Päätinpä nostaa tämän ketjun, jos joku osaisi neuvoa oikeaan suuntaan. Olen jo ongelmaa kuvaillut pariin kertaan tuonne:
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=4&t=22072" onclick="window.open(this.href);return false;
Eli kuskin puolen takajarru laahaa/vikisee/kuumenee. Mutta ei koko ajan, vaan alkaa yleensä tekemään tuota vasta pidemmän ajomatkan jälkeen, kun paikat alkavat muutenkin lämpenemään. Sitten alkaa korkeaääninen ujellus, joka häipyy aina kun koskettaa käsijarrua tai jarrupoljinta hitusenkin. Kuriositeettina ujellus häipyy myös oikealle ohjatessa, mutta tulee selvästi tuosta takakulmasta äänen ja lämpenemisen perusteella.
Tuonne on nyt tehty seuraavat temput: Joka kulmaan palat ja levyt uusiksi, käsijarruvaijerit uusiksi, käyty jarrut läpi ja todettu, että mäntä toimii kuten pitääkin, satulat ovat herkät, jarrulevyn suojapelti ei hankaa... Eli kaikki on kuten pitäisikin. Viimeisimpänä piti vaihtaa sinne uudet liukutapit, mutta varaosaliike myikin väärät tapit, joten ei päästy vaihtamaan. Mutta ei vanhoissa tapeissakaan näyttänyt olevan mitään vialla, lisäksi olivat hyvässä rasvassa ja kumitkin olivat ehjät. Niin ja tämä kaikkihan alkoi, kun nuo uudet tavarat iskettiin alle, vanhoilla ja kuluneilla osilla ei ollut ongelmaa
En tiedä sitten mikä olisi seuraava mahdollinen testattava. Pitäisikö vaan heittää nuo Mapcon palat mäkeen ja vaihtaa taakse laadukkaammat palat?