Selvä. No semmonen näyttö löytyy kyllä. Eikö muuta eroa?Pujazuba kirjoitti:Ennen feisliftia sita diginayttoa keskikonsolin ylapuplella ei ollut! Siita tietaa .
Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Valvoja: Moderators
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Eka versio
1 Facelift (Boseliftiksikin kutsuttu)
2 Facelift
http://en.wikipedia.org/wiki/Alfa_Romeo ... _series.29" onclick="window.open(this.href);return false;
1 Facelift (Boseliftiksikin kutsuttu)
2 Facelift
http://en.wikipedia.org/wiki/Alfa_Romeo ... _series.29" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Hieman myohemmin v. 03 ulkopuolellekin tapahtui kasvojenkohotus jota huomaa erittain selvasti nokasta.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
mulla tekee vasen etu ihan samaa. levyissä on selkeät urat ja levyä ympäröi ruosteinen kehä, lisäks sisemmät palat kuluneet enemmän. uudet levyt ja palat paketissa olkkarin nurkassa.JHel kirjoitti:Noniin nyt sitten vinkuu oikea eturengas. Eli suoraan ajaessa kuuluu erittäin kovaa vinguntaa. Vingunta loppuu välittömästi kun kääntyy loivasti tai kun painaa jarrua. Vinguntaa ei kuulu aina autoa ajaessa. Ehkä 2-3 päivänä viikossa ja muina päivinä ei mitään. Yleensä kerkiää ajelemaan sen 20-40km ennen kuin vingunta alkaa. Voiko jarrupaloissa vaan olla joku roska mikä tämän tekee?
olisko kellään vinkkejä jarruhuoltoon? herkistelyyn, mitä kaikkee siihen kuuluu, tarviiko satulalle tehä jtn? ym?
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Se automaagisuus menee puis kun esim, säädät napista suuntaa, kompuran poiskytkentä ei poista muuta automatiikkaa. Oletkos ajellut nyt jossain jäämerellä jolloin ulkolämpötila on mennyt alle 2 asteen, silloin muistaakseni lämmön taas noustessa maagisuus on päällä vaikka manuaalisuus on ollut käytössä (nyt voi hiukan muisti pettää kyllä, talvesta on jo aikaa). En ole muuten manuaalisesti säädellyt kuin joskus 0 kelillä suunnannut lasille, automatiikka kun tykkää puhaltaa jaloille jotta sais äkkiä tasaisen halutun lämmön kajuuttaan.multimeter kirjoitti: Auto-asennossa tuo tuntuu toimivan ihan niin kuin pitääkin, mutta kun automaattitoiminnon laittaa pois päältä (esim. painamalla kompressorin pois päältä) saattaa tuo välillä itsekseen muutella puhaltimen nopeutta ja suuntausta sekä laittaa kompressorin päälle, jolloin myös Auto-nappulan toinenkin ledi syttyy. Manuaalia lukemalla sain käsityksen, että automaation saa halutessaan pois päältä kajoamalla mihinkään muuhun kuin lämpötilansäätöön, jolloin myös pitäisi kaiken automaattisen säätelyn loppua.
Olenko ymmärtänyt käyttölogiikan väärin? Jos näin on, niin onko tuota automaatiota mahdollista tappaa kokonaan mitenkään? Jos taas häiriö onkin itse vempaimessa eikä meikäläisen ymmärryksessä, onko kenelläkään kokemusta vastaavasta?
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Eikös tuo 1 päivitys ollut pikkulifti (sisälifti) ja varsinainen facelift on sitten Giugiaron aikaansaannos, no tästä tietysti ollaan montaa mieltä.
Moni kuplamieskin mieltää golf VI:n oikeasti 5,5 golffiksi.
Moni kuplamieskin mieltää golf VI:n oikeasti 5,5 golffiksi.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Noniin. Taitaa mulla olla boselift..Jarsan kirjoitti:Eka versio
1 Facelift (Boseliftiksikin kutsuttu)
2 Facelift
http://en.wikipedia.org/wiki/Alfa_Romeo ... _series.29" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
P*rkele pitäisi lauantaina lähteä Kerava -> Kotka kaverin häihin. Eikä kyllä viittis lähteä semmosta matkaa vinguttamaan tota rengasta. Olisko kenelläkään tietoa helsinki/vantaa/läheltä jotain puljua mikä pystyisi vähän vilkasemaan jarruja erittäin pienellä varoitus ajalla? Tyyliin huomenna. Josko tuon vinkumisen saisi jollain putsauksella yms pois..
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Tattista! Pitää soitella huomenna heti aamusta.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Olet ymmärtänyt logiikan ainakin hiukan väärin. Ei se automatiikka poistu kuin siitä kohtaa minkä säädät itse. Se tuossa kyllä on outoa että se kompressori lähtee itsekseen käyntiin, sitä sen ei pitäisi tehdä.multimeter kirjoitti:Manuaalia lukemalla sain käsityksen, että automaation saa halutessaan pois päältä kajoamalla mihinkään muuhun kuin lämpötilansäätöön, jolloin myös pitäisi kaiken automaattisen säätelyn loppua.
Olenko ymmärtänyt käyttölogiikan väärin? Jos näin on, niin onko tuota automaatiota mahdollista tappaa kokonaan mitenkään? Jos taas häiriö onkin itse vempaimessa eikä meikäläisen ymmärryksessä, onko kenelläkään kokemusta vastaavasta?
Ilmavirran suuntaus ja lämpötilan säätö pysyy automaattisina vaikka poistaisitkin kompressorin käytöstä. Tai jos käännät suuntauksen jonnekin itse, niin kyllä se automatiikka säätää puhallusta ja lämpötilaa, tai jos säädät puhalluksen johonkin nopeuteen itse, niin automatiikka säätää edelleen suuntauksen ja lämpötilan.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Lämpötilaahan se säätää aina, paitsi silloin, kun sammuttaa kompuran ja säätää lämpötilan pienemmäksi kuin mitä ulkolämpötila. Se onkin käsittääkseni ainoa tilanne missä pystyy saamaan koko automatiikan pois pelistä. Tuolloin sammuu myös molemmat auto-napin valotkin.
Olen pari kertaa huomannut tuossa omassa V6:ssa saman omituisuuden, että kompura saattaa lähteä päälle vaikka olen sen napista sammuttanut. Tessussa ei ikinä tehnyt samaa.
Olen pari kertaa huomannut tuossa omassa V6:ssa saman omituisuuden, että kompura saattaa lähteä päälle vaikka olen sen napista sammuttanut. Tessussa ei ikinä tehnyt samaa.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
jos autossa on huurtumistunnistin se voi myös käynnistää kompuran vaikka olisi kytketty off asentoon napista
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onko 2.5 V6:ssa sama jakohihnan vaihtoväli kuin tessussa eli 3v/60tkm vai 4v/60tkm?
-
- Viestit: 10
- Liittynyt: 07 Touko 2010, 17:06
- Car(s): Mito QV
ex. 156 SW 2.5 V6 - Paikkakunta: Espoo
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Aavistelinkin, että jotain tämänkaltaista saattaa toimintalogiikassa olla.Tuomas K kirjoitti:Olet ymmärtänyt logiikan ainakin hiukan väärin. Ei se automatiikka poistu kuin siitä kohtaa minkä säädät itse. Se tuossa kyllä on outoa että se kompressori lähtee itsekseen käyntiin, sitä sen ei pitäisi tehdä. Ilmavirran suuntaus ja lämpötilan säätö pysyy automaattisina vaikka poistaisitkin kompressorin käytöstä. Tai jos käännät suuntauksen jonnekin itse, niin kyllä se automatiikka säätää puhallusta ja lämpötilaa, tai jos säädät puhalluksen johonkin nopeuteen itse, niin automatiikka säätää edelleen suuntauksen ja lämpötilan.
Kyseinen kikkula löytyy, joten tästähän on siis kyse.V6 kirjoitti:jos autossa on huurtumistunnistin se voi myös käynnistää kompuran vaikka olisi kytketty off asentoon napista
Ei suinkaan ole arktisia oloja tullut vastaan, mutta oudointa käytöstä automaagilta on tullut yövuoron jälkeen kotiin lähtiessä ilman ollessa kovinkin kostea. Em. huurtumistunnistin selittänee tuon.stoichiometric kirjoitti:Se automaagisuus menee puis kun esim, säädät napista suuntaa, kompuran poiskytkentä ei poista muuta automatiikkaa. Oletkos ajellut nyt jossain jäämerellä jolloin ulkolämpötila on mennyt alle 2 asteen, silloin muistaakseni lämmön taas noustessa maagisuus on päällä vaikka manuaalisuus on ollut käytössä (nyt voi hiukan muisti pettää kyllä, talvesta on jo aikaa). En ole muuten manuaalisesti säädellyt kuin joskus 0 kelillä suunnannut lasille, automatiikka kun tykkää puhaltaa jaloille jotta sais äkkiä tasaisen halutun lämmön kajuuttaan.
Kiitokset konsultaatiosta kaikille!
- fahlsjy
- Viestit: 1608
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
- Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onjmi kirjoitti:Onko 2.5 V6:ssa sama jakohihnan vaihtoväli kuin tessussa eli 3v/60tkm vai 4v/60tkm?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kiitos linkistä! Kahdeksalta soitto ja kahdeltatoista auto sisään. Takajarrupalat oli näköjään aivan finaalissa. Kiire oli ja nopeasti sai kuntoon, mahtavaa.jaacco kirjoitti:Carpojat?
- alamajy
- Viestit: 1989
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
- Paikkakunta: Imatra
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
156:sta jäi takaoven ikkuna alas. Taitaa olla sähkön puutosta, vaikka alas menikin nappia painamalla.
GTV6:ssa oli muistaakseni aikanaan kahva tällaisia tilanteita varten ja
kolonen oven kahvassa, josta sai veivattua ikkunan ylös.
Eilen illalla pimeys saapui, aika loppui ja alfan ikkuna oli auki yön. Tosin katoksessa.
Oven pahvit on irti ja kaikki liitokset on tutkittu ja näyttävät hyviltä. Sulakkeita ei näytä palaneen. Kaikki muut ikkunat toimivat.
Onko 156:ssa mitään keinoa veivata ikkuna kiinni mekaanisesti?
GTV6:ssa oli muistaakseni aikanaan kahva tällaisia tilanteita varten ja
kolonen oven kahvassa, josta sai veivattua ikkunan ylös.
Eilen illalla pimeys saapui, aika loppui ja alfan ikkuna oli auki yön. Tosin katoksessa.
Oven pahvit on irti ja kaikki liitokset on tutkittu ja näyttävät hyviltä. Sulakkeita ei näytä palaneen. Kaikki muut ikkunat toimivat.
Onko 156:ssa mitään keinoa veivata ikkuna kiinni mekaanisesti?
- _rico
- Viestit: 1178
- Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
- Car(s): Proceed GT
Ex Giulietta ja 3x 156 - Paikkakunta: Espoo
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
JHel kirjoitti:Kiitos linkistä! Kahdeksalta soitto ja kahdeltatoista auto sisään. Takajarrupalat oli näköjään aivan finaalissa. Kiire oli ja nopeasti sai kuntoon, mahtavaa.jaacco kirjoitti:Carpojat?
Siis sulla vinkui oikea etupyörä ja takajarrupalojen vaihdolla ongelma katosi?
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
moottori paskana tai vaijeri poikki, olisko voinut syystä tai toisesta muljahtaa kiskoista tai irrota hissistä? faijan bemarissa kävi niin että etuikkunaa avatessa lasi irtos hissistä ja putos oven sisäänalamajy kirjoitti:156:sta jäi takaoven ikkuna alas. Taitaa olla sähkön puutosta, vaikka alas menikin nappia painamalla.
GTV6:ssa oli muistaakseni aikanaan kahva tällaisia tilanteita varten ja
kolonen oven kahvassa, josta sai veivattua ikkunan ylös.
Eilen illalla pimeys saapui, aika loppui ja alfan ikkuna oli auki yön. Tosin katoksessa.
Oven pahvit on irti ja kaikki liitokset on tutkittu ja näyttävät hyviltä. Sulakkeita ei näytä palaneen. Kaikki muut ikkunat toimivat.
Onko 156:ssa mitään keinoa veivata ikkuna kiinni mekaanisesti?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Hehe, siis kovasti olin siinä uskossa et eturengas se oli. Mutta ei näemmä ollut. Toki ei se joka ajossa vinkunut joten pitää tässä nyt pari-kolme päivää seurailla josko alkaa vinkumaan. Edessä suht. uudet palat ja takana oli ihan finaalissa joten siinä uskossa nyt et vingunta kuulu takarenkaasta._rico kirjoitti:JHel kirjoitti:Kiitos linkistä! Kahdeksalta soitto ja kahdeltatoista auto sisään. Takajarrupalat oli näköjään aivan finaalissa. Kiire oli ja nopeasti sai kuntoon, mahtavaa.jaacco kirjoitti:Carpojat?
Siis sulla vinkui oikea etupyörä ja takajarrupalojen vaihdolla ongelma katosi?
- Cadamuro
- Viestit: 1056
- Liittynyt: 26 Touko 2011, 22:34
- Car(s): 159 2.4 TI farkku.
155 2.0 TS WB
75 2.0 TC
75 3.0 V6 America
Fiat Tipo sport 2000 Roadsport 2B
156 TS (ex)
Fulvia 1.3 HF (ukon).
Giulietta -81 (^)
128SC Kilpuri (^) (ex)
155 v6 (ex) - Paikkakunta: Mänttä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Offtopiccina, en edes jaksa laskea kuinka monen e36 bemarin kyydissä olen ollut mistä on ikkuna tipahtanut jossain vaiheessa..jkk kirjoitti: moottori paskana tai vaijeri poikki, olisko voinut syystä tai toisesta muljahtaa kiskoista tai irrota hissistä? faijan bemarissa kävi niin että etuikkunaa avatessa lasi irtos hissistä ja putos oven sisään
Kantapään kautta vuodesta -93..
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tyttöystävä lukitsi ainoan avaimen takaluukkuun( ), onko muuta keinoa päästä sisälle kuin tilata ryöstökeskuksesta uusi avain? Mitähän mahtavat moisesta veloittaa? Vasemman munuaisen?
- alamajy
- Viestit: 1989
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
- Paikkakunta: Imatra
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ei ollut moottori ihan paskana. Kun sain virtoja ovelle asti niin sain moottorilla laskettu ikkunan ihan ala-asentoon. Ja nyt on siinä eikä tee elettäkään että nousisi.jkk kirjoitti:moottori paskana tai vaijeri poikki, olisko voinut syystä tai toisesta muljahtaa kiskoista tai irrota hissistä? faijan bemarissa kävi niin että etuikkunaa avatessa lasi irtos hissistä ja putos oven sisäänalamajy kirjoitti:156:sta jäi takaoven ikkuna alas. Taitaa olla sähkön puutosta, vaikka alas menikin nappia painamalla.
GTV6:ssa oli muistaakseni aikanaan kahva tällaisia tilanteita varten ja
kolonen oven kahvassa, josta sai veivattua ikkunan ylös.
Eilen illalla pimeys saapui, aika loppui ja alfan ikkuna oli auki yön. Tosin katoksessa.
Oven pahvit on irti ja kaikki liitokset on tutkittu ja näyttävät hyviltä. Sulakkeita ei näytä palaneen. Kaikki muut ikkunat toimivat.
Onko 156:ssa mitään keinoa veivata ikkuna kiinni mekaanisesti?
Kun nyt painaa alas nappia, niin kuuluu naksahdus. Ja kun yrittää painaa ylösäin, niin mitään ei tapahdu, paitsi että se himmeä katkaisijan valo sammuu...
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Oletko yrittanyt liikutella sita lasia kadella samaan aikaan kun painat nappia ylös?
Itsella oli aivan samanlainen tilanne 146:n kanssa eika se millaan meinanut liikkua koska oli jumissa. Mutta lopetti pelleilemisen itsestaan ja toimi moiteettomasti jalkeenpain.
Itsella oli aivan samanlainen tilanne 146:n kanssa eika se millaan meinanut liikkua koska oli jumissa. Mutta lopetti pelleilemisen itsestaan ja toimi moiteettomasti jalkeenpain.
- alamajy
- Viestit: 1989
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
- Paikkakunta: Imatra
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kokeilin hyvin varovasti, mutta pitänee laittaa vaan peliin lisää voimaa.
Pelkäsin, että lasi lähtee kiinnikkestään irti ja jää sitten ihan irrallaan seikkailemaan oven sisään.
Pelkäsin, että lasi lähtee kiinnikkestään irti ja jää sitten ihan irrallaan seikkailemaan oven sisään.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Hanki silikoniperaista kumien suojasprayta..sita samaa kamaa jota voi kayttaa ovien tiivisteiden suojaamisen. Ruiskuta jonkin verran oven sisalla lasin reunoja pitkin oleviin ohjaimiin jotta lasin liikkumista vastustava kitka vahenee.
Sitten rohkeasti mutta varovasti vaan kaantelemaan sita lasia samaan aikaan kuin painelet nappia alas & ylös.
Voit myos löysentaa lasia paikallaan pitavia muttereita ja yrittaa saada se lasi neutraalisempaan asentoon silla esim mulla se oli kaantynyt hieman eika moottori jaksanut työntaa sita ylös.
Sitten rohkeasti mutta varovasti vaan kaantelemaan sita lasia samaan aikaan kuin painelet nappia alas & ylös.
Voit myos löysentaa lasia paikallaan pitavia muttereita ja yrittaa saada se lasi neutraalisempaan asentoon silla esim mulla se oli kaantynyt hieman eika moottori jaksanut työntaa sita ylös.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
kantsii kuitenkin maltilla sitä voimaa ettei mee rikki, mä kun käytin voimaa ovi hommassa, niin käsi lipsahti ja sairaalan kautta muutama tikki käteen kun osu peltiin :Salamajy kirjoitti:Kokeilin hyvin varovasti, mutta pitänee laittaa vaan peliin lisää voimaa.
Pelkäsin, että lasi lähtee kiinnikkestään irti ja jää sitten ihan irrallaan seikkailemaan oven sisään.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Lukkoseppä murtautui tuonne, mutta tulipa kysyttyä Autokeskuksen hinta avaimelle, ja kyllähän sitä varten jotain sisäelimiä joutuisi myymään. Ilman kaukosäädintä avaimen saisi nimellistä 330 euron hintaa vastaan. Kaukosäätimellisen nyklan hintaa en kehdannut edes kysyä.Tuomas K kirjoitti:Tyttöystävä lukitsi ainoan avaimen takaluukkuun( ), onko muuta keinoa päästä sisälle kuin tilata ryöstökeskuksesta uusi avain? Mitähän mahtavat moisesta veloittaa? Vasemman munuaisen?
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
on se kumminkin mukavempi viettää perjantaita ilman sydämen sivuääntä. Mutta mitä tästä opimme?Tuomas K kirjoitti:Tuomas K kirjoitti:Ilman kaukosäädintä avaimen saisi nimellistä 330 euron hintaa vastaan. Kaukosäätimellisen nyklan hintaa en kehdannut edes kysyä.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mulla on yksi avain (ei kaukusaadinta)...ja koko maassa ei ole Alfa/Fiat edustusta joten avaimen hukkaminen = auto roskiin. Arvatkaa tuntuuks jannalta ajaa kyseista Angelinaa?
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^vaikea sanoa
- Cadamuro
- Viestit: 1056
- Liittynyt: 26 Touko 2011, 22:34
- Car(s): 159 2.4 TI farkku.
155 2.0 TS WB
75 2.0 TC
75 3.0 V6 America
Fiat Tipo sport 2000 Roadsport 2B
156 TS (ex)
Fulvia 1.3 HF (ukon).
Giulietta -81 (^)
128SC Kilpuri (^) (ex)
155 v6 (ex) - Paikkakunta: Mänttä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Sma juttu. Yksi avain, viimeksi ajoneston temppuillessa vaihtui ecu ja muut hilppeet. Yksi avain mukaan. Ei code korttia, ei master keytä tai sitä mekaanista koodia vai mikä nyt onkaan. Vähän jännittää kyllä, jos hukkuu niin ei edes rahalla saa uutta! Vaan ikkuna hajalle ja uutta ecuimmovirtalukkoavain pakettia tilaamaan
Kantapään kautta vuodesta -93..
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Voihan siihen teettää ihan tavallisen avaimen, saisi sentään luukut auki?Tuomas K kirjoitti: Lukkoseppä murtautui tuonne, mutta tulipa kysyttyä Autokeskuksen hinta avaimelle, ja kyllähän sitä varten jotain sisäelimiä joutuisi myymään. Ilman kaukosäädintä avaimen saisi nimellistä 330 euron hintaa vastaan. Kaukosäätimellisen nyklan hintaa en kehdannut edes kysyä.
VMP
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Sun pitää laittaa avaimenperä, jossa lukee "löytöpalkkio poliisille toimitettaessa, jätä tilinumero".Pujazuba kirjoitti:Mulla on yksi avain (ei kaukusaadinta)...ja koko maassa ei ole Alfa/Fiat edustusta joten avaimen hukkaminen = auto roskiin. Arvatkaa tuntuuks jannalta ajaa kyseista Angelinaa?
Sun pitää tähdätä ulkomaille joku kauniskerta, ihan vaan avainta hakemaan
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Joo, se olisi ollut niinkin edullinen kuin 190 € siellä Autokeskuksella. Aika turha avain kun ei edes käynnistä autoa. Ovet avannut lukkoseppä sanoi tekevänsä toimivan avaimen alkuperäisestä kopioiden 110 eurolla, tuommoinen kopio täytynee teettää varalle.mattijus kirjoitti:Voihan siihen teettää ihan tavallisen avaimen, saisi sentään luukut auki?Tuomas K kirjoitti: Lukkoseppä murtautui tuonne, mutta tulipa kysyttyä Autokeskuksen hinta avaimelle, ja kyllähän sitä varten jotain sisäelimiä joutuisi myymään. Ilman kaukosäädintä avaimen saisi nimellistä 330 euron hintaa vastaan. Kaukosäätimellisen nyklan hintaa en kehdannut edes kysyä.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mitkähän mahtaisi olla V6:sen kiristysmomentit vaihteiston ja moottorin öljypropuille?
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
elearn: GEAR CASING PADS
Drain plug
M18
(Differential side) 1.6 ÷ 2.6 Nm
1.9 JTD 16v
2.5 V6
3.2 V6
ENGINE OIL DRAIN PLUG
Plug
M22
6.4 - 7.9 Nm
2.5 V6
3.2 V6
E: olisko tossa jotain hyödyllistä?
Drain plug
M18
(Differential side) 1.6 ÷ 2.6 Nm
1.9 JTD 16v
2.5 V6
3.2 V6
ENGINE OIL DRAIN PLUG
Plug
M22
6.4 - 7.9 Nm
2.5 V6
3.2 V6
E: olisko tossa jotain hyödyllistä?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kiitoksia! Onpas köppäsen pienet lukemat!
- alamajy
- Viestit: 1989
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
- Paikkakunta: Imatra
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
jkk:lle jatkoa. Ainakin sump drain bolt (öljypohjan tyhjennyspultti) löytyy tästä kuvasta:
- Liitteet
-
- alfa156V6_2003_kiristysmomentit.jpg
- (39.36 KiB) Tiedosto ladattu 2735 kertaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Noniin, nyt näyttää vähän tutummilta luvuilta. Lienee nuo eLearnin lukemat kiloina, eikä newtoneina. Vietävän Autodata, kun ei suostu toimimaan vieläkään nykyisellä käyttiksellä. Edit: eLearn toimii niin pitkälle, että pääsee klikkaamaan kiristysmomentteihin, mutta kun valitsee minkä osan lukemat haluaa nähdä niin sitten hypää aloitusikkunaan.
Viimeksi muokannut Jarsan, 08 Syys 2012, 10:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kappas joo, 6.4-7.9 --> 64-79 matikka vie pitkälle
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Lisää tyhmiä kysymyksiä!
Onkos kuvassa punaisella nuolella osoitettu pultti lootaöljyn tarkastus aukko, jos ei niin missäs se on? Äläkää ny vaan sanoko, ettei kutosen lodjussa ole kuin mittatikku ja uudet öljyt pitäs sen kautta törkkiä!?! Oletin, että se täyttö/tarkastusproppu löytyisi lootan päästä, mutta en minä siellä mitään nähny?!
Onkos kuvassa punaisella nuolella osoitettu pultti lootaöljyn tarkastus aukko, jos ei niin missäs se on? Äläkää ny vaan sanoko, ettei kutosen lodjussa ole kuin mittatikku ja uudet öljyt pitäs sen kautta törkkiä!?! Oletin, että se täyttö/tarkastusproppu löytyisi lootan päästä, mutta en minä siellä mitään nähny?!
- Liitteet
-
- Vaiheloota.jpg
- (91.55 KiB) Tiedosto ladattu 2694 kertaa
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tuskin tuo on tarkistusproppu, jos tikku on niin sieltä myös täyttö, tarkastusproput ovat yleensä päädyssä niinkuin mainitsit. Käytä täyttäessä jotain ohutta putkea, esim. öljyn imuvaihtimen imuputkea johon teippaat isomman letkun jatkoksi. Sellainen prässistä tehty imu-täyttölaite on hyvä tuohon hommaan.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Juu, ei tuo minustakaan näytä pätkääkään minkään sortin propulta. Mikälie random pultti... Noh, pakko kai se on alkaa virittelemään jostain sopivia jatkopätkiä imuvaihtajan letkuun. Sellasta se on, kun on tottunut aina siihen tarkastus proppuun niin ei meinaa millään uskoa, ettei sitä ole... Kiitoksia VMTD!
- alamajy
- Viestit: 1989
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
- Paikkakunta: Imatra
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Auttaako tällainen kuva:
- Liitteet
-
- alfa156V6_2003_vaihdelaatikko.jpg
- (48.91 KiB) Tiedosto ladattu 2639 kertaa
- alamajy
- Viestit: 1989
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
- Paikkakunta: Imatra
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Edistymistä tapahtunut!
Eli 156:n vasen takaikkuna on nyt kiinni. Eikä ollut moottori paskana....
Vedin akkulaturilla moottorin kahteen liittimeen suoraan 12v ja maan. Ja sitten toisinpäin ja kas kummaa lasi nousi nätisti ylös.
Ongelmana on se, että lepotilassa (kun molempien pitäisi olla maassa), moottorin toiseen piikkiin tulee vähän yli 10v. Kun katkaisijasta sitten nostaa ikkunaa, niin toiseen piikkiin tulee kyllä 12v, mutta siihen toiseenkin vieläkin 10v. => ei toimi.
Eli jossakin on jotain häikkää ja tutkimukset jatkuu....
Mutta ikkuna on tosiaan kiinni ja autolla voi ajaa
Antieko:lle kiitokset sähkötekniikan opastuksesta!
Eli 156:n vasen takaikkuna on nyt kiinni. Eikä ollut moottori paskana....
Vedin akkulaturilla moottorin kahteen liittimeen suoraan 12v ja maan. Ja sitten toisinpäin ja kas kummaa lasi nousi nätisti ylös.
Ongelmana on se, että lepotilassa (kun molempien pitäisi olla maassa), moottorin toiseen piikkiin tulee vähän yli 10v. Kun katkaisijasta sitten nostaa ikkunaa, niin toiseen piikkiin tulee kyllä 12v, mutta siihen toiseenkin vieläkin 10v. => ei toimi.
Eli jossakin on jotain häikkää ja tutkimukset jatkuu....
Mutta ikkuna on tosiaan kiinni ja autolla voi ajaa
Antieko:lle kiitokset sähkötekniikan opastuksesta!
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
jarsan: se on hankalassa paikassa. lampun kanssa löytää, kun tähystää jarrunestesäiliön kohdalta alas vaihdelaatikkoa kohti. Jonkin letkun/johdon takana piilossa. Kovin isoilla lapiokäsillä siihen ei välttämättä pääse käsiksi. Sen näkee myös auton alta, kun tietää suunnilleen mistä etsiä.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Juu, mittatikun paikka on kyllä tiedossa ja siitä tullut määrät tarkastettuakin kertaalleen. Ei tosiaan ole missään kovin mukavassa paikassa.
Kiitokset alamajy kuvasta. Selvensi ainakin sen verran, että vahvistui noiden molempien olevan tyhjennysproppuja. Siltähän ne näyttikin sijoittelunsa perusteella. Riittääkö, että avaa takimmaisen, joka on ehkä hiukan alempana vai pitääkö avata molemmat, että tulee täysin tyhjäksi?
Edit: Itse itselleni vastaten - Kannattaa avata molemmat, kun kytkimen viereisessä propussa on magneetti, joka on hyvä puhdistaa.
Kiitokset alamajy kuvasta. Selvensi ainakin sen verran, että vahvistui noiden molempien olevan tyhjennysproppuja. Siltähän ne näyttikin sijoittelunsa perusteella. Riittääkö, että avaa takimmaisen, joka on ehkä hiukan alempana vai pitääkö avata molemmat, että tulee täysin tyhjäksi?
Edit: Itse itselleni vastaten - Kannattaa avata molemmat, kun kytkimen viereisessä propussa on magneetti, joka on hyvä puhdistaa.
Viimeksi muokannut Jarsan, 15 Syys 2012, 16:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.