Voisi hyvinkin liittyä, kun kyseessä on Alfa. Aikoinaan seiskavitosessani oli myös juurikin käsijarrukahvan lähettyvillä liitin, joka kytkentäkaavioita pengottuani paljastui hälyytysvalojen kytkimen piuhoiksiEdotL kirjoitti:
Voisikohan tuo liittyä carabinieeri/poliisi juttuihin tai vaikka seleen, koska vaihdekepin tienoille se yltää hyvinkin.
Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Valvoja: Moderators
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Löyty joo, laitoin "Q4 sportwagonin" tolpat kun ei muita saanutEBITDA kirjoitti:Miten tämä projekti on edennyt? Oletko onnistunut löytämään iskarit Crossiin?
alfa 156 v6 kirjoitti:Saisko joku mitattua irtiolevasta 156:n iskarista alla olevassa kuvassa näkyvät mitat sekä tuon alakiinnityskohdan halkaisijan.
mun Crosswagonissa on etuiskari sökö ja uusia ei ole saatavilla
Jos tuonne laittas säädettävän "vakio 156:n" iskarin ja omat jouset (jos pituus piisaa iskarissa...) niin sais ehkä toimimaan halutusti? Ei tuohon crossiin viittis mitään madallussarjaakaan laittaa, häviää vähän ajatus koko autosta
Keula madaltu reilut 20mm, iskarin "varsi" on hieman ohuempi (siis se kiiltävä osa mikä sisään painuu) ja muutenkin keula tuntuu pehmeämmältä kuin mitä rikkinäisillä alkuperäsillä tolpilla... Mutta kelpas katsurille...
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Paljonkos se marmoritiskin toimitusaika noille pumpuille olisi ollut?
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ei sanoneet mitään aikaa. luokkaa "voihan tuo kestää"Tuomas K kirjoitti:Paljonkos se marmoritiskin toimitusaika noille pumpuille olisi ollut?
- masaboy
- Viestit: 225
- Liittynyt: 13 Joulu 2010, 10:11
- Car(s): Audi A6 Avant 2.4V6 -01
Ex: 156 1.8 -98
(JJB-19)
Hyundai Coupé -99 - Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Noniin. Röpötys ja muu häiriökäyttäytyminen katosi, kun vaihdettiin uusi joustoputki. Oli vanha alkanut rispaantumaan pohjasta
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Noniin eka auto hankittu ja pitäisi vähän vinkkiä kysellä näin aloittelevana autonrassaajana.
Apparin puoleisen oven saranat pitävät suhteellisen kovaa natinaa avatessa. Ilmeisesti jotain tököttiä olisi vailla, mitä suosittelette?
Sivupeilin tuosta mustasta kohdasta on maalia kulunut siten, että irvistää ikävästi valkoinen väri. Menisikö paikkaus ihan mustalla sprayllä vai minkäsmoista tököttiä arvon herrat suosittelisivat?
Kuva on random kuva internetin ihmeellisestä maailmasta kun kuvaa en omasta nyt saa otettua, mutta tuo samainen musta kohta mikä kuvassa näkyy.
Apparin puoleisen oven saranat pitävät suhteellisen kovaa natinaa avatessa. Ilmeisesti jotain tököttiä olisi vailla, mitä suosittelette?
Sivupeilin tuosta mustasta kohdasta on maalia kulunut siten, että irvistää ikävästi valkoinen väri. Menisikö paikkaus ihan mustalla sprayllä vai minkäsmoista tököttiä arvon herrat suosittelisivat?
Kuva on random kuva internetin ihmeellisestä maailmasta kun kuvaa en omasta nyt saa otettua, mutta tuo samainen musta kohta mikä kuvassa näkyy.
- JaniW
- Viestit: 840
- Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
- Car(s): 156 V6 1998 Azzurro Nuvola
Rellu - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
tuttuakin tutumpi ilmiö kaikille 156:n omistajille. Tässä kuvassa taitaa näkyä kaikki olennainen:
https://picasaweb.google.com/lh/photo/v ... directlink" onclick="window.open(this.href);return false;
tuota maalia löytyy motonetista ja tulos on hämmästyttävän paljon alkuperäisen näköinen. Vanha maali pitää tietenkin ensin hinkata pois, suurin osa siitä luultavasti lohkeilee ihan itsestään
https://picasaweb.google.com/lh/photo/v ... directlink" onclick="window.open(this.href);return false;
tuota maalia löytyy motonetista ja tulos on hämmästyttävän paljon alkuperäisen näköinen. Vanha maali pitää tietenkin ensin hinkata pois, suurin osa siitä luultavasti lohkeilee ihan itsestään
CARF0869
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ääni kuulunee kuitenkin oven rajoittimesta, eikä saranasta? Oven rajoittimeen/ns. tuulihakaan laittaisin ihan perus vaseliinia. Mitkään lirut voiteluaineet ei siellä kuitenkaan pysy ja pesee vaan vanhatkin rasvat pois. Jos ovi paukahtaa avattaessa on siitä korin puoleinen akselointi väljä -> uusi tuulihaka.JHel kirjoitti:Apparin puoleisen oven saranat pitävät suhteellisen kovaa natinaa avatessa. Ilmeisesti jotain tököttiä olisi vailla, mitä suosittelette?
Sivupeilin tuosta mustasta kohdasta on maalia kulunut siten, että irvistää ikävästi valkoinen väri. Menisikö paikkaus ihan mustalla sprayllä vai minkäsmoista tököttiä arvon herrat suosittelisivat?
Peilinjalat ovat alumiinia ja tykkäävät hapettua (valkoinen väri). En suosittele maalaamaan hapettuman päälle. Jälki on rumaa ja kestosta ei voida edes puhua. Eli hiontaa ja alumiinille tarkoitettua pohjamaalia, ennen pintamaalausta. Toki ne voi vaikka kiillottaa ja anodisoida mustaksi, jos tahtoo. Edit: kirjotuserhe.
Viimeksi muokannut Jarsan, 07 Elo 2012, 14:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Hyvinkin mahdollisesti rajoittimesta. Minä kun näissä asioissa olen täysin puupää, ainakin vielä toistaiseksi.
Mutta kiitos vastauksesta, näillä pääsen jo paljon kivemmin eteenpäin!
Mutta kiitos vastauksesta, näillä pääsen jo paljon kivemmin eteenpäin!
- Cadamuro
- Viestit: 1056
- Liittynyt: 26 Touko 2011, 22:34
- Car(s): 159 2.4 TI farkku.
155 2.0 TS WB
75 2.0 TC
75 3.0 V6 America
Fiat Tipo sport 2000 Roadsport 2B
156 TS (ex)
Fulvia 1.3 HF (ukon).
Giulietta -81 (^)
128SC Kilpuri (^) (ex)
155 v6 (ex) - Paikkakunta: Mänttä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mulla piti kauheeta naksumista aina kun avasi ja sulki kuskinpuolen oven. Ajattelin että alkaa olemaan jo väljää. Kerran avatessan näin vahingossa sivusilmällä kun yksi pultti heilui siinä, oli meinaan löysällä Eli ne kannattaa tarkastaa, torxilla tais olla.
Kantapään kautta vuodesta -93..
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Sama juttu oli myös mulla. Ruuvit kiinni ja pauke loppui.Cadamuro kirjoitti:Mulla piti kauheeta naksumista aina kun avasi ja sulki kuskinpuolen oven. Ajattelin että alkaa olemaan jo väljää. Kerran avatessan näin vahingossa sivusilmällä kun yksi pultti heilui siinä, oli meinaan löysällä Eli ne kannattaa tarkastaa, torxilla tais olla.
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
ei autannu mulla kiristely tai rasvaaminen, vaihdoin uuteen, heikalta kohtuu hinnalla. pienia asia, mutta oli parkkipaikalla paljon mukavampi nousta autosta kun joka kerta ei kuulunnu RÄK!PAUK!POKS!
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- masaboy
- Viestit: 225
- Liittynyt: 13 Joulu 2010, 10:11
- Car(s): Audi A6 Avant 2.4V6 -01
Ex: 156 1.8 -98
(JJB-19)
Hyundai Coupé -99 - Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mullakin kuskin ovessa oli aluksi vain rajoitin löysällä.. Ei se kauaa kestänyt kiristyksestä.. Otinkin koko rajoittimen pois ja tilaan uuden samalla kun otan enempi tavaraa samaan tilaukseen.
- masaboy
- Viestit: 225
- Liittynyt: 13 Joulu 2010, 10:11
- Car(s): Audi A6 Avant 2.4V6 -01
Ex: 156 1.8 -98
(JJB-19)
Hyundai Coupé -99 - Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onko muuten kukaan löytänyt mistään kattoikkunan tiivistettä??? Olen joskus kuluttanut yhden yön etsiessäni netin pohjattomasta kuilusta moista.. On jo kuulemma KauGohin ajoilta suhissut jolloin herra on sitä jotain säätänyt, mutta nyt vetää sellaista viimaa että hulluksi tulee..
Tuskin olen ainoa jolla kyseinen tiiviste kuivahtanut? Vai olisiko mitään hyväksi todettua "patentti viritystä"
Tuskin olen ainoa jolla kyseinen tiiviste kuivahtanut? Vai olisiko mitään hyväksi todettua "patentti viritystä"
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jahas.. Ymmärsinkö nyt oikein eli rajoitinta ei tarvitse olla ollenkaan?masaboy kirjoitti:Mullakin kuskin ovessa oli aluksi vain rajoitin löysällä.. Ei se kauaa kestänyt kiristyksestä.. Otinkin koko rajoittimen pois ja tilaan uuden samalla kun otan enempi tavaraa samaan tilaukseen.
Ilmeisesti sama rajoitin toimi jokaiseen oveen vai tarviiko hankkia erikseen vasemmalle ovelle tehty rajoitin, sekä oikealle?
- SlapBass
- Viestit: 27
- Liittynyt: 31 Heinä 2012, 21:51
- Car(s): vm -02 156 T.S. SW 1.8 + -68 Triumph Tiger T100S
- Paikkakunta: Tampereen Texas
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Käykö 156 sedanin peräkoukku suoraan 156 SW:hen? Vai onko hirveesti eroo pohjan muotoilussa?
Veljellä kun on tommonen sedan malli ja siinä koukku, mitä se ei tarvis, niin ottaisin ittelleni sen SW:hen jos se käy siihen suoraan.
Ja sedan vm. -03. mulla vm. -02
Veljellä kun on tommonen sedan malli ja siinä koukku, mitä se ei tarvis, niin ottaisin ittelleni sen SW:hen jos se käy siihen suoraan.
Ja sedan vm. -03. mulla vm. -02
If it ain't broke, don't fix it!
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Eihän se pakollinen ole, mutta ensimmäisen kerran, kun tuuli tarraa parkkipaikalla oveen ja ovi lipsahtaa hyppysistä viereisen auton kylkeen, niin se on aika halpa. En nyt varmaksi mene vannomaan, mutta muistaakseni ovi pääsee kääntymään niin paljon auki ilman rajoitinta, että oven pintapellin etureuna tökkää koriin. Sekään ei ole hyvä juttu.JHel kirjoitti:Jahas.. Ymmärsinkö nyt oikein eli rajoitinta ei tarvitse olla ollenkaan?
Ilmeisesti sama rajoitin toimi jokaiseen oveen vai tarviiko hankkia erikseen vasemmalle ovelle tehty rajoitin, sekä oikealle?
Sama rajoitin molemmin puolin.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Pitäisikö JTS:n lambdan liittimessä olla tiiviste?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ei siellä mitään ratkaisevaa eroa pitäisi olla? Kävin vesisateessa kurkaamassa nopeasti, joten faktaa tämä ei ole.SlapBass kirjoitti:Käykö 156 sedanin peräkoukku suoraan 156 SW:hen? Vai onko hirveesti eroo pohjan muotoilussa?
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
stoichiometric kirjoitti:^kyllä
Ei taida merkkiliikkeestä saada tiivaria irrallaan..?
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^kun se tiiviste on siinä johtosarjan puoleisessa liittimen puolikkaassa niin -> uusi johtosarja . Jotain siihen kannattaa kyllä kyhätä.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Joo, oli siellä jo hiekkaa sun muuta asiaankuuluvaa välissä.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Eikö siinä ole ihan perus superseal -liitin? Niitä pitäis kyllä löytyä autotarvikeliikkeistä.Tuomas K kirjoitti:Ei taida merkkiliikkeestä saada tiivaria irrallaan..?
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
no nih, viisaammilta tuli vinkkiä fundeerasin vain sitä laajakaistan liitintä, mutta kyllä niitäkin varmasti on runsainmäärin.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
On niillä takimmaisilla lambdoilla joo, mutta ei etummaisilla, niillä on joku Boshin oma keksintö.Jarsan kirjoitti:Eikö siinä ole ihan perus superseal -liitin? Niitä pitäis kyllä löytyä autotarvikeliikkeistä.Tuomas K kirjoitti:Ei taida merkkiliikkeestä saada tiivaria irrallaan..?
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Käy. Omaan SW:hen laitoin sedanin koukun.Jarsan kirjoitti:Ei siellä mitään ratkaisevaa eroa pitäisi olla? Kävin vesisateessa kurkaamassa nopeasti, joten faktaa tämä ei ole.SlapBass kirjoitti:Käykö 156 sedanin peräkoukku suoraan 156 SW:hen? Vai onko hirveesti eroo pohjan muotoilussa?
- SlapBass
- Viestit: 27
- Liittynyt: 31 Heinä 2012, 21:51
- Car(s): vm -02 156 T.S. SW 1.8 + -68 Triumph Tiger T100S
- Paikkakunta: Tampereen Texas
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ok. Kiitokset!alfa 156 v6 kirjoitti:Käy. Omaan SW:hen laitoin sedanin koukun.Jarsan kirjoitti:Ei siellä mitään ratkaisevaa eroa pitäisi olla? Kävin vesisateessa kurkaamassa nopeasti, joten faktaa tämä ei ole.SlapBass kirjoitti:Käykö 156 sedanin peräkoukku suoraan 156 SW:hen? Vai onko hirveesti eroo pohjan muotoilussa?
If it ain't broke, don't fix it!
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Noniin tulihan sitä vikaa Alffaan.. Johan sitä on kohta viikko odotettukkin!
Maanantaina saa kärryn huoltoon. Ja jotta sillä välin saisi vähän lisää jännitystä tähän odotteluun niin kysynpä arvon foorumilaisista osaisiko joku sanoa puhutaanko kymmenistä, sadoista vai tuhansien eurojen huollosta..
Eli ajon aikana syttyi keltainen moottorin kuva. Joka syttyy heti auton käynnistyessä ja palaa aina sammuttamiseen asti. Käynnistäessä näyttö myös ilmoittaa "Scheduled maintenance expired" (Tämä alkoi seuraavana päivänä keltaisen moottorin kuvan syttyessä). Mainittakoon vielä, että edellinen omistaja on huollattanut auton ajallaan(tuttu).
Tänään kävin tuttavan pikkupajalla ja saatin tämmöistä tulosta:
https://www.dropbox.com/s/i42z6gyp387i2 ... .53.03.jpg
Päästöt saatiin myös mitattua ja ne olivat normaalit.
Muuten auto käy ja kukkuu aivan normaalisti. 156 2.0 JTS -03
Maanantaina saa kärryn huoltoon. Ja jotta sillä välin saisi vähän lisää jännitystä tähän odotteluun niin kysynpä arvon foorumilaisista osaisiko joku sanoa puhutaanko kymmenistä, sadoista vai tuhansien eurojen huollosta..
Eli ajon aikana syttyi keltainen moottorin kuva. Joka syttyy heti auton käynnistyessä ja palaa aina sammuttamiseen asti. Käynnistäessä näyttö myös ilmoittaa "Scheduled maintenance expired" (Tämä alkoi seuraavana päivänä keltaisen moottorin kuvan syttyessä). Mainittakoon vielä, että edellinen omistaja on huollattanut auton ajallaan(tuttu).
Tänään kävin tuttavan pikkupajalla ja saatin tämmöistä tulosta:
https://www.dropbox.com/s/i42z6gyp387i2 ... .53.03.jpg
Päästöt saatiin myös mitattua ja ne olivat normaalit.
Muuten auto käy ja kukkuu aivan normaalisti. 156 2.0 JTS -03
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tuon saat pois nollaamalla huoltomuistuttimen. Keskikonsolin info-painikkeesta kelaat service-valikkoon, kun olet kohdassa missä lukee "service expired" niin painat plus ja miinus -napit pohjaan 10sekan ajaksi.JHel kirjoitti:Käynnistäessä näyttö myös ilmoittaa "Scheduled maintenance expired".
Moottorin vikavalo syttyy lambdan antamasta vikakoodista. Vikakoodin voisi aiheuttaa vaikka hiukan vuotava pakoputki, mutta JTS:n ollessa kyseessä veikkaisin lambdan liitin ongelmia.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^^ huoltokuittaus on vain jäänyt tekemättä ja jarsanin ohjeilla saat sen kuntoon. Se p0430 vikakoodi on varmaan kuitattu pois joten seuraile sen uudelleen ilmestymistä, mahdollisesti joudut katti-kaupoille. Heikalta saa tarvikekattia alta tonnin ja orggista saa maailmalta ja tod.näk myös heikalta alle 1500,- . Kannattaa tietysti jollain kunnon lukijalla vähän tutkailla lambdojen käyriä sekä kuitata korjausarvot pois. Lambdojen liittimet voi tosiaan kiusata ja vuodot.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Se unohtuikin mainita, että se p0430 yritettiin kuitata, mutta ei kuittaantunut.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^mitäs ne päästöarvot oli ? Siis vikakoodi tulee heti takaisin kun käynnistää vai lukija ilmoittaa jottei kuittaus onnistu ? Miltäs mootttori muuten vaikuttaa, onko puhti tallella ja käyttäytyminen muuten normaalia?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Joo elikkä mä oon ihan puupaa näissä ja sivusta yritin vain seurailla tämän tutun puuhia ja vähän itekin yritin jotain oppia. Eli päästöarvojen lukemia en muista kyllä, mutta kuulema olivat juuri sellaiset kuin pitikin. Tuosta kuittauksestakaan en varma ole... Sen verran osasin seurata sivusta, että tämä vikamerkki ei häipynyt missään vaiheessa paitsi vasta auton sammuttua ja ilmestyy heti takaisin käynnistäessä.
Muuten siis koko auto tuntuu toimivan ihan normaalisti ja vieläkin omiin aijempiin ajokokemuksiin (1.4 fiesta) tuntuu kuin lentäisi raketilla.
Maanantaina pääsee viemään auton sitten kunnon huoltoon, toivottavasti ei lahoa matkalla.
Muuten siis koko auto tuntuu toimivan ihan normaalisti ja vieläkin omiin aijempiin ajokokemuksiin (1.4 fiesta) tuntuu kuin lentäisi raketilla.
Maanantaina pääsee viemään auton sitten kunnon huoltoon, toivottavasti ei lahoa matkalla.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^kyllä alfojen kanssa paininut (onnistuneesti) korjaamo on paras paikka tuollaisen vian tutkimiseen, laita infoa sitten mitä löytyi
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Lienee vähän muitakin aiheuttajavaihtoehtoja:
- Three way catalyst converter Bank 2
- Exhaust tube
- Intake air leaks
- Fuel injectors may be faulty
- Fuel injector leaks
- Spark plugs may be faulty
- Improper ignition timing
- Engine Control Module (ECM)
Read more: http://engine-codes.com/p0430.html#ixzz23AyN6SJE" onclick="window.open(this.href);return false;
Imuvuodothan on Alfoissa äärettömän tuttuja, JTS:stä en tiedä, onko siinä tyypillisiä ongelmia haitariputken kanssa.
Pakopuolellakin voi olla pieni vuoto, josta mittaus hyppii silmille - tosin sitten olisi päästöissä pitänyt näkyä kyllä jo ihan varmasti liikahappea?
Jos siellä jotain oikeata vikaa olisi, niin päästöissäkin se näkyisi. Toisaalta päästöihin vaikuttava OBD-vikakoodihan tietää (tai siis pitäisi tietää) hylsyä katsastuksessa ainakin, kun auto on uudempi kuin '01.
Eli jos ekana tarjoavat helppona ratkaisuna katalysaattorin uusimista, niin selvitä nyt sentään se, että on varmasti sitten siinä.
Ja laihaseosmoottori kun tuo on, niin siinähän esim. lambda-arvo on huitshaitsh huisinkuuseen tyhjäkäynnillä, mitä ei edes kaikki katsastusinssit tunnu tietävän - mitenhän lie muut? Aikanaan siitä toimitettiin sinne tänne ja jokapuolelle tiedote + tiedote löytynee vissiin ainakin trafin sivuilta "jostain", notta kone käy tyhjäkäynnillä laihalla -> päästöarvot (lambda etenkin) on "epänormaalit" ja ilman tietoa tuosta, tulisi samantien hylsy lambda-arvon ollessa yli/alle raja-arvon.
- Three way catalyst converter Bank 2
- Exhaust tube
- Intake air leaks
- Fuel injectors may be faulty
- Fuel injector leaks
- Spark plugs may be faulty
- Improper ignition timing
- Engine Control Module (ECM)
Read more: http://engine-codes.com/p0430.html#ixzz23AyN6SJE" onclick="window.open(this.href);return false;
Imuvuodothan on Alfoissa äärettömän tuttuja, JTS:stä en tiedä, onko siinä tyypillisiä ongelmia haitariputken kanssa.
Pakopuolellakin voi olla pieni vuoto, josta mittaus hyppii silmille - tosin sitten olisi päästöissä pitänyt näkyä kyllä jo ihan varmasti liikahappea?
Jos siellä jotain oikeata vikaa olisi, niin päästöissäkin se näkyisi. Toisaalta päästöihin vaikuttava OBD-vikakoodihan tietää (tai siis pitäisi tietää) hylsyä katsastuksessa ainakin, kun auto on uudempi kuin '01.
Eli jos ekana tarjoavat helppona ratkaisuna katalysaattorin uusimista, niin selvitä nyt sentään se, että on varmasti sitten siinä.
Ja laihaseosmoottori kun tuo on, niin siinähän esim. lambda-arvo on huitshaitsh huisinkuuseen tyhjäkäynnillä, mitä ei edes kaikki katsastusinssit tunnu tietävän - mitenhän lie muut? Aikanaan siitä toimitettiin sinne tänne ja jokapuolelle tiedote + tiedote löytynee vissiin ainakin trafin sivuilta "jostain", notta kone käy tyhjäkäynnillä laihalla -> päästöarvot (lambda etenkin) on "epänormaalit" ja ilman tietoa tuosta, tulisi samantien hylsy lambda-arvon ollessa yli/alle raja-arvon.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ei se takimmaisen lambdan liitin ole sen kummempi kuin muissakaan autoissa, ihan tavallinen amp-liitin. Liitin ei siis liene todennäköinen ongelma.Jarsan kirjoitti:JTS:n ollessa kyseessä veikkaisin lambdan liitin ongelmia.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^tuo liitinongelma taitaakin liittyä laajakaistaan, omassakin oli kyläseppämäisesti toisen laajakaistaliitoksen kannatus nysvätty ylävesiletkuun deltan toimesta.
- Jarkki
- Viestit: 264
- Liittynyt: 31 Loka 2010, 20:29
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.0JTS '03
- Paikkakunta: Raahe
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jos valo ei sammu täyspesun jälkeen. Eli complete fuel system cleaneria tankkiin ja karstan polttoon. Niin varmaan liitin vika. Kaverin vw palautui näin helposti.
Voit luoda unelmia tehdessä tehdä unelmia luodessa
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
edelleenkin tässä jhellin tapauksessa on paras paikka korjaamo missä alfa-asiantuntija merkkitesterillä tutkistelee tilannetta ja tietää entuudestaan mah. vikapaikat. En tiedä kuittaako esim. fes (nyk. multiecuscan) parametrien nollauksessa nuo lambdojen korjausarvot.
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mikäs siinä on kun tuo Tessu meinaa vähän nykiä kylmänä. Ei pahasti, eikä aina yhtä voimallisesti, mutta se eka kilsa tuntuu nuhaiselle, kuin pyörisi laihalla ja sitten kun lämmöt nousee sopivaan kohtaan, veto paranee kuin taikaiskusta. Ominaisuus vai vika? Jotenkin tuntuis, että tukkoisuus aavistuksen lisääntynyt viime aikoina (Älkää ehdottako haitarikumia, se on pari viikkoa sitten uusittu).
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ei sen kuulukaan toimia
Vastaava muistikuva kaukaisuudesta, että oma TS oli kylmänä ihan samanlainen. Suurinpiirtein kilometrin ajon jälkeen auto muuttui normaaliksi. Lähtisikö siinä paikkeilla lambdaohjaus toimimaan tms.
Vastaava muistikuva kaukaisuudesta, että oma TS oli kylmänä ihan samanlainen. Suurinpiirtein kilometrin ajon jälkeen auto muuttui normaaliksi. Lähtisikö siinä paikkeilla lambdaohjaus toimimaan tms.
VMP
- Cadamuro
- Viestit: 1056
- Liittynyt: 26 Touko 2011, 22:34
- Car(s): 159 2.4 TI farkku.
155 2.0 TS WB
75 2.0 TC
75 3.0 V6 America
Fiat Tipo sport 2000 Roadsport 2B
156 TS (ex)
Fulvia 1.3 HF (ukon).
Giulietta -81 (^)
128SC Kilpuri (^) (ex)
155 v6 (ex) - Paikkakunta: Mänttä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jossain luin tosta, ja esimerkiksi tänäkin aamuna tuli sama mieleen kun ajelin töihin. Siis ilmeisesti kylmällä koneella ollaan safe modessa, ettei kuormiteta konetta liikaa, eihän kylmää konetta kannata koskaan polkea. Lämmettyään sitten alkaa antamaan enemmän tehoja. Eli sanoisin että ominaisuus.
Kantapään kautta vuodesta -93..
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Noniin Alfa käytetty huollossa. Sama P0430 tuli heidän mittarilla. Kuittasivat sen pois ja sanoivat, että jos tulee heti takas niin sit on todnäk jotain isompaa vikaa. Nyt ajettu semmoset 80km eikä ole ainakaan vielä tullut takaisin.. Kai se nyt on sitten OK ja uskaltaa ajella normaalisti..
Niin ja kun tämä huoltohemmo auton käynnisti niin sanoi suoraan, että auto vähän tärisee ja suositteli vaihtamaan tulpat. Onko tässä mitään perää? Kyllähän se auto nyt tärisee, mutta en kyllä itse mitään sen kummempaa tärinää ole huomannu kun mitä autot nyt yleensä tärisee käynnissä ollessaan. Minkäslaisia tulppia tämmönen 2.0 JTS syö?
Terveisin,
Puupää
Niin ja kun tämä huoltohemmo auton käynnisti niin sanoi suoraan, että auto vähän tärisee ja suositteli vaihtamaan tulpat. Onko tässä mitään perää? Kyllähän se auto nyt tärisee, mutta en kyllä itse mitään sen kummempaa tärinää ole huomannu kun mitä autot nyt yleensä tärisee käynnissä ollessaan. Minkäslaisia tulppia tämmönen 2.0 JTS syö?
Terveisin,
Puupää
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ohjekirjasta löytyy suositukset tulpille
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tasapainoakselit ja herkut ja lelut lienee löytyy yhtä lailla JTS:stä kuin TS:stäkin? Ei pitäisi täristää "yhtään". Se, mistä tärinä johtuu niin onkin ihan eri juttu jo.
Se voi olla huonot tulpat (ei tule täydellistä kipinää täydellisellä hetkellä -> epäpuhdas palaminen -> tärähtää vähäsen... jne), tai noin n+1 muuta juttua.
ECUreset + tyhjäkäynnin rsetti ja vähän ajoa, ehkä vaikuttaa tai sitten ei.
Kaasuläppä voipi olla hieman kuranen.
Karstaa...
Karstaa...
Ja vielä kerran karstaa, kun on JTS. Tietämättä auton historiasta (ja jos jotain jossain välissä on lukenut, olen unohtanut), siihen jos on laitettu ~mitään "väärää" (eli ei valmistajan ilmottama 10W60) öljyä, voipi olla karstaa kilotolkulla.
Tai sitten tosiaan "melkein mikä tahansa mikä vaikuttaa polttoainejärjestelmään, sytytykseen tai ajotuksiin missään muotoa"... Ja sitten ne henkimaailman jutut =P
Se voi olla huonot tulpat (ei tule täydellistä kipinää täydellisellä hetkellä -> epäpuhdas palaminen -> tärähtää vähäsen... jne), tai noin n+1 muuta juttua.
ECUreset + tyhjäkäynnin rsetti ja vähän ajoa, ehkä vaikuttaa tai sitten ei.
Kaasuläppä voipi olla hieman kuranen.
Karstaa...
Karstaa...
Ja vielä kerran karstaa, kun on JTS. Tietämättä auton historiasta (ja jos jotain jossain välissä on lukenut, olen unohtanut), siihen jos on laitettu ~mitään "väärää" (eli ei valmistajan ilmottama 10W60) öljyä, voipi olla karstaa kilotolkulla.
Tai sitten tosiaan "melkein mikä tahansa mikä vaikuttaa polttoainejärjestelmään, sytytykseen tai ajotuksiin missään muotoa"... Ja sitten ne henkimaailman jutut =P
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tattista. Pitääkin tarkastella!
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Eipä tuo mun JTS mitään tärise. Ratista kun pitää sormenpäillä kiinni tyhjäkäynnillä niin tuntee kyllä että kone käy, mutta eipä se muuten juuri tutise.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^moottorin tuista joku saattaa olla välyksellinen hiukan, imuvuoto ilmin jälkeen, kone korjaa seosta joten tärähtää, tulpat, lambda, ilmi, tasapainoakselin remmi, pari hammasta uupuu tai jotkut urpot kun ottaa sen pois kun "ei sillä mitään virkaa" , ei se siellä turhaan ole ym ym.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
mulla samaa ominaisuutta, tehot tulee hetken päästä takaisin. Auto toimii kuitenkin tehokkaamman tuntuisesti viileällä kun imuilma on viileetä:)Jakke kirjoitti:Mikäs siinä on kun tuo Tessu meinaa vähän nykiä kylmänä. Ei pahasti, eikä aina yhtä voimallisesti, mutta se eka kilsa tuntuu nuhaiselle, kuin pyörisi laihalla ja sitten kun lämmöt nousee sopivaan kohtaan, veto paranee kuin taikaiskusta. Ominaisuus vai vika? Jotenkin tuntuis, että tukkoisuus aavistuksen lisääntynyt viime aikoina (Älkää ehdottako haitarikumia, se on pari viikkoa sitten uusittu).