takajarrupalojen vaihtoapua
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 37
- Liittynyt: 04 Touko 2010, 18:02
- Car(s): 156 v6
- Paikkakunta: Helsinki / Tallinn
- Viesti:
takajarrupalojen vaihtoapua
Morjesta,
koitin tossa itse vaihtaa takajarrupaloja 156. Olivat pultit sen verran ruosteessa tai kovasti kiinni ettei haba ihan itsellä riittänyt vaikka käytössä oli momenttiavain. Auto oli juuri perjantaina katsastuksessa ja hylsy tuli juuri takajarrupalojen takia. En taas viitsisi viedä autoa huoltoon ja maksaa palojen vaihdosta reilua 100 euroa. Siksi mietinkin että jos PK-seudulta löytyy alfisti, joka jaksaisi/viitsisi vaihtaa ne minulle sovittua korvausta vastaan olisin todella kiitollinen. Oman ymmärrykseni mukaan palojen vaihtohan ei ole mitään ydinfysiikkaa
Jos jotakuta kiinnostaa niin ilmoitelkaa minulle PM tai 040 846 8595
Kiitos
koitin tossa itse vaihtaa takajarrupaloja 156. Olivat pultit sen verran ruosteessa tai kovasti kiinni ettei haba ihan itsellä riittänyt vaikka käytössä oli momenttiavain. Auto oli juuri perjantaina katsastuksessa ja hylsy tuli juuri takajarrupalojen takia. En taas viitsisi viedä autoa huoltoon ja maksaa palojen vaihdosta reilua 100 euroa. Siksi mietinkin että jos PK-seudulta löytyy alfisti, joka jaksaisi/viitsisi vaihtaa ne minulle sovittua korvausta vastaan olisin todella kiitollinen. Oman ymmärrykseni mukaan palojen vaihtohan ei ole mitään ydinfysiikkaa
Jos jotakuta kiinnostaa niin ilmoitelkaa minulle PM tai 040 846 8595
Kiitos
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: takajarrupalojen vaihtoapua
Momenttiavaimella ei kannata availla pultteja, menee vilä kalibrointi sekasin pahasti.
Mahd.pitkä varsi ja nuija on kova sana...
Takapaloihin tarvitsee vähän työkaluja että saa sen männän takas sisään, kun sitä pitää pyörittää samalla kun painaa.
Mahd.pitkä varsi ja nuija on kova sana...
Takapaloihin tarvitsee vähän työkaluja että saa sen männän takas sisään, kun sitä pitää pyörittää samalla kun painaa.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: takajarrupalojen vaihtoapua
Jeh, kuten Pasi jo sanoikin. Noihin jarrumäntiin on mäntätyökalut, jotkut halvat on lie ihan hyviä, mutta sitten on joitakin missä toimivuus on "toimii, kun vähän kikkailee". Oikeat työkalut helpottaa duunia ja toki pahasti ruostuneet pultit pitänee avata aika usein jollain ruostetta irroittavalla.... Ja kuparirasvaa kai aika moni laittanut sitten kiinnityksessä niihin pultteihin, mitkä pitääkin joskus saada auki?
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: takajarrupalojen vaihtoapua
Jos niitä mäntiä ei ole kokonaan pois ottanut, niin ei niitä tarvitse painaa.
Siellä on kierteet, jolloin pyörittäminen riittää.
Jos ei muuta ole niin vaikka siirtoleuoilla saa kiinni päin.
Varoo puristamasta pölysuojaa, ettei hajoa.
Samalla hyvä katsoa liukutappien, kumiosien ja satulan kehyksen liukupintojen kunnon.
Mutta fyysistä apu tässä kait kaivattiin.
Siellä on kierteet, jolloin pyörittäminen riittää.
Jos ei muuta ole niin vaikka siirtoleuoilla saa kiinni päin.
Varoo puristamasta pölysuojaa, ettei hajoa.
Samalla hyvä katsoa liukutappien, kumiosien ja satulan kehyksen liukupintojen kunnon.
Mutta fyysistä apu tässä kait kaivattiin.
-
- Viestit: 37
- Liittynyt: 04 Touko 2010, 18:02
- Car(s): 156 v6
- Paikkakunta: Helsinki / Tallinn
- Viesti:
Re: takajarrupalojen vaihtoapua
Se ongelmahan tässä on se, että työkalut ja kaikki tarvittava multa kyllä löytyy. Ja aivan varmasti itse osaan ne vaihtaa. Suht helppo hommahan se on, mutta prkl ku ne kaks pulttia sieltä ei millään avaudu. Ruosteen poistolitkua oon sinne ruiskutellu mutta kun ei avaudu...
Re: takajarrupalojen vaihtoapua
Pidempi jatkovarsi ja/tai suostuttelee isohkolla vasaralla tms. hienosäätöön soveltuvalla työkalulla?
VMP
- KJS
- Viestit: 4670
- Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
- Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
- Paikkakunta: Nokia
Re: takajarrupalojen vaihtoapua
Mitkä pultit siellä niin tiukassa on? Palojen vaihtoa varten ei tarvitse irroittaa niitä onkohan 17 vai 19 mm kannalla olevia pultteja, joilla satulan teline on kiinni olka-akselissa, vaan riittää kun avaa ne kaksi 13 mm kannalla olevaa ruuvia, joilla satula on kiinni telineessään.
Alfaholismia vuodesta 2001
- Cadamuro
- Viestit: 1056
- Liittynyt: 26 Touko 2011, 22:34
- Car(s): 159 2.4 TI farkku.
155 2.0 TS WB
75 2.0 TC
75 3.0 V6 America
Fiat Tipo sport 2000 Roadsport 2B
156 TS (ex)
Fulvia 1.3 HF (ukon).
Giulietta -81 (^)
128SC Kilpuri (^) (ex)
155 v6 (ex) - Paikkakunta: Mänttä
Re: takajarrupalojen vaihtoapua
Wd-40 hautumaan yön yli ja sitten kokeilemaan. On kyllä lääke lähes jokaiseen kiinnijumiutuneeseeseen pulttiin.
Kantapään kautta vuodesta -93..
-
- Viestit: 37
- Liittynyt: 04 Touko 2010, 18:02
- Car(s): 156 v6
- Paikkakunta: Helsinki / Tallinn
- Viesti:
Re: takajarrupalojen vaihtoapua
Ne on juuri ne kaksi 13mm pulttia...
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: takajarrupalojen vaihtoapua
Tai katkoo pultit jos ei muuten lähde. Ja hakee uuden liukupultit esim. motonet 5.90€.
- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
Re: takajarrupalojen vaihtoapua
Pitää ne katkenneet pultitkin irrottaa Näyttää niille vähän kaasuliekkiä ja/tai lekaa, niin eiköhän ala avautumaan, kunhan ei sulata kumia
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: takajarrupalojen vaihtoapua
Joo, toki. Katkaisun jälkeen kumisuojus pitäisi vielä paikallaan.
Vaikea muistista sanoa miten on operaatiolle tilaa.
Oliko noissa kierrelukitetta, silloin se lämpö auttaisi.
edit. siis korvakeen takaa levyn puolelta katkaisu.
Vaikea muistista sanoa miten on operaatiolle tilaa.
Oliko noissa kierrelukitetta, silloin se lämpö auttaisi.
edit. siis korvakeen takaa levyn puolelta katkaisu.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: takajarrupalojen vaihtoapua
Tuohon painamiseen on liimapuristimet ihan hyvät. Kun laittaa sen kiertyvän pään mäntää kohti niin pystyy pyörittämään puristimen lautasesta jolloin suojakumikaan ei ole vaarassa.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: takajarrupalojen vaihtoapua
Lenkkiavain, jos löydät vielä pidemmällä varrella niin parempi, lenkki avain tiukasti paikalleen ja sitten moskalla tai vastaavanlaisella nuijalla reilulla voimalla sinne lenkkiavaimen päähän samalla kun toisella kädellä varmistat, että avain pysyy pultin kannassa. Noin ne on tiukimmatkin lähtennyt ilman lämpöä. viiminen oljenkorsi on sitten 13mm hylsy ja metrinen varsi...Mar_a kirjoitti:Ne on juuri ne kaksi 13mm pulttia...
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
-
- Viestit: 37
- Liittynyt: 04 Touko 2010, 18:02
- Car(s): 156 v6
- Paikkakunta: Helsinki / Tallinn
- Viesti:
Re: takajarrupalojen vaihtoapua
On sitä lenkkiä tullu käytettyy sekä hylsysarjaa, mutta ei vsa auta
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: takajarrupalojen vaihtoapua
Joko olis kannattanut viedä sinne korjaamolle
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Re: takajarrupalojen vaihtoapua
Sellanen juttu kannattaa ottaa huomioon yleisesti ottaen että suurin osa väestä saa vaihdettua jarrupalat niin että ne voi pelata peräti usean kymppitonnin, mutta se että ne vaihtaa niin että ne pelaa moitteitta lähemmäs 100tkm kun 50tkm on ammattitaitoa.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER
-
- Viestit: 353
- Liittynyt: 29 Heinä 2004, 06:13
- Car(s): GLC 300e
Coupe Fiat
9-3 Aero - Paikkakunta: Hyvinkää
Re: takajarrupalojen vaihtoapua
Yleensä ne on ruukannu vähän reilut kolmesataaviiskyttonnia kestää. Erityisesti jos paljon radalla ajaa ja sillä keinoin muun hyvän (asennustaidon) lisäksi estää jumiutumisen ..
Viljan tar fram det som inte fanns.
- jeQQ
- Viestit: 4190
- Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
- Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
- Paikkakunta: Vihti
Re: takajarrupalojen vaihtoapua
Joo, Skodassakin oli orggikset. Mureni käsiin, kun nappasi satulan ylös...
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Re: takajarrupalojen vaihtoapua
Aikamoisen teinipellemäiseltä haiskahtava vastaus. Noh, kaikesta on aina kaikenlaisia muunnoksia, mutta hyvät jarrupalat oikein asennettuna kestää helposti yli 100tkm. Kyllä, tämä vaatii myös sen että kuski ajaa taloudellisesti, ja tarvittaessa herkistää jarrut. Itsehän ole ammattimekaanikko joten jotain tietoa saattaa löytyä, vaikka luonnollisesti etenkin 'teinit' jotka on muutaman vuoden voorumeita ym. autoihin liittyvää oikein kovasti touhunnut kaiken jo tietääkin.Il Mostro kirjoitti:Yleensä ne on ruukannu vähän reilut kolmesataaviiskyttonnia kestää. Erityisesti jos paljon radalla ajaa ja sillä keinoin muun hyvän (asennustaidon) lisäksi estää jumiutumisen ..
PS. Mua ei sitten massiivisesti liikuta vaikka olisit pappa, taikka muumipappa.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER
- jeQQ
- Viestit: 4190
- Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
- Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
- Paikkakunta: Vihti
Re: takajarrupalojen vaihtoapua
Musta tuntuu, että lähinnä palojen laatu, sekä levyjen laatu että näiden keskinäinen suhde vaikuttaa tuohon kulumiseen enemmän. Toki jos autolla ajetaan vain radalla, mutta noin niinkuin peruskäytössä.
Re: takajarrupalojen vaihtoapua
156sen jarrut kestää omalla käytöllä (ei hissuttelua ja jarruja käytetään)
ilman VDC
etu 110th
taka 100th
VDC
etu 53t
taka 67t
näitä ei ole kuitenkaan vedetty ihan metalliin asti, eli varmaan olisi voinut useamman tuhat ajaa enemmän.
ilman VDC
etu 110th
taka 100th
VDC
etu 53t
taka 67t
näitä ei ole kuitenkaan vedetty ihan metalliin asti, eli varmaan olisi voinut useamman tuhat ajaa enemmän.
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Re: takajarrupalojen vaihtoapua
Ratakäytössä nimenomaan palojen asentaminen ei ole ihan niin tarkkaa koska ne ei kerkeä jumiutumaan kuten normaalit ympärivuotiset palat.jeQQ kirjoitti:Musta tuntuu, että lähinnä palojen laatu, sekä levyjen laatu että näiden keskinäinen suhde vaikuttaa tuohon kulumiseen enemmän. Toki jos autolla ajetaan vain radalla, mutta noin niinkuin peruskäytössä.
Jos vaihdat vaan uudet palat etkä puhdista ja voitele liukupintoja, liukulevyjä silloin kun niitä on, ja liukutappeja 'ammattimaisesti'. Niin palat rupeaa paljon herkemmin jumittamaan jolloin ne kuluu paljon nopeammin. Edelleenkin kaikesta on kaikenlaisia muunnoksia muttei oikein jaksaisi ruveta kaikesta vääntämään. Se ketä kiinnostaa että palat kestää koko niiden eliniän tai vaikka puolet siitä on taas kunkin oma asia. Vähän sama asia ostaako kaikkein laaduttomimpia paloja jotka sitten kuluu paljon nopeammin.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER
-
- Viestit: 353
- Liittynyt: 29 Heinä 2004, 06:13
- Car(s): GLC 300e
Coupe Fiat
9-3 Aero - Paikkakunta: Hyvinkää
Re: takajarrupalojen vaihtoapua
Vilpittömät kiitokset gYdEbUh siitä, kun pidättelet tietojasi meiltä tyhmemmiltä ja ei sinunkaltaisiltasi ammattimiehiltä. Enemmänkin saat pidätellä, ettemme viisastu liikaa. Ja suurkiitos siitä ettet jaksa alkaa tyhmempien kanssa kaikesta vääntämään. Kiitos!
Mar_a, ei siinä muuta erikoislääkkeitä ole kuin voitelua ja voimaa... Normaali käsityökaluilla lähtee, ei nuo edes ole yleensä kovin tiukassa. Menee poikki tuollaiset M6/8 (mitä liukutapeissakin on) ja vähän paksummatkin sitten kun on oikeasti jumissa ja ruvetaan vääntämään. Siitä tiedän ettet vielä ole vääntänyt . Se katkeaminen moisten jarruosien kohdalla kohtuu harvinaista. Eikä se maailmanloppu ole jos katkeaisi, silloin varmaan tarvitset kuitenkin luultavasti apua. Paras olisi, jos saisit kimppaan jonkun kaverin joka on moisen homman aiemmin tehnyt. Ammattimies tai ei.
Härkää vielä kerran sarvista ja kovaa...
Mar_a, ei siinä muuta erikoislääkkeitä ole kuin voitelua ja voimaa... Normaali käsityökaluilla lähtee, ei nuo edes ole yleensä kovin tiukassa. Menee poikki tuollaiset M6/8 (mitä liukutapeissakin on) ja vähän paksummatkin sitten kun on oikeasti jumissa ja ruvetaan vääntämään. Siitä tiedän ettet vielä ole vääntänyt . Se katkeaminen moisten jarruosien kohdalla kohtuu harvinaista. Eikä se maailmanloppu ole jos katkeaisi, silloin varmaan tarvitset kuitenkin luultavasti apua. Paras olisi, jos saisit kimppaan jonkun kaverin joka on moisen homman aiemmin tehnyt. Ammattimies tai ei.
Härkää vielä kerran sarvista ja kovaa...
Viljan tar fram det som inte fanns.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: takajarrupalojen vaihtoapua
Pulttipyssyllä kun pääsis nakuttamaan. Pulttikone on muutenkin pirun hyvä vehjes purkuhommissa, varovaisella sormella kun nakuttelee suuntaa vaihtaen niin ruostunutkin pultti saattaa aueta katkeamatta iskun "pehmittäessä" jenkajumia. Pitkällä varrella kun vain vääntää niin pultti menee armotta poikki.
- Isola
- Viestit: 1645
- Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
- Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: takajarrupalojen vaihtoapua
Se WD40 tuntuu oikeasti auttavan, kun vain antaa muhia tarpeeksi kauan. Mieluusti yön yli. Tosin mikä tahansa riittävän ohut öljy ajaa saman asian, CRC 5-56:sta dieselöljyyn. WD40 nyt vain sattuu olemaan hyvin markkinoitu liemi. Toinen on tietysti voiman käyttö eli tarpeeksi jatkovartta avaimeen.
En nyt justiinsa 156:sta tiedä, mutta juuri äsken kävin vääntämässä Thesiksestä jarrukenkien pidikkeen pultit auki. Niissä näytti olleen ihan huolella kierrelukitetta, joten ei ihme että olivat tiukassa. Kyllä ne kuitenkin lähtivät kun aikansa liotteli ja reutoi. Vielä kun levy suvaitsisi irrota navasta. (Ja ei, "jarrukenkien pidike" ei ole hassunhauska nimitys jarrusatulalle vaan ihan erillinen mysteerio).
En nyt justiinsa 156:sta tiedä, mutta juuri äsken kävin vääntämässä Thesiksestä jarrukenkien pidikkeen pultit auki. Niissä näytti olleen ihan huolella kierrelukitetta, joten ei ihme että olivat tiukassa. Kyllä ne kuitenkin lähtivät kun aikansa liotteli ja reutoi. Vielä kun levy suvaitsisi irrota navasta. (Ja ei, "jarrukenkien pidike" ei ole hassunhauska nimitys jarrusatulalle vaan ihan erillinen mysteerio).
Järkiautoilija
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: takajarrupalojen vaihtoapua
Kuulostaa ItalialaiseltaIsola kirjoitti:(Ja ei, "jarrukenkien pidike" ei ole hassunhauska nimitys jarrusatulalle vaan ihan erillinen mysteerio).
- Isola
- Viestit: 1645
- Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
- Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: takajarrupalojen vaihtoapua
Ja näyttää myös, joskin palikassa lukee Lucas. Kai siinä joku hieno idea on, että palat eivät irtoa jarrusatulan mukana. Samoin kuin siinä, että palojen vaihtoon tarvitaan Examiner Tosin siihen on onneksi olemassa suht yksinkertainen kiertotie eli käsijarrun ajaminen kiinni jarrumäntätyökalua vasten, käsijarru auki, puoli kierrosta työkalusta ja toistetaan tätä tarpeen mukaan. Joka kierroksella mäntä vetäytyy muistaakseni 0,75 mm...willez kirjoitti:Kuulostaa Italialaiselta
Edit: Se hieno idea erilliseen korvakkeeseen jäävissä jarrupaloissa on tietenkin se, että satulan saa helposti pois vaikka levyn reunaan olisi kulunut törkeää korkeampi kynnys. Valkeni tänään kun temusin uudet jarrupalikat paikalleen. Vanhat olivatkin niin lopussa kuin ikinä voivat levyt ja palat olla. Edessä ollaan vielä luvallisissa mitoissa, joten nyt katsastusta varaamaan.
Viimeksi muokannut Isola, 09 Kesä 2012, 22:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Järkiautoilija
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Re: takajarrupalojen vaihtoapua
Alkuperänen viestini oli itsestäänselvästi ihan yleispätevä vinkki, mutta toki välillä kun noin älypääteini sattuu kohdalle on hyvä nostaa keskustelun taso yhtä korkealle, ole hyvä : )Il Mostro kirjoitti:Vilpittömät kiitokset gYdEbUh siitä, kun pidättelet tietojasi meiltä tyhmemmiltä ja ei sinunkaltaisiltasi ammattimiehiltä. Enemmänkin saat pidätellä, ettemme viisastu liikaa. Ja suurkiitos siitä ettet jaksa alkaa tyhmempien kanssa kaikesta vääntämään. Kiitos!
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER
- buctu
- Viestit: 520
- Liittynyt: 03 Huhti 2007, 22:07
- Car(s): 156 sw 2.4 20v, 156 2.0 TS, RS2000 2.3i e85, Laguna sw II.
- Paikkakunta: Jyväskylä -rock city
Re: takajarrupalojen vaihtoapua
Pakko mainostaa tähän ketjuun omaa löytöä; Nano Lubricant 2025. Toimii ihan oikeasti; kiinnileikkautuneen pultin avausmomentti tippuu 60Nm -> 8Nm (InS Tribologian laboratorio). Muistaakseni viisi kertaa tehokkaampaa kuin WD40/CRC penetration oil tmv. ja eron huomaa kyllä heti käytössä.Isola kirjoitti:Se WD40 tuntuu oikeasti auttavan, kun vain antaa muhia tarpeeksi kauan. Mieluusti yön yli. Tosin mikä tahansa riittävän ohut öljy ajaa saman asian, CRC 5-56:sta dieselöljyyn. WD40 nyt vain sattuu olemaan hyvin markkinoitu liemi.
"Too much ain't enough"
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: takajarrupalojen vaihtoapua
Nano 2025:lle ääni täältäkin, nyt kun joku mainitsi ja muistin olemassaolon.
On joskus landella avattu yli 10vuotta sateen ruostuttamia pultteja tuollasen avulla; perkutan tehokasta tavaraa!
On joskus landella avattu yli 10vuotta sateen ruostuttamia pultteja tuollasen avulla; perkutan tehokasta tavaraa!
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: takajarrupalojen vaihtoapua
Mistäs tuota Nanoa saa? Ei ole omaan silmään osunut ja WD40:llä ja jollain toisen liemellä on menty.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!