Lienee vähän muitakin aiheuttajavaihtoehtoja:
- Three way catalyst converter Bank 2
- Exhaust tube
- Intake air leaks
- Fuel injectors may be faulty
- Fuel injector leaks
- Spark plugs may be faulty
- Improper ignition timing
- Engine Control Module (ECM)
Read more:
http://engine-codes.com/p0430.html#ixzz23AyN6SJE" onclick="window.open(this.href);return false;
Imuvuodothan on Alfoissa äärettömän tuttuja, JTS:stä en tiedä, onko siinä tyypillisiä ongelmia haitariputken kanssa.
Pakopuolellakin voi olla pieni vuoto, josta mittaus hyppii silmille - tosin sitten olisi päästöissä pitänyt näkyä kyllä jo ihan varmasti liikahappea?
Jos siellä jotain oikeata vikaa olisi, niin päästöissäkin se näkyisi. Toisaalta päästöihin vaikuttava OBD-vikakoodihan tietää (tai siis pitäisi tietää) hylsyä katsastuksessa ainakin, kun auto on uudempi kuin '01.
Eli jos ekana tarjoavat helppona ratkaisuna katalysaattorin uusimista, niin selvitä nyt sentään se, että on varmasti sitten siinä.
Ja laihaseosmoottori kun tuo on, niin siinähän esim. lambda-arvo on huitshaitsh huisinkuuseen tyhjäkäynnillä, mitä ei edes kaikki katsastusinssit tunnu tietävän - mitenhän lie muut? Aikanaan siitä toimitettiin sinne tänne ja jokapuolelle tiedote + tiedote löytynee vissiin ainakin trafin sivuilta "jostain", notta kone käy tyhjäkäynnillä laihalla -> päästöarvot (lambda etenkin) on "epänormaalit" ja ilman tietoa tuosta, tulisi samantien hylsy lambda-arvon ollessa yli/alle raja-arvon.