BMC CDA
Valvoja: Moderators
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
BMC CDA
Onko kellään tätä ? Oliko silverinellä ? Kokemuksia tarvittais , tommosen sais lontoosta 150-170 puntaan.
Elikkä asennettais luonnollisesti ilmistä eteenpäin ja ilmanotto samaan paikkaan kuin vakiossa. Tekis mieli ihan ääntenkin takia asentaa ja jäis se orkkismuoviputki kuitenkin,jonka modaamisesta on huonoja tuloksia.
-Ville
Elikkä asennettais luonnollisesti ilmistä eteenpäin ja ilmanotto samaan paikkaan kuin vakiossa. Tekis mieli ihan ääntenkin takia asentaa ja jäis se orkkismuoviputki kuitenkin,jonka modaamisesta on huonoja tuloksia.
-Ville
- KJS
- Viestit: 4670
- Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
- Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
- Paikkakunta: Nokia
Re: BMC CDA
Mulla on CDA turbo GTV:ssä ja sama CDA oli jo edellisessä TS GTV:ssä. En nyt osaa sanoa että kuinka paljon oikeasti vaikuttaa kun kummastakaan ei ole dynokäyriä ja nykyisessä on ilmanottopuolta modattu muutenkin aika paljon, mutta yleisesti ottaen asiallinen kapistus ja varmaan parempi kuin peristeiset kartiot. Asennuksen kannalta ehkä hiukan haasteellinen ison kokonsa takia, mutta toisaalta sen imupuolelta on helppo vetää tiivis putki kauemmas konehuoneesta.
Alfaholismia vuodesta 2001
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: BMC CDA
Perusajatus on se , ettei ainakaan huonommaksi mene. Imuäänet ja jopa pieni tehon lisä olis plussaa.
Ilmeisesti V6:sessa tuo "pönttö" menis likimaiten samaan paikkaan jossa vakiopönttö on,todenäkösesti lähes saman kokoinenkin ? Ja sitten ilmanotto samaan paikkaan,eli etupuskurin taakse kuskin nurkkaan tai jopa sumuvalon viereen "RAM-Air" tyyliin
Ilmeisesti V6:sessa tuo "pönttö" menis likimaiten samaan paikkaan jossa vakiopönttö on,todenäkösesti lähes saman kokoinenkin ? Ja sitten ilmanotto samaan paikkaan,eli etupuskurin taakse kuskin nurkkaan tai jopa sumuvalon viereen "RAM-Air" tyyliin
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: BMC CDA
Mistäs oot ostanut,suomesta ihan ??KJS kirjoitti:Mulla on CDA turbo GTV:ssä ja sama CDA oli jo edellisessä TS GTV:ssä. En nyt osaa sanoa että kuinka paljon oikeasti vaikuttaa kun kummastakaan ei ole dynokäyriä ja nykyisessä on ilmanottopuolta modattu muutenkin aika paljon, mutta yleisesti ottaen asiallinen kapistus ja varmaan parempi kuin peristeiset kartiot. Asennuksen kannalta ehkä hiukan haasteellinen ison kokonsa takia, mutta toisaalta sen imupuolelta on helppo vetää tiivis putki kauemmas konehuoneesta.
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Re: BMC CDA
Jep, tollanen löytyy omasta 156sta.
Mulla ilmanotto on sumarin vierestä sen pikku ritilän takaa, imuäänet muuttuu miehekkäämmiksi,
tehonnoususta en tiedä -> tuskin mitään mainittavaa. Pientä askarteluahan tuo vaatii, ei
ihan heittämällä paikalleen mene.
Mulla ilmanotto on sumarin vierestä sen pikku ritilän takaa, imuäänet muuttuu miehekkäämmiksi,
tehonnoususta en tiedä -> tuskin mitään mainittavaa. Pientä askarteluahan tuo vaatii, ei
ihan heittämällä paikalleen mene.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: BMC CDA
Vastaavaa tekniikkaa käyttävä Piper Cross Viper olis myös kiinnostava. Aavistuksen halvemmalla sais ja tosta raisiosta vielä.. Hmm,pitääkin miettiä vielä.
Muistaako joku V6:sen ilmin sisääntulon halkaisijaa?
Eli se mihin ilmanputsarin kansi tulee kiinni
Edit: Motonetistä sais heti hyllystä Simotan vastaavan järjestelmän.
Muistaako joku V6:sen ilmin sisääntulon halkaisijaa?
Eli se mihin ilmanputsarin kansi tulee kiinni
Edit: Motonetistä sais heti hyllystä Simotan vastaavan järjestelmän.
-
- Viestit: 1472
- Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
- Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet - Paikkakunta: 16900 ja syvällä.
Re: BMC CDA
Edelliseen kulkineeseen (HDi pösö) tuli tuo asennettua ja eroa tuli erityisesti moottoritieajon kulutuksessa. 120 vauhdissa hävis litra (ajotieturin mukaan) kulutuksesta. Oli ilmeisesti vähän tukkoinen se alkuperäinen hormi. Alfasta en sitten tiedäkään, että olisiko jäänyt varaa vaparin auttaa.
Nuo siniset simotat ja viperit jättäisin kyllä kaupan hyllyyn... Taitaa funktio olla enemmän siellä ulkonäön puolella kuin lisäilman tuottamisessa.
Nuo siniset simotat ja viperit jättäisin kyllä kaupan hyllyyn... Taitaa funktio olla enemmän siellä ulkonäön puolella kuin lisäilman tuottamisessa.
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: BMC CDA
Simota
Pipercross
Simota maksaa n.140-150€
Pipercross maksaa n.230-260€
BMC CDA on sitten 290-310€ toimitettuna.
Kaikissa aito hiilikuitu pönttö ja imuputki keulalle
EDIT : Ja kaikkihan toimivat siten että ensin kuristetaan ilman saantia ja sitten "kiihdytetään" että saataisiin pulssimainen sykli imuputkeen,ja myös viileää ilmaa. Juuri se mitä tuo alkuperäinen kaasuläpän ja ilmin välinen putki tekee.
Pipercross
Simota maksaa n.140-150€
Pipercross maksaa n.230-260€
BMC CDA on sitten 290-310€ toimitettuna.
Kaikissa aito hiilikuitu pönttö ja imuputki keulalle
EDIT : Ja kaikkihan toimivat siten että ensin kuristetaan ilman saantia ja sitten "kiihdytetään" että saataisiin pulssimainen sykli imuputkeen,ja myös viileää ilmaa. Juuri se mitä tuo alkuperäinen kaasuläpän ja ilmin välinen putki tekee.
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: BMC CDA
Nonniiin , vähän pelottaa kun jos mä saan jotain päähäni,niin se on pakko toteuttaa HETI. Nyt on alfassa sitten toi Simotan hiilikuituintake !
Videomateriaalia BUSSON LAULUSTA <3
1
2
3
Asennus ihan perus,ei mikään ihmeellinen operaatio. V6:sen ILMI:n kaula on aika tarkkaan 80mm. Jos ajaa normaalisti,ei oikeastaan huomaa eroa missään,samanlainen kun ennen.
Kun kiihdyttää,imuäänet (Busson saundit yleensäkin) 4000-7200rpm on helvetin komeat ! Ja tuntuis olevan vedot tallella,toisin kuin viimeksi kun koitin huumoripohjalta poistaa vanhasta imuputkesta resonaattoriboksit
Ilmanohjainputkea jonka saisi nätisti sumuvalon viereen haukkaamaan happea,en saanut vielä laitettua. Pitäisi hommata silikoni "liitin" jossa on 45asteen mutka,jotta hiilikuitupönttö kääntyisi kuskin puolelle puskurin taakse,nyt kun tulee suoraan alas,ei saanut imuputkea mitenkään taitettua,ottais varmaan maahan kiinni
Nyt nappaa ilmaa puskurin alareunasta,ilmastointiputkien läheisyydestä. Kiinnitys tuen sai nätisti alkuperäsen telkänpöntön orkkis paikkaan.
Videomateriaalia BUSSON LAULUSTA <3
1
2
3
Asennus ihan perus,ei mikään ihmeellinen operaatio. V6:sen ILMI:n kaula on aika tarkkaan 80mm. Jos ajaa normaalisti,ei oikeastaan huomaa eroa missään,samanlainen kun ennen.
Kun kiihdyttää,imuäänet (Busson saundit yleensäkin) 4000-7200rpm on helvetin komeat ! Ja tuntuis olevan vedot tallella,toisin kuin viimeksi kun koitin huumoripohjalta poistaa vanhasta imuputkesta resonaattoriboksit
Ilmanohjainputkea jonka saisi nätisti sumuvalon viereen haukkaamaan happea,en saanut vielä laitettua. Pitäisi hommata silikoni "liitin" jossa on 45asteen mutka,jotta hiilikuitupönttö kääntyisi kuskin puolelle puskurin taakse,nyt kun tulee suoraan alas,ei saanut imuputkea mitenkään taitettua,ottais varmaan maahan kiinni
Nyt nappaa ilmaa puskurin alareunasta,ilmastointiputkien läheisyydestä. Kiinnitys tuen sai nätisti alkuperäsen telkänpöntön orkkis paikkaan.
-
- Viestit: 1472
- Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
- Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet - Paikkakunta: 16900 ja syvällä.
Re: BMC CDA
CDA larkspeediltä mallista riippuen ~ 200 £ -> 250 €. Plus kulut tietenkin... Ja on ilmeisesti mallikohtaiset kilkkeet. Mitä aikoinaan pösöön asensin, niin oli äärimmäisen helppo asennettava. Toki putsari oli koneen & akun välissä ja orggis-ruuveilla suoraan imiksen perseeseen. CDA:sta ei vissiin tällaista sovitusta Alfaan löydy..?
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: BMC CDA
Taitaa olla universal malli tuo mikä alfaan tulisi,jonkun adapterin se siihen tarjoaa jos jos ettii valmistajan mukaan noita sarjoja.JaRoDD kirjoitti:CDA larkspeediltä mallista riippuen ~ 200 £ -> 250 €. Plus kulut tietenkin... Ja on ilmeisesti mallikohtaiset kilkkeet. Mitä aikoinaan pösöön asensin, niin oli äärimmäisen helppo asennettava. Toki putsari oli koneen & akun välissä ja orggis-ruuveilla suoraan imiksen perseeseen. CDA:sta ei vissiin tällaista sovitusta Alfaan löydy..?
Re: BMC CDA
nojoo.. otappa vielä sisältä äänet
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Re: BMC CDA
BMCn CDA löytyy täältäkin 156sta. sumarin ja sen ritilän tietämillä poikittain. Hienosti pelaa, eikä likaannu laisinkaan niin paljon kuin pelkäsin. Varmaan tuo poikittaisuus auttaa aika paljon.
GTVn ei taida sopia originaalin paikalle mikään malli? Onko kukaan yrittänyt? Oliko KJT:llä vai kenellä muistelen nähneeni poikittain siellä "puskurin takana" sisäloksun edessä? Mietin vaan että pääseekö patruunaa ottamaan irti ilman 2h jumppaa? Olisiko BMCn paneli suodin orkkis koteloon hyvä ratkaisu? Eli onko mitään merkityksellistä eroa originaaliin? Sellaisen saisi ebaystä noin 60€... Ainakin olis tietenkin pestävissä.
GTVn ei taida sopia originaalin paikalle mikään malli? Onko kukaan yrittänyt? Oliko KJT:llä vai kenellä muistelen nähneeni poikittain siellä "puskurin takana" sisäloksun edessä? Mietin vaan että pääseekö patruunaa ottamaan irti ilman 2h jumppaa? Olisiko BMCn paneli suodin orkkis koteloon hyvä ratkaisu? Eli onko mitään merkityksellistä eroa originaaliin? Sellaisen saisi ebaystä noin 60€... Ainakin olis tietenkin pestävissä.
Ayrton Senna da Silva forever
Re: BMC CDA
oisko tossa hyvä mulle? :p http://www.regals-motorsport.co.uk/filt ... lfa-1.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
kaikki tilpehööri matkassa ja hintakaan ei ole paha
kaikki tilpehööri matkassa ja hintakaan ei ole paha
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: BMC CDA
Nonnih,sain ton 45asteen silikoniletkun paikalleen ja nyt putsari on juurikin poikittain etupuskurin takana,kuskin nurkassa. Ja sumuvalon ritileikkö puhaltaa ilmaa juuri siihen,tietysti vasta ajettaessa kovaa.
Re: BMC CDA
hyi hitto, 59 puntaa toimitus tuolla sivulla mistä laitoin linkin.. uskomatonta.
taidan ottaa italian ebaysta tän
http://www.ebay.it/itm/BMC-CDA-ALFA-156 ... 3639wt_952" onclick="window.open(this.href);return false;
taidan ottaa italian ebaysta tän
http://www.ebay.it/itm/BMC-CDA-ALFA-156 ... 3639wt_952" onclick="window.open(this.href);return false;
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: BMC CDA
Kiinaihmesimotat jättäisin minäkin hyllyyn, mutta miksi niputat Pipercrossin sen kanssa samaan kategoriaan? PX on kuitenkin perinteinen laatumerkki ja suosittu myös kisakäytössä.JaRoDD kirjoitti:Nuo siniset simotat ja viperit jättäisin kyllä kaupan hyllyyn... Taitaa funktio olla enemmän siellä ulkonäön puolella kuin lisäilman tuottamisessa.
Re: BMC CDA
http://www.youtube.com/watch?v=gCi2yo4UqPI" onclick="window.open(this.href);return false;
VMP
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Re: BMC CDA
^^
Tää on just tätä.
Olen seissyt oman autoni vieressä dynossa, esim: haitariosa rikki tai teipattuna -> ei mitn eroa tehoissa ,
koko suodatinkotelo ohitettuna -> ei eroa , hiilikuitu-imuputki versus orggis-resonaattoritötterö ->
ei eroa paitsi orggis hieman parempi 4500rpm kohdilla...
Omaan kotteroon vaihdettiin tuo BMC CDA koska ILMI:t hajosivat alkuperäisen suodatinkotelon kannen
rikkinäisyyden takia, mitään todistusaineistoa ko. vaparin eduista ei ole. Paitsi se saundi.
Tää on just tätä.
Olen seissyt oman autoni vieressä dynossa, esim: haitariosa rikki tai teipattuna -> ei mitn eroa tehoissa ,
koko suodatinkotelo ohitettuna -> ei eroa , hiilikuitu-imuputki versus orggis-resonaattoritötterö ->
ei eroa paitsi orggis hieman parempi 4500rpm kohdilla...
Omaan kotteroon vaihdettiin tuo BMC CDA koska ILMI:t hajosivat alkuperäisen suodatinkotelon kannen
rikkinäisyyden takia, mitään todistusaineistoa ko. vaparin eduista ei ole. Paitsi se saundi.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- buctu
- Viestit: 520
- Liittynyt: 03 Huhti 2007, 22:07
- Car(s): 156 sw 2.4 20v, 156 2.0 TS, RS2000 2.3i e85, Laguna sw II.
- Paikkakunta: Jyväskylä -rock city
Re: BMC CDA
Liitytään dynossa ihmetelleiden joukkoon; BMC CDA vs. Vakio boxi ja todistettavaa eroa ei piirtynyt
Itse asensin neljä vuotta takaperin BMC:n kun ei tietyistä syistä mahtunut original boxi enää paikoilleen .
Osa vertaa penkitystuloksia valmistajan ilmoittamiin arvoihin; EI ensin mitattuihin.
Näin olleen voidaan sanoa, että hyttynen takapenkillä nosti +8hv / 12nm.
Itse asensin neljä vuotta takaperin BMC:n kun ei tietyistä syistä mahtunut original boxi enää paikoilleen .
Osa vertaa penkitystuloksia valmistajan ilmoittamiin arvoihin; EI ensin mitattuihin.
Näin olleen voidaan sanoa, että hyttynen takapenkillä nosti +8hv / 12nm.
"Too much ain't enough"
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: BMC CDA
Heh,hauska toi viimeinen missä vietiin metrin putkella filtteri tuulettimen eteen Kyllähän toi on tiedossa ollutkin että tehoa ton kanssa ei pääasiassa haeta,vaan sitä ääntä. Jos tehot pysyis samana niin on jo postiivinen homma
Prkl , pitäs viedä kyllä toi oma rakkine rullille !
Prkl , pitäs viedä kyllä toi oma rakkine rullille !
Re: BMC CDA
tuli tilattua tuo bmc cda tuolta http://www.regals-motorsport.co.uk" onclick="window.open(this.href);return false;
kyselin perää et miten on noin kalliit postikulut nii antoivat 30 puntaa alennusta. asiallinen palvelu ja jos vielä laatikko löytää hyvin perille ja sisältää sen mitä tilasinkin niin voin suositella. kaiken kaikkiaan tuli hintaa koko kitille vähän alle 300€ ja siinä oli kaikki asennusvärkit sun muut putkenpätkät matkassa niin kuin siinä kuvassa näkyy.
kyselin perää et miten on noin kalliit postikulut nii antoivat 30 puntaa alennusta. asiallinen palvelu ja jos vielä laatikko löytää hyvin perille ja sisältää sen mitä tilasinkin niin voin suositella. kaiken kaikkiaan tuli hintaa koko kitille vähän alle 300€ ja siinä oli kaikki asennusvärkit sun muut putkenpätkät matkassa niin kuin siinä kuvassa näkyy.