Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Valvoja: Moderators
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^kyllä sen merkin silloin löysin mutta en muista enää, enkä nyt äkkiä löytänyt. Se oli jokun muu kuin eibach, rejna tai sachs (en ole nyt varma). Silloin kun tilasin niin vaihtoehtoa olisi ollut, mutta halusin ne mitkä kuuluu. Tuota hintaakan en muista muuten kuin 300-400 rahaa ne oli.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Miten toi
alatukivarsi vaihdetaan?
Ei se mahtunut tulemaan sieltä irti, mutta ei sitä saanut enää kiinnikään kun pultteja ei saa paikalleen
Pitääkö sieltä purkaa kaikki tolpat ja navat sun muu ryjä pois tieltä että onnistuu?

Ei se mahtunut tulemaan sieltä irti, mutta ei sitä saanut enää kiinnikään kun pultteja ei saa paikalleen

Pitääkö sieltä purkaa kaikki tolpat ja navat sun muu ryjä pois tieltä että onnistuu?
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Tuolla tukivarren vaihtoketjussahan se jo kerrottiin, pultit irti, tukivarren vaihto ja pultit kiinni.
jep jep.
Viimeksi vaihdoin niin että otin vetarin irti, ylätukivarren pallonivelen auki, koiranluun irti molemmin puolin ja irrotin iskarin jalan. Tän jälkeen tukivarren pääsi nostamaan oikeeseen asentoon ja pultit helposti kiinni, kunhan sen sai ensin väännettyä sinne koloonsa.
Usein on niin että loppujenlopuksi pääsee helpommalla kun tekee enemmän työtä irroittamalla vähän enemmän kuin on välttämätöntä.
jep jep.
Viimeksi vaihdoin niin että otin vetarin irti, ylätukivarren pallonivelen auki, koiranluun irti molemmin puolin ja irrotin iskarin jalan. Tän jälkeen tukivarren pääsi nostamaan oikeeseen asentoon ja pultit helposti kiinni, kunhan sen sai ensin väännettyä sinne koloonsa.
Usein on niin että loppujenlopuksi pääsee helpommalla kun tekee enemmän työtä irroittamalla vähän enemmän kuin on välttämätöntä.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Alatukivarren vaihto käy kätevästi niin, että alapallonivelen alle jotain ja paino sitten takaisin ja sellaiset sirot jousipuristimet paikallensa (alapäästä jousilautasen alle) ja jollain nyörillä/rautalangalla sieltä jostain yläpäästä kannatusta. Sitten on mukava vaihtaa alatukivarsi kun napa-jousihässäkkä roikkuu siinä ylempänä.
edit: tuli vähän oiottua
jousivoima on tietysti puristimien varassa kokoajan, koitan muistella tarkemmin. vaihdosta vuosi aikaa, joten työvaiheet hakusessa. Koiranluut muuten helppasin molemminpuolin jotta saa vakaajan käännettyä pois häiritsemästä.
edit: tuli vähän oiottua

Viimeksi muokannut palkus, 17 Touko 2012, 10:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 1472
- Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
- Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet - Paikkakunta: 16900 ja syvällä.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kunnes tuo rautalankajippo laukeaa ja parhaassa tapauksessa silmä puhki...
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jos tänään jatkaisi iskarien vaihtoa. Mitenkäs takapään yläpää on tarkoitus saada pois? Siinähän on joku kumireunus joka pitää sitä paikallaan. Vanha rikkomalla irti ja uusi painuu paikalleen itsestään kun auto lasketaan painon varaan?
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Tästä selvinnee?
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Vanhan saa kyllä ehjänä irti, ylhäältä lautanen pois, mustakiekko siis, sen alta paljastuu uus mutteri, löysää sitä tai ota vekka, ei tullu itsellä silmille, sitten alapäästä auki ja vedät alas. Jos avaat sisemmän yläpään mutterin, se kuminen yläpää jää kiinni, sitten vaan lokkarin kautta ja käsin kankeet sen irti.Albertolli kirjoitti:Jos tänään jatkaisi iskarien vaihtoa. Mitenkäs takapään yläpää on tarkoitus saada pois? Siinähän on joku kumireunus joka pitää sitä paikallaan. Vanha rikkomalla irti ja uusi painuu paikalleen itsestään kun auto lasketaan painon varaan?
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Takaluukun kautta vähän verhoilua syrjään ja siellä on se "savikiekko" jonka keskellä mutteri,olisko ollut erikoinen 25mm kannalla. Hylsykin olis hyvä olla kapeareunainen että mahtuu kunnolla.jkk kirjoitti:Vanhan saa kyllä ehjänä irti, ylhäältä lautanen pois, mustakiekko siis, sen alta paljastuu uus mutteri, löysää sitä tai ota vekka, ei tullu itsellä silmille, sitten alapäästä auki ja vedät alas. Jos avaat sisemmän yläpään mutterin, se kuminen yläpää jää kiinni, sitten vaan lokkarin kautta ja käsin kankeet sen irti.Albertolli kirjoitti:Jos tänään jatkaisi iskarien vaihtoa. Mitenkäs takapään yläpää on tarkoitus saada pois? Siinähän on joku kumireunus joka pitää sitä paikallaan. Vanha rikkomalla irti ja uusi painuu paikalleen itsestään kun auto lasketaan painon varaan?
Takaiskareitten alapään pultit voi sitten olla pirun kovaa kiinni,itte lämmittin niitä kaasulla ennenkuin lähti pulttipyssyllä auki... Ja myöskin takapään poikittaiset tukivarret ovat kovaa kiinni,varovasti niitten kanssa ettei helat mee rikki..
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
taitaa olla 22mm, molemmat mutterit, sisemmän mutterin saa lenkilläkin auki, painaa vaan kunnolla ja pyörittää vähän, käsin hylsyllä loput. joo, alapää voi olla perkeleen jumissa, mutterit aukee, mutta pultit voi olla tosi jumissa, joutuu hakkaan kunolla niitä ulos, varsinkin alapään ylempää.
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Eli täytyy vaan nykiä se yläpää irti alakautta. Tolppa on tosiaan jo roskiksessa ja alapään pultit olivat tosiaan jumissa, onneksi ostin uudet pultit varuiksi.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
-
- Viestit: 35
- Liittynyt: 15 Maalis 2012, 09:55
- Car(s): Alfa Romeo 156 -03 2.0 JTS
- Paikkakunta: Tampere
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Olisko kellään ajatusta miten käännettävä käsinojan sais avattua? Ihmettelin pitkään, että mihin mun parkkikolikot katoo ja nyt huomasin kun ei mennyt käsinojan kansi enää kiinni…
---
Helkku
Helkku
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Oliko jäähdyttimen flekti kaksinopeuksinen JTS:ssä?
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jos et jo huomannut niin ainakin sen takaosan ei kääntyvän osan saa auki ihan nostamalla. Eli se verhoilupala nousee ylös. Itse löysin välistä Shellin pesupoletin.Helkku kirjoitti:Olisko kellään ajatusta miten käännettävä käsinojan sais avattua? Ihmettelin pitkään, että mihin mun parkkikolikot katoo ja nyt huomasin kun ei mennyt käsinojan kansi enää kiinni…
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- JiiTeeÄssä
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tämä kiinnostaisi itseäkin. Meinaa noista lämmöt huolestuttavan korkealle pikkupyörityksessä. Flekti kyllä tulee lopulta väliin, mutta neula ehtii melkein käydä siinä 90 oikealla puolen olevan viivan päällä.JackFry kirjoitti:Oliko jäähdyttimen flekti kaksinopeuksinen JTS:ssä?
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-
-Mario Andretti-
- JiiTeeÄssä
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Jaha, eli Jarkilla ainakin toimii samalla tavalla kuin itsellä. Tai ainakin vika on sama... Voi olla että tämä on ollut edellisinä kesinä samanlainen, nyt vaan kiinnittää huomiota kun tuo talven aikana hommattu TS ei tunnu lämpenevän ollenkaan niin nopeasti, eikä korkealle.Jarkki kirjoitti:Omia havaintoja muistellessa JTS:ssä, ilmastoinnissa kompressori päällä, flekti pyörii 90* ja kompressori pois 110*.![]()
Ja omassa JTS:ssä lämmöt pysyy helposti alle 90*, paikallaan kierrätellen kuten valoissa nousee 110*. Pitän normaalina kesä olosuhteissa.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-
-Mario Andretti-
- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mulla seilaa samalla lailla lämmöt. Maahantuojan mukaan flekti on kaksinopeuksinen. Mulle vaihettiin flektiin etuvastus, joka koski hiljaisempaa nopeutta, tai sit ne on olleet ihan pihalla.
- JiiTeeÄssä
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tuolla aiemmin luki että ilmastoinnin paineetkin ohjaa flektiä. No itsellä ei pitäisi sekään olla pielessä, ilmastointi huollettu 2 viikkoa sitten, lämpöjen seilaaminen ei muuttunut. Kaippa se on ollutkin tuollainen, kuumaverinen laiheliiniseos kone.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-
-Mario Andretti-
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Meneeköhän toi flektiohjaus siis näin, ja mitä nuo raja-arvot voisivat olla?
½-teho päälle:
Aina jos ilmastointi kytketty päälle
Jos jäähdytysnesteen lämpöarvo X ylittyy
Täysteho päälle:
Jos jäähdytysnesteen lämpöarvo Y ylittyy
½-teho päälle:
Aina jos ilmastointi kytketty päälle
Jos jäähdytysnesteen lämpöarvo X ylittyy
Täysteho päälle:
Jos jäähdytysnesteen lämpöarvo Y ylittyy
- JaniW
- Viestit: 840
- Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
- Car(s): 156 V6 1998 Azzurro Nuvola
Rellu - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onko takaoven kahvat samanlaisia facelift-mallissa ja aiemmissa? Yllättäen molemmin puolin vaihtokunnossa...
CARF0869
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Alfadiagilla pääsi kokeilemaan flektin toimintaa, siinä oli hidas ja nopea tehoa tarjolla.
Nopealla flekti pyöri, mutta hitaalla ei. Kuului vain pieni naksahdus konehuoneesta, aivan kuin rele naksahtaisi.
Onko ideoita missä vika?
Ja onko tuo flektin etuvastus siinä flektin vieressä ruskeaamuovia oleva palikka johon tulee kaksi johtoa?
Nopealla flekti pyöri, mutta hitaalla ei. Kuului vain pieni naksahdus konehuoneesta, aivan kuin rele naksahtaisi.
Onko ideoita missä vika?
Ja onko tuo flektin etuvastus siinä flektin vieressä ruskeaamuovia oleva palikka johon tulee kaksi johtoa?
- JiiTeeÄssä
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Pitäs muuten kokeilla Fiatecuscannilla tuo itsekin kun vaan ehtis. Ja mitä lämpöjä se ecu:n puolelta näyttää, -98:ssa näytti 99astetta kun flekti lähti päälle, mittari näytti siinä vaiheessa 90... 

"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-
-Mario Andretti-
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
syylärin päällä on ainakin kutosessa 2 kpl vihreitä vastuksia.JackFry kirjoitti: Ja onko tuo flektin etuvastus siinä flektin vieressä ruskeaamuovia oleva palikka johon tulee kaksi johtoa?

- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
2.0 ilmastoidussa TS:ssä se menee näin: Jos hitaampi nopeus ei toimi, niin tuossa yläpuolella olevassa kuvassa oleva vastus on poikki. Vastus löytyy flektin vierestä. Hitaammalla nopeudella virta menee tuon vastuksen kautta, täydellä nopeudella "suoraan akusta". Itse oon jo kolme kertaa korjannut omastani tuon vastuksen. Itse vastus ei pala poikki, vaan jonkinlaiset pistehitsin tyyppiset liitokset sen päissä. Tinasin pari viikkoa sitten viimeks kuntoon.
EDITtiä vielä sen verran, että tuossa kuvassa keltaisena näkyvä osa on eräänlainen sulake. Itselläni sekin oli joskus poikki. Korjasin juottamalla sen tilalle ohuehkon kuparilangan. En suosittele kenellekään, mutta kerroinpahan vaan
EDITtiä vielä sen verran, että tuossa kuvassa keltaisena näkyvä osa on eräänlainen sulake. Itselläni sekin oli joskus poikki. Korjasin juottamalla sen tilalle ohuehkon kuparilangan. En suosittele kenellekään, mutta kerroinpahan vaan

facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Omasta tarkastin joskus nuo vastukset, niin alemmasta tuo "käämi" tms. tippui syliin. Ylempi oli kunnossa.
Siitä lähtevät kaksi liitintä myöskin hapettuneet. Toistaiseksi on pysynyt, kolvasin liitokset + laitoin 2-komponenttiliimaa rulla päihin ja niihin melkein osuviin muovitukiin.
Pelkkä juottaminen tuntui liian heppoiselta.
Siitä lähtevät kaksi liitintä myöskin hapettuneet. Toistaiseksi on pysynyt, kolvasin liitokset + laitoin 2-komponenttiliimaa rulla päihin ja niihin melkein osuviin muovitukiin.
Pelkkä juottaminen tuntui liian heppoiselta.
-
- Viestit: 84
- Liittynyt: 10 Helmi 2010, 10:56
- Car(s): jotain muuta mikä toimii
- Paikkakunta: Hyvinkää
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Missä hakea vikaa, kun ääni kaiuttimista radiota ja cd:tä kuunnellessa kuuluu vain oikealta puolelta?
Äänentoisto aluperäisessä kunnossa ja asetukset katsottu ettei niissä mitään kummallista.
Laitevialta haiskaltaa mutta kuinka kalliilta tällä kertaa?
OT: Mikä prkl siinä on että käyttöautona olevan Alfan vikojen määrä on vakio? Aivan sama mitä korjaat
ja kunnostat niin uusi ennen kokematon ongelma kolkuttelee heti nurkan takana.
Tätä menoa pitää palata takaisin tavalliseen ja vikavapaaseen voorttiin!
Äänentoisto aluperäisessä kunnossa ja asetukset katsottu ettei niissä mitään kummallista.
Laitevialta haiskaltaa mutta kuinka kalliilta tällä kertaa?
OT: Mikä prkl siinä on että käyttöautona olevan Alfan vikojen määrä on vakio? Aivan sama mitä korjaat
ja kunnostat niin uusi ennen kokematon ongelma kolkuttelee heti nurkan takana.
Tätä menoa pitää palata takaisin tavalliseen ja vikavapaaseen voorttiin!
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kokeileppa puhdistaa oven välissä oleva moninapaliitin.
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jos ei liittimestä löydy vika niin varmaan mankka tai vahvari? Jos on Bosellinen niin mun alkuperäistä mankkaa voi lainata testaamista varten. Voihan siellä tietty olla toisen puolen johdot poikkikin.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jos ajoittain toimii ja kaiuttimet heräävät jos käyttää volyymin täysillä, niin silloin vika oviliittimissä, kontakti sprayllä korjaantuuAlbertolli kirjoitti:Jos ei liittimestä löydy vika niin varmaan mankka tai vahvari? Jos on Bosellinen niin mun alkuperäistä mankkaa voi lainata testaamista varten. Voihan siellä tietty olla toisen puolen johdot poikkikin.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Vaihdoin vasemman alatukivarren, ja rullamittatarkkuudella pyörä näyttäisi olevan nyt oikealla paikallaan. Edelleen puoltaa vasemmalle, mutta koitetaan saada huomenna kulmien säätöön niin nähdään missä mennään.jaacco kirjoitti:Saitko tähän mysteerioon koskaan selvyyttä?Tuomas K kirjoitti:Automilano oli sitä mieltä että tuo johtuu siitä että siellä on paikallaan pingpongtukivarsi jonka mitat ei ole samalla hehtaarillakaan alkuperäisen kanssa.Tuomas K kirjoitti:Vasen etupyörä on sentin taaempana kuin oikea ja casteri siis persiillään. Mikä paikka on vääntynyt? Alta katsoen ei mitään ilmeistä vääntynyttä paikkaa näkynyt. Vääntyykö se napasysteemi helposti?
Tekeekö joku oikeasti noin paskoja varaosia
Renkaista kolmesta on jo runko pettänyt että ei se mitenkään ajettava olisi vaikka olisi kaikki kulmat kohdallaankin

- kterkkila
- Viestit: 2374
- Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
- Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Niin hassulta kuin se kuulostaakin, niin mulla on mennyt joskus renkaasta runko siten että auto puolsi reilusti. Mitään ei ollut silmin nähtävissä ja muutakaan oiretta ei ollut, vain puolto.
Kimmo / alfatune.fi
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Juu, nuo renkaat on vahva vaihtoehto puoltamisen syyksi, varsinkin kun pyörän siirtyminen oikealle paikalleen ei juuri tuntunut puoltamiseen vaikuttavan. No, katsotaan minkälainen mittausraportti sieltä tällä kertaa saadaan. Jos näyttää kelvolliselta niin sitten rengaskaupoille.
-
- Viestit: 35
- Liittynyt: 15 Maalis 2012, 09:55
- Car(s): Alfa Romeo 156 -03 2.0 JTS
- Paikkakunta: Tampere
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
En huomanutAlbertolli kirjoitti:Jos et jo huomannut niin ainakin sen takaosan ei kääntyvän osan saa auki ihan nostamalla. Eli se verhoilupala nousee ylös. Itse löysin välistä Shellin pesupoletin.Helkku kirjoitti:Olisko kellään ajatusta miten käännettävä käsinojan sais avattua? Ihmettelin pitkään, että mihin mun parkkikolikot katoo ja nyt huomasin kun ei mennyt käsinojan kansi enää kiinni…


---
Helkku
Helkku
-
- Viestit: 49
- Liittynyt: 08 Helmi 2012, 02:19
- Car(s): 159 2.4 JTDm -06 & Porsche 911 Carrera 4 -01
(Ex 156 2.0 JTS Giugiaro FL) - Paikkakunta: Tampere
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Omassa alkanu oikee etutukivarsi (tai pallo) tai joku siellä on mikä pitää nitinää ja natinaa? Tiedän että on vaihtamiskamaa, ja pitäis tiedustella tarkalleen mikä siellä ny on menny ja vaihdattaa, mutta auttasko asiaan jos niitä öljyis ja rasvais, eli sais sen nitinän ja kitinän pois...?..Ainakin hetkeks aikaa? Rahanmenoa ollu, kun oli toi kansiremppa ja muuta niin ei viitsis samantien alkaa vaihtamaan 

- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Miten sivupeilien väritys on mennyt boselifteissä? Onko varret ja varsinaiset kuoret olleet korinväriset vai onko jompikumpi tai molemmat olleet mustia?
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^^
Noh, mulle myytiin ~180eurolla alatukivarsi, jonka kuulemma "pitäis kestää ilman mitään ongelmia auton loppuelämän" ;D Eli siis ainakin sen 100tkm. Kun täälläkin lueskelee noita ebay-tukivarsia mitkä kestää 10tkm, tai Mapcon halpiksia motonetista niin...
Mutta ainakin meillä alapallo kun alkoi ääntämään, se natisi jo siitä kun oven avas/istahti autoon. Hirmunen nitinatiniti koko ajan.
Tietty jos kestät sitä ääntä, etkä pelkää pientä välystä, niin kai se jonkun aikaa kestää...
Noh, mulle myytiin ~180eurolla alatukivarsi, jonka kuulemma "pitäis kestää ilman mitään ongelmia auton loppuelämän" ;D Eli siis ainakin sen 100tkm. Kun täälläkin lueskelee noita ebay-tukivarsia mitkä kestää 10tkm, tai Mapcon halpiksia motonetista niin...
Mutta ainakin meillä alapallo kun alkoi ääntämään, se natisi jo siitä kun oven avas/istahti autoon. Hirmunen nitinatiniti koko ajan.
Tietty jos kestät sitä ääntä, etkä pelkää pientä välystä, niin kai se jonkun aikaa kestää...
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^^^ylätukivarsi on varmaan yleisin narisija, pusliin saa tekohenkeä rasvalla. ^^^^^ ja ^^^^^^ Puoltamisen kovin yleinen syy on renkaan rungon pettäminen. Oikein puoltoherkkään tapaukseen saattaa auttaa renkaiden puolenvaihto, siis uusien/ehjien. Halpamaista on tullut myös renkaita joiden vyöt on kasattu väärin -> puolto.
- JiiTeeÄssä
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kuori korinvärinen, varsi eli peilikolmio musta.Albertolli kirjoitti:Miten sivupeilien väritys on mennyt boselifteissä? Onko varret ja varsinaiset kuoret olleet korinväriset vai onko jompikumpi tai molemmat olleet mustia?
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-
-Mario Andretti-
- JiiTeeÄssä
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Flektin etuvastuksesta, JTS:ssä näytti olevan yksi kappale, aika rapeaan kuntoon on päässyt. Mittasin vastuksen, n.5megaOhmia joten pikkasen taitaa olla liikaa = vaihtoon.
- Liitteet
-
- 12050047.jpg
- (93.9 KiB) Tiedosto ladattu 4020 kertaa
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-
-Mario Andretti-
-
- Viestit: 83
- Liittynyt: 15 Joulu 2011, 23:12
- Car(s): Alfa 156 JTS 2.0
- Paikkakunta: Kangasala
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Moro!
Oma 156 on alkanut nitisemään ja natisemaan joka montussa ja töyssyssä. Tämä alkoi nyt keväällä kesärenkaiden ja lämpimien kelien kanssa samaan aikaan. Alkaa ottamaan päähän tuo natina.... Mistä mahtanee johtua? Vinkkejä kaivataan.
Oma 156 on alkanut nitisemään ja natisemaan joka montussa ja töyssyssä. Tämä alkoi nyt keväällä kesärenkaiden ja lämpimien kelien kanssa samaan aikaan. Alkaa ottamaan päähän tuo natina.... Mistä mahtanee johtua? Vinkkejä kaivataan.
Some believe football is a matter of life and death, but it is much more important than that.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^^jaahas, täytyykin katsoa/mitata tuo vastus kans
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ne ainaiset tukivarret. Jos nitiseenatisee todella herkästi, väitän alatukivartta erittäin todennäköiseksi syylliseksi. Tai noh, ne puslathan noissa pitää ääntä. Mahtaisko syyllisenä olla mahdollisesti eri profiilin renkaat, leveämmät ja raskaammat? Joutuu pyöräntuenta kovemmalle, mitä kapeilla talvinakkuloilla.vesikilppari kirjoitti:Moro!
Oma 156 on alkanut nitisemään ja natisemaan joka montussa ja töyssyssä. Tämä alkoi nyt keväällä kesärenkaiden ja lämpimien kelien kanssa samaan aikaan. Alkaa ottamaan päähän tuo natina.... Mistä mahtanee johtua? Vinkkejä kaivataan.
-
- Viestit: 83
- Liittynyt: 15 Joulu 2011, 23:12
- Car(s): Alfa 156 JTS 2.0
- Paikkakunta: Kangasala
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Renkaat on toki jonkun verran erilaiset, kuten mainitsit, mutta ei tuo viime kesänä natissu lainkaan.
Some believe football is a matter of life and death, but it is much more important than that.
-
- Viestit: 83
- Liittynyt: 15 Joulu 2011, 23:12
- Car(s): Alfa 156 JTS 2.0
- Paikkakunta: Kangasala
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
...ja sen verran vielä tuohon nitinään ja natinaan, että tuntuu tosiaan että hiljaisella nopeudella nuo äänet kuuluvat ja ne eivät kuulu heti vaan hetken ajon jälkeen. Ulkoapäin en ole kuunnellut, mutta sisällä kuuluvat.
Some believe football is a matter of life and death, but it is much more important than that.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
natinaan on paljon vaihtoehtoja...ylätukivarsien puslat..alatukivarsien puslat...kalistuksenvakaajan puslat..jos pääsee ruiskaa voiteluu pusliin vois vähä yrittää rajaa mistä kuuluu..
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Eipä tahdo mennä pusliin voitelua päältä päin. Eikä sitten mitä tahansa rasvaa kumiosille.
Jos kitinä kuuluu rattia käännettäessä niin syyllinen on luultavasti alatukivarren kuiva pallonivel. Mikäli kuuluu vain töyssyissä niin veikkaisin ylätukivarren puslia. Koiranluut ja kallistuksenvakaajan runkopuslat tuntuu aiheuttavan lähinnä kolinaa. Toki nekin voi olla syyllisiä.
Jos kitinä kuuluu rattia käännettäessä niin syyllinen on luultavasti alatukivarren kuiva pallonivel. Mikäli kuuluu vain töyssyissä niin veikkaisin ylätukivarren puslia. Koiranluut ja kallistuksenvakaajan runkopuslat tuntuu aiheuttavan lähinnä kolinaa. Toki nekin voi olla syyllisiä.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^
Alatukivarsi voipi hyvinkin pitää ääntä myös "joustossa", eli pehmeä kuoppa tai tiessä oleva kumpu, narahtaa. Kuulostaa ihan vanhalta hetekalta, jos on huonossa hapessa =P
Mutta toi on kyllä hyvä tarkennus siihen äänen selvittämiseen.
Mutta onhan noita nitisijöitä ja natisijoita, kuten yllä sanottu, paljon muitain. Jos se kuuluu sisältä, niin lopetan vinkinantoni tähän - niin outoa kuin se onkin, meillä tuo varttikutonen ei sisältä nitise eikä natise juuri yhtään. Rämisee, ryskyttää ja kolisee kylläkin...
Alatukivarsi voipi hyvinkin pitää ääntä myös "joustossa", eli pehmeä kuoppa tai tiessä oleva kumpu, narahtaa. Kuulostaa ihan vanhalta hetekalta, jos on huonossa hapessa =P
Mutta toi on kyllä hyvä tarkennus siihen äänen selvittämiseen.
Mutta onhan noita nitisijöitä ja natisijoita, kuten yllä sanottu, paljon muitain. Jos se kuuluu sisältä, niin lopetan vinkinantoni tähän - niin outoa kuin se onkin, meillä tuo varttikutonen ei sisältä nitise eikä natise juuri yhtään. Rämisee, ryskyttää ja kolisee kylläkin...
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Alatukivarren puslat voi toki kitistä, totta.
Omassa alkoi ilmojen lämmettyä kitistä molemmat alapallot. Niiden kitinä kuului ratin taakse todella kovaa ja terävästi (metallinen soundi). Ylätukivarren puslien ääni ei kuulunut niin lujaa ja terävänä. Niiden tuottama ääni on ollut enemmän sellaista bassovoittoista jykevää narinaa. Alatukivarren puslista ei vielä kokemusta, mutta voisi kuvitella niiden äänen välittyvän ratin taaksi kovempana kuin ylätukivarsista?
Pitäis joskus nauhoittaa nuo eri äänet niin voisi niiden perusteella myös paikantaa lähdettä. Sen verran on erityyppiset äänet kuitenkin.
Omassa alkoi ilmojen lämmettyä kitistä molemmat alapallot. Niiden kitinä kuului ratin taakse todella kovaa ja terävästi (metallinen soundi). Ylätukivarren puslien ääni ei kuulunut niin lujaa ja terävänä. Niiden tuottama ääni on ollut enemmän sellaista bassovoittoista jykevää narinaa. Alatukivarren puslista ei vielä kokemusta, mutta voisi kuvitella niiden äänen välittyvän ratin taaksi kovempana kuin ylätukivarsista?
Pitäis joskus nauhoittaa nuo eri äänet niin voisi niiden perusteella myös paikantaa lähdettä. Sen verran on erityyppiset äänet kuitenkin.
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Missä kannattaa vaihdattaa pakoputken joustopalat? PK-seudulla siis. Mahtaako pakoputkihuolto Sata (vai mikä se nyt olikaan) olla enää toiminnassa? Sijaitsi Tikkurilan kupeessa, entisen vahinkopalvelun lähellä.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Helsinkissäpäin Tiitisen porukka ainakin. Tikkurilassa lienee joku pakoputkivarikko tms... Jousto-osan vaihtohan mennee niin, että osaava paikka hitsaa, tylsempi vaihtaa... Näin siis on sanottu, toki jos se entisenä on ni sithän se on entinen =P