Kokemuksia alumiinisesta pohjalevystä

Alfoista

Valvoja: Moderators

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): BMW
Paikkakunta: Turku

Kokemuksia alumiinisesta pohjalevystä

Viesti Kirjoittaja puuha »

No niin, nyt se on asennettu. Kauan odotettu alumiinin palanen. Hyvin istui paikoilleen ja on asiallisen oloinen.
Ensimmäinen käynnistys, levy ilmeisesti resonoi tai toimii kaikukoppana. Täytyy kuunnella aamulla lisää...

Tossa kuva maavarasta, Scuorelle tiedoksi: Nyt EI ROIKU vaan on hyvin kiinni ! Kumpikaan esine ei mahdu alta.

Kuva
Makaroonia jo vuodesta -98

Avatar
Olli79
Viestit: 387
Liittynyt: 13 Heinä 2003, 17:04
Paikkakunta: Toijala

Re: Kokemuksia alumiinisesta pohjalevystä

Viesti Kirjoittaja Olli79 »

puuha kirjoitti:No niin, nyt se on asennettu. Kauan odotettu alumiinin palanen. Hyvin istui paikoilleen ja on asiallisen oloinen.
Ensimmäinen käynnistys, levy ilmeisesti resonoi tai toimii kaikukoppana. Täytyy kuunnella aamulla lisää...

Tossa kuva maavarasta, Scuorelle tiedoksi: Nyt EI ROIKU vaan on hyvin kiinni ! Kumpikaan esine ei mahdu alta.
Tarkistappa ettei ota mistään koneeseen kiinni, varsinkin kartturin puoleinen takakiinnike on todella lähellä öljypohjaa. Mullakin oli muutaman päivän ajan pientä resonointia, mutta nyt se on hävinnyt kokonaan. Ehkä levy asettui paikalleen...

Ja täytyy sanoa että sun 156 on Todella matala :crazyeyes:

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): BMW
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Mitä teit sille hanttarin puolelle? Väännit vai mitä?
Sellaset kumi tyynyt hommaan huomenna takakiinnikkeiden alle, sekin saattaa vähentää resoa
Makaroonia jo vuodesta -98

Avatar
Olli79
Viestit: 387
Liittynyt: 13 Heinä 2003, 17:04
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja Olli79 »

puuha kirjoitti:Mitä teit sille hanttarin puolelle? Väännit vai mitä?
Sellaset kumi tyynyt hommaan huomenna takakiinnikkeiden alle, sekin saattaa vähentää resoa
En tehnyt sille mitään. Se ei ottanut mulla mihinkään kiinni, vaikka lähellä olikin. Ne kumityynyt on varmaankin hyvä idea.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Puuha kirjoitti:Tossa kuva maavarasta, Scuorelle tiedoksi: Nyt EI ROIKU vaan on hyvin kiinni ! Kumpikaan esine ei mahdu alta.
Hähää.. Äijä on laittanut esineet just tuollaisen soravuoren alle, että näyttäisi matalammalta kuin mulla. :wink:

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Cuore Sportivo kirjoitti:
Puuha kirjoitti:Tossa kuva maavarasta, Scuorelle tiedoksi: Nyt EI ROIKU vaan on hyvin kiinni ! Kumpikaan esine ei mahdu alta.
Hähää.. Äijä on laittanut esineet just tuollaisen soravuoren alle, että näyttäisi matalammalta kuin mulla. :wink:
Vetäkää autot vierekkäin tasaiselle kentälle ja mitatkaa! 8)
Loppuupahan tuokin kinastelu :wink: .
Ei vaan, kunnon nahistelu on aina poikaa! :mrgreen:
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): BMW
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Perkele sentään ! Kamala resonanssi ääni, eikä pikaisen katsomisen jälkeen näyttäisi edes ottavan kiinni mihinkään. Ei ilenny yli 2000rpm vetää.
Noh, täytyy tutkia tarkemmin kunhan päivä valkenee.
btw, pitänee ottaa uudet kuvat. Alfaltilla :lol:
Makaroonia jo vuodesta -98

Avatar
Olli79
Viestit: 387
Liittynyt: 13 Heinä 2003, 17:04
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja Olli79 »

Kyllä toi kuulostaa siltä, että ottaa kiinni koneeseen.
Meillä on nimittäin täysin identtiset levyt, eikä mulla kuulu enää mitään resonansseja. Kannattaa kattoo myös koneen puolelta, ettei mikään roiku levyn päällä.

Avatar
Olli79
Viestit: 387
Liittynyt: 13 Heinä 2003, 17:04
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja Olli79 »

Olikos sulla muuten koneen vastapainoakseli vielä käytössä :roll:

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): BMW
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Kaippa se akseli on paikoillaan. Mitäs se voisi vaikuttaa???

Koitan nyt ensin niitä kumityynyjä ja sitten otan pois ja tarkistan paremmin. Onneksi on vieä sadekeli :evil:
Makaroonia jo vuodesta -98

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

puuha kirjoitti:Kaippa se akseli on paikoillaan. Mitäs se voisi vaikuttaa???
Resonanssia... kyllä sen huomais käynnistä jos se pois olis. jos et meinaan itse ole poistanut käytöstä niin olis se remmi katkenneena jo mennyt jakohihnan väliin :roll:

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Toi pohjalevy on kyllä porno, täytyy nostaa projektipäällikölle hattua, esimerkillistä toimintaa 8)
alfa 156 v6 kirjoitti:jos et meinaan itse ole poistanut käytöstä niin olis se remmi katkenneena jo mennyt jakohihnan väliin
Ei välttämättä nim. kokemusta on.. ja tuuria :roll:

Avatar
HR
Viestit: 783
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja HR »

No vähän off-topic mutta itse olen kyllä antanut tasapaino akselin remmin olla paikallaan, lisäähän se, kuten ylleensäkkin jokainen liikkuva osa rikkoontumis riskiä osaltaan, muttei resonanssitkaan välttämättä luotettavuutta paranna. Kai sinnä joku ajatus on että 1.8TS:ssä tasapaino akselia ei ole ja kaksilitraisessa on. Eikös se muuten ole niin että sinänsä tasapaino akselin voi jättää paikoilleen, sitä pyörittävä remmi vain pois niin kierrosherkkyys lisääntyy ja tulee ainakin 2hv lisää.
"Timing cingulum off et valuulas node"

Avatar
HR
Viestit: 783
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja HR »

Rolle kirjoitti:Toi pohjalevy on kyllä porno, täytyy nostaa projektipäällikölle hattua, esimerkillistä toimintaa 8)
Jep hatunosto minultakin ja onnittelut onnistuneesti lanseeratun tuotteen johdosta.
"Timing cingulum off et valuulas node"

Avatar
Olli79
Viestit: 387
Liittynyt: 13 Heinä 2003, 17:04
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja Olli79 »

Kiitos kiitos
Toivottavasti saadaan vielä tuo resonanssi ongelma kuriin.

Niin ja kyllä levyjä on edelleen myynnissä...

Avatar
Giri
Viestit: 515
Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
Car(s): Giulia 2.2 180
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8
Paikkakunta: Comune di Pungalaitio

Re: Kokemuksia alumiinisesta pohjalevystä

Viesti Kirjoittaja Giri »

puuha kirjoitti:
Tossa kuva maavarasta, Scuorelle tiedoksi: Nyt EI ROIKU vaan on hyvin kiinni ! Kumpikaan esine ei mahdu alta.

Kuva
Täällä maaseudulla maavara on kriittinen tekijä. Onko tilaa enemmän nyt tuon uuden levyn ansiosta kun mielestäni sen vanhan rikkinäisen levyn kanssa tuo coltin sytkä mahtui juuri ja juuri alle?

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): BMW
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Pärinä/resonanssi ongelma ratkaistu.
Tässä syy resoon
Kuva

tässä ratkaisu
Kuva
Makaroonia jo vuodesta -98

Avatar
rim
Viestit: 767
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja rim »

puuha kirjoitti:Pärinä/resonanssi ongelma ratkaistu.
Mikä otti kiinni ?

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

sataviiskuus kirjoitti:Mikä otti kiinni ?
Mikä puuttuu kuvasta? :P

Avatar
Olli79
Viestit: 387
Liittynyt: 13 Heinä 2003, 17:04
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja Olli79 »

Aika rajun palan otit pois. Oliko se todella noin ahdas? Oiskos tota voinut taivuttaa tuolta kohtaa...
mulla mahtuu vielä pikkurilli väliin. Voiskohan noissa öljypohjan jäähdytys rimoissa olla jotain eroja eri vuosimalleissa tai muuten vaan??
No hyvä että vika löyty, laitoitko muuten ne kumityynyt?

Avatar
BSTR
Viestit: 997
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BSTR »

Ottiko tuohon vetoakseli kiinni vai mistä tuo jälki tuli?

EDIT: eikun se olikin näemmä takaosassa.
Alfaton ainakin hetkellisesti...

Avatar
rim
Viestit: 767
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja rim »

Rolle kirjoitti:
sataviiskuus kirjoitti:Mikä otti kiinni ?
Mikä puuttuu kuvasta? :P
Lähinnä kiinnosti mikä oli jäljen tehnyt..... En kuitenkaan vielä ihan sokea ole :P

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): BMW
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Öljypohja otti kiinni. Nyt tuohon väliin mahtuu sormi.
Oliskos nyt niin että eri vuosimalleissa on hieman eroja? Noi kaksi hankauma jälkeä tuli öljypohjassa olevasta rivotuksesta.
Kumityynyt laitoin myös, sellaset 5mmx30mm pyöreät.Korin ja levyn väliin, joustaa siitä sitten jos tarvii.
Makaroonia jo vuodesta -98

Avatar
Olli79
Viestit: 387
Liittynyt: 13 Heinä 2003, 17:04
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja Olli79 »

Joo saattaa eri vuosimalleissa olla pieniä eroja.
Onneksi homma hoitui kohtuu pienellä modifioinnilla.

Laitappa vielä kuvia maavarasta asfaltilla.

Onko kukaan saanut vielä levyjä matkahuollosta?

Avatar
ari
Viestit: 25
Liittynyt: 10 Maalis 2003, 22:58
Paikkakunta: Satakunta

pohjalevy

Viesti Kirjoittaja ari »

Tänään tuli matkahuollosta ilmoitus, että pohjalevy on siellä- huomenna hakemaan.

Avatar
Sixgear
Viestit: 338
Liittynyt: 28 Maalis 2004, 00:07

Viesti Kirjoittaja Sixgear »

meni heittämällä kuutoseen paikoilleen ja ei mitään ongelmia asennuksen tai resonoinnin kans. maavaraakin jäi ruhtinaalliset 5senttiä.

rustico
Viestit: 9
Liittynyt: 20 Touko 2003, 20:29
Paikkakunta: Lemi

Viesti Kirjoittaja rustico »

Ei oo vielä tullut ilmoitusta matkahuollosta, mutta en oo varma ehtiköhän se tilauskaan perille ajoissa...

Avatar
Olli79
Viestit: 387
Liittynyt: 13 Heinä 2003, 17:04
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja Olli79 »

rustico kirjoitti:Ei oo vielä tullut ilmoitusta matkahuollosta, mutta en oo varma ehtiköhän se tilauskaan perille ajoissa...
En ole valitettavasti saanut sinulta tilausta laisinkaan. Laitappa yhteystietosi privana jos olet vielä kiinnostunut.
Seuraava sarja tulee vajaan kahdenviikon päästä.

Avatar
Mergy
Viestit: 343
Liittynyt: 10 Helmi 2004, 17:31
Car(s): Ex:t: Giulia (2016); Giulietta; GT; 147
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Mergy »

Rosvo kirjoitti:meni heittämällä kuutoseen paikoilleen ja ei mitään ongelmia asennuksen tai resonoinnin kans. maavaraakin jäi ruhtinaalliset 5senttiä.
Tässä kun katselin noita kuvia ja luin juttuja niin tuli mieleeni että muistaisin kuulleeni että suomessa minimimaavara on lain mukaan 80mm!!

Tsekkaan asian...

Jeps, eli AKEn sivuilta löytyi tällänen:
http://www.ake.fi/pdf/3367-208-2003%20A ... uistio.pdf

Omassa pirssissä kesäkumella n.90mm niin siksi aikoinaan katselin =)
Mergy / 147>GT>Giulietta>Giulia

Avatar
Olli79
Viestit: 387
Liittynyt: 13 Heinä 2003, 17:04
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja Olli79 »

No toi on niitä vuosikymmenien takaisia säännöksiä, kun asfalttia ei vielä tunnettu :lol:
Itse kun muutoskatsastin jousia, niin edes nosturiin ei päässy ennenkuin pojat rakensi rampit lankuista...
Silti ei kertaakaan sanottu että on liian matala.

Avatar
Olli79
Viestit: 387
Liittynyt: 13 Heinä 2003, 17:04
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja Olli79 »

Laittakaapas kuvia paikallaan olevista kuutosen levyistä.

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Maho »

Olli79 kirjoitti:No toi on niitä vuosikymmenien takaisia säännöksiä, kun asfalttia ei vielä tunnettu :lol:
Itse kun muutoskatsastin jousia, niin edes nosturiin ei päässy ennenkuin pojat rakensi rampit lankuista...
Silti ei kertaakaan sanottu että on liian matala.
Tämä taas johtuu katsastusinnistä kuka katsastaa "ei niin väliä" mentaliteetilla.
Ihan saman millon ne säädökset on säädetty, on voimassa edelleen.
Muutama viikko takaperin äijä mittaili autoa joka puolelta että maavaraa löytyy tarpeeksi ennenkuin löi leiman paperiin.
Eikös tuon alumiinihässäkän pitänyt tulla ylemmäs kuin tuon vanhan muovilärpäkkeen? Miten siis maavara voi nyt olla 5cm? :crazyeyes:
Ei enää Alfaa... eipä

Avatar
Sixgear
Viestit: 338
Liittynyt: 28 Maalis 2004, 00:07

Viesti Kirjoittaja Sixgear »

nyt on kuva albumissa miltä se kuutosen alla näyttää.

Avatar
ari
Viestit: 25
Liittynyt: 10 Maalis 2003, 22:58
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja ari »

Olen myös käsityksessä, että 80mm vapaa alustakorkeus on voimassa, mutta korkeutta ei mitata aluslevystä vaan kiinteistä rakenteista.

Avatar
Olli79
Viestit: 387
Liittynyt: 13 Heinä 2003, 17:04
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja Olli79 »

Rosvo kirjoitti:nyt on kuva albumissa miltä se kuutosen alla näyttää.
Näyttäis että levy roikkuu hieman keskeltä, tohon auttaisi jos taivuttaisit toista kanttausta (edestäpäin katsottuna) hieman lisää.

Avatar
Sixgear
Viestit: 338
Liittynyt: 28 Maalis 2004, 00:07

Viesti Kirjoittaja Sixgear »

2,5senttiä on ilmaa panssarin ja öljypohjan välissä, paljonko olit suunnitellut siihen jäävän?

Avatar
Olli79
Viestit: 387
Liittynyt: 13 Heinä 2003, 17:04
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja Olli79 »

Rosvo kirjoitti:2,5senttiä on ilmaa panssarin ja öljypohjan välissä, paljonko olit suunnitellut siihen jäävän?
ei siellä senttiä enempää pitäis olla, mutta koita taivuttaa siitä pokkausta hieman lisää niin tilanne korjaantuu.

Avatar
teuhka
Viestit: 239
Liittynyt: 05 Joulu 2003, 23:38
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja teuhka »

No niin, nyt on pohjalevy asennettu ja asettui erittäin hyvin paikalleen. Ei mitään resonointia. Takakiinikkeiden alle laitoin kumilätkät jotka tein vanhasta alfamatosta.

Otin öljypohjan kohdalta pienen palan pois (huomattavasti pienemmän kuin Puuha) ja sinne asettui. Loppui risan pohjan raapaisuäänet kertalaakista. Kylläpäs se olikin täysin loppu - ihme, että oli vielä paikallaan!

Avatar
Chievo
Viestit: 68
Liittynyt: 12 Joulu 2003, 21:10
Car(s): GT JTD '08
156 V6 '02
Jeep Commander

EX's:
156 2.5 V6 '98
147 2.0 TS '01
156 1.8 SW '00
GTV 3.0 V6 '98
Sprint 1.5 QV '87
159 3.2 V6 JTS Q4 SW
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Chievo »

Asensin eilen pohjalevyn paikalleen toveri Ghostin avustuksella.
Puolituntiseksi arvioitu työ vei loppujen lopuksi kolme tuntia.
Hankaluuksia tuottivat muutama muodottomaksi väännetty etukannattimen ruuvi, jotka piti porata irti.
Lisäksi ihmetystä aiheuttivat takakannattimien lukkoruuvit, joihin ei tepsinyt kuin rälläkkä.
Levy sopi heittämällä paikalleen, eikä minkäänlaista resonointia ilmennyt.
Pienellä hiekkatien pätkällä tosin huvitti se sarjatulen ääni, minkä pohjaan iskeytyneet pikkukivet aiheuttivat.
Mutta kuka sitä nyt normaalisti hiekkatiellä Alfalla ajelee.

Joka tapauksessa iso hatunnosto Olli79:lle
hienosti hoidetusta projektista !

Avatar
Olli79
Viestit: 387
Liittynyt: 13 Heinä 2003, 17:04
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja Olli79 »

Chievo kirjoitti:Asensin eilen pohjalevyn paikalleen toveri Ghostin avustuksella.
Puolituntiseksi arvioitu työ vei loppujen lopuksi kolme tuntia.
Hankaluuksia tuottivat muutama muodottomaksi väännetty etukannattimen ruuvi, jotka piti porata irti.
Lisäksi ihmetystä aiheuttivat takakannattimien lukkoruuvit, joihin ei tepsinyt kuin rälläkkä.
Levy sopi heittämällä paikalleen, eikä minkäänlaista resonointia ilmennyt.
Pienellä hiekkatien pätkällä tosin huvitti se sarjatulen ääni, minkä pohjaan iskeytyneet pikkukivet aiheuttivat.
Mutta kuka sitä nyt normaalisti hiekkatiellä Alfalla ajelee.

Joka tapauksessa iso hatunnosto Olli79:lle
hienosti hoidetusta projektista !
Kiitoksia :lol:
Itselläkin oli tosiaan pieniä ongelmia noiden takakiinnikkeiden ruuvien kanssa, kun niittimutterien kannat alkoi pyöriä reissään. Niitit olisi tietysti voinut kiristää uudelleen sopivilla pihdeillä, mutta niitähän ei tietenkään ollut :?

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): BMW
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Olikohan minulla sitten jo kertaallen se muovinen levy vaihdettu kun takakiinnikkeet oli 10mm pulteilla ja ilman tuskaa aukesivat.
Makaroonia jo vuodesta -98

Avatar
Olli79
Viestit: 387
Liittynyt: 13 Heinä 2003, 17:04
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja Olli79 »

puuha kirjoitti:Olikohan minulla sitten jo kertaallen se muovinen levy vaihdettu kun takakiinnikkeet oli 10mm pulteilla ja ilman tuskaa aukesivat.
siltä vaikuttaa.
Alkuperäiset on 6mm ruuvi + niittimutteri

Avatar
Olli79
Viestit: 387
Liittynyt: 13 Heinä 2003, 17:04
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja Olli79 »

Täältä löytyy hyvä kuvasarja alumiinipohjalevyn vaikutuksesta maavaraan.
http://forum.alfa156.net/forum/forum_po ... =4336&PN=1

Avatar
Sixgear
Viestit: 338
Liittynyt: 28 Maalis 2004, 00:07

Viesti Kirjoittaja Sixgear »

Parikymmentä kilsaa tuli kolattua itäväylää ja koko ajan rappas pohjaan, isoja rekanläpistä tippuneitä kökköjäkin mukana. Olin varma että Ollin panssari on paskana mutta eipä ollut mennyt miksikään.
Tallissa Alfan mentävä aukko

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Mulla se levy istui muuten hyvin, mutta jäi jostain syystä roikkumaan liian alas? Epäilen että Kuutosessa mitoitus on jotenkin erilainen. Ehkä 2-3cm jäi rivoituksen ja levyn väliin ja raapaisi muutaman kerran hidasteessa. Otin sitten pois tarkoituksena taivuttaa sopivammaksi, mutta taitaa jäädä ensi kevääseen :roll: Ei jaksa mokoman takia mitään hallipaikkaa varata. Kyllä tuo Helsingin auraaminen viikonloppuna sujui ilman levyäkin :) Mukavan tasapainoisesti käyttäytyy liukkailla tuo 156. Tulee heti sellainen luottavainen fiilis että tietää mihin ollaan menossa. Vaikka olishan se neliveto vielä ihan oma lukunsa.
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
niki
Viestit: 1633
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

Huokaus... :roll: Pari päivää sitten öljynvaihdossa katseltiin pohjaa. Muovilevy roikkui melkeen maan tasalla, kun on revennyt kannattimistaan... AD:n tyypit ottivat sitten pois ja kun ei pultti meinannut aueta, niin väkivalloin väänsivät sen poikki... Epäilemättä hieman ruosteessa... Kävin Deltassa hintaa kyselemässä, melkein 200 euroa yhdestä hemmetin muovilevystä! :shock: :crazyeyes:

Voisi olla tuollainen alumiinilevy kätevä, mutta miten käy resonanssin kun yhtä pulttia takaa ei saa kiinni (koska tosiaan väänsivät huollossa pultin poikki ja osa siitä jäi tietenkin sisään...) Vieläkös tällaisia on edes saatavilla?
Ammattina autokauppa

Avatar
GTA
Viestit: 300
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 12:23
Paikkakunta: Côte d'Azur, Ranska

Viesti Kirjoittaja GTA »

niki kirjoitti:Voisi olla tuollainen alumiinilevy kätevä, mutta miten käy resonanssin kun yhtä pulttia takaa ei saa kiinni (koska tosiaan väänsivät huollossa pultin poikki ja osa siitä jäi tietenkin sisään...) Vieläkös tällaisia on edes saatavilla?
Saa kai sen katkenneen pultin sieltä pois tavalla tai toisella. Joku kyläseppä irrottaa varmaan halvemmalla kuin AD. Poraa ja/tai miggiä vaan tynkään ja päälle perkeleellistä kiroilua niin äkkiä se ruostepeikko sieltä ulos tulee.

Avatar
Olli79
Viestit: 387
Liittynyt: 13 Heinä 2003, 17:04
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja Olli79 »

niki kirjoitti: Vieläkös tällaisia on edes saatavilla?
muutama löytyy varastosta :roll:

Avatar
Anthon
Viestit: 537
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 04:33
Car(s): 159 SW Tbi Ti vm. 2011
ex. 156 SW 2,5 V6 vm. 2003
ex. 156 SW 2,0 JTS Selespeed vm. 2002 (moottoriraato)
ex. 156 2,0 TS vm. 1998
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Anthon »

Olikos näitä saatavilla JTS:ään? Vai onko siinä eroa TS:ään?

onefromnorth
Viestit: 793
Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
Paikkakunta: Oulu / Munchen

Viesti Kirjoittaja onefromnorth »

Ei taida sopia 166 TS:ään tämä 156 pohjalevy, vai kuinka?

Vastaa Viestiin