BMC CDA

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

BMC CDA

Viesti Kirjoittaja willez »

Onko kellään tätä ? Oliko silverinellä ? Kokemuksia tarvittais , tommosen sais lontoosta 150-170 puntaan.

Elikkä asennettais luonnollisesti ilmistä eteenpäin ja ilmanotto samaan paikkaan kuin vakiossa. Tekis mieli ihan ääntenkin takia asentaa ja jäis se orkkismuoviputki kuitenkin,jonka modaamisesta on huonoja tuloksia.

-Ville

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Re: BMC CDA

Viesti Kirjoittaja KJS »

Mulla on CDA turbo GTV:ssä ja sama CDA oli jo edellisessä TS GTV:ssä. En nyt osaa sanoa että kuinka paljon oikeasti vaikuttaa kun kummastakaan ei ole dynokäyriä ja nykyisessä on ilmanottopuolta modattu muutenkin aika paljon, mutta yleisesti ottaen asiallinen kapistus ja varmaan parempi kuin peristeiset kartiot. Asennuksen kannalta ehkä hiukan haasteellinen ison kokonsa takia, mutta toisaalta sen imupuolelta on helppo vetää tiivis putki kauemmas konehuoneesta.
Alfaholismia vuodesta 2001

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: BMC CDA

Viesti Kirjoittaja willez »

Perusajatus on se , ettei ainakaan huonommaksi mene. Imuäänet ja jopa pieni tehon lisä olis plussaa.

Ilmeisesti V6:sessa tuo "pönttö" menis likimaiten samaan paikkaan jossa vakiopönttö on,todenäkösesti lähes saman kokoinenkin ? Ja sitten ilmanotto samaan paikkaan,eli etupuskurin taakse kuskin nurkkaan tai jopa sumuvalon viereen "RAM-Air" tyyliin :-D

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: BMC CDA

Viesti Kirjoittaja willez »

KJS kirjoitti:Mulla on CDA turbo GTV:ssä ja sama CDA oli jo edellisessä TS GTV:ssä. En nyt osaa sanoa että kuinka paljon oikeasti vaikuttaa kun kummastakaan ei ole dynokäyriä ja nykyisessä on ilmanottopuolta modattu muutenkin aika paljon, mutta yleisesti ottaen asiallinen kapistus ja varmaan parempi kuin peristeiset kartiot. Asennuksen kannalta ehkä hiukan haasteellinen ison kokonsa takia, mutta toisaalta sen imupuolelta on helppo vetää tiivis putki kauemmas konehuoneesta.
Mistäs oot ostanut,suomesta ihan ??

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Re: BMC CDA

Viesti Kirjoittaja KJS »

Joo tuli aikanaan Vammalasta Raceman Servicen kautta.
Alfaholismia vuodesta 2001

Avatar
silverine
Viestit: 2351
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Re: BMC CDA

Viesti Kirjoittaja silverine »

Jep, tollanen löytyy omasta 156sta.
Mulla ilmanotto on sumarin vierestä sen pikku ritilän takaa, imuäänet muuttuu miehekkäämmiksi,
tehonnoususta en tiedä -> tuskin mitään mainittavaa. Pientä askarteluahan tuo vaatii, ei
ihan heittämällä paikalleen mene.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: BMC CDA

Viesti Kirjoittaja willez »

Vastaavaa tekniikkaa käyttävä Piper Cross Viper olis myös kiinnostava. Aavistuksen halvemmalla sais ja tosta raisiosta vielä.. Hmm,pitääkin miettiä vielä.

Muistaako joku V6:sen ilmin sisääntulon halkaisijaa?

Eli se mihin ilmanputsarin kansi tulee kiinni

Edit: Motonetistä sais heti hyllystä Simotan vastaavan järjestelmän.

JaRoDD
Viestit: 1472
Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet
Paikkakunta: 16900 ja syvällä.

Re: BMC CDA

Viesti Kirjoittaja JaRoDD »

Edelliseen kulkineeseen (HDi pösö) tuli tuo asennettua ja eroa tuli erityisesti moottoritieajon kulutuksessa. 120 vauhdissa hävis litra (ajotieturin mukaan) kulutuksesta. Oli ilmeisesti vähän tukkoinen se alkuperäinen hormi. Alfasta en sitten tiedäkään, että olisiko jäänyt varaa vaparin auttaa.

Nuo siniset simotat ja viperit jättäisin kyllä kaupan hyllyyn... Taitaa funktio olla enemmän siellä ulkonäön puolella kuin lisäilman tuottamisessa.

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: BMC CDA

Viesti Kirjoittaja willez »

Simota Kuva

Pipercross Kuva




Simota maksaa n.140-150€
Pipercross maksaa n.230-260€

BMC CDA on sitten 290-310€ toimitettuna.

Kaikissa aito hiilikuitu pönttö ja imuputki keulalle

EDIT : Ja kaikkihan toimivat siten että ensin kuristetaan ilman saantia ja sitten "kiihdytetään" että saataisiin pulssimainen sykli imuputkeen,ja myös viileää ilmaa. Juuri se mitä tuo alkuperäinen kaasuläpän ja ilmin välinen putki tekee.

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: BMC CDA

Viesti Kirjoittaja willez »

Tässä jotkut dynolaput E34 530 bmw jossa alkuperänen intake ja sitten toisessa Simotan airstormi.

Vakiona 198hp ja 253nm

Simota 214hp ja 267nm

Tiedä sitten,mutta pitäis ainakin omat pysyy tallessa !

simota

vakio

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: BMC CDA

Viesti Kirjoittaja willez »

Nonniiin , vähän pelottaa kun jos mä saan jotain päähäni,niin se on pakko toteuttaa HETI. Nyt on alfassa sitten toi Simotan hiilikuituintake !

Videomateriaalia BUSSON LAULUSTA <3

1

2

3

Asennus ihan perus,ei mikään ihmeellinen operaatio. V6:sen ILMI:n kaula on aika tarkkaan 80mm. Jos ajaa normaalisti,ei oikeastaan huomaa eroa missään,samanlainen kun ennen.

Kun kiihdyttää,imuäänet (Busson saundit yleensäkin) 4000-7200rpm on helvetin komeat ! Ja tuntuis olevan vedot tallella,toisin kuin viimeksi kun koitin huumoripohjalta poistaa vanhasta imuputkesta resonaattoriboksit :silly:

Ilmanohjainputkea jonka saisi nätisti sumuvalon viereen haukkaamaan happea,en saanut vielä laitettua. Pitäisi hommata silikoni "liitin" jossa on 45asteen mutka,jotta hiilikuitupönttö kääntyisi kuskin puolelle puskurin taakse,nyt kun tulee suoraan alas,ei saanut imuputkea mitenkään taitettua,ottais varmaan maahan kiinni :D

Nyt nappaa ilmaa puskurin alareunasta,ilmastointiputkien läheisyydestä. Kiinnitys tuen sai nätisti alkuperäsen telkänpöntön orkkis paikkaan.

JaRoDD
Viestit: 1472
Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet
Paikkakunta: 16900 ja syvällä.

Re: BMC CDA

Viesti Kirjoittaja JaRoDD »

CDA larkspeediltä mallista riippuen ~ 200 £ -> 250 €. Plus kulut tietenkin... Ja on ilmeisesti mallikohtaiset kilkkeet. Mitä aikoinaan pösöön asensin, niin oli äärimmäisen helppo asennettava. Toki putsari oli koneen & akun välissä ja orggis-ruuveilla suoraan imiksen perseeseen. CDA:sta ei vissiin tällaista sovitusta Alfaan löydy..?

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: BMC CDA

Viesti Kirjoittaja willez »

JaRoDD kirjoitti:CDA larkspeediltä mallista riippuen ~ 200 £ -> 250 €. Plus kulut tietenkin... Ja on ilmeisesti mallikohtaiset kilkkeet. Mitä aikoinaan pösöön asensin, niin oli äärimmäisen helppo asennettava. Toki putsari oli koneen & akun välissä ja orggis-ruuveilla suoraan imiksen perseeseen. CDA:sta ei vissiin tällaista sovitusta Alfaan löydy..?
Taitaa olla universal malli tuo mikä alfaan tulisi,jonkun adapterin se siihen tarjoaa jos jos ettii valmistajan mukaan noita sarjoja.

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Re: BMC CDA

Viesti Kirjoittaja quppe »

nojoo.. :shock: otappa vielä sisältä äänet :wink:

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: BMC CDA

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

BMCn CDA löytyy täältäkin 156sta. sumarin ja sen ritilän tietämillä poikittain. Hienosti pelaa, eikä likaannu laisinkaan niin paljon kuin pelkäsin. Varmaan tuo poikittaisuus auttaa aika paljon.

GTVn ei taida sopia originaalin paikalle mikään malli? Onko kukaan yrittänyt? Oliko KJT:llä vai kenellä muistelen nähneeni poikittain siellä "puskurin takana" sisäloksun edessä? Mietin vaan että pääseekö patruunaa ottamaan irti ilman 2h jumppaa? Olisiko BMCn paneli suodin orkkis koteloon hyvä ratkaisu? Eli onko mitään merkityksellistä eroa originaaliin? Sellaisen saisi ebaystä noin 60€... Ainakin olis tietenkin pestävissä.
Ayrton Senna da Silva forever

roude
Viestit: 274
Liittynyt: 09 Loka 2010, 21:00
Car(s): 166 3.0v6
Alfa Romeo Sprint 1.5QV -87

Re: BMC CDA

Viesti Kirjoittaja roude »

oisko tossa hyvä mulle? :p http://www.regals-motorsport.co.uk/filt ... lfa-1.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

kaikki tilpehööri matkassa ja hintakaan ei ole paha

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: BMC CDA

Viesti Kirjoittaja willez »

Nonnih,sain ton 45asteen silikoniletkun paikalleen ja nyt putsari on juurikin poikittain etupuskurin takana,kuskin nurkassa. Ja sumuvalon ritileikkö puhaltaa ilmaa juuri siihen,tietysti vasta ajettaessa kovaa.

roude
Viestit: 274
Liittynyt: 09 Loka 2010, 21:00
Car(s): 166 3.0v6
Alfa Romeo Sprint 1.5QV -87

Re: BMC CDA

Viesti Kirjoittaja roude »

hyi hitto, 59 puntaa toimitus tuolla sivulla mistä laitoin linkin.. uskomatonta.

taidan ottaa italian ebaysta tän :D

http://www.ebay.it/itm/BMC-CDA-ALFA-156 ... 3639wt_952" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: BMC CDA

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

JaRoDD kirjoitti:Nuo siniset simotat ja viperit jättäisin kyllä kaupan hyllyyn... Taitaa funktio olla enemmän siellä ulkonäön puolella kuin lisäilman tuottamisessa.
Kiinaihmesimotat jättäisin minäkin hyllyyn, mutta miksi niputat Pipercrossin sen kanssa samaan kategoriaan? PX on kuitenkin perinteinen laatumerkki ja suosittu myös kisakäytössä.

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Re: BMC CDA

Viesti Kirjoittaja mattijus »

http://www.youtube.com/watch?v=gCi2yo4UqPI" onclick="window.open(this.href);return false;
VMP

Avatar
Smacket
Viestit: 2709
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi

BMC CDA

Viesti Kirjoittaja Smacket »

^ Asiallinen pätkä!
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -

Avatar
silverine
Viestit: 2351
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Re: BMC CDA

Viesti Kirjoittaja silverine »

^^
Tää on just tätä. :)
Olen seissyt oman autoni vieressä dynossa, esim: haitariosa rikki tai teipattuna -> ei mitn eroa tehoissa :o: ,
koko suodatinkotelo ohitettuna -> ei eroa :roll: , hiilikuitu-imuputki versus orggis-resonaattoritötterö ->
ei eroa paitsi orggis hieman parempi 4500rpm kohdilla... :silent:
Omaan kotteroon vaihdettiin tuo BMC CDA koska ILMI:t hajosivat alkuperäisen suodatinkotelon kannen
rikkinäisyyden takia, mitään todistusaineistoa ko. vaparin eduista ei ole. Paitsi se saundi. 8)
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
buctu
Viestit: 520
Liittynyt: 03 Huhti 2007, 22:07
Car(s): 156 sw 2.4 20v, 156 2.0 TS, RS2000 2.3i e85, Laguna sw II.
Paikkakunta: Jyväskylä -rock city

Re: BMC CDA

Viesti Kirjoittaja buctu »

Liitytään dynossa ihmetelleiden joukkoon; BMC CDA vs. Vakio boxi ja todistettavaa eroa ei piirtynyt :shock:
Itse asensin neljä vuotta takaperin BMC:n kun ei tietyistä syistä mahtunut original boxi enää paikoilleen ;).

Osa vertaa penkitystuloksia valmistajan ilmoittamiin arvoihin; EI ensin mitattuihin.
Näin olleen voidaan sanoa, että hyttynen takapenkillä nosti +8hv / 12nm.
"Too much ain't enough"

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: BMC CDA

Viesti Kirjoittaja willez »

Heh,hauska toi viimeinen missä vietiin metrin putkella filtteri tuulettimen eteen :-D Kyllähän toi on tiedossa ollutkin että tehoa ton kanssa ei pääasiassa haeta,vaan sitä ääntä. Jos tehot pysyis samana niin on jo postiivinen homma :)

Prkl , pitäs viedä kyllä toi oma rakkine rullille !

roude
Viestit: 274
Liittynyt: 09 Loka 2010, 21:00
Car(s): 166 3.0v6
Alfa Romeo Sprint 1.5QV -87

Re: BMC CDA

Viesti Kirjoittaja roude »

tuli tilattua tuo bmc cda tuolta http://www.regals-motorsport.co.uk" onclick="window.open(this.href);return false;

kyselin perää et miten on noin kalliit postikulut nii antoivat 30 puntaa alennusta. asiallinen palvelu ja jos vielä laatikko löytää hyvin perille ja sisältää sen mitä tilasinkin niin voin suositella. kaiken kaikkiaan tuli hintaa koko kitille vähän alle 300€ ja siinä oli kaikki asennusvärkit sun muut putkenpätkät matkassa niin kuin siinä kuvassa näkyy.

Vastaa Viestiin