todella kinkkinen 156 selespeed ongelma- baanalla jälleen!!!
Valvoja: Moderators
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
todella kinkkinen 156 selespeed ongelma- baanalla jälleen!!!
Kävin tänään ajeleen, auto toimi normaalisti vaihteet myös. Jätin auton jumbo-kauppakeskuksen ulkoparkkiin n. tunniksi, lähtiessäni ei pakki toiminut, näytössä oli kyllä r ja summerin piipitys kävi, pari kertaa kokeilin ja sitten se suostui menemään päälle. Sitten kävin kaverilla ja jätin auton parkkiin, lähtiessä taas sama. Tarkistin öljyt, oli vajetta, lisäsin ja kävin hakemaan lisää. Taas auto parkkiin ja lähtiessä ei löydy pakkia, ei tule näyttöön, ei summeria mutta selkeästi voi kuulla että vaihteisto yrittää laittaa pakkia. Kaikki muut vaihteet toimii normaalisti ja pehmeästi. pumppu uusittu 2008
Kysymys kuuluu, missä vika? moninapaliitin ja missä se on? kytkin?
kiitos neuvoista, nyt ne todella on tarpeen!
Kysymys kuuluu, missä vika? moninapaliitin ja missä se on? kytkin?
kiitos neuvoista, nyt ne todella on tarpeen!
Viimeksi muokannut jkk, 13 Kesä 2012, 22:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: todella kinkkinen 156 selespeed ongelma
kannaittaisko käydä lukasee vikakoodit??
ainakin merkkihuollossa testerillä voi testata laatikkoa.
ainakin merkkihuollossa testerillä voi testata laatikkoa.
- Enzo
- Viestit: 860
- Liittynyt: 04 Loka 2009, 12:43
- Car(s): 916 Spider
Mersu,Mitsu&Matsda - Paikkakunta: Hamina
- Viesti:
Re: todella kinkkinen 156 selespeed ongelma
Itselläni on vastaavanlaiset sele ongelmat poistuneet vaihteiston kalibroinnilla. eli auto kiinni koneeseen ja esim. alfadiagilla ajetaan kalibrointi.
Keskivaikeasti alfaholisoitunut
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: todella kinkkinen 156 selespeed ongelma
Kuinka kauan tuo kalibrointi kestää / maksaa? Tuttu alfa specialisti on metroautossa duunissa, mahtaako onnistua metron ohjelmilla?
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: todella kinkkinen 156 selespeed ongelma
Tuohan ei ole automaattilaatikko, vaan manuaalinen jota ohjaa hydraulinen / sähköinen kytkin? lueskelin jonkin verran ja tulin siihen tulokseen, että vika olisi kytkimen työntötangossa/työsylinterissä, jota voidaan säätää kalibroinnilla niinkuin enzo taisi mainita?newport kirjoitti:kannaittaisko käydä lukasee vikakoodit??
ainakin merkkihuollossa testerillä voi testata laatikkoa.
- Enzo
- Viestit: 860
- Liittynyt: 04 Loka 2009, 12:43
- Car(s): 916 Spider
Mersu,Mitsu&Matsda - Paikkakunta: Hamina
- Viesti:
Re: todella kinkkinen 156 selespeed ongelma
Ohjelma säätää vaihteensiirron kohdilleen. itsellä ollut 5kpl selealfoja joten vaihteiston metkut ovat tuttuja. jos liikut kymenlaaksossa päin voin ajaa kalibroinnin alfadiagilla.
Keskivaikeasti alfaholisoitunut
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: todella kinkkinen 156 selespeed ongelma
Kiitos erittäin paljon avuntarjouksesta! Asun kuitenkin espoossa asti, enkä uskalla tuolla lähteä taittamaan pitempiä matkoja tällaisen vian kanssa.Enzo kirjoitti:Ohjelma säätää vaihteensiirron kohdilleen. itsellä ollut 5kpl selealfoja joten vaihteiston metkut ovat tuttuja. jos liikut kymenlaaksossa päin voin ajaa kalibroinnin alfadiagilla.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: todella kinkkinen 156 selespeed ongelma
latasin alfadiagin sivuilta dnecudiag nimisen ohjelman, joka on "uusi" demo, pystynkö tekemään tällä ohjelmalla mitään? mitä muuta tarvitsen kuin ohjelman ja piuhan? millainen piuha, tarviiko mitään boksia läppärin ja auton väliin?
E: mikä ecu tuossa mun 99 sele 2.0 ts:sä mahtaa olla?
E: mikä ecu tuossa mun 99 sele 2.0 ts:sä mahtaa olla?
- Enzo
- Viestit: 860
- Liittynyt: 04 Loka 2009, 12:43
- Car(s): 916 Spider
Mersu,Mitsu&Matsda - Paikkakunta: Hamina
- Viesti:
Re: todella kinkkinen 156 selespeed ongelma
Demoilla ei pysty säätöjä tekemään. selespeed ecusta on kaksi versiota ja tuossa on vanhempi niistä. läppäri+obd piuha ja koko versio ohjelmasta niin kalibrointi onnistuu.
Keskivaikeasti alfaholisoitunut
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: todella kinkkinen 156 selespeed ongelma
ok, piuha lienee vissiin obd 2 vaikka biltemasta?? ja mitähän maksaa täys versio alfadiagista ja mistä sen saa? en saanut alfadiag.net:stä oikeen selville tai sitten olen vain hölmöEnzo kirjoitti:Demoilla ei pysty säätöjä tekemään. selespeed ecusta on kaksi versiota ja tuossa on vanhempi niistä. läppäri+obd piuha ja koko versio ohjelmasta niin kalibrointi onnistuu.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: todella kinkkinen 156 selespeed ongelma
Alfadiag ei tue ELM-OBD2-hässäköitä. Mut muut käy käytännössä kaikki. VAG-COM-KKL on vaihtoehto, joka toimii. Jos ei kiirettä ole, ulkomailta saa naurettavan halvalla - ebaystä voi irrota USBhen menevä KKL vitosella. Mutta alta pariakymppiä suomestakin noita KKL-piuhoja saa, siinä kun piuha on ns. tyhmä - eli hoitaa ainoastaan fyysisen yhteyden ECUn ja testerin välillä, missä ELM-pohjaset hoitavat protokollat fyysisen linkin lisäksi (on etuja nopeudessa ymv. mutta sitten ohjelmat, jotka haluaa tehdä ns. kaiken itse, kuten AlfaDiag, ei toimi).
- Enzo
- Viestit: 860
- Liittynyt: 04 Loka 2009, 12:43
- Car(s): 916 Spider
Mersu,Mitsu&Matsda - Paikkakunta: Hamina
- Viesti:
Re: todella kinkkinen 156 selespeed ongelma
Alfadiagin saa ladattua sieltä sivulta.maksaa n.50€. Piuhoja saa esim. http://www.obd.fi" onclick="window.open(this.href);return false; reilulla parillakympillä.
Keskivaikeasti alfaholisoitunut
Re: todella kinkkinen 156 selespeed ongelma
Mulla olis usb-obd2 kkl-piuha ylimääräisenä, kun ei ole enää 156:sta vaan MiTo, johon taas kkl-piuhalla ei taida saada yhteyttä. Ilmainen Fiatecuscan on, mutta en tiedä saako sillä selespeediä kalibroitua? Laita pm viestiä jos kiinnostaa, iltapäivällä olen länsi-Helsingissä tai voin ajella Espoon suuntaankin.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: todella kinkkinen 156 selespeed ongelma
minkä niminen ecu se on? marellis selespeed automatic gearbox, bosh motronic? vai joku selespeed alkuinen?
Re: todella kinkkinen 156 selespeed ongelma
Niin näyttäisi fiatecuscan sivuilla (http://www.fiatecuscan.net/SupportedVehiclesList.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;) olevan:
Marelli SELESPEED Automatic Gearbox
Eikä ole punaisella, joten toimisko kuitenkin ilmaisella versiolla KL/ELM piuhoilla.
Marelli SELESPEED Automatic Gearbox
Eikä ole punaisella, joten toimisko kuitenkin ilmaisella versiolla KL/ELM piuhoilla.
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: todella kinkkinen 156 selespeed ongelma
Jos ei ilmaisversiolla toimi niin mulla on kaapelit ja ostetut softat, tosin tuosta calibroinnista ei ole kokemusta.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: todella kinkkinen 156 selespeed ongelma
Nyt on alfa milanon pihassa, jätti eilen mystisesti tielle eikä suostunut inahtamaankaan. parin tunnin venailun jälkeen hinattiin milanolle ja kyllä siellä sitten starttas ilosesti, sinne jäi odottamaan tuomiota, päivittelen tilannetta vaikkapa tänne.
Kiitos neuvoista ja avuntarjouksista!
Kiitos neuvoista ja avuntarjouksista!
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: todella kinkkinen 156 selespeed ongelma
Noniin, automilanolta otettu yhteyttä: laatikko paskana ja lasku olis 2000 e tästä se kesä alkaa!!
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: todella kinkkinen 156 selespeed ongelma
1) Mikä siinä on vikana?
2) Soita Kumimuumille, jos olisi niin hyvä tuuri et olis jotain sopivaa osaa jossain lojuksimassa....
3) Tervetuloa vaihteisto-vammaisten joukkoon Elokuussa meni täältä laatikko ja uusiksi toki samalla kytkinkin. Halvemmalla kyllä päästiin....
2) Soita Kumimuumille, jos olisi niin hyvä tuuri et olis jotain sopivaa osaa jossain lojuksimassa....
3) Tervetuloa vaihteisto-vammaisten joukkoon Elokuussa meni täältä laatikko ja uusiksi toki samalla kytkinkin. Halvemmalla kyllä päästiin....
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: todella kinkkinen 156 selespeed ongelma
ensinnäkin kirstu vuotaa runsaasti, vaihteet jumissa paitsi 1 ja 2, ei suostu antaa kalibroida, jumittuu puoliväliin. vikakoodeja ei ole, eliei sähköistä vikaa. Todennäköisesti jostain murtunut jotain ja pyörinyt rattaiden seassa aiheuttaen muussia lodjussa.Aquatica kirjoitti:1) Mikä siinä on vikana?
2) Soita Kumimuumille, jos olisi niin hyvä tuuri et olis jotain sopivaa osaa jossain lojuksimassa....
3) Tervetuloa vaihteisto-vammaisten joukkoon Elokuussa meni täältä laatikko ja uusiksi toki samalla kytkinkin. Halvemmalla kyllä päästiin....
Aika vaikea löytää käytettyä selelootaa, sisukset samat ku manussa, mutta kuori erilainen ja sisään pitää mahtia myös vaihteisto robotti, joka muuten maksaa 2600 , onneks ei hajonnut
Onneks tästäkin selviää rahalla jota pitäs jostain kaivaa
Ps. Oireiden alussa peruutin ja yhtäkkiä kuului kova pamaus ja auto pysähtyi kuin seinään, mutta en kuitenkaan mihinkään osunut.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: todella kinkkinen 156 selespeed ongelma
Täälläkin vaihteisto otti kovan pamauksen. Toimi... Ei hyvin, mutta olis sillä voinut vaikka isollekin tielle lähteä jos sopivan itsetuhosena olis ollut liikenteessä
Oli tosiaan kytkinakselin stefa, mikä vuoti täällä. Kuin seula ns. (4tkm ja puoltoista litraa öljyä hukkunut matkalla).
Mutta jos sisuskalut on samat, niin eikös ne voi vaihtaa jostain halvasta lodjasta? Vai onko kuorikin entinen? Nimittäin jos foorumilaiselta saisit edukkaan laatikon ja siitä siirtäis sisuskamat selevirityksen kuoriin...
Oli tosiaan kytkinakselin stefa, mikä vuoti täällä. Kuin seula ns. (4tkm ja puoltoista litraa öljyä hukkunut matkalla).
Mutta jos sisuskalut on samat, niin eikös ne voi vaihtaa jostain halvasta lodjasta? Vai onko kuorikin entinen? Nimittäin jos foorumilaiselta saisit edukkaan laatikon ja siitä siirtäis sisuskamat selevirityksen kuoriin...
Re: todella kinkkinen 156 selespeed ongelma
Meillä ilmeni 156 JTS Selespeedissä talvisin samaa ongelmaa, joka johtui ilmeisesti kehnosta akusta. Kun otti yöksi akun navat irti ja laittoi akun lataukseen, toimi taas pitkän aikaa.... Vaihteisto temppuli lähinnä silloin kun autolla oltiin ajettu epäsäännöllisesti ja vähän. Selespeed toimi aina kesäisin, jos sillä ajettiin päivittäin.
E: Tarkoitin siis tuota, että pakki tai joku tietty vaihde ei mene/pysy päällä. Laatikon hajoaminen olisi varmasti eri juttu, mutta syitä temppuluun siis voi olla monia
E: Tarkoitin siis tuota, että pakki tai joku tietty vaihde ei mene/pysy päällä. Laatikon hajoaminen olisi varmasti eri juttu, mutta syitä temppuluun siis voi olla monia
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: todella kinkkinen 156 selespeed ongelma
Tietääkseni Kumimuumi on purkanut ainakin yhden selen, joten saattaisi aski löytyä sieltä suunnalta.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: todella kinkkinen 156 selespeed ongelma
täytyy tiedustella aski asiaa, mutta sitten pitäisi löytyä asentaja jolta saa takuun työlle ja täytys saada takuu myös lootalle, asiassa on muitakin seikkoja jotka hieman rajoittavat mahdollisuuksia esim laatikon hankinnan ja asennuksen suhteen.
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: todella kinkkinen 156 selespeed ongelma
Ainoa mahdollisuus saada takuu on ostaa auton arvoinen tehdaskunnostettu vaihteisto auton korjaavan liikken kautta. Järkeä? Ei.
Mitä tekee takuulla vanhassa muutaman tonnin autossa?
Mitä tekee takuulla vanhassa muutaman tonnin autossa?
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: todella kinkkinen 156 selespeed ongelma
Tällä hetkellä kaikki viittaa siihen että loota on schaissena, pakki yrittä kytkeytyä 2 kertaa ja sitten lopettaa. eli jotain siellä on esteenä pakille esim siirtosokka murtunut (pamaus) ja rikkinäistä palikkaa liikkuu rattaiden välissä.Griffith kirjoitti:Meillä ilmeni 156 JTS Selespeedissä talvisin samaa ongelmaa, joka johtui ilmeisesti kehnosta akusta. Kun otti yöksi akun navat irti ja laittoi akun lataukseen, toimi taas pitkän aikaa.... Vaihteisto temppuli lähinnä silloin kun autolla oltiin ajettu epäsäännöllisesti ja vähän. Selespeed toimi aina kesäisin, jos sillä ajettiin päivittäin.
E: Tarkoitin siis tuota, että pakki tai joku tietty vaihde ei mene/pysy päällä. Laatikon hajoaminen olisi varmasti eri juttu, mutta syitä temppuluun siis voi olla monia
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: todella kinkkinen 156 selespeed ongelma
Näin on, mutta jos oliskin pelkästään musta kiinni, mulla olis asentaja hommalle ja laatikolla ei olis välia onko uus vai vanha kunhan toimii, selviäisin monta sataa edullisemmin.Epezi kirjoitti:Ainoa mahdollisuus saada takuu on ostaa auton arvoinen tehdaskunnostettu vaihteisto auton korjaavan liikken kautta. Järkeä? Ei.
Mitä tekee takuulla vanhassa muutaman tonnin autossa?
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: todella kinkkinen 156 selespeed ongelma
^
Kenestä se sitten on kiinni (uteliaisuutta mahtaako olla parempi puolisko? Jos näin niin luulisi auton hinnan verta halvempi hinta vaikuttavan enempi...) Täälläkin tosiaan katottiin takuun alasia laatikoita. Oli purkuautosta ja firma antoi vuoden takuun, hinta 700. Jos halusi tehdaskunnostetun, hinta alkaen 1500. Sitten otetaan kumimuumilta selvästi edukkaampi ratkasu, mikä on kunnossa - muuta ei tarvittukaan
Kenestä se sitten on kiinni (uteliaisuutta mahtaako olla parempi puolisko? Jos näin niin luulisi auton hinnan verta halvempi hinta vaikuttavan enempi...) Täälläkin tosiaan katottiin takuun alasia laatikoita. Oli purkuautosta ja firma antoi vuoden takuun, hinta 700. Jos halusi tehdaskunnostetun, hinta alkaen 1500. Sitten otetaan kumimuumilta selvästi edukkaampi ratkasu, mikä on kunnossa - muuta ei tarvittukaan
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: todella kinkkinen 156 selespeed ongelma
esimerkiksi. Jotkut meistä on niin pahasti mainonnan uhreja, niin "huolla autosi ammattilaisen suorittamass merkkihuollossa" puree liiankin hyvin. uus loota olis 1400. kyllä se siitä iloks muuttuu
E: niin ja rahottaja haluaa kuitit ja takuut.
E: niin ja rahottaja haluaa kuitit ja takuut.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: todella kinkkinen 156 selespeed ongelma
Rahoittaja as in firma? Sitten ne saavat maksaakin osan. Miksikö? Koska rahotuksen alainen laite saa selvästi parempaa tavaraa (uudempaa/käyttämättömämpää/uutta) kuin kiinni ollut alunperin. Jos firma, eikä maksa, haistata pitkät. Ei täälläkään rahoitusyhtiö tiedä hevon kuustakaan, mitä tuolle autolle on tehty. Itseasiassa pitäis melkein ilmottaa, kun on jo 2x auton todellisen arvon verta pistetty pelkästään remppoihin ja tuote on moninkerroin parempi, kuin oli ostettaessa...jkk kirjoitti:esimerkiksi. Jotkut meistä on niin pahasti mainonnan uhreja, niin "huolla autosi ammattilaisen suorittamass merkkihuollossa" puree liiankin hyvin. uus loota olis 1400. kyllä se siitä iloks muuttuu
E: niin ja rahottaja haluaa kuitit ja takuut.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: todella kinkkinen 156 selespeed ongelma
ei ole firma, eikä auto ole rahotusyhtiön omistama, mutta ei siitä se enempää. anyway, 11. 6 auto viikin milanossa, päivittelen sitten lisää
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: todella kinkkinen 156 selespeed ongelma
Asia selvä.
Niin, halusihan täälläkin puoliso sitä takuuta tuolle - ihan perusteltua, kun hinta kova auton arvoon nähden (mukana siis kytkimet jne. toki), mutta sain suostuteltua "säästetään päältä tonni"-lausahduksella. Käytännössä sillä säästöllä vois hommata toisenkin käytetyn laatikon, vaihattaa sen kytkimen kera, jolloinka kokonaishinta olis kuitenkin vähemmän kuin tehdaskorjatulla olis tullut hintaa alunperin...
Onnea kuitenkin homman etenemiseen, toivottavasti käy ns. tuuria ja saat järkevän hinnan. Onko vaihtoehto laatikon purusta ja sitä kautta tsekkaus ja mahollinen korjaus käyty läpi? Jos ei ole mitään ihmeellistä, vakavaa tai erikoista hajonnut vaan jotain niinsanotusti harmitonta lähtenyt irti jostain - tai muuta "pikkusta tommosta"?
Keravalla F-huolto olis ollut valmis suorilta purkamaan tuon lodjun ja kattomaan, mitä se on syönyt ja sitämyöten selvittää, mitä pitäis vaihtaa ja mistä saa, jotta sais kuntoon... Arvio oli, että hinta tulis olemaan samaa tasoa tuolla kuin purkamon laatikolla, mutta sisuskamat olis tasoa uutta tai uudenveroista. Edellytys olis ollut ehjä kuori ja tommosta, mitä ei koskaan tsekattu edes, kun meni vaan vaihtoon.
Niin, halusihan täälläkin puoliso sitä takuuta tuolle - ihan perusteltua, kun hinta kova auton arvoon nähden (mukana siis kytkimet jne. toki), mutta sain suostuteltua "säästetään päältä tonni"-lausahduksella. Käytännössä sillä säästöllä vois hommata toisenkin käytetyn laatikon, vaihattaa sen kytkimen kera, jolloinka kokonaishinta olis kuitenkin vähemmän kuin tehdaskorjatulla olis tullut hintaa alunperin...
Onnea kuitenkin homman etenemiseen, toivottavasti käy ns. tuuria ja saat järkevän hinnan. Onko vaihtoehto laatikon purusta ja sitä kautta tsekkaus ja mahollinen korjaus käyty läpi? Jos ei ole mitään ihmeellistä, vakavaa tai erikoista hajonnut vaan jotain niinsanotusti harmitonta lähtenyt irti jostain - tai muuta "pikkusta tommosta"?
Keravalla F-huolto olis ollut valmis suorilta purkamaan tuon lodjun ja kattomaan, mitä se on syönyt ja sitämyöten selvittää, mitä pitäis vaihtaa ja mistä saa, jotta sais kuntoon... Arvio oli, että hinta tulis olemaan samaa tasoa tuolla kuin purkamon laatikolla, mutta sisuskamat olis tasoa uutta tai uudenveroista. Edellytys olis ollut ehjä kuori ja tommosta, mitä ei koskaan tsekattu edes, kun meni vaan vaihtoon.
- -Tomi-
- Viestit: 1486
- Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
- Car(s): Diudi
ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: todella kinkkinen 156 selespeed ongelma
jkk kirjoitti:Tällä hetkellä kaikki viittaa siihen että loota on schaissena, pakki yrittä kytkeytyä 2 kertaa ja sitten lopettaa. eli jotain siellä on esteenä pakille esim siirtosokka murtunut (pamaus) ja rikkinäistä palikkaa liikkuu rattaiden välissä.
Itsellä oli vähän vastaavaa vikaa pari vuotta sitten: vaihteet eivät välttämättä menneet aina päälle, yritti pari kertaa ja jätti menemättä. Eipä tullut kyllä mieleenikään, että sieltä olisi aski paskana. Sen sijaan vika löytyi huomattavasti huokeammista osista, kuten huonoista öljyistä, antureista, moninapaliittimistä…
Reilu pari vuotta sitten autoni piti pientä nykimistä kuumana paikaltaan lähtiessä. Kovasti täälläkin kehutut, muuan lähiseudun pajan kaverit diagnosoivat, että sieltä on kytkin kulunut: kytkin vaihtoon ja 1200e lasku. Eikä se vika muuten sillä lähtenyt, PRKL! Sen sijaan pienen googlailun ja Alfa ownerin lueskelun jälkeen, minulle kerrottiin varsin nopeasti, että selen robotin kytkimen hydrauliikkaöljyjä säätelevä solenoidi on alkanut jumittaa. Uusi osa Heikalta, á ~250 euroa ja vika lähti sillä! Päätin, että oli muuten viimeinen kerta, kun vien auton huoltoon jos sele-ongelmia ilmenee -osaaminen kun tuntuu olevan lähinnä arvailun varassa.
- Enzo
- Viestit: 860
- Liittynyt: 04 Loka 2009, 12:43
- Car(s): 916 Spider
Mersu,Mitsu&Matsda - Paikkakunta: Hamina
- Viesti:
Re: todella kinkkinen 156 selespeed ongelma
Yhdyn edelliseen mielipiteeseen. Yleensä vika on liittimissä, öljyssä, antureissa tms.
Ostin aikanaan autoliikkeestä pilkkahintaan 156 selefarkun, jossa tapahtunut seuraavaa:
-Akku tyhjentynyt - buusterilla käyntiin - selen ohjelma sekaisin - huollossa vaihdettu väärät oljyt robottiin, ilman uudelleen paineistusta - vaihteet ei pelaa lainkaan - Deltassa korjausarvio 3000-4000e - auto äkkiä pois liikkeen käsistä.
Vaihteet korjaantui uudella akulla, öljynvaihdolla ja kalibroinnilla. kustannukset 100e öljy+akku
Olisi liikettä mahtanut ketuttaa jos olisivat tieneet.....
Ostin aikanaan autoliikkeestä pilkkahintaan 156 selefarkun, jossa tapahtunut seuraavaa:
-Akku tyhjentynyt - buusterilla käyntiin - selen ohjelma sekaisin - huollossa vaihdettu väärät oljyt robottiin, ilman uudelleen paineistusta - vaihteet ei pelaa lainkaan - Deltassa korjausarvio 3000-4000e - auto äkkiä pois liikkeen käsistä.
Vaihteet korjaantui uudella akulla, öljynvaihdolla ja kalibroinnilla. kustannukset 100e öljy+akku
Olisi liikettä mahtanut ketuttaa jos olisivat tieneet.....
Keskivaikeasti alfaholisoitunut
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: todella kinkkinen 156 selespeed ongelma
mikä sitten voi aiheuttaa niin kovan pamauksen, että se kuulostaa aseelta ja aiheuttaa kuin seinään pysähdyksen ja laatikko vuotaa kuin seula yhtäkkiä? sen jälkeen jää jumiin femmalle? virrat päällä katottu et laite on n asennossa ja hinatessa kuului selkeetä rallatusta, ikään kuin soraa pyöri lootassa?
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: todella kinkkinen 156 selespeed ongelma
Liitinvikaa epäilisin jos käskyt ei menis perille saakka, mutta kun äänestä kuulee että pakki yrittää kytkeytyä, ja testerikin tajusi että kytketään pakkia. Kalibrointi onnistuu puoleenväliin.
- Enzo
- Viestit: 860
- Liittynyt: 04 Loka 2009, 12:43
- Car(s): 916 Spider
Mersu,Mitsu&Matsda - Paikkakunta: Hamina
- Viesti:
Re: todella kinkkinen 156 selespeed ongelma
Sun tapauksessa kuulostaa kyllä että loota on sökö.ihan mielenkiinnosta onko auto tuontivehje?
Keskivaikeasti alfaholisoitunut
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: todella kinkkinen 156 selespeed ongelma
ei tuo tuontiauto ole, oon neljäs omistaja, ensiksi se on ollut pt-autopalvelun leasing-auto vissiin postilla, sitten jollain äijällä papaereiden mukaan ja sen jälkeen sillä keneltä tuonn ostin. kilsoja osto hetkellä 2v sitten 161tkm, remmi laitettu 156tkm nyt 198 tkm, kaikki huollot tehty. tuossa nyt vähän infoa
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: todella kinkkinen 156 selespeed ongelma
noniin, alfa on milanon hellässä hoidossa parantumassa. loota paskana siis ja painelaakeri menossa kytkinasetelmasta läpi. Kustannukset lähenee 2,5 hassua tonttua, noh kyllä se siitä ja kuntoon tulee,viinan juonniks menee.
- Zulak
- Viestit: 465
- Liittynyt: 15 Helmi 2006, 13:07
- Car(s): Katkolla oleva Alfisti, ei alfaa nyt
ex:t 156 JTS, 156 2.4JTD x2, 156 Selespeed x2, 75 TS, Spider 2.0TS - Paikkakunta: Savonlinna
Re: todella kinkkinen 156 selespeed ongelma
Mulla olis ylimääräinen 156 2.0TS Selen laatikko. Siis pelkät mekaaniset osat, hydrauliblokki meni jo aiemmin.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: todella kinkkinen 156 selespeed ongelma- baanalla jällee
^kiitos tarjouksesta, laitoin pm asiaan liittyen!
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: todella kinkkinen 156 selespeed ongelma- baanalla jällee
Noniin! Tänään tuli milanon luigilta soitto että olis alfa kasassa. ei muuta kuin kyytiä soittelin, jotta pääsis hakemaan kotiin ja jatkamaan yhteistä taivalta. sele toimii kuin unelma, ei toiminut noin hyvin ees sillonku ostin sen! ei nyi, ei töksähdä, vaihtaa pehmeesti, nopeesti aijai mikä fiilis päästä taas alfan puikkoihin kuukauden ooppeilun jälkeen!