Minkä merkkisiä ahtopainemittareita?
Valvoja: Moderators
Minkä merkkisiä ahtopainemittareita?
Olisi edessä kyseisen mittarin osto ja siksi kiinnostaisi tietää hyvistä mittari merkeistä. Halpaa ei kannata ostaa, kai?
Merkkejä tuntuu olevan liian monta, kun nettistä niitä selasin. Ja kaikki merkit tietysti ovat luotettavia ja alansa parhaita
Elikkäs minkälaisia mittareita täällä suositellaan?
Seosmittaria olen myös silmäillyt sillä silmällä
Terv: Mittari mato
Merkkejä tuntuu olevan liian monta, kun nettistä niitä selasin. Ja kaikki merkit tietysti ovat luotettavia ja alansa parhaita
Elikkäs minkälaisia mittareita täällä suositellaan?
Seosmittaria olen myös silmäillyt sillä silmällä
Terv: Mittari mato
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
VDO:n mittari mulla oli, ei mitään valittamista ja skaala -1-1.5 bar muistaakseni. Garretiltä ostin ja hintaa reilut 50e. Ai niin, kannattaa ottaa taustavalolla.
Equusin mittareista ei ole kuulunut erityisemmin kehuja.. Hifistelyyn jotain Apexin hc mittaria luokkaa fast&furios ja hintaakin tonnin vanhaa. (Samalla kannattaa hankkia se 4" kiekkamittari vaihtovalolla ja liuta muita mittareita niin saa riispektiä, eri asia keneltä )
PS. Mittarin paikkaa kannattaa kopioida Garretilta, mulla yllättäen sama paikka ja erittäin huomaamaton mutta samalla toimiva paikka!
Equusin mittareista ei ole kuulunut erityisemmin kehuja.. Hifistelyyn jotain Apexin hc mittaria luokkaa fast&furios ja hintaakin tonnin vanhaa. (Samalla kannattaa hankkia se 4" kiekkamittari vaihtovalolla ja liuta muita mittareita niin saa riispektiä, eri asia keneltä )
PS. Mittarin paikkaa kannattaa kopioida Garretilta, mulla yllättäen sama paikka ja erittäin huomaamaton mutta samalla toimiva paikka!
Jep, noita VDO:n mittareita katselinkin, niitä näyttäis olevan montaa eri "alalajia" eli mallia Mustalla taustalla, niin sopii hyvin muiden mittareiden kanssa...
Sijoituspaikaksi ajattelin A-pilariin tulevaa mötikkää. Sellaisen asennuksen olen jo Q4:ssa nähnytkin ja hyvältä näytti.
Juu ja noi thyyning mittarit , eli 10" kiekkamittari ja 100 W vaihtovalo on jo tilattu
Sijoituspaikaksi ajattelin A-pilariin tulevaa mötikkää. Sellaisen asennuksen olen jo Q4:ssa nähnytkin ja hyvältä näytti.
Juu ja noi thyyning mittarit , eli 10" kiekkamittari ja 100 W vaihtovalo on jo tilattu
No jos kone tosiaan maksaa hiukan enemmän niin ostan mielummin sen 4" mittarin vaihtovalolla ja laitan sen valon palamaan Ennen rajoittajaa kun koitan kattella Auton vakiomittaria tai halpismittaria joka näyttää 6000 kun totuus on 6600 esim.Rolle kirjoitti:Equusin mittareista ei ole kuulunut erityisemmin kehuja.. Hifistelyyn jotain Apexin hc mittaria luokkaa fast&furios ja hintaakin tonnin vanhaa. (Samalla kannattaa hankkia se 4" kiekkamittari vaihtovalolla ja liuta muita mittareita niin saa riispektiä, eri asia keneltä )
Siten pysyy ventiilit suorempina....among other things.
Sitä respektiä tulee kun vehkeet pysyy nipussa ja laulaa...turha sä niitä Apexeja mollaat...ne on huipputuotteita muitten kalliiden osien seassa...eri asia on sitten kuka niitä tarvii.
Vdo on ns. rivipaskaa ei paljon equusta parempia mutta riittävästi näin voin sulle kertoa Marine Vdo mittarisarjaa kaupanneenna ja niiden takuuongelmien kanssa paininneena.
I´ll see you sonofabitches at the races
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Niin siitähän tässä oli kyse..MadMike kirjoitti:eri asia on sitten kuka niitä tarvii.
...kuin myös tässäkin, tämä siis sen perusteella että AA:lla ei oletuksena ole tarkoitus autoa sen kummemmin virittää.Vdo on ns. rivipaskaa ei paljon equusta parempia mutta riittävästi näin voin sulle kertoa Marine Vdo mittarisarjaa kaupanneenna ja niiden takuuongelmien kanssa paininneena.
Jossain 800 hepan Skylinessa voisin minäkin tuollaista pitää mutta esim. vakio 325:ssa (kuten eräs täällä kylillä) niin on ehkä hieman yliammuttua.
Ai sielläkin...no "paras" on kyllä mitä itse bongannut 4d DX corolla jossa Tommis Billet siipi ja Autometer vaihtovalolla ja tietenkin se 10th rpm malli..ja flip flop metalliväri maalattuna (mahtoko olla maalausharjoitus...luulen niin)Rolle kirjoitti:
...kuin myös tässäkin, tämä siis sen perusteella että AA:lla ei oletuksena ole tarkoitus autoa sen kummemmin virittää.
Jossain 800 hepan Skylinessa voisin minäkin tuollaista pitää mutta esim. vakio 325:ssa (kuten eräs täällä kylillä) niin on ehkä hieman yliammuttua.
Toisaalta jos jannulla on työn alla jotain muuta kivempaa ja laittoi siksi ajaksi ton siihen kiinni niin sitten....samahan voi olla että 325issä kohta möyryää M5 TT pata tjsp...ja mittari jo valmiiksi asennettu.
Mistä näitä jannuja ikinä tietää....on sitä 69 Chevelle isolohkolla joutunut lujille 72 Carinankin kanssa joka jokapäiväisessä ajossa....ja Carinassa on Autometer tosin hiukan piilossa.
Mistä sitä ikinä tietää kuinka kalliina jokainen konettaan pitää siksi 100-200€ mittari on "halpa vakuutus"
Mua ei aidosti enään hämmästytä paljoakaan mikään missä Autometereitä on kiinni on sitten Blowerilla ahdettu jenkki tai vaikka ArgoCat ja kaikkea siltä väliltä.
Mutta kultaista Alfa Romeo/V8/MB riipusta en ymmärrä....
Lakkaakos sellaiset "miehet" varpaankyntensäkin ?
AAna mä hakisin Agalta aidon painemittarin ja sen suoraan kojetaluun jonnekkin ála kännykkä kiinni...jos se häiritsee jätä se säätöjen jälkeen konehuoneeseen. On muita tapoja kontrolloida ahtoja kuin kaasujalka..se pidetään lattiassa...
Viimeksi muokannut MadMike, 27 Elo 2004, 18:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
I´ll see you sonofabitches at the races
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Sehän tässä pelästyttää kun pellin alla voi olla 500 kaakkia mutta jarrut on edelleen ne samat rummut takana ja 5" levyt edessäMadMike kirjoitti:Mua ei aidosti enään hämmästytä paljoakaan mikään missä Autometereitä on kiinni on sitten Blowerilla ahdettu jenkki tai vaikka ArgoCat ja kaikkea siltä väliltä.
Jos puhutaan suht vakiosta autosta jossa rajoitin toimii niin en alkaisi pilaamaan sisustaa moisilla mittareilla kun on hillitympiä malleja jotka hoitavat hommansa. Mutta makunsa kullakin, todistaa mm. edellä mainitut dx:ät ja teinibimmerit
No mä olen sitä mieltä Itse että auton vakiomittarit ja ne toimiviksi niin se on siinä...näin esim. omissa autoissa...ostan aina auton jossa on vakiomittarit ja joskus Jopa kalibroin ne (itseasiassa aika helppoa).
Ja kuule älä sä pelästy jos jollain on heikot jarrut....oletkos ikinä ohjastamassa ollut tai kyydissa esim.vartilla kympin taittavalla Chevy2lla (vm63-65) ja alla yksipiiri rumpujarrut ympäriinsä.. (uraisilla Kaduilla painat kaasua=> lähtee perä yhteen suuntaan paina jarrua => ei tiedä mihin suuntaan saatikka keulasta kumpi puoli ottaa kiinni ensin !!!! )...jarrut heikot vaan sen takia että A painaa vähän B meni katsastuksesta läpi.
Ja sitten kun koeajettuasi huomautat omistajalle siitä niin toteaa vaan että tän auton kanssa pitää osata ajaa....
Kuten Eräs Hemi Chargerin omistaja katastusmiehelle joka pyöräytti konttorin pihalla Chargerin jarrutuksen ja moottorijarrutuksen yhteisvaikutuksesta...leima tuli kun riidan päätteeksi tuli vanhempi katsastusetä joka "ymmärsi" laitteen päälle.
Itse sain joskus luvat 55 Chevylle 454sella ja Ainut vaatimus oli jarrut kaksipiirisiksi....asensin silti varmuudeksi levyt eteen ja jäykemmät etujouset sekä kallistuksenvakaajan...eikä konttorisetä edes huomannut
Ja kuule älä sä pelästy jos jollain on heikot jarrut....oletkos ikinä ohjastamassa ollut tai kyydissa esim.vartilla kympin taittavalla Chevy2lla (vm63-65) ja alla yksipiiri rumpujarrut ympäriinsä.. (uraisilla Kaduilla painat kaasua=> lähtee perä yhteen suuntaan paina jarrua => ei tiedä mihin suuntaan saatikka keulasta kumpi puoli ottaa kiinni ensin !!!! )...jarrut heikot vaan sen takia että A painaa vähän B meni katsastuksesta läpi.
Ja sitten kun koeajettuasi huomautat omistajalle siitä niin toteaa vaan että tän auton kanssa pitää osata ajaa....
Kuten Eräs Hemi Chargerin omistaja katastusmiehelle joka pyöräytti konttorin pihalla Chargerin jarrutuksen ja moottorijarrutuksen yhteisvaikutuksesta...leima tuli kun riidan päätteeksi tuli vanhempi katsastusetä joka "ymmärsi" laitteen päälle.
Itse sain joskus luvat 55 Chevylle 454sella ja Ainut vaatimus oli jarrut kaksipiirisiksi....asensin silti varmuudeksi levyt eteen ja jäykemmät etujouset sekä kallistuksenvakaajan...eikä konttorisetä edes huomannut
I´ll see you sonofabitches at the races
- 155156
- Viestit: 1763
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Jaahas .. Ei taas tätä...MadMike kirjoitti:Ja kuule älä sä pelästy jos jollain on heikot jarrut....oletkos ikinä ohjastamassa ollut tai kyydissa esim.vartilla kympin taittavalla Chevy2lla (vm63-65) ja alla yksipiiri rumpujarrut ympäriinsä.. (uraisilla Kaduilla painat kaasua=> lähtee perä yhteen suuntaan paina jarrua => ei tiedä mihin suuntaan saatikka keulasta kumpi puoli ottaa kiinni ensin !!!! ) jne...
saanko valita lakkausvälineet ja lakanAutonaAlfa kirjoitti:Tekisi mieleni kommentoida paria seikkaa, mutta taidan jättää...
Yksi kysymys vaan ; Miten Chevy, Kaulakoru(kultainen) liittyy ahtopainemittariin ?
Ps.
MadMike kirjoitti:Lakkaakos sellaiset "miehet" varpaankyntensäkin ?
Tuletko lakkaamaan?
Ja jos ei sulle auennut toi oma kyssärisi niin jatka vaan sitä tolppaan asennettavan ahtomittarin etsintää...
mieti samalla koska sitä kattelet ja missä tilanteissa...
Mä voin joskus murjasta sulle livenä siitäkin sitten muutaman seikan minne niitä mittareita kuuluu tunkea ja miksi .Asumme meinaan niin liki että sekin on täysin mahdollista...
I´ll see you sonofabitches at the races
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
No niin, takaisin topiciin siitä hus hus! Ja jos joku kokee tarvetta henkilökohtaiseen vittuiluun niin privaattiviesti sopii siihen yleistä foorumia paremmin, täältä se tullaan poistamaan.
MadMikekin voisi tutustua tähän.
MadMikekin voisi tutustua tähän.
- Epäkelpokeräilijä -
Noh apuhan minä hain ja sitä myös sain.... enemmän hyvää kuin huonoaMadMike kirjoitti: Ja jos ei sulle auennut toi oma kyssärisi niin jatka vaan sitä tolppaan asennettavan ahtomittarin etsintää...
mieti samalla koska sitä kattelet ja missä tilanteissa...
Eikä tuo tolppaan asennettava mittari eroa muista ahtomittareista mitenkään, eli tolppaan tulee vain erilainen mittari teline
Tuo Agan vaihtoehto on pois suljettu, koska en rupea itse sinne mittariin mitään valoa rakentelemaan, mutta täytyy sanoa, että parhaimman mittarin sieltä saisin
Ajattelin katsella mittareitani, kun autolla ajelen Eli näkishän noista (kai) sen millaisessa kunnossa turbo on ja siksi myös ajattelin tuota seosmittaria, ettei turbo auto ,vaan mene nakutukselle, jos sitä joskus satun hieman "säätämään"
Rolle kirjoitti:
Jos/kun autosta kilometrien saatossa osat/paikat rupeaa pettämään olen hankimassa "viriosia". Eli mulla vähän sama asenne kuin Garretillä :tämä siis sen perusteella että AA:lla ei oletuksena ole tarkoitus autoa sen kummemmin virittää.
Minä olen lähinnä laittanut autoa kuntoon - siinä sivussa piilossa olleet potentiaalit ovat vain tulleet esiin.
Kaikki apuhan on läheltä tullutta parempaa kuin kaukaa saatu jelppiMä voin joskus murjasta sulle livenä siitäkin sitten muutaman seikan minne niitä mittareita kuuluu tunkea ja miksi .Asumme meinaan niin liki että sekin on täysin mahdollista...
Mulla on alla eka turbo auto, joten kyllä mulla kyssäreitä riittää
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Pointtina taisi olla se luettavuus..?AutonaAlfa kirjoitti:Eikä tuo tolppaan asennettava mittari eroa muista ahtomittareista mitenkään
Rolle kirjoitti:
Niin siis tällä tarkoitin ettet ole ottamassa siitä yli 400 heppaa ja siten tarvitset jotain HC mittaria.tämä siis sen perusteella että AA:lla ei oletuksena ole tarkoitus autoa sen kummemmin virittää.
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Joo sitä samaa, en oikein tiedä mitä meinasin kun ehdottamani paikka eikä ainakaan ole luettavuudeltaan parempi kuin a-tolppa. Orkkiksemman näköinen kylläkin.AutonaAlfa kirjoitti:Aha? Mä olen kyllä tästä topicista sen verran sekasin, että en enää tiedä missä mennään?!?
Millaisen nyt sitten päätit ostaa?AutonaAlfa kirjoitti:Kertokaa nyt mistä mä tollasen mittarin suomesta ostan