: Apuja 156 TS mysteerivikaan
Motonet-linkki on ihan oikeaan varaosaan, mutta valmistajasta ei ko. tuotteen kohdalla ole tietoa. Alkuperäinen on Boschin tekele, ja sellaisen luulisi saavan ihan mistä tahansa varaosaliikkeestä.
Diagnoosista olen samaa mieltä kuin kaikki muutkin tässä ketjussa. Vaihdosta ei ole kokemusta kun ajoin kylmällä koneella luottomekaanikkoni vastaanotolle, mutta käsitin että nosturi tai rasvamonttu ja notkeat sormet olis aika jees tuossa vaihto-operaatiossa.
Diagnoosista olen samaa mieltä kuin kaikki muutkin tässä ketjussa. Vaihdosta ei ole kokemusta kun ajoin kylmällä koneella luottomekaanikkoni vastaanotolle, mutta käsitin että nosturi tai rasvamonttu ja notkeat sormet olis aika jees tuossa vaihto-operaatiossa.
- _rico
- Viestit: 1178
- Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
- Car(s): Proceed GT
Ex Giulietta ja 3x 156 - Paikkakunta: Espoo
Re: Apuja 156 TS mysteerivikaan
Lontoon foorumilta löytyi vaihtoohjeet. Alakautta pitäisi onnistua, joskin tilaa on vähänlaisesti. Yläkautta pystyy kuulemma myös vaihtamaan, mutta silloin joutuu purkamaan imuputken, akun telineineen ym.
Nyt nukkumaan, jotta päästään aamulla kokeilemaan..
Nyt nukkumaan, jotta päästään aamulla kokeilemaan..
- _rico
- Viestit: 1178
- Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
- Car(s): Proceed GT
Ex Giulietta ja 3x 156 - Paikkakunta: Espoo
Re: Apuja 156 TS mysteerivikaan
No niin, homma hoidettu.
Reilu tunti meni. Pakoputken irrotin, jotta sain kädet edes jotenkuten sinne anturin lähelle. Joku oli vaihtanut anturin ilman pakoputken irroitustakin, muttei mun kädet sinne asti ainakaan yltäneet ilman sen irroitusta. Osan hain motonetistä ja se oli merkiltään Core. Made in Italy luki paketissa, joten kaippa se asiansa hoitaa.
Kiitos kaikille avusta ja palataan asiaan, kunhan jotain muuta hajoaa..
Reilu tunti meni. Pakoputken irrotin, jotta sain kädet edes jotenkuten sinne anturin lähelle. Joku oli vaihtanut anturin ilman pakoputken irroitustakin, muttei mun kädet sinne asti ainakaan yltäneet ilman sen irroitusta. Osan hain motonetistä ja se oli merkiltään Core. Made in Italy luki paketissa, joten kaippa se asiansa hoitaa.
Kiitos kaikille avusta ja palataan asiaan, kunhan jotain muuta hajoaa..