Uusi "156"
Valvoja: Moderators
- 155156
- Viestit: 1763
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Uusi "156"
http://www.italiaspeed.com
14.8. THE CLOSEST LOOK YET jne.
Viimeinen kappale moottoreita koskien ei ole kovin kivaa luettavaa. Lukee liian monesti Opel .
14.8. THE CLOSEST LOOK YET jne.
Viimeinen kappale moottoreita koskien ei ole kovin kivaa luettavaa. Lukee liian monesti Opel .
Onko nämä nyt edelleen jotain photoshoppeja vai? Takakahvoja tulee ehkä vähän ikävä, mutta tuossa alimmaisessa peräkuvassa nuo linjat vaikuttavat sopivan agressiivisilta. Ylemmästä ei voi oikein sanoa mitään, sen verran epämääräinen tuo kuva on.
Mihin muuten tuo antenni on häipynyt tuossa ylemmässä kuvassa? Jotain huijausta taas..
Mihin muuten tuo antenni on häipynyt tuossa ylemmässä kuvassa? Jotain huijausta taas..
-
- Viestit: 139
- Liittynyt: 02 Kesä 2003, 00:34
- Paikkakunta: Helsinki
Kyllä nuo ovat jo ihan oikeita kuvia. Lisää löytyy vaikka täältä.
Tuo kengurumaan Ooppelin (siis Holdenin) moottori lienee ihan käypäinen.
Tuo kengurumaan Ooppelin (siis Holdenin) moottori lienee ihan käypäinen.
wtf, jatkossa alfa == opel ??
Seuraava uudempi auto on varmaan sitten bemari, niillä on sentään omat hyvät koneet eikä mitään outsourcattua demarikulkineen voimanlähdettä.
Alkaa olla merkkiuskollisuudelle kovin kova pala.
Seuraava uudempi auto on varmaan sitten bemari, niillä on sentään omat hyvät koneet eikä mitään outsourcattua demarikulkineen voimanlähdettä.
Alkaa olla merkkiuskollisuudelle kovin kova pala.
-TV, BMW:t : E30 316 -86, E46 330dA touring -00, sisäinen alfisti odottaa comebackia
- MKT
- Viestit: 654
- Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
- Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166 - Paikkakunta: Muurame
Näyttää aika valmiilta, niin tietysti pitääkin sillä ensi kevääseen ei ole paljoa aikaa ja vuodesta 1997 aikaa on jo mennyt reippaasti. Silti 156 näyttää edelleen erittäin freesiltä ja eipä tuo uusikaan taida hassumpi olla. Onneksi koko kasvaa niin siitä saattaa tulevaisuudessa olla perheautoksi
Opel / GM / Saab / Holden näkyy todellakin tekstissä vähän turhan usein. Toivottavasti Alfan koneisiin saadaan omaa persoonallisuutta riittävästi. Kirpaisee kyllä jos wanha_kunnon_V6 menee historiaan Edellisen kerran kirpaisi kun alunelonen vaihtui Fiat/Lancia-lohkoon. Vaikka 16V-koneet ovatkin hienoja pakkauksia niin silti ketjuvetoisessa twincam-koneessa oli oma erityinen fiiliksensä. Ja luotettavuudessahan parempaa konetta ei ole. Nykyiset neloskoneet ovat melko heikkoja tapauksia.
Saabeissahan (9-3) on muuten nyt Alfan 1.9 dieselit. Trollhättanilaiset olisivat saaneet puolestani pitää ooppelin koneet.
Opel / GM / Saab / Holden näkyy todellakin tekstissä vähän turhan usein. Toivottavasti Alfan koneisiin saadaan omaa persoonallisuutta riittävästi. Kirpaisee kyllä jos wanha_kunnon_V6 menee historiaan Edellisen kerran kirpaisi kun alunelonen vaihtui Fiat/Lancia-lohkoon. Vaikka 16V-koneet ovatkin hienoja pakkauksia niin silti ketjuvetoisessa twincam-koneessa oli oma erityinen fiiliksensä. Ja luotettavuudessahan parempaa konetta ei ole. Nykyiset neloskoneet ovat melko heikkoja tapauksia.
Saabeissahan (9-3) on muuten nyt Alfan 1.9 dieselit. Trollhättanilaiset olisivat saaneet puolestani pitää ooppelin koneet.
Officer Cartman kirjoitti:Kyllä nuo ovat jo ihan oikeita kuvia. Lisää löytyy vaikka täältä.
Tuo kengurumaan Ooppelin (siis Holdenin) moottori lienee ihan käypäinen.
kyllä alukone ketjulla tehoakin tulee olemaan mukavasti kunhan alfan ingenjöörit pääsee sitä hiukan ropaamaan lisää
Kyllä se niin on, ettei enää nykyään Alfan kaltaisella valmistajalla ole muuta vaihtoehtoa kuin tehdä yhteistyötä, ellei sitten halua erikseen rypeä talousvaikeuksissa. Toinen vaihtoehto olisi tietysti segmentoitua vahvasti palvelemaan pienen erikoisautoja harrastavan (varakkaan) ostajakunnan tarpeita. Tämä tie olisi tietysti teoriassa mahdollinen, mutta käytäntö osoittaa , että autoteollisuuden trendi toinen.
Kyllä se Luigi keinot keksii.., tuli ne osat sitten mistä tahansa.
Kyllä se Luigi keinot keksii.., tuli ne osat sitten mistä tahansa.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Jaahas, nyt alkaa jo näyttämään lopulliselta. Varsin maltilliseltahan uudistuminen vaikuttaa ainakin noiden otosten perusteella. Toisaalta olisin odottanut jotakin rohkeampaa, toisaalta taas on hyvä että 156:n onnistunut perusmuoto säilytetään. Takaovien kahvojen olisin suonut pysyvän piilossa ja voihan olla, että näin tulee käymäänkin - ei sitä etukäteen kaikkea paljasteta. Officer cartmanin postaamassa linkissä oleva musta auto näyttää muuten jotenkin Citroën Xantialta...
Perheellisenä otan ilolla vastaan myös kasvaneet mitat, vaikka suuria laivoja yleensä vierastankin. GM:n koneet...Ei mahda mitään, tällaista tämä nykyään on. Uskon kyllä, että Italian pojat saavat puhallettua mukaan omaa henkeään. Teholukemat ainakin vaikuttavat vähintäänkin riittäviltä.
Kunhan SW tulee kauppaan, niin...
Perheellisenä otan ilolla vastaan myös kasvaneet mitat, vaikka suuria laivoja yleensä vierastankin. GM:n koneet...Ei mahda mitään, tällaista tämä nykyään on. Uskon kyllä, että Italian pojat saavat puhallettua mukaan omaa henkeään. Teholukemat ainakin vaikuttavat vähintäänkin riittäviltä.
Kunhan SW tulee kauppaan, niin...
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
No kehitys kehittyy ja ovathan uudet koneet aina vaan teknisesti parempia. Kauhukuva päässä on vain että joku lippis-gti-astra ajaa valoissa vierellä ja juuri ylähaivenet kasvattanut Keravan kovin kuski moikkaa kokien yhteenkuuluvuutta auton samanlaisesta moottorista johtuen. Krääh.Vittorio Jano kirjoitti: GM:n koneet...Ei mahda mitään, tällaista tämä nykyään on. Uskon kyllä, että Italian pojat saavat puhallettua mukaan omaa henkeään. Teholukemat ainakin vaikuttavat vähintäänkin riittäviltä.
-TV, BMW:t : E30 316 -86, E46 330dA touring -00, sisäinen alfisti odottaa comebackia
- Ottimo
- Viestit: 901
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
- Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
- Paikkakunta: Uppsala
Re: Uusi "156"
Tässä tuli ainakin virhe, 166:n akseliväli on 2700 mm.
"The wheelbase itself has been increased from 2,595 mm to 2,675 mm, larger than that of the flagship Alfa 166 model. "
Tiedä näistä kuvista sitten kuinka paljon niihin pitäis luottaa, perä on minusta liian samankaltainen 156:n kanssa, takavalotkin pitäs kyllä erottua enemmän omikseen. Odotellaanpa vielä.
"The wheelbase itself has been increased from 2,595 mm to 2,675 mm, larger than that of the flagship Alfa 166 model. "
Tiedä näistä kuvista sitten kuinka paljon niihin pitäis luottaa, perä on minusta liian samankaltainen 156:n kanssa, takavalotkin pitäs kyllä erottua enemmän omikseen. Odotellaanpa vielä.
“la vita è troppo corta per non guidare italiano”
Itseäni ei tuo GM tuossa hirveästi huoleta, luotan alfan osaamiseen moottorien rukkaamisessa. Saavat näköjään revittyä vanhastakin V6:sesta 400hp irti.
Kun vain noissa uusissa pääsis eroon noista hihnavirityksistä.
Enemmän huolestuttaa tuo fyysisen koon kasvaminen, pelkään että se saattaa vaikuttaa hintatasoon noissa pienemmissäkin versioissa. Toivottavasti on varaa edes tuohon 2.2 versioon, vaikka varovainen toive olis tuo 260hp v6.
Kun vain noissa uusissa pääsis eroon noista hihnavirityksistä.
Enemmän huolestuttaa tuo fyysisen koon kasvaminen, pelkään että se saattaa vaikuttaa hintatasoon noissa pienemmissäkin versioissa. Toivottavasti on varaa edes tuohon 2.2 versioon, vaikka varovainen toive olis tuo 260hp v6.
tuolla logiikalla gm on tosi liemessä kun se käyttää fiatin dieseleitäGAMMA500 kirjoitti:Kyllä joku on pahasti fiatilla mennyt pieleen jos kyseisen kokoinen valmistaja ei voi tehdä itse kokonaan omia moottoreita. No talousjutuistahan se tietysti johtuu mutta kuitenkin
joka tapauksessa karu totuus on että noin 90% italiassa myydyistä 156:sta on diesel-koneella.
v6:t on valitettavasti vuosikymmenien jälkeen pakko uusia, ja ainut järkevä vaihtoehto oli tuo valittu vaihtoehto...
- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Tämä lause ei kyllä mahdu päähäni. Pakko uusia? GM:n moottorit ainoa järkevä vaihtoehto? No morjes.Mirafiori kirjoitti:v6:t on valitettavasti vuosikymmenien jälkeen pakko uusia, ja ainut järkevä vaihtoehto oli tuo valittu vaihtoehto...
Kaiken kruunaisi vielä ne Lexus -valot.
Juu. Mikäs merkki se on, joista hihnat paukahtelevat vielä moninkertaisesti useammin kuin Alfoista.GiuliaSuper kirjoitti:Ketjut vaan takas niin hyvä tulis koneista...
Onha se Alfa ennenkin onnistunut tekemään ihan omat moottorit tai sitten tekisivät fiat-konsernin kanssa yhteiset lohkot ja kannet omaa tuotantoa. Odotettavissa on Ferrarin valtakauden päättyminen tähän vuoteen formuloissa, ensi vuoden autoon joutuu uuden moottorin kehittelemään niin järkevin vaihtoehto on tietysti joku holdenin tai isuzun moottoreista. Eikös jossain lukenut että 3.0 diesel olisi isuzun tai VM:n (toivottavasti jälkimmäinen)
- niki
- Viestit: 1633
- Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
- Paikkakunta: Aura
Olen kyllä tässä ihan samaa mieltä. Kun katsoo tehoja, kulutusta yms. seikkoja niin ei tuo vanha V6 ole enää kovin kilpailukykyinen. Tekniikka yms. kehittyy koko ajan, eikä Alfa saa jäädä jälkeen. GM:n kanssa sovittu yhteistyö tuo huomattavia säästöjä. Henk.koht mulle on täysin yksi ja sama, onko moottori GM:n tekele, kunhan Alfa saa siihen sitä omaa spirittiä sekoitettua... Niin kauan kun koneissa on kilpailukykyiset ominaisuudet ja hyvät äänet, en ole huolestunut, vaikka se olisi kenen tahansa suunnittelema laitos. Siinä vaiheessa kun Alfan moottori alkaa kuulostamaan Opelin Ecoteciltä, alan miettimään merkin vaihtoaMirafiori kirjoitti: v6:t on valitettavasti vuosikymmenien jälkeen pakko uusia, ja ainut järkevä vaihtoehto oli tuo valittu vaihtoehto...
Sitten on vielä tämä tapaus pohjalevy, joka on Saabin ja Alfan yhteiskehitelmä- toivottavasti saavat siitä tarpeeksi "alfamaisen"...
Kyllä 400 hv 3.2 V6 kuulostaa mielestäni uskottavalta- onhan kylkeen viritelty tuplaturbo... Eikös GTA:ta saa myös astetta pienemmällä 260 hv koneella, joten hinta tuskin nykyisestä nousee ainakaan merkittävästi...
Ammattina autokauppa
jos näitä ei ala pikkuhiljaa ilmestymään Alfan mallistoon niin voipi sanoa hyvästit Alfalle jos meinaa pärjätä kilpailussa niin on pakko tuoda tehokkaita malleja. Ellei sitten keskity aivan kauppakassi luokkaan.GAMMA500 kirjoitti:Epäilen juuri että tuplaturbot jää haaveeksi, pitihän 164:kin tulla tuplaturbolla ja nelivedolla....ei oo tullut vastaan. Ja 3.5 litranen neliveto 156 taitaa olla kanssa unohdettu. Kuin myös brera jne.... onhan näitä
esim uusi M5nen tulee V10lla ja uusi M3nen taitaa tulla V8silla.
nimenomaan.... kulutus on juuri se kompastuskivi... toki minuakin harmittaa tämä asia, mutta sille ei voi mitään.... muistetaan kuitenkin että Fiat ei anna alfalle kehitysrahoja tyydyttääkseen puristien näkemyksiä vaan tienatakseen rahaa kuten mikä tahansa pörssiyhtiö... mutta uudet v6:t ovat täysin uusia, ja niillä ei ole mitään tekemistä vanhojen opeleiden kanssa....niki kirjoitti:Olen kyllä tässä ihan samaa mieltä. Kun katsoo tehoja, kulutusta yms. seikkoja niin ei tuo vanha V6 ole enää kovin kilpailukykyinen. Tekniikka yms. kehittyy koko ajan, eikä Alfa saa jäädä jälkeen. GM:n kanssa sovittu yhteistyö tuo huomattavia säästöjä. Henk.koht mulle on täysin yksi ja sama, onko moottori GM:n tekele, kunhan Alfa saa siihen sitä omaa spirittiä sekoitettua... Niin kauan kun koneissa on kilpailukykyiset ominaisuudet ja hyvät äänet, en ole huolestunut, vaikka se olisi kenen tahansa suunnittelema laitos. Siinä vaiheessa kun Alfan moottori alkaa kuulostamaan Opelin Ecoteciltä, alan miettimään merkin vaihtoaMirafiori kirjoitti: v6:t on valitettavasti vuosikymmenien jälkeen pakko uusia, ja ainut järkevä vaihtoehto oli tuo valittu vaihtoehto...
Sitten on vielä tämä tapaus pohjalevy, joka on Saabin ja Alfan yhteiskehitelmä- toivottavasti saavat siitä tarpeeksi "alfamaisen"...
Kyllä 400 hv 3.2 V6 kuulostaa mielestäni uskottavalta- onhan kylkeen viritelty tuplaturbo... Eikös GTA:ta saa myös astetta pienemmällä 260 hv koneella, joten hinta tuskin nykyisestä nousee ainakaan merkittävästi...
niin no en usko että fiatilla olisi hirveästi käyttöä v6 lohkoille....GAMMA500 kirjoitti:Onha se Alfa ennenkin onnistunut tekemään ihan omat moottorit tai sitten tekisivät fiat-konsernin kanssa yhteiset lohkot ja kannet omaa tuotantoa. Odotettavissa on Ferrarin valtakauden päättyminen tähän vuoteen formuloissa, ensi vuoden autoon joutuu uuden moottorin kehittelemään niin järkevin vaihtoehto on tietysti joku holdenin tai isuzun moottoreista. Eikös jossain lukenut että 3.0 diesel olisi isuzun tai VM:n (toivottavasti jälkimmäinen)
vanhat kunnon Alfan kuutoskoneet ovat perua vuodelta 68!
- niki
- Viestit: 1633
- Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
- Paikkakunta: Aura
Juuri tätä tarkoitin, olen monen kanssa keskustellut, joka on harkinnut vähän suorituskykyisemmän auton ostoa ja Alfa on tippunut listalta siinä vaiheessa kun aletaan vertaamaan esim. BMW:n ja Alfan vastaavien kutoskoneiden kulutuslukemia.Mirafiori kirjoitti:nimenomaan.... kulutus on juuri se kompastuskivi... toki minuakin harmittaa tämä asia, mutta sille ei voi mitään.... muistetaan kuitenkin että Fiat ei anna alfalle kehitysrahoja tyydyttääkseen puristien näkemyksiä vaan tienatakseen rahaa kuten mikä tahansa pörssiyhtiö... mutta uudet v6:t ovat täysin uusia, ja niillä ei ole mitään tekemistä vanhojen opeleiden kanssa....
Alfa taitaapi olla nykyään itse täysin vastuussa siitä, miten rahansa käyttävät- eikä Fiatilta pahemmin almuja heru. Varmasti Fiatin uutuusmallien kehittely syö emoyhtiöltä ihan tarpeeksi varoja- eikä Alfa GT:n, Crosswagonin, 157/158? ja monien muiden mallien kehittelykään varmasti ihan halpaa ole ollut. Uusi pohjalevykään ei tule tässä vaiheessa kuin Alfaan, koska GM päätti, että se on aivan liian kallis...
Jostain on säästöä haettava, enkä kyllä tosissani tarkoittanutkaan, että uudet moottorit olisi jotenkin verrattavissa vanhoihin Ecotecceihin tms. En kyllä muutenkaan käsitä, mitä merkitystä sillä on, että moottori on Opelin emoyhtiön suunnittelema. Periaatekysymys? (koska 96 esitellyssä B-sarjan Vectrassa paukkui hihnat jatkuvasti - ei ole riittävä perustelu).
Tottakai kaikki uusi "pelottaa" kun ei tiedetä mitä tuleman pitää ja kyllähän moni tosi-alfisti vihaa mm. Opelia yms. vastaavia kuin ruttoa... oma mielipiteeni on paljon suvaitsevampi, vaikka Alfa tekee kyllä historiallisen valinnan lähtiessään käyttämään GM:n moottoreita. Näin se tosin on jokaisella autovalmistajalla- kaikki käyttävät yhteisiä voimanlähteitä, joten jos olisin Fiatin johtoportaassa, olisin kyllä tehnyt täysin saman ratkaisun. BMW nyt on niitä viimeisiä kapinallisia- mutta kuinka kauan?
Ammattina autokauppa
Tuossa olet ihan oikeassa, eli alfa on ollut osittain itsenäinen talousyksikkö, eli sillä on omat tulot ja menot...mutta on selvää että fiat on pumpannut alfaan lisärahaa, koska se uskoo siihen tosissaan.....niki kirjoitti:Mirafiori kirjoitti:nimenomaan.... kulutus on juuri se kompastuskivi... toki minuakin harmittaa tämä asia, mutta sille ei voi mitään.... muistetaan kuitenkin että Fiat ei anna alfalle kehitysrahoja tyydyttääkseen puristien näkemyksiä vaan tienatakseen rahaa kuten mikä tahansa pörssiyhtiö... mutta uudet v6:t ovat täysin uusia, ja niillä ei ole mitään tekemistä vanhojen opeleiden kanssa....
Alfa taitaapi olla nykyään itse täysin vastuussa siitä, miten rahansa käyttävät- eikä Fiatilta pahemmin almuja heru. Varmasti Fiatin uutuusmallien kehittely syö emoyhtiöltä ihan tarpeeksi varoja- eikä Alfa GT:n, Crosswagonin, 157/158? ja monien muiden mallien kehittelykään varmasti ihan halpaa ole ollut. Uusi pohjalevykään ei tule tässä vaiheessa kuin Alfaan, koska GM päätti, että se on aivan liian kallis...
toisaalta Fiat Auton uusi toimitusjohtaja Sergio Marchionne on juuri päättänyt sulauttaa Alfa Romeo Business Unitin takaisin emoyhtiöön,(säästösyistä) joten alfan itsenäisyys vähenee.... mikä on toisaalta valitettavaa
- niki
- Viestit: 1633
- Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
- Paikkakunta: Aura
OT:n puolelle menee, mutta BMW teki pari kallista virhettä, sinäänsä Roverin osto ei ollut huono juttu, olisivat hetken vaan vielä odottaneet, mutta sijoittajat kun ovat aina niin hätäisiä... Roverin maahantuonti muuten käynnistyy taas Suomessa, siinä on sitä meininkiä, josta Delta voisi ottaa oppia Lancian maahantuonnin kanssa... Varmaan niitäkin muutama kaupaksi menisi, ainakin lehdet ovat kehuneet Lancian uusia malleja varsin ylistävin sanoinScuderia Rasvanäppi kirjoitti:Roverin ostosta taisi tosin tulla kallis harharetki.
Eräs huolestuttava juttu BMW:n kohdalla on se, että Banglen johdolla on uudet mallit muotoiltu niin "haluttavasti", että monet vanhat BMW-fanaatikot ovat vaihtaneet merkkiä hyvinkin liukkaasti...
Ammattina autokauppa
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Jaa.niki kirjoitti:Eräs huolestuttava juttu BMW:n kohdalla on se, että Banglen johdolla on uudet mallit muotoiltu niin "haluttavasti", että monet vanhat BMW-fanaatikot ovat vaihtaneet merkkiä hyvinkin liukkaasti...
Esim. E39 oli hintaisekseen niin mitäänsanomattoman ja persoonattoman näköinen kuin auto vain voi olla. E60 taas on mielestäni arvoisensa näköinen, todella onnistunut. Samoin uusi 600 -sarjalainen.
Kyllähän Bangle muutti ulkonäköä kohtuullisen voimakkaasti, mutta se oli tarpeen.
Kelpuuttaisin mielelläni tällaisen perheenkuljetusvälineeksi tulevaisuudessa, tallissa kun odottelisi Alfa (sillä aidolla Alfan kutoskoneella) viikonloppuja..
Jos BMW:ssä olisi vaikkapa Opelin moottorit niin merkinvaihtonopeutta voisi vain kuvitellaniki kirjoitti: Eräs huolestuttava juttu BMW:n kohdalla on se, että Banglen johdolla on uudet mallit muotoiltu niin "haluttavasti", että monet vanhat BMW-fanaatikot ovat vaihtaneet merkkiä hyvinkin liukkaasti...
Eiköhän sille käyttöä löytyisi esimerkiksi Lancioissa ja nykyisten 5-sylinteristen tilalle Fiatilla? Ehkäpä isoimmat kutoset kelpaisivat myös Maseratin nokalle ja ainahan voisi myydä kovalla rahalla niitä GM:lle ei tietenkään alfaherkuillaMirafiori kirjoitti: niin no en usko että fiatilla olisi hirveästi käyttöä v6 lohkoille....
vanhat kunnon Alfan kuutoskoneet ovat perua vuodelta 68!
- niki
- Viestit: 1633
- Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
- Paikkakunta: Aura
Itse kyllä pidin enemmän 500 sarjan edellisen painoksen ulkonäöstä, mutta tosiaan. Makuasioista ei voi kiistellä. Tunnen vain useamman BMW tyypin, joilla on ollut sama merkki jo toistakymmentä vuotta. Nyt kuitenkin merkki vaihtuu... Itsekin olen kyllä samaa mieltä siinä asiassa, että ulkonäkö vaati voimakasta uudistusta mutta ei ehkä ihan tällaista.. 600 sarjalaisen perä on ihan hirveä; Top Gearin Jeremy Clarksonkin totesi suurinpiirtein, että suunnittelija taisi kuolla ennen kuin ehti perää muotoilemaan joten jotain oli pakko keksiä..Cuore Sportivo kirjoitti: Jaa.
Esim. E39 oli hintaisekseen niin mitäänsanomattoman ja persoonattoman näköinen kuin auto vain voi olla. E60 taas on mielestäni arvoisensa näköinen, todella onnistunut. Samoin uusi 600 -sarjalainen.
Kyllähän Bangle muutti ulkonäköä kohtuullisen voimakkaasti, mutta se oli tarpeen.
keski-euroopassa ihmiset ovat jopa lähettäneet BMW:lle kirjeitä, joissa vaaditaan Banglen eroa...
Toivottavasti alfistit eivät ole yhtä typeriä...GAMMA500 kirjoitti: Jos BMW:ssä olisi vaikkapa Opelin moottorit niin merkinvaihtonopeutta voisi vain kuvitella
Viimeksi muokannut niki, 16 Elo 2004, 19:20. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Ammattina autokauppa
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
No sitten voi jo vaikka nukkua pois..90 kirjoitti:kyllä sekin joskus loppuu käsiin, entäspäs sitten kun ei enää ole kuin opel koneisia alfoja...
Sitten pidät varmaan Avensiksestakin, yhtä persoonattomia molemmat. Noh, makuasioita.Niki kirjoitti:Itse kyllä pidin enemmän 500 sarjan edellisen painoksen ulkonäöstä..
Tässä maailmassa ei saisi mitään mullistavia uudistuksia tehdä. Meganet, Yaris Versot ym. erilaisen näköiset autot tyrmättiin samantien. Sama juttu näiden Bemareiden kohdalla.
Mulle on ihan sama, mitä mieltä Jeremy Clarksonit on mistäkin autosta, ei vaikuta omaan mielipiteeseeni.
Ajoin juuri eilen uuden 645i:n perässä, ja on se ihan eri vehje mitä kuvissa..
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
no uudet BMW:t ovat aika syvältä muotoilun suhteen, ainoat muotoilultaan hyvännäköiset bemut nykyään ovat nykyinen 300-sarja sekä uusi 600 sarjan coupe..
hhmm..ei kait bmw:tä minnekkään ole tyrmätty, onhan se kasvattanut luxus autojen kategoriassa myyntiä ihan kivasti ja syönyt mersulta markkinaosuutta koko ajan..taitaa olla ainoa saksalainen autonvalmistaja joka tekee kunnolla voittoa tällähetkellä..
hhmm..ei kait bmw:tä minnekkään ole tyrmätty, onhan se kasvattanut luxus autojen kategoriassa myyntiä ihan kivasti ja syönyt mersulta markkinaosuutta koko ajan..taitaa olla ainoa saksalainen autonvalmistaja joka tekee kunnolla voittoa tällähetkellä..
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Aikas monenlaisia mielipiteitä tuo uusi malli aiheuttaa. Mutta alfa on tunne-auto eli kaikenlaista reaktiota on varmaan odotettavissa...
Samoin kuin nikillä niin itselleni on ihan sama mitä ja kenen palikoita alfassa. Koeajojen jälkeen tulee sitten ratkaisut ostanko vai en.
Eli uusista alfoista odotan erityisesti 2.2 ja V6 260hp malleja. Jos tuntuu yhtä hyvältä/paremmalta kuin nykyinen niin tapahtuu ostotoimenpide.
Nykyisessä sama juttu, ei ollut mikään järkivalinta vaan tunne saneli.
Jos tuo purismi olis mun kriteeri niin olis jäänyt 156 ostamatta, kun siinä on fiatin pohja ja sähkötvermeetkin on jostain saksasta, varmaan samalta alihankkijalta kuin ooppelin..
Bemarikin on tunneauto, eli en ikinä osta vaikka tekevät kuinka hyvän niin kauan kuin vain valinnanvaraa on.
Samoin kuin nikillä niin itselleni on ihan sama mitä ja kenen palikoita alfassa. Koeajojen jälkeen tulee sitten ratkaisut ostanko vai en.
Eli uusista alfoista odotan erityisesti 2.2 ja V6 260hp malleja. Jos tuntuu yhtä hyvältä/paremmalta kuin nykyinen niin tapahtuu ostotoimenpide.
Nykyisessä sama juttu, ei ollut mikään järkivalinta vaan tunne saneli.
Jos tuo purismi olis mun kriteeri niin olis jäänyt 156 ostamatta, kun siinä on fiatin pohja ja sähkötvermeetkin on jostain saksasta, varmaan samalta alihankkijalta kuin ooppelin..
Bemarikin on tunneauto, eli en ikinä osta vaikka tekevät kuinka hyvän niin kauan kuin vain valinnanvaraa on.
-
- Viestit: 301
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 01:07