Vika+ratkaisu FAQ
Valvoja: Moderators
Vika+ratkaisu FAQ
Kun tuota s24 -forumia on tullut seurattua, niin harmittaa että siellä olevat hyvät vastaukset katoavat muutamassa päivässä muiden viestien kohinaan.
Tänne olisi hyvä mahdollisuus koota yleisesti hyväksytyt ratkaisut yleisiin vikoihin.
Esim.
- nariseva alapallonivel
- vaeltava tyhjäkäynti
- öljyn kulutus
- kojelaudan narinat
- huoltojen hinnat
jne.
Esimerkiksi uusi alue, johon vikoja ja niiden syitä/korjausehdotuksia kerättäisiin. Silloin tällöin hyvien ratkaisujen siirto omaan moderoituun paikkaan.
?
Tänne olisi hyvä mahdollisuus koota yleisesti hyväksytyt ratkaisut yleisiin vikoihin.
Esim.
- nariseva alapallonivel
- vaeltava tyhjäkäynti
- öljyn kulutus
- kojelaudan narinat
- huoltojen hinnat
jne.
Esimerkiksi uusi alue, johon vikoja ja niiden syitä/korjausehdotuksia kerättäisiin. Silloin tällöin hyvien ratkaisujen siirto omaan moderoituun paikkaan.
?
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Aina kun viestiin kirjoittaa niin se pompsahtaa ensimmäiseksi. Lisäksi löytyy search nappi jolla voi hakea vanhempia viestejä.
Mutta tuo on kuitenkin hyvä idea ja sinänsä erittäin helppo hoitaa.
Ehdotuksia mitkä viestit siirretään milloinkin saa antaa!
Oisko sellainen osio kuin "yleisimmät viat" hyvä? Aika törkeä nimike mutta ajaisi asiansa
Tai no eihän siellä ikinä mitään olisi kun eihän Alfa Romeo ikinä hajoa
Mutta tuo on kuitenkin hyvä idea ja sinänsä erittäin helppo hoitaa.
Ehdotuksia mitkä viestit siirretään milloinkin saa antaa!
Oisko sellainen osio kuin "yleisimmät viat" hyvä? Aika törkeä nimike mutta ajaisi asiansa

Tai no eihän siellä ikinä mitään olisi kun eihän Alfa Romeo ikinä hajoa

Parhaat vinkit
Jep, parhaat vinkit kuulostaa hyvältä. Eikä sinne missään nimessä kannata alkaa keksiä juttuja. Kyllä niitä tulee aina ajoittain vastaan muutenkin. Kun hyvä vinkki tulee, niin ne kannattaa kerätä talteen.
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Parhaat vinkit
Juuri tuon takia mietinkin että missä vaiheessa sen viestiketjun sinne "parhaat vinkit" osioon sitten siirtäisi?BSTR kirjoitti:Jep, parhaat vinkit kuulostaa hyvältä. Eikä sinne missään nimessä kannata alkaa keksiä juttuja. Kyllä niitä tulee aina ajoittain vastaan muutenkin. Kun hyvä vinkki tulee, niin ne kannattaa kerätä talteen.
Re: Parhaat vinkit
Siinä vaiheessa varmaankin kun joku on antanut vastauksessaan ongelmaan perusteellisen ja hyvältä kuullostavan ratkaisun ja tätä on kommentoitu hyväksi tai toimivaksi.Rolle kirjoitti: Juuri tuon takia mietinkin että missä vaiheessa sen viestiketjun sinne "parhaat vinkit" osioon sitten siirtäisi?
Pitäisikö muuten koko threadi siirtää vai ehkä editoida kysymyksestä ja vastauksesta/vastauksista yksittäinen viesti vain jota ei sitten enää kommentoitaisi ainakaan tuolla parhaiden vinkkien alla enää?
-TV, BMW:t : E30 316 -86, E46 330dA touring -00, sisäinen alfisti odottaa comebackia
156 2.0 TS:n vaeltava tyhjäkäynti
Tässä pohjaksi yksi yleinen vinkki, joka toimii. Kommentit ja tarkennukset muilta ja sen jälkeen siirto FAQ:iin tai kun suomeksi muutkin jutut on niin UKK:iin. 
----------------
Yleisin(?) syy 156 2.0 TS:ssä tuollaiseen käytökseen on likaantunut kaasuläppärunko.
Puhdistus menee 10 minuutissa seuraavasti:
1. irrota ilmaletku kaasuläppäkotelosta (letkupuristimella kiinni). Taivuta sen verran sivuun että pääset käsiksi kaasuläppään.
2. CRC:tä tai WD-40:ä suihkaisten hieman sisään kaasuläppäkoteloon. Odota minuutti pari.
3. Ruiskauta pikkusen rättiinkin, ja pyyhi rätillä kaasuläppärungon sisäpinta. Vedä kaasuvaierista, jotta kaasuläppä pysyy auki jotta saat sormella pyyhkäistyä läpän tuolta puolenkin.
4. Katso että läppä palautuu hyvin paikalleen (pieni rako pitää jäädä tyhjäkäyntiä varten)
5. Letku takaisin kiinni ja kiristimellä tiukalle.
6. Ajoa!
Syy miksi tyhjäkäynti vaeltelee johtuu siitä, että eritoten pakkasella huohottanut lika kerääntyy kaasuläpän kohtaan. Läppä ei mene joka kerta kunnolla kiinni ja moottorinohjausjärjestelmä yrittää kompensoida. Kun kierrokset putoavat liian alas moottori sammahtelee, koska laturi ei tee riittävästi virtaa.

----------------
Yleisin(?) syy 156 2.0 TS:ssä tuollaiseen käytökseen on likaantunut kaasuläppärunko.
Puhdistus menee 10 minuutissa seuraavasti:
1. irrota ilmaletku kaasuläppäkotelosta (letkupuristimella kiinni). Taivuta sen verran sivuun että pääset käsiksi kaasuläppään.
2. CRC:tä tai WD-40:ä suihkaisten hieman sisään kaasuläppäkoteloon. Odota minuutti pari.
3. Ruiskauta pikkusen rättiinkin, ja pyyhi rätillä kaasuläppärungon sisäpinta. Vedä kaasuvaierista, jotta kaasuläppä pysyy auki jotta saat sormella pyyhkäistyä läpän tuolta puolenkin.
4. Katso että läppä palautuu hyvin paikalleen (pieni rako pitää jäädä tyhjäkäyntiä varten)
5. Letku takaisin kiinni ja kiristimellä tiukalle.
6. Ajoa!
Syy miksi tyhjäkäynti vaeltelee johtuu siitä, että eritoten pakkasella huohottanut lika kerääntyy kaasuläpän kohtaan. Läppä ei mene joka kerta kunnolla kiinni ja moottorinohjausjärjestelmä yrittää kompensoida. Kun kierrokset putoavat liian alas moottori sammahtelee, koska laturi ei tee riittävästi virtaa.
Alfaton ainakin hetkellisesti...