159 tyyppiviat

Alfoista

Valvoja: Moderators

Luikuri_Tattinen
Viestit: 23
Liittynyt: 25 Kesä 2012, 21:49
Car(s): 159

Re: 159 tyyppiviat

Viesti Kirjoittaja Luikuri_Tattinen »

Onkos sellaista tullut vastaan että kun löpö on aika lopussa (viimeisessä "välissä" mittari) niin auto meinaa sammua kun pistää vapaalle esim. motariajon jälkeen kun jarruttaa? Eli ihan kuin löpö olisi niin lopussa että imasee "ilmat" sinne koneelle kun polkasee jarrua?

Pari kertaa mielestäni tehny ja taidan ihan varalta alkaa tankkaamaan jo aiemmin. Mutta enpä olisi koskaan uskonut että olisi edes mahdollista, muissa autoissa saa ajaa punaisen alle viisarin eikä "pätki".. 2006 2.4jtdm

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 159 tyyppiviat

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

Eipä ole tullut moista vastaan. Itselläni hävis viime viikolla viimen väli löpöä yhdellä starttauskella. Eli ajoin auton parkkiin, oli mittari viimeisessä viivassa eikä valo palanut. Lähdin seuraavan kerran liikkeelle ja viisari sojottaa suoraan alaspäin ja löpövalo syttyi. Kuitenkin kun menin tankkaamaan, niin tankkiin ei mennyt kuin 52 litraa :shock:

Olipa outo tunne kun luulin että löpö loppuu.
Life is too short to drive boring cars.

Avatar
Casa di Matti
Viestit: 345
Liittynyt: 06 Tammi 2007, 00:02
Car(s): Jaguar XE, Alfat 156 2,0 ja GTV 916, Fiat Coupe 2,0 Turbo, Citroén XM 2,0, Citroén Dyane 0,4, Vespa Rally 180; ex Citroen BX 1,4 Bon, 2 x Citroen BX 1,6 GTi, Citroen BX 1,6 Millesime, Citroen AX 1,0, Alfa Romeo 159 1.9 JTS

Re: 159 tyyppiviat

Viesti Kirjoittaja Casa di Matti »

Joopa joo... Meikäläinen kirjoittelee tänne usein niin tyhmiä kysymyksiä, että tulee mieleen 70-luvun Tekniikan Maailman kysymyspalstalla ollut kysymys: "Omistan Luxor Dirigent -viritinvahvistminen. Aina, kun soitan levyjä, siitä nousee savua. Missä vika?"

Tällä kertaa kysynkin siis: Omistan Alfa Romeo 159 -auton, vuosimallia 2006. Aina, kun käännän rattia vasempaan, etuosan vasemmalta puolelta kuuluu narinaa. Missä vika?

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: 159 tyyppiviat

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Eikös tuo narina geneerisesti anna aihetta epäillä alatukivartta? Tosin jos pelkästään vasemmalle niin lienee syyllinen voi olla "about mitä vaan muutakin". Tukivarret ja niiden kiinnitykset ja tuo alatukivarsi - tai siis lähinnä alapallonivel, kannattanee varmaan tsekata.

Avatar
h_lauri
Viestit: 6198
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: 159 tyyppiviat

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

^Jossain fiatissani oli rikki toisen puolen iskarin yläpään nivel ja se taisi ensin narista, kunnes alkoi "nypyttää" rattia kääntyessä. Vaan onko 159:ssä semmoista niveltä. Taisi olla jokin makperssonin makaronisovellus?

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: 159 tyyppiviat

Viesti Kirjoittaja Finest »

^Eipä taida 159:ssä kääntyä iskarit kuten ei 156:ssa

Edit: Fiatissa saattaa olla perus perssonit, jolloin iskari kääntyy ja siellä on laakeri joka saattaa alkaa takertelemaan. 159:ssä taas yläpallo kääntyy.

Avatar
Wario
Viestit: 172
Liittynyt: 02 Loka 2007, 12:43
Car(s): Brera 1750 tbi
Paikkakunta: Helsinki/Finland

Re: 159 tyyppiviat

Viesti Kirjoittaja Wario »

40 000 ajetusta Brerastani vaihdettiin takuuseen ohjaustehostimen pumppu. (piti kauheaa vinkumista)
I mean how hard could it be.

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 159 tyyppiviat

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

Näinköhän minulla samaa ongelmaa kun kylmänä ei kuulu mutta parin kilometrin jälkeen ujeltaa yli 2000rpm. Ja mutkassa kuulostaa siltä kuin ottaisi ilmaa, vaikka säiliö on ylämerkissään öljyä. Ohjaus ei takertele missään olosuhteissa joten ihmetyttää tuo ulina.
Life is too short to drive boring cars.

Avatar
Wario
Viestit: 172
Liittynyt: 02 Loka 2007, 12:43
Car(s): Brera 1750 tbi
Paikkakunta: Helsinki/Finland

Re: 159 tyyppiviat

Viesti Kirjoittaja Wario »

Yo mr KauGoH
Meitsillä oli ensin ohjaustehostimen öljysäiliön korkki aina märkä (öljyä ei vuotanut paljon mutta ilmeisesti jotain isoja paineen heittelyitä) Sitten alkoi hirveä vinkuminen (kylmänä nimenomaan)
I mean how hard could it be.

Avatar
Albertolli
Viestit: 4181
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: 159 tyyppiviat

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

[quote="Luikuri_Tattinen"]Onkos sellaista tullut vastaan että kun löpö on aika lopussa (viimeisessä "välissä" mittari) niin auto meinaa sammua kun pistää vapaalle/quote]
Appiukon volvo alkoi pätkiä kiihdytyksissä jos bensamittari näytti alle 1/4 tankkia. Aiheuttaja oli väsähtänyt bensapumppu, joka ei jaksanut työntää kunnolla tavaraa eteenpäin kuin bensamäärä ei paina päällä. Mutta siinä oli kyllä kilsoja alla paljon.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
pikkis77
Viestit: 501
Liittynyt: 06 Touko 2005, 21:18
Car(s): AR spider 2.0 vm. 1984
Paikkakunta: Kulloonkylä (Porvoo)

Re:

Viesti Kirjoittaja pikkis77 »

jukka22 kirjoitti:Sirinää kuuluu tosiaankin ajoittain, tuntuisi tulevan kojetaulun sisältä? En ole onnistunut paikallistamaan, onko joku löytänyt syyn?
Mulla sirinän aiheuttaa se keskellä kojelautaa oleva ritilä siellä ikkunalla(jonka alla myös kaiutin). löystynyt ja pääsee vatkaamaan.

Luikuri_Tattinen
Viestit: 23
Liittynyt: 25 Kesä 2012, 21:49
Car(s): 159

Re: 159 tyyppiviat

Viesti Kirjoittaja Luikuri_Tattinen »

mulla näyttää mittariston monitoiminäyttö väärin radion tietoja, jää ikäänkuin jumiin ja ei päivity esim kun kappale vaihtuu tai radiokanavaa vaihtaa.

ilpokuikka
Viestit: 64
Liittynyt: 13 Maalis 2011, 14:59
Car(s): 159 2.4JTDm '07
Paikkakunta: Nummela

Re: 159 tyyppiviat

Viesti Kirjoittaja ilpokuikka »

Luikuri_Tattinen kirjoitti:mulla näyttää mittariston monitoiminäyttö väärin radion tietoja, jää ikäänkuin jumiin ja ei päivity esim kun kappale vaihtuu tai radiokanavaa vaihtaa.
Mulla rupes tekemään samaa kun Asensin Itse (tm) blaukkarin HF tsydeemin... HF toimi n. kuukauden, pitäisi vissiin repiä irti ja katsoa palautuisiko näytön normitoiminta.

Jos pistän käynnistyksen jälkeen radion off/on niin se näyttö herää henkiin ja toimii taas normaalisti.

Bosella varustettu raatio siis autossa.

Avatar
Janne
Viestit: 2015
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Re: 159 tyyppiviat

Viesti Kirjoittaja Janne »

Eilen oli vuosihuollon aika.
Erityistoiveena oli selvitellä takaa ajoittain kuuluvaa kolahtelua ja jarrujen puoltoa.
Tulos: jouset ehjät mutta pohjaanlyöntikumet tohjona ja väljät (vaihdetaan), edessä jarrut epätasapainossa reilu 30% (jarrut huolletaan).
Autolla tuli juuri 30tkm mittariin.
Alfa Romeo 155 V6 1992

Avatar
h_lauri
Viestit: 6198
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: 159 tyyppiviat

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

^Mullakin meni etupalat vaihtoon samasta syystä, olikohan 55500 mittarissa ja kolme vuotta. Ehkä syynä sit oliki ominaisuus eikä ajotapa?

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: 159 tyyppiviat

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

^Kyl sen täytyy olla ajotapa. Vaimon Avensiksessa 1. jarrupalat vaihdettiin 110 tkm:n huollossa ... :wink:

JT
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Albertolli
Viestit: 4181
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: 159 tyyppiviat

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Helsingissä joutuu ehkä vähän useammin hidastamaan risteyksiin yms kuin jossain laakeammilla seuduilla :-D
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
h_lauri
Viestit: 6198
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: 159 tyyppiviat

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Eikös vakkarikin hyödynnä jarruja myötäleessä. Niitäkin on täällä enemmän. Mutta joo, kevyitä hidastuksiahan mulla enimmäkseen tulee, kun jarruttelen moottorilla kakkosella ryömintään ja vasta loppuvaiheessa vähän sivelen keskimmäistä poljinta patiinilla.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: 159 tyyppiviat

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Olen aina siinä uskossa elännyt, että ei ainakaan 159 jarruttele vakarin tahtiin. Mulla ei ainakaan.

Kyllä se tojokin kuluttaisi paljoa - jos vain olisi tehoa jota hillitä :wink:
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: 159 tyyppiviat

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

DaViega kirjoitti:Olen aina siinä uskossa elännyt, että ei ainakaan 159 jarruttele vakarin tahtiin. Mulla ei ainakaan.

Kyllä se tojokin kuluttaisi paljoa - jos vain olisi tehoa jota hillitä :wink:
Joo, hurjat 110 kaakkia....1,6 vvti . Ken on ajanut 1,6 tessulla varttikuutosta niin tietää sen samanlaisen rajun potkun :-D

Jt
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Vastaa Viestiin