164:ään 14" vanteet, mahtuuko? ym.

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
mutt
Viestit: 3972
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63

164:ään 14" vanteet, mahtuuko? ym.

Viesti Kirjoittaja mutt »

Olisi tarjolla kaljukuminen Alfa, ja toisaalta omasta takaa 14" renkaat vanteineen. Mahtuuko (ilmeisesti 33:sta tai 75:sta olevat) pikkuvanteet tuohon, pulttijako lienee sama 4x98?

Onko lämpömittarin häröily (menee punaiselle, ennenkuin flekti käynnistyy) normaali ilmiö kuusnelosessa?

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

TS:ään ainakin menee, pulttijako sama 4x98. Keskireijästä ja offsetista ei tietoa, tuskin ainakana tulee ongelmia offsetin puolesta.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Saattaa riippua vuosimallista, mutta ainakin <-91 TS:iin sopii 14" vanteet. V6:ssa onkin sitten isommat jarrut, joten ei sovi.

Omassa TS:ssä lämpömittari meni aavistuksen yli sadan ennen kuin flekti käynnistyi.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

keskireikä etu/takavetoisissa eri, takavetoisissa 58.5mm ja etuvetoisissa 58.1 joten takavetovanteet sopii myös etuvetoon jolloin keskireiän puolesta 75:n vanteet sopivat 164:een...

14"-valssien pitäisi mahtua pyörimään myöskin 164:ssa.
Viimeksi muokannut 90, 21 Elo 2004, 14:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
mutt
Viestit: 3972
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63

Viesti Kirjoittaja mutt »

Vastauksia alkaa tippumaan parin minuutin päästä kysymyksen lähetyksestä! Alfistit on nopeita myös netissä! :-D Kiitoksia...

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Niin flektistä tuli mieleen ettei juurikaan mennyt yli sadan asteen ja kyllä se flekti surisi eli sen perusteella ei ole normaalia.

Avatar
ärrä
Viestit: 751
Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ärrä »

14" vanteet todennäköisesti sopii TS:sään, mutta ainakin 33:n renkaan halkaisija (185/60-14 tai 175/65-14) on auttamattoman pieni 164:ään (185/70-14).

Lämpömittari menee lähelle satasta ennen flektin pärähdystä, mutta valo ei syty, eikä mene punaiselle asti (TS ja V6).

Avatar
mutt
Viestit: 3972
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63

Viesti Kirjoittaja mutt »

Niin, valo kuulemma syttyy ennen flektin käynnistymistä (itse en todennut.) Jäähdyttäjää on joskus paikkailtu korjausaineilla ennen kunnollista korjausta, liekö niillä mitään vaikutusta asiaan? Millähän nuo saisi systeemistä pois, jos millään... :?

Saako 164:ään muuten takakaaria mistään, ainakaan Motonet ei tunne?

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Ensimmäiseksi kannattaisi varmaan vaihtaa se flektin lämpökytkin, ei maksa montaa ropoa.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

mutt kirjoitti:Saako 164:ään muuten takakaaria mistään, ainakaan Motonet ei tunne?
Tarkoitat ilmeisesti takakaaren korjauspalaa? Ei ole saatavailla, mutta itse käytin Ford Sierran korjauspaloja (löytyy motonetistä) ne eivät ole tietenkään täysin samanlaiset, mutta jos korjaa molemmat puolet niin ei ongelmaa... jos vain toisen niin pieni ulkonäkö ero saattaa olla.

Jos kiinnostaa enemmän niin voin kertoo vaikka PM:nä projektista

Avatar
eltsu
Viestit: 576
Liittynyt: 15 Huhti 2004, 02:33
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja eltsu »

mutt kirjoitti:Niin, valo kuulemma syttyy ennen flektin käynnistymistä
Onkos kuusnepassa sellaista hienoutta kuin kaksinopeuksinen flekti? Joissain autoissa tuon ensimmäisen nopeuden hitaampi puhallus on hoidettu isolla etuvastuksella ja se kun kärähtää niin flekti lähtee pyörimään suoraan "Täysillä" vasta sitten ihan viimetingassa kun ollaan jo hälyrajalla lämpöjen suhteen . :oops:
Ex. 33 1.5 4x4 SW '88

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Ei taida ainakaan moottorin jäähdytintä varten olla kuin yksi nopeus. Ilmastoiduissa autoissa on joissakin versioissa ollut kaksinopeuksinen, mutta tuo jäähdyttimen lämpökytkin oli muistaakseni ihan tavallinen yksinapainen.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Epezi kirjoitti:Jos kiinnostaa enemmän niin voin kertoo vaikka PM:nä projektista
Täydellinen sepostus kuvineen sopisi paremmin kuin hyvin tuonne FAQ osiolle, nuo kaaret kun mätänee jatkossakin muilta :?

Avatar
mutt
Viestit: 3972
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63

Viesti Kirjoittaja mutt »

Pellin taivuttelu ja soveltaminen on kyllä tuttua puuhaa, joku vuosi sitten tein täyden korirempan Lancia Prismaan, johon ei saa juuri mitään peltiosia. Siihen syntyi takakaaren korjauspala suorasta pellistä naputtelemalla, olihan se oma hommansa... :) 164:sta en ole vielä ostanut, kartoittelen vielä tarjontaa ja muitakin malleja on ehdolla. Tuon Sierran kaaren kanssa ei liene juuri väliä, mistä korimallista sen ottaa, kun siitä käytetään vain osa? Tosin kaariremontilla ei ole vielä niin kiirettä, joten ehtii tässä tutkailemaan muitakin korvausehdokkaita.

Tuo harkitsemani 164 tarvitsee myös uudet nostopisteet, mutta niiden korjaukseen on jo idea, jonka voisi dokumentoidakin, jos se toimii.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Noissa sierran korjauspaloissa on jotain eroja, minulle eräs toinen alfisti ehdotti käyttämään tällaista tuotetta: (Ford Sierra 4-ov. Takakehä vasen 25-50581). Ja siitä olikin melko helppoa homma tehdä.

Olen laittanut Rollelle jo asiasta yksityiskohtaisemman sepustuksen kuvien kanssa, joten se varmaan ilmestyy kohta tonne tekniset osioon... toivottavasti siitä on jotain apua.

hrnt
Viestit: 85
Liittynyt: 13 Elo 2003, 07:14
Paikkakunta: Espoo

Re: 164:ään 14" vanteet, mahtuuko? ym.

Viesti Kirjoittaja hrnt »

mutt kirjoitti:Onko lämpömittarin häröily (menee punaiselle, ennenkuin flekti käynnistyy) normaali ilmiö kuusnelosessa?
Minulla on sama ongelma, eikä se tietääkseni lämpömittarista se häröily johdu - minulla syttyy myös se punainen varoitusvalo ennen kuin flekti käynnistyy ja sille valolle on (tietääkseni) eri anturi kuin mittarille.

Kävin ostamassa uuden lämpötila-anturin mutta en ole jaksanut vielä laittaa sitä kiinni :oops:

Ajelen nyt niin että mulla on 7.5A sulake oikosulkemassa sitä anturikytkintä ja flekti pyörii jatkuvasti :roll: Eikä lämpene enää hitaassa ajossa vaan pysyy kiltisti ~85:ssä.

Kovassa ajossa se tosin lämpenee taas iloisesti, varsinkin jos on ilmastointi päällä ja ulkona on kuuma ilma.
164 TS -91, VW Kleinbus -69 (lauluautoprojekti parin kaverin kanssa)

Avatar
eltsu
Viestit: 576
Liittynyt: 15 Huhti 2004, 02:33
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja eltsu »

Syylärin jäähdytysritilät kateissa/paskan peitossa? Silloin flekti jatkuvalla pyörityksellä riittää kevyeen käyttöön mutta syylärin jäähdytysteho loppuu kovemmin kuormitettaessa... :crazyeyes:
Ex. 33 1.5 4x4 SW '88

Vastaa Viestiin