164 3.0 V6 -ostaisko vai ei..

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Hukka
Viestit: 65
Liittynyt: 02 Loka 2005, 12:59
Paikkakunta: Lohja

164 3.0 V6 -ostaisko vai ei..

Viesti Kirjoittaja Hukka »

Terveppä taas muutaman vuoden tauon jälkeen. Kai se sillä tavalla on että kun kerran on ollut Alfa, niin se kummittelee mielessä. Aikaisempia laitoksiahan mulla oli pari kappaletta 164 TS:iä 80-luvun puolelta. Välissä tuli omistettu 124 d-mese, A4 diesel (joka edelleen pysyy ykkösajokkina perheessä) ja viimeisimpänä omana isonpojan-leluna 1,8 ruisku-Clio. Clio sinänsä hauska peli, että kyllä lähtee.. mutta romu mikä romu ja liian pieni koppero mun tarpeisiin.

Kiikarissa on V6 164, vm -91.. mitä tuossa autossa olisi syytä huomioida ennenkuin kaupat teen? Peltipuolen ongelmat muistan suurinpiirtein jo kaks' litraisten kohdalta, mutta onko tekniikassa jotain mitä pitäisi erityisesti tarkastaa?

Mikä noissa on jakohihnan vaihtoväli? Onko minkähintainen vaihdettuna? Itsetehtynä? Isotöinen?

Avatar
VMTD
Viestit: 3178
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: 164 3.0 V6 -ostaisko vai ei..

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Hihnalle voisi joku 80 tonnia olla sopiva väli uusia, sen kait autodata suosittelee. Eihän tuo vaihto kovin vaikea operaatio tuohon 12 venttiiliseen ole kun pystyy pyöräkotelon kautta tekemään.
Kone käy vähän raksuttamalla, johtuen venttiilikoneistosta, mutta sitä ei kannata säikähtää.
Hihnankiristin voi vähän tihkua öljyä, mikäli on vielä hydraulinen eikä hydraulista toimintaa ole muutettu mekaaniseksi. Ei nyt tule äkkiä oikein muuta mieleen. Vanhassa autossa tietysti voi olla vähän kaikkea.

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Re: 164 3.0 V6 -ostaisko vai ei..

Viesti Kirjoittaja 90 »

kyllä se jakohihnanvaihtovali on tuossakin sen 60tkm/3vuotta, kiristimestä kannattaa tarkistaa öljyvuotojen lisäksi myös itse rulla.. vaihto ei nyt ihan mahdottomia maksa korjaamollakaan mutta on myös melko helppo tehdä itsekkin.. suurimmat työt tulevat lähinnä purkamisesta ja kasaamisesta eli sis lokarit, jakopäänkopat jne jne..

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: 164 3.0 V6 -ostaisko vai ei..

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Tuo on koeteltu kone, ei siinä oikein taida olla tyyppivikoja tuon vuotavan jakopäänkiristimen lisäksi. Huohotin tosin voi ehkä jäätyä jollei sitä koskaan ole putsattu.

Muuten murheet ovat yhteneväiset pikkuveljen kanssa (jumittavat takajarrusatulat, ruostuva takapalkki jne.) mutta vinkkelissä oli alusta asti isommat alapallot kuin ensimmäisten vuosikertojen Sparkeissa joten ne kestävät paremmin. Etujarrutkin ovat paremmin tehtäviensä tasalla ja lämpöä riittää talvella enemmän.
- Epäkelpokeräilijä -

Hukka
Viestit: 65
Liittynyt: 02 Loka 2005, 12:59
Paikkakunta: Lohja

Re: 164 3.0 V6 -ostaisko vai ei..

Viesti Kirjoittaja Hukka »

Kiitokset vinkeistä, tästä on hyvä jatkaa.

Vastaa Viestiin