Mistä löytyisi kolmiurainen siimapyörä 90:sen kampiaksel

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Mistä löytyisi kolmiurainen siimapyörä 90:sen kampiaksel

Viesti Kirjoittaja 90 »

Motti on 164:sta ja siinä kaikki apulaitteet pyörivät kahdella remmillä ... :? ongelmana on se että motronicissa on hammastus pyörän kehällä mistä anturi mittaa motin kierroslukua boxille, mutta jetronicin pyörässä ei hammastusta ole vaikka kolmelle remille paikat onkin...ei viitsisi mitään virityksiä ruveta tehtailemaan...
pakko saada tuo ilmastointi toimimaan, ilman ei tule toimeen... :(


onkos kellään vinkkejä :?: :?:

Avatar
Ricambi
Viestit: 1433
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

Kyselit aika eksoottista osaa, voipi olla että Ruotsin romiksista saattaa löytyä, ehkä ainoa vaihtoehto on ostaa kokonaan uusi ja ehkä nopeinkin tapa.

Kuva

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

Ricambi kirjoitti:Kyselit aika eksoottista osaa, voipi olla että Ruotsin romiksista saattaa löytyä, ehkä ainoa vaihtoehto on ostaa kokonaan uusi ja ehkä nopeinkin tapa.
juu...kolmilitraisessa 75 QV:ssa tuommoinen olisi jos varusteena on ilmastointi, mutta eipä taida tullaisia löytyä suomesta purettuna.... :(

pitääpäs muukkoselta kysäistä mitä uusi kustantaa....voi olla melko kallis jos tuota nyt edes saa uutena enää mistään... :?
viimmeinen vaihto ehto on sitten alkaa kysellä vaikkapa mainitsemistasi ruotsin romiksista tai muualta euroopasta... :(
vaikeaksi menee...

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Yksi alfa hemmo kehui Alfa Rosso korjaamoa Ruotsissa. Sieltä kuulemma löytyy kivasti osia, en tiedä osoitteesta vaan sen enempää. Rune on kuitenkin ollut siellä töissä aikaisemmin joten varmaan tietää, jos se kertoo on eri asia :wink:

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

Rolle kirjoitti:Yksi alfa hemmo kehui Alfa Rosso korjaamoa Ruotsissa. Sieltä kuulemma löytyy kivasti osia, en tiedä osoitteesta vaan sen enempää. Rune on kuitenkin ollut siellä töissä aikaisemmin joten varmaan tietää, jos se kertoo on eri asia :wink:
juu...itse tiedän kyseisen paikan on aika kattavat valikoimat osia aina 50 luvulta tähän päivään saakkka... :)

on tässä tullut kehiteltyä jo erästä ideaa joka on kopiotu sellaisenaan 164:sta...eli kahdella remillä hoituisi koko hässäkkä :?
saa nähdä saako sitä toimimaan.... :(
jos ei niin luuri käteen ja rimpauttelemaan muukkoselle... :puppydogeyes:

Avatar
R@gdoll
Viestit: 322
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 10:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja R@gdoll »

Eikös joku koneistaja-kaveri vois siirtää toisesta laipasta kiilaurat siihen sopivaan laippaan?

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

löytyi ratkaisu tuohon ongelmaan.... :)pistetään laturiin kaksiurainen siima pyörä ja otetaan siitä veto ohj tehostimen pumpulle...tämä ratkaisutuli kopiotua semmoisenaan 164:sta.... :mrgreen:
eipähän tarvitse haalimaan sitä kampuran ratasta kun nyt saa toimimaan tuollakin mikä on paikallaan tälläkin hetkellä.... :D

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Mulla tällasta, että kun 75 turbon siimaapyörässä ei ollut uraa ohjaustehostimelle, niin hitsasin siimapyörän jatkoksi vielä yhden kehän lisää.

Tuli vain mieleeni, että tarttiskohan se tasapainottaa... :roll:
Kellotin sen parin kymmenyksen tarkkuudella.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Abarth kirjoitti:Tuli vain mieleeni, että tarttiskohan se tasapainottaa... :roll:
Kellotin sen parin kymmenyksen tarkkuudella.
Ei kai sentään...? Eihän se paina paljon mitään (verrattuna kampuraan tai vauhtipyörään) ja sädekin on niin pieni, että tuskin se mitään hytkyntää voi aiheuttaa. Pääasia, että urat ovat linjassaan, voi muuten mennä remmejä aika nopsaan.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

Abarth kirjoitti:Tuli vain mieleeni, että tarttiskohan se tasapainottaa... :roll:
Kellotin sen parin kymmenyksen tarkkuudella.
tuota yhden uran lisäystä olen miettinyt itsekkin... olisi ainakin kaikkein helpoin ratkaisu tuohon pulmaan... :)
vanhat parrat vain sanoivat että kyllä kannattaisi tasapainottaa :?: enpäs sitten tiedä...
voisihan tuota kokeillakkin .... :)

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Niin.. Kyllähän se hyvä olis varmasti tasapaoinottaa, mutta ei nyt tähän hätään tuu mieleen sellasta pajaa, joka voisi kyseisen operaation suorittaa. Kyllähän ne kiertokangetkin tarttee tasapainottaa, jos laakeripesät on hoonattu.


Sain tänään viimeisen puuttuvan lenkin moottorihässäkkääni ja huomenaamuna pitäisi laittaa loput osat paikoilleen ja vääntää avaimesta... :multi:

Ei tässä nyt taida malttaa siimapyöriä tasapainotella... Kai se kestää.. :roll:

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti: Pääasia, että urat ovat linjassaan, voi muuten mennä remmejä aika nopsaan.
Se on helppo säätää kohdilleen lisäämällä tehostintelineen pulttien alle sopivia prikkoja.

Avatar
155TS
Viestit: 781
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 23:46
Paikkakunta: Kirkkonummi

Tasapainoitus

Viesti Kirjoittaja 155TS »

R-koneistus Keravalla on ainankin tehnyt tasapainoituksia.
Alfa 166 V6 -00, Alfa 75 turbo -87, ex-AR 159 Q4 -06, ex-Giulietta -84 ja -82, ex-155 TS -92

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Abarth kirjoitti:Se on helppo säätää kohdilleen lisäämällä tehostintelineen pulttien alle sopivia prikkoja.
Joo tarkoitinkin lähinnä ettei hihnapyörä tule vinoon tai akseliin nähden epäkeskeisesti -> alkaa hötkyttämään.
- Epäkelpokeräilijä -

Vastaa Viestiin