Vinkkejä otetaan vastaan Fiatecuscania, eli nyttemmin multiecuscania koskien.
Ongelmana on siis yhteyden päällä pysyminen. Eli kun yhteys on muodostunut ecun ja läppärin välille, kestää noin 30 sek - minuutti kunnes yhteys katkeaa.
Tätä jouduttaa edelleen jos alkaa tallentamaan käppyröitä esim 3-5 kerralla ja kun lähtee autolla liikkeelle.
Katkeamisen yhteydessä vilkkuu ruudun alalaidassa latency merkkivalo, eli ilmeisesti viivettä kaapelissa/yhteydessä.
Tosin ohjelman omalla testillä viiveet olivat minimaalisia mutta liekö sitten saa jotain häiriöitä auton käydessä...

Ecuna on M2.10.4 johon yhteys fiat 3-pin adapterilla ja vag-kkl-usb kaapelilla.
Läppärissä windows 7 ja ftdi ajurit asennettuna sekä ohjeiden mukaan com portin viive laskettu minimiin.
Virtansa adapteri saa tupakinsytkästä.
Autossa ei vikailmoituksia ole ollut eikä suurempia käynti häiriöitä, mutta veto tuntuisi hieman olevan kateissa, jonka takia olen yrittänyt selvittää mahdollista ilmamassamittarin syyllisyyttä asiaan.
Sen verran sillä kerkeää paikallaan koettamaan että noin 3100 kierroksilla oli pyydetty ilma 26kg/h ja tullut ilma 42kg/h ja signaali 1,4V.
Tuo tosin otettu hetken kierrätyksellä että ei ehkä ole arvot ehtineet tasaantua.
Joku täällä foorumilla joskus oli kirjoittanutkin että 3-vaihteen kaasu pohjassa punaiselle asti ja siitä vielä vähän matkaa nelosella niin saa jo kunnollista dataa koneesta.
että silleen...

Lisäystä: sain multiecuscanin pysymään päällä riittävän pätkän 3. vaihteella 2000rpm-6000rpm.
Mistähän tuo ecu päättää tuon desired air quantityn kun näyttäisi pysyvän tuossa 26kg/h kun air quantity tällöin 423kg/h?..
Kaavion värit ovat engine speed, air quantity, desired air quantity ja air quantity signal