164:sen katsastus.
Valvoja: Moderators
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
164:sen katsastus.
Katsastus (Raision autokatsastus) löysi ennätyksellisesti 164:sesta vikaa.
Kaikki jarruletkut,raidetangonsuojakumi,alapallonivelet,öljyvuoto,sivuvilkku ja peruutusvalo.
Sinänsä ihan aiheesta.Eli lähinnä avustavaa kyselyä huomista varten ku aloitan korjaamisen.
1.Ei kai letkujen vaihdossa ole ihmeempiä?Hyvät vinkit ja kokemukset terv.tulleita.
2.Samat alapalloihin ja raidetangonsuojakumiin
3.Öljyvuotoa olen itse jo ennemmin yrittänyt paikallistaa.Sinänsä lisäykseen ei juurikaan ole tarvetta.Mutta sotkee lähinnä jakopäätä.Öljy sotkee edestä suodatin korkeudelta taakse laturiin.Laturi ja apurunko/alatukivarret ovat öljyiset.Olen pari kertaa pessyt moottorin mutta en ole löytänyt vuoto kohtaa.Onko ehdotuksia?
Kaikki jarruletkut,raidetangonsuojakumi,alapallonivelet,öljyvuoto,sivuvilkku ja peruutusvalo.
Sinänsä ihan aiheesta.Eli lähinnä avustavaa kyselyä huomista varten ku aloitan korjaamisen.
1.Ei kai letkujen vaihdossa ole ihmeempiä?Hyvät vinkit ja kokemukset terv.tulleita.
2.Samat alapalloihin ja raidetangonsuojakumiin
3.Öljyvuotoa olen itse jo ennemmin yrittänyt paikallistaa.Sinänsä lisäykseen ei juurikaan ole tarvetta.Mutta sotkee lähinnä jakopäätä.Öljy sotkee edestä suodatin korkeudelta taakse laturiin.Laturi ja apurunko/alatukivarret ovat öljyiset.Olen pari kertaa pessyt moottorin mutta en ole löytänyt vuoto kohtaa.Onko ehdotuksia?
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
Re: 164:sen katsastus.
Vaihdoin viime kesänä tuon raidetangon suojakumin välineinä pari jakaria ja tunkki,aikaa meni alle tunti kahvi ja tupakki-taukojen kanssa.
Mulla on ollut kaksi 164:sta jotka molemmat sotki öljyä samalla tavalla kuin sinun,enkä koskaan löytänyt vuotokohtaa (enpä tosin paljon etsiskellytkään),ihan kuin se olisi tullut jakajan jalasta tai venttiilien ajoituksensäätimen luota.
Mulla on ollut kaksi 164:sta jotka molemmat sotki öljyä samalla tavalla kuin sinun,enkä koskaan löytänyt vuotokohtaa (enpä tosin paljon etsiskellytkään),ihan kuin se olisi tullut jakajan jalasta tai venttiilien ajoituksensäätimen luota.
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: 164:sen katsastus.
Juuri vaihdatin, ihan tavan korjaamo eikä heillä mennyt kauaa. Letkut ostin motonetistä, oliko kympin kipale.Alfistipohjoosesta kirjoitti:1.Ei kai letkujen vaihdossa ole ihmeempiä?
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Ainakin yhden TS-koneen olen nähnyt, joka näytti vuotavan öljyä siitä ajoitinmokkulan juuresta.
Alapallonivelien vaihto on pala kakkua, ovat kiinni kolmella mutterilla per pallukka. Samoin se raidetangon suojakumin vaihto on markan juttu, tosin siinä pitää luonnollisesti varoa sotkemasta aurausta. Muista ei olekaan kokemusta.
Alapallonivelien vaihto on pala kakkua, ovat kiinni kolmella mutterilla per pallukka. Samoin se raidetangon suojakumin vaihto on markan juttu, tosin siinä pitää luonnollisesti varoa sotkemasta aurausta. Muista ei olekaan kokemusta.
- Epäkelpokeräilijä -
- Ricambi
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
- Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99.... - Paikkakunta: Tampere
Re: 164:sen katsastus.
Stressaavia nää katsastuksetAlfistipohjoosesta kirjoitti:Katsastus (Raision autokatsastus) löysi ennätyksellisesti 164:sesta vikaa.
3.Öljyvuotoa olen itse jo ennemmin yrittänyt paikallistaa.Sinänsä lisäykseen ei juurikaan ole tarvetta.Mutta sotkee lähinnä jakopäätä.Öljy sotkee edestä suodatin korkeudelta taakse laturiin.Laturi ja apurunko/alatukivarret ovat öljyiset.Olen pari kertaa pessyt moottorin mutta en ole löytänyt vuoto kohtaa.Onko ehdotuksia?
TS koneessa ei ole onneksi monta kohtaa:
-Ajoituksenmuuntimesta
-Kannen ja lohkon välinen etusauma (onko nuo kaksi pulttia kireellä?)
-Jakopyörän "pienestä" kopasta
-Hihnapyörän stefasta
Ja siinähän ne olivat koneen etuosasta.
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Töissä vaihdoin alapallot ja raidetangonsuojakumin.Pesin moottorin hyvin ja käyttelin paikoillaa n.15min.Sinä aikana en huomannut muuta kuin ketjukotelon yhden pinnapultti/mutteri pään kostuvan.Ajoin sitten 30km kotiin ja ahdoin digikameraa paikkoihin mihin isopääni ei mahdu.
Sieltä paljastui vuotokohta mikä on nähtävissä albumissani.Kuva on ketjukopan ja kannen katkoskohdasta,mutta vuotoa näyttäisi olevan sen linjan yläpuolella.Samalla tarkisti lisäysöljyn menekin.Kun tuohon on lisännyt kaveritkin Kuopiosta lähtiessä.Eli sitä on mennytkin jo n.1,5 ja ennen meni alle 0,5l /10-13 tkm.Nyt on menossa eka väli Valvolinen 5w-50.Ennen oli toi Mobilin 5w-50.Uskon kyllä että vuoto on sattuma eikä öljystä johtuva.
Onko ehdotuksia tuohon vuotoon?
Sieltä paljastui vuotokohta mikä on nähtävissä albumissani.Kuva on ketjukopan ja kannen katkoskohdasta,mutta vuotoa näyttäisi olevan sen linjan yläpuolella.Samalla tarkisti lisäysöljyn menekin.Kun tuohon on lisännyt kaveritkin Kuopiosta lähtiessä.Eli sitä on mennytkin jo n.1,5 ja ennen meni alle 0,5l /10-13 tkm.Nyt on menossa eka väli Valvolinen 5w-50.Ennen oli toi Mobilin 5w-50.Uskon kyllä että vuoto on sattuma eikä öljystä johtuva.
Onko ehdotuksia tuohon vuotoon?
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Aamulla mentiin sitten viemaan kultaa konttorille.
Vika listana:
Seisontajarru ottaa kunnolla kiinni vasta lopussa---> kiristys
Helmassa pieni ruoste reikä
Oikean alatukivarren takimmainen pusla väljä
Takajarrujen paineentasaus venttiili rikki (tai jumissa).
Lopputulos: HYLÄTTY prkl
Mielestäni hieman löysät perusteet hylkäykseen, mitä ootte mieltä?
Muutoskatsastus madalluksesta meni läpi ongelmitta.
Ajettiin auto sitten korjaamon pihaan odottaan vuoroaan, kun en itse viitsi enään alkaa fiksailemaan (sen ruoste reiän kyllä paikkaan).
Viikko ainakin menee odotellessa, hermot alkaa meneen....
Vika listana:
Seisontajarru ottaa kunnolla kiinni vasta lopussa---> kiristys
Helmassa pieni ruoste reikä
Oikean alatukivarren takimmainen pusla väljä
Takajarrujen paineentasaus venttiili rikki (tai jumissa).
Lopputulos: HYLÄTTY prkl
Mielestäni hieman löysät perusteet hylkäykseen, mitä ootte mieltä?
Muutoskatsastus madalluksesta meni läpi ongelmitta.
Ajettiin auto sitten korjaamon pihaan odottaan vuoroaan, kun en itse viitsi enään alkaa fiksailemaan (sen ruoste reiän kyllä paikkaan).
Viikko ainakin menee odotellessa, hermot alkaa meneen....
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Katsastusmies kokeili tota venttiiliä silleen että piti sormeensa siinä rungossa kun poljinta painettiin ja totesi että ei toimi.
Noh, kaippa hän tiesi mitä tekee. Voisikohan tuo olla vaan jumissa pitkän seisonnan jälkeen? Jolloin pelkkä herkistely voisi auttaa, tiedä sitten mitä päättävät korjaamolla sille tehdä
Noh, kaippa hän tiesi mitä tekee. Voisikohan tuo olla vaan jumissa pitkän seisonnan jälkeen? Jolloin pelkkä herkistely voisi auttaa, tiedä sitten mitä päättävät korjaamolla sille tehdä
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Nyt tuli leima konttorilta
Käsijarru ei ollut tarpeeksi tehokas vieläkään taitaa olla ikuisuus ongelma.
Pusla vaihdettu... uusi maksoi 120€
Paineen säädin herkistetty... ongelmana ei ollut venttiilin jumiutuminen vaan kuormantunnistin vivun "huonous". Sanoivat korjaamolla, että vipu ei ole alkuperäinen vaan on itse rakenneltu, sen toimivuus on keskiverto. Ongelmana oli vivun jumissa oleminen, vaihtoivat uudet pultit jo taas pelittää kohtuullisesti.
Tulipahan mieleen että olisi varmaan mennyt läpi ekallakin kerralla kun katsastusmies olisi tajunnut kokeilla venttiilin toimintaa koneen ollessa käynnissä. Tämä toinen kaveri kokeili eka kone sammuksissa----> ei mitään eloo, sitten kone käyntiin ja johan alko pelittään.
No, tämähän nyt on jossittelua, mutta kauheen hyvä kuva ei asemasta jäänyt...
Tärkeintä: Vuoden projekti on nyt saatu melkein päätökseen (ainahan kaikkee fiksattavaa löytyy), sen kunniaksi
Edit: typoja
Käsijarru ei ollut tarpeeksi tehokas vieläkään taitaa olla ikuisuus ongelma.
Pusla vaihdettu... uusi maksoi 120€
Paineen säädin herkistetty... ongelmana ei ollut venttiilin jumiutuminen vaan kuormantunnistin vivun "huonous". Sanoivat korjaamolla, että vipu ei ole alkuperäinen vaan on itse rakenneltu, sen toimivuus on keskiverto. Ongelmana oli vivun jumissa oleminen, vaihtoivat uudet pultit jo taas pelittää kohtuullisesti.
Tulipahan mieleen että olisi varmaan mennyt läpi ekallakin kerralla kun katsastusmies olisi tajunnut kokeilla venttiilin toimintaa koneen ollessa käynnissä. Tämä toinen kaveri kokeili eka kone sammuksissa----> ei mitään eloo, sitten kone käyntiin ja johan alko pelittään.
No, tämähän nyt on jossittelua, mutta kauheen hyvä kuva ei asemasta jäänyt...
Tärkeintä: Vuoden projekti on nyt saatu melkein päätökseen (ainahan kaikkee fiksattavaa löytyy), sen kunniaksi
Edit: typoja
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Tuota öljyvuotoa olen metsästänyt.Laitoin venakoppaan silikoonit tiivisteen kummallekkin puolelle.Ku näyttäys vuotavan aika ylhäältä.Onko kokemuksia toimiiko silikooni tuossa välissä?Ku oli kerryttänyt öljyä silikoonin "palteeseen".Huohotinletkun irroitin,huomatakseni että ehjältä näyttää,sisältä ihan kuiva ja ihmeellisesti harmaa "nokinen"(?) ja letku on suppeneva,eli ei saa metritavarana.Huohotin mökkylää en irroittanut mutta sinne suihkittuani CRC:tä tuli ainakin se läpi ihan hyvin.Vuoto on nyt sellaisen 2-3dl/1000km ja kaikki taitaa tulla ulos.Osa menee pakoputken päälle ja aiheuttaa käryä.Onneksi nyt tulee ajettua tuota Kuopio/Turku väliä kun haju tulee vaan pysähdyksissä.Ei kukaan tarttis keväällä 500tkm ajettua 164:sta?
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori