Puleerausketju.

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Kannattaisi päivittää ne 80-luvun myrkkyliuottimet nykyaikaisiin, samoin vahat. Itse esipesen aina autoni liuottimella, jos siinä on vähänkin muuta kuin pelkkää kesäpölyä.

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Cuore Sportivo kirjoitti:^^ Pesemällä.

En oikein ymmärrä, mitä pelottavaa siinä liuottimessa on? On se hieman hellävaraisempaa maalipinnalle kuin claybar. Ja tosiaan, jos se paska ei ole pinnassa viikkotolkulla maannut, niin lähtee ilman liuotintakin. Kynsillä on turha nyppiä.
joo ja sit vetäset claybarilla ja kas kummaa paskaa irtoo sen liukkarin jälkeen IHAN vitusti ;)
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

^ Sillä Claybarilla sitä paskaa onkin hyvä hieroa. Mitä vähemmän maalipintaan kohdistuu mekaanista hankausta, sitä terveempänä se pysyy.

Paskaa siinä on aina.

Avatar
Shakal
Viestit: 1644
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 07:16
Car(s): Impreza ja mopo
Paikkakunta: Lieto

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Shakal »

Claybar. Kuva

Aivan mahtavaa tavaraa.
Man Behind The Name

-Without heart we would be mere machines

Avatar
SaLexi
Viestit: 549
Liittynyt: 05 Marras 2011, 18:56
Car(s): Giulietta 1.4 Multiair
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja SaLexi »

Onko kellään mielipidettä siihen, miten mahtaisi toimia, jos alle vetäisi turtle waxin punaisen värivahan peittelemään naarmuja ja kiveniskeymiä ja päälle Autoglymin extra gloss protection? Tuo tuota EGS:ä kun sattuisi olemaan jo omasta takaa...

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Pasi »

^Ei kannata.

Se on itsensä huijaamista peittää naarmuja, kun suurin osa lähtis kiillottamalla pois :|
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Värivaha on kyllä menneidein vuosikymmenten vitsaus.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Keväällä tarttui Motonetistä mukaan sellainen "ihme" korjauskynä, jonka olisi tarkoitus naarmut hävittää. Tänään moista kokeilin muutamaan pahimpaan naarmuun pösössä ja lopputuloksena huomasin "töpötteleväni" useammankin kohdan piiloon. Kyllähän sen paikkauskohdan huomaa, kun katsoo ja tietää missä on, mutta pelkäsin aluksi pahempaa. Tuossa vaaleassa sävyssä varmasti helpompi, sillä naapuriruudun tummanpunaiseen foortiin kokeiltiin samalla, kun naapuri autolleen tuli ja kysyi toimiiko. Tuossa punaisessa se naarmu kyllä hävisi tehokkaasti, mutta jälki jäi selvemmin näkymään ainakin märkänä. Pitääpä kurkata, miltä näyttää kuivana, jos naapuri olisi takaisin tullut, kun kohta lähden.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Käsittääkseni nämä "magic" korjauskynät levittää siihen naarmun päälle sellattis lakanomaisen kalvon, joka sitten hävittää sen naarmun näkyvistä... En ole kokeillut, mutta veikkaan että pohjamaaliin asti menevä naarmu ei sillä katoa (ja miten voisikaan). Paremman lopputuloksen saa varmasti kun jaksaa kiillottaa naarmun piiloon. Näkyvä jälki on varmasti pienempi, kuin ylimääräinen "lakkakerros".

Loppupeleissä näissä isompien naarmujen paikkailu/kiillotushommissa on kyse vaan silmän hämäämisestä :)
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Tokihan se pelkkää hämäystä onkin, mutta arkikulkineen kiillottaminen muutenkin sen verran vähäistä, niin jos tuolla hämäyksellä pahimmat saa piiloon niin ei haittaa. Kokolailla lähelle pitää mennä, ennenkuin totuus paljastuu.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Nyt kun kaikki paikkakohdat varmasti kuivuneet kunnolla, niin täytyy entistä enemmän todeta positiivinen hämmästyneisyys tuon kynän tehosta. Omasta "hiekan" hopeasta piti oikein etsiä kynällä piirretyt viivat ja naapurin tummanpunaisesta voortista en ihan oikeasti enää löytänyt meikattua kohtaa.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Portti
Viestit: 1110
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Portti »

Onko arvon puleeraajilla vinkkiä miten ikkunoiden nitinää saisi poistettua?

Auto kävi jokin aika sitten vahauksessa ja sen jälkeen ovien seudulta on alkanut kuulumaan nitinää epätasaisilla pinnoilla ajettaessa. Nitinöiden aiheuttajaksi epäilen ikkunatiivisteitä. Millä/miten noita kannattaisi käsitellä, jotta nitinän saisi poistettua? Pikainen googlaus antaa toisaalta vinkiksi silikonikäsittelyn, mutta toisaalta sanotaan, että ei missään tapauksessa silikonia. Mielipiteitä?
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Pösössä nitinän aiheuttaa oven yläreunan ja korin välinen karhea huulitiiviste, sipaisin silikonia ja vaikutus oli vain hetkellinen, siis alle 2kk. Toisaalla on myös kehuttu Autoglymin rubber & vinyl care:n toimivan tarkoitukseen. Sitä aion itse seuraavaksi kokeilla, jos ei jollain ole parempaa ehdotusta.

Mites portti niiden naarmujen kanssa kävi?
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Portti
Viestit: 1110
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Portti »

Alfissimo kirjoitti:...Mites portti niiden naarmujen kanssa kävi?
Naarmut elää ja voi hyvin.

Eli fiksaaja täytti naarmuja alkuperäismaalilla. Naarmut oli kuulemma niin syvät, että joutui laittamaan useamman kerroksen maalia. Lopputulema on se, että naarmut näkyy edelleenkin suhteellisen selkeästi kun tietää mihin katsoo. Ehkä tuo fiksausoperaatio kuitenkin aiheutti sen, että naarmut ei ainakaan ruostumaan ala.
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
VMTD
Viestit: 3178
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Itse olen laittanut tiivisteisiin maalarien vihollista, elikä silikonia ja hyvin on toiminut.
Värivahaakin olen noissa punaisissa pirsseissä käyttänyt, yllättävän hyvää jälkeä ja kestävyyttä.

Avatar
Tazio
Viestit: 3123
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Tazio »

^
Sama täällä, olen vuosien vieriessä vetänyt surutta ämpärikaupalla silikonia kaikenlaisiin tiivisteisin. Auttaa narinoihin, jäätymiseen + suojaa kai auringon poltteeltakin.

-Tazio

Avatar
Hammond
Viestit: 26
Liittynyt: 20 Tammi 2012, 17:17
Car(s): Giulietta 1.4 MultiAir 170hv TCT Distinctive -16
Ex: 156 SW JTS 2.0 -05

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Hammond »

Pisteestä tämä:
Kuva

Pisteeseen tuo:
Kuva


Lisää voi lukea - ja kuvia nähtävänä tuolla:
http://pesukinnas.com/viewtopic.php?f=17&t=2219" onclick="window.open(this.href);return false;

Ege
Viestit: 56
Liittynyt: 14 Tammi 2012, 00:42
Car(s): 166 2,5
Paikkakunta: Hml

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Ege »

Ihan mielenkiinnosta kyselisin vielä vähän ohjeistusta tohon pesemiseen. Vaikka yleensä koitan olla huolellinen niin silti tuntuu että joka kerta samalla tulee naarmutettua maalia. Alkuun oon laittanut esipesuaineen, jonka jälkeen painepesurilla kastellut auton. Pesemiseen käytän sellasta "pesuhanskaa", jonka olen koittanut pitää erossa kaikesta hiekasta ja muusta vastaavasta. Kuinka suositeltavaa sitten olis toi kahdella ämpärillä peseminen?
Entäs kuivaaminen, säämiskä ei vissiin myöskään ole enää paras vaihtoehto? Osaan myös arvata ettei lastakaan ole maalipinnalle hyvä, se vaan olis muuten niin tehokas :) Voiko sitä käyttää edes ikkunoihin?
Voi olla vähän tyhmiä kysymyksiä, mutta niin on kysyjäkin :lol: Täällä vaan tuntuis olevan asiantuntemusta asiasta niin aattelin kysästä.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Ege kirjoitti:Alkuun oon laittanut esipesuaineen, jonka jälkeen painepesurilla kastellut auton.
Tartun tähän. Siis miten kastellut? Painepesurillahan siitä auton pinnasta nimenomaan on tarkoitus saada kaikki esipesuaineen irroittama paska suihkutettua pois, ennenkuin aletaan millään hieromaan. Tavallaan auto on siis jo "puhdas" ennenkuin maalipintaan mikään pesuväline koskee. Todennäköisesti näin oletkin tehnyt, mutta sanamuoto vain häiritsi. Kohta ammattilaiset kertovat sitten tarkemmin.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Ege
Viestit: 56
Liittynyt: 14 Tammi 2012, 00:42
Car(s): 166 2,5
Paikkakunta: Hml

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Ege »

Joo, justiinsa tota tarkotin, en vaan oikein osannut muotoilla selkeästi.

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Pasi »

No tätähän voisi vetää niin pitkälle ku vaan haluaa...

Huuhtelu painepesurilla päälimmäinen irtolika pois.

Odotetaan että enimmät vedet kuivuu pois

Esipesuaine pintaan (siis kuivahkoon pintaan ettei se laimene)

Pitää pinnat märkänä esipesuaineesta (ehkä jopa vaahdotusaineesta?) joku 15 minuuttia, että se esipesuaine oikeesti tekee sille pinnalle jotain... jos sen huuhtelee heti pois niin voi jättää kokonaan laittamatta.

Sit huuhtelu huolellisesti painepesurilla niin että varmasti on se kiva painesuihku osunut jokaiseen kohtaan.

Sit ensiksi pesee helmat ja puskurien alaosat vahvalla pesuaineliuoksella hyvin hellästi ja rakastavasti, niin että suurimmat hiekkamujut lähtee pois.

Ja taas huuhtelu.

Sit 2 - 20 ämpärin taktiikalla normi pesu ja vesien vaihto kun puoli autoa on tehty. JA eri hanskalla ku ne helmat! Muista myös gritguard jokaisessa ämpärissä!

Pesun jälkeen kunnon kuivaus isolla ja paksulla mikrokuitufroteepyyhkeellä. Säämiskät ja lastat voit polttaa ensikesänä kokossa!

Jos liina tulee vähänkään paskaseksi kuivauksessa niin lisää pesua kehiin.

parasta oilisi jos tuon saisi tehtyä jossain laboratoriossa tyhjiössä, jossa pinnoille ei pääse laskeutumaan ympäristöstä pölyä....

----------------------------------------------------
Kyllä tuota listaa voisi kasvattaa vielä toisen mokoman erilaisilla vaiheilla ja lisätä väliin mitä eriskummallisempia esipesuaineita ja menetelmiä :lol: :lol: :lol: :lol:

Tai sitten, mitäs jos ne naarmut olikin jo siellä pinnassa ja pesu vaan huuhteli korrekin pois ;)

HUOM: :silly:
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Mitäs ootte muuten mieltä noista silikonilastoista? On sen verta pehmiätä, ettei kyllä taida hirmusesti naarmustaa. Edes Alfan herkkää pintaa. Ellei tietysti jotain kivenmurikoita kuljeta mukana, milloin taas on pesijän vika...

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Ei ne lastat itsessään naarmuta, mutta juurikin lika jota sillä raahataan pitkin pintaa... Tosin huonoksi mennyt lasta saattaa aiheuttaa hankausjälkiä, jotka sitten näkyy kivasti aurinkoisina päivinä, kun arska paistaa sopivasta kulmasta.

Eli näin:

Kuva
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Ege
Viestit: 56
Liittynyt: 14 Tammi 2012, 00:42
Car(s): 166 2,5
Paikkakunta: Hml

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Ege »

Tottahan toi on kyllä, ainahan sen voi paremmin ja huolellisemmin tehdä. Ja pinta on kyllä täynnä naarmua ja kiveniskemää vaikka ei taida olla korrekkia nähnykkään :) Ei niitä silti ois kiva lisää tehdä.

Avatar
kivirok
Viestit: 460
Liittynyt: 28 Touko 2012, 09:33
Car(s): 147 TS, 156 V6, RAMi, Mielisairaus-Saabeja
Paikkakunta: Lahti

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja kivirok »

Onko olemassa jotain erityisen talviyhteensopivaa vahaa? Eli suolalta paremmin suojaavaa.

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Ei ole. Ainoa keino on säännöllinen pesu ja tarvittaessa uudelleen vahaus. Ne vahat mitkä toimivat muutenkin paremmin, toimivat paremmin myös suolaa vastaan.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
kterkkila
Viestit: 2374
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Kuva
Kimmo / alfatune.fi

jukka22
Viestit: 318
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 08:09
Car(s): Giulia gt Veloce
Giulia 1600 Super
Paikkakunta: Hollola

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja jukka22 »

Yritin vahata Autoglymin tummille väreille tarkoitetulla vahalla, mutta se on kuin liimaa, lähes mahdotonta saada pois pinnalta. Ultra deep shine vaha on siis kyseessä. Onko muilla vastaavia kokemuksia, vai olenko saanut epäkuranttia ainetta?

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Kyseinen mömmö on ns. paskaa kamaa.

Kesto surkeampi kuin glymin muissa, eikä oikeesti anna mitään etua edes niille tummille pinnoille.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

jukka22
Viestit: 318
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 08:09
Car(s): Giulia gt Veloce
Giulia 1600 Super
Paikkakunta: Hollola

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja jukka22 »

Kestosta en tiedä mutta sen verran sisuunnuin että laitoin valmistajalle palautetta.

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Ihan oikein!

Aikojen saatossa sen verran monelta kuullut tuon kestosta läppää (ei vielä kukaan ole ainakaan minulle kehunut), että pakko se on uskoa :D
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

^^^^^Mukava huomata, että uusi lumiharjaaja-sukupolvi on kasvamassa. Isolla harjalla ja suurella sydämellä.
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Kyllä se kesto on ihan oikeasti kiinni vahattavasta pinnastakin. Sama koskee kaikkia vahoja.

UDS:lla olen muutamia autoja vahannut, eikä vahan poiskiillottamisessa ole ollut mitään ongelmia. Jos työstettävä maalipinta on huonokuntoinen, niin se kyllä varmastikin raskauttaa hommaa.

jukka22
Viestit: 318
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 08:09
Car(s): Giulia gt Veloce
Giulia 1600 Super
Paikkakunta: Hollola

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja jukka22 »

Mulla on tuossa kaapissa ainakin viittä eri vahaa, alkaen keltaisesta Simonizista, joka sekin on kevyt työstettävä Autoglymiin verrattuna. Eikä tuon auton maalipintakaan nyt ihan kamalassa kunnossa ole:)
Mutta eipä tästä sen enempää, katsotaan tuleeko reklamaatioon vastausta. Sillä aikaa vahailen kovavahoilla.

jukka22
Viestit: 318
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 08:09
Car(s): Giulia gt Veloce
Giulia 1600 Super
Paikkakunta: Hollola

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja jukka22 »

Päivitetäänpä tilannetta reklamaation suhteen. Täytyy kyllä kehua Glymin suhtautumista, kaveri tuli maahantuojalta käymään ja toi mulle uuden High Definition vahan, samalla sain hyvät neuvot sen käyttöön ja muutenkin mukavaa oli jutella vahoista. Vanha vaha joutaa roskikseen, on kuulemma selkeästi uutta punaista raskaampi ja vaatisi koneellisen kiillotuksen tai todella ohuen kerroksen pintaan jotta ei jämähtäisi. Sinänsä tuotteessa ei mitään poikkeamaa ollut. Iso käsi Glymille tilanteen tyylikkäästä hoitamisesta! Kaikesta huomaa että hommaa tehdään tosissaan, nyt en tarkoita ottaa kantaa tuotteiden paremmuuteen vaan asiakaspalveluun ja suhtautumiseen tavalliseen autotallissa vahailijaan.

- Jukka

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja palkus »

^Autoglymillä ymmärrettiin heti tilanteen vakavuus, kun kyseessä oli Alfa Romeon epäonnistunut vahaus :P

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Tai ehkä täällä on Glymiläisiä, jotka haluavat ihan oikeasti pitää maineensa kohdillaan harrastajapiireissä. Faktahan on, että puskaradio on laaja ja luja... Tai sitten siellä vaan ihan oikeasti on ensiluokkaista palvelua. Oli miten oli, niin hienoa kun homma selvisi! :)

jmi
Viestit: 1058
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja jmi »

Onko kokemuksia Presta-vahasta?

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Pasi »

jmi kirjoitti:Onko kokemuksia Presta-vahasta?
On, mutta jätän sanomatta, koska tämä on lapsiystävällinen foorumi :)
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

^ Mikä siinä Prestassakin nyt risoo? :-D

jmi
Viestit: 1058
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja jmi »

Presta - ammattilaisten käyttämä, vai onko tämä harhaanjohtavaa markkinointia?
Ajattelin tänä vuonna kokeilla, mutta onko tosiaan todella huonoa hintaansa nähden?

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Minä en mikään vahatietäjä ole, mutta jostain olen antanut itseni ymmärtää, että tuo Presta olisi suuressa maailmassa ihan tavallinen ns. markettivaha, jota yritetään Suomessa markkinoida vähän parempana. Sitä en sano, onko hyvää vai huonoa, kun omat autot olen vahaillut ihan perus nestemäisellä TurtleWax originalilla ilman suurempia laatuvaatimuksia :lol: . Kesto tuossa Turtlessa on näemmä melko huono, myönnän, mutkun purkissa on edelleen tavaraa yli puolen välin, niin en uuttakaan osta ennenkuin loppuu.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Cuore Sportivo kirjoitti:^ Mikä siinä Prestassakin nyt risoo? :-D
:lol:
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Alfa on kerännyt aiemmassa elämässään ja toki mullakin ollessaan jonninmoisen kasan kiveniskemiä (osa niistä voi olla nastoistakin peräsin, minä EN noita erota, enkä ees yritä - enkä kattele mikä lentää kohti, ellei se oo niin iso että pientä jälkeä suurempi vaara on olemassa) keulaan ja - yllätys yllätys -takalokareihin. Ja kun lisäksi minä oon pirun laiska auton pesijä ja vielä laiskempi vahaaja, niin kävin sitten kevätauringon paistellessa kysymässä Riihimäeltä Dini Autosta tarjouksen kiveniskemien hoitamiseen sekä kunnolliseen kovavahaan. Asiantuntijansa napsi autosta parit kuvat ja teki tarjouksen paketista, jossa puretaan konepelti ja puskuri irti, maalataan puskuri, konepelti ja etuloksut kokonaan ja takaloksut vaakataitokseen asti, pidennetään takaloksujen kiveniskuteippejä lopuksi rykäistään päälle Vodax Titanium Armor 2K -pintakäsittely. Setti on muuten todella houkutteleva, mutta lähes 2 tonnin hintalappu kokonaisuudelle vähän kylmää - mä kun etukäteen mietin, että olisko koko homma n. tonnin pieti. Tuosta liki 2 tonnista 500e on pintakäsittelyä, joka kaipaa vielä vuosittain 125e hintaisen lisäkäsittelyn.

Arvoisat pro-puleeraajat, onko olemassa oikotietä onneen? Eli sellaista tapaa hankkiutua eroon kiveniskemistä, jossa ei maalata puolta autoa uudestaan ja joka ei silti paista silmään rubiininpunaisessa autossa? Onko realistisia toiveita päästä iskemistä eroon ja saada kovavahaa/vastaavaa pintakäsittelyä siihen mainitun tonnin tietämiin?
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Polforea kirjoitti:Arvoisat pro-puleeraajat, onko olemassa oikotietä onneen?
Ei.

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Cuore Sportivo kirjoitti:
Polforea kirjoitti:Arvoisat pro-puleeraajat, onko olemassa oikotietä onneen?
Ei.
Ei varmaan oikotietä ole, mutta konepellin ja puskurin maalauksen voisi saada edullisemminkin. Tosin tuo auton maalaus tuntuu olevan kyllä arvossaan. Itse olen viimeksi maalauttanut 75:n konepellin irrallaan ja se maksoi muistaakseni n. 3-4 sataa.

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

No, jos konepeitto on irrallaan 300-400e, niin helpostihan siitä hinta nousee tuon tarjouksen lukemiin, kun maalattavien listalle lisätään puskuri ja lokasuojat ja vielä purku- ja kasaustyöt puskurille ja konepeitolle.

No, kesän budjetista taisi säästyä tonni (tai no, sille taisi jo löytyä uutta käyttöä - tähänkin löytyy vastaus tältä palstalta, mutta siitä lisää myöhemmin). Ei tuo nimittäin niin pahalta näytä, että kahta tonnia upottaisin. Sen 400-500e voisin maksaa siitä ilosta, että pesu- ja vahauskerrat vähenisi kovan pinnoitteen ansiosta ja toisen mokoman siitä, että iskemät katoaisivat samalla. Tuskin kuitenkaan viittin teettää tuota pinnoitusta iskemiä paikkaamatta - ne vaan paistaisi sieltä alta paljon juhlavammin kuin nyt.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Pasi »

No ihan muutaman ammattilaisen tunteneena, ihmettelen kun jokainen niistä haukkuu Prestaa...

Siis kyseessähän on oikeesti tuotemerkki nimeltä Malco, joka on paskaa markettikamaa kotimaassaan ja presta on vaan hieno nimi jolla ne myy paskaansa "ammattilaistuotteena".
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
>>Kaitsu
Viestit: 556
Liittynyt: 12 Marras 2006, 09:43
Paikkakunta: Littoinen

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja >>Kaitsu »

Mitäs raati on mieltä Dodo Juicen tuotteista?

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

^ Nyt Pasi pääsee hehkuttamaan. :mrgreen:

Oman kokemukseni mukaan Prestan tuotteet ovat ihan kelvollista tavaraa - itsekin olen niitä työssäni käyttänyt. Käyttäjästä se useimmiten on eniten kiinni. :wink:

Vastaa Viestiin