Vahaus
Valvoja: Moderators
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Vahaus
Mitäs vahoja olette käyttäneet Alfojenne kiillotteluun? Itse vahasin eilen illalla, tai oikeastaan yöllä, työpaikalta pihistetyllä nestemäisellä "Clobe Shine":llä (nii'in, C:llä se kirjoitetaan!). Tuotetta kauppaa CC-Company ja purkin tyljessä kehutaan sen olevan mm. Boeingin ja McDonnel Douglasin hyväksymä. Eli kiilto pitäisi olla hyvä kuin lentokoneessa
Kyseessä on nestemäinen tökötti mutta ei kuitenkaan ihan helpoimmasta päästä oleva aine, eli vaatii aikamoista kiillottamista. Tulos näyttää ainakin nyt erinomaiselta, saa nähdä miten pitkään vaha kestää. Muovisia alaosia en vielä vahannut, kenties tänä iltana testaan miten aine toimii niissä.
Kyseessä on nestemäinen tökötti mutta ei kuitenkaan ihan helpoimmasta päästä oleva aine, eli vaatii aikamoista kiillottamista. Tulos näyttää ainakin nyt erinomaiselta, saa nähdä miten pitkään vaha kestää. Muovisia alaosia en vielä vahannut, kenties tänä iltana testaan miten aine toimii niissä.
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Joo, Autoglymiä minäkin olen käyttänyt. Muutama viikko sitten vetäisin auton Glymin punaetikettisellä vahalla, tuli yllättävän hyvä ja yllättävän helposti. Kaikki pieni liuotinpesussa irtoamaton nöftäkin lähti vahatessa, näkyy aika hyvin puhdistavan tuo vaha.
Jos olisi ollut vähän enemmän aikaa niin olisin vielä vetänyt päälle kultaetikettistä "hullunkiiltoa", nyt en vaan kerennyt. Saakohan tuon pari viikkoa sitten vahatun pinnan jollain niin puhtaaksi, että kultaisen voi levittää päälle jälkikäteen, vai pitääkö vanha vaha ensin poistaa, sitten vetää punainen uudestaan ja viimeiseksi se kultainen päälle? Tulee nimittäin autopaikan päällä olevasta koivusta niin paljon linnunsontaa ja muuta scheissea päälle, että lisäsuoja ei tekisi pahaa.
Jos olisi ollut vähän enemmän aikaa niin olisin vielä vetänyt päälle kultaetikettistä "hullunkiiltoa", nyt en vaan kerennyt. Saakohan tuon pari viikkoa sitten vahatun pinnan jollain niin puhtaaksi, että kultaisen voi levittää päälle jälkikäteen, vai pitääkö vanha vaha ensin poistaa, sitten vetää punainen uudestaan ja viimeiseksi se kultainen päälle? Tulee nimittäin autopaikan päällä olevasta koivusta niin paljon linnunsontaa ja muuta scheissea päälle, että lisäsuoja ei tekisi pahaa.
- Epäkelpokeräilijä -
Autoglym
Autoglymia kokeilin nyt ensimmäistä kertaa. Ensin punaista sitten sitä kultaista. Ostin myös sellaisen väpättimen jolla saa helposti hyvää jälkeä. . Suosittelen kaikkea kolmea Työ oli kevyttä ja helppoa. Jälki on vimpampääl hiano.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Vahasin autoni pari viikkoa sitten. Autotarvikeliikkeet olivat inspiraation saamishetkellä kiinni, joten AutoGlymin sijasta oli "tyydyttävä" muihin merkkeihin. Ostin Korrekin Uuden auton vahaa, vaikka kiesini ei mikään uusi olekaan. Maalipinta vain sattuu olemaan aikas hyvä, enkä halunnut sitä millään hiekkapaperilla pyyhkiä. Tökötti oli helppo levittää ja kiillotustyökin sujui vaivattomasti. Tulos näytti oikein hyvältä, mutta tulevat viikot näyttävät, kuinka pitkäikäistä kiilto on.
Rahamiehet eivät muuten käytä AutoGlymiä, vaan tätä...Löytyy oma vaha myös italialaisille autoille.
Rahamiehet eivät muuten käytä AutoGlymiä, vaan tätä...Löytyy oma vaha myös italialaisille autoille.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
Re: Vahaus
Lentokoneet ei kiillä kuin maalaamosta ulostullessa,ei niitä ikinä vahata.Jakke kirjoitti: Eli kiilto pitäisi olla hyvä kuin lentokoneessa
Mopot tuli vahattua simonizin purkkivahalla. Kova homma, mutta kiilto on häikäisevä.
Ja kestää pitkään pinnassa.
Vahausten välissä olen pessyt Korrekin vahapesulla, jatkaa pienellä vaivalla vahauksen kestoa ja kiiltoa.Ja Autoglymille annan ääneni.
Re: Vahaus
Kyllä meidän firman koneet kiiltää, ne pestään ajoittain, en tosin ole koskaan seurannu kuinka useinpronto kirjoitti:Lentokoneet ei kiillä kuin maalaamosta ulostullessa,ei niitä ikinä vahata.Jakke kirjoitti: Eli kiilto pitäisi olla hyvä kuin lentokoneessa
Totta kyllä, ei isoja koneita ainakaan vahata
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16
-
- Viestit: 29
- Liittynyt: 11 Loka 2003, 03:53
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Ja siihen kiiltoon tulee kumma himo sitä kun haluaa vain lisää ja lisääRocca kirjoitti:Ole käyttänyt vuosia AutoGlymiä, nyt päätin kokeilla uudenlaista, laajempaa tuotesarjaa. Zaino tuotteilla olen viimeistellyt tähän mennessä yhden auton ja jälki on erittäin hyvä. Vaatii kuitenkin tallin ja aikaa, mutta jälki on todella kiiltävä.
Hyvä kuulla että tuote toimii kuten odotit.
Potkuhousu AKA Jyrki
Zaino Show Car Polish
Zaino Show Car Polish
Unohtakaa ihmeessä ne värivahat!!! Hetken näyttää hyvältä mutta aika äkkiä ne värivahan pigmentit haalistuu ja sitten hommaa riittää kun yrittää saada pinnan taas hyväksi.
T: Vahamyyjä
Glymin punainen ei oikeastaan peitä naarmuja vaan siihen kannattaa kokeilla uutta Glymin Ultra Deep Shine vahaa. Autto mulla ainakin aika hyvin.Peittääko AutoGlymin punainen pieniä naarmuja maalipinnassa, vai pitäiskö tähän hommaan olla värivaha?
T: Vahamyyjä
Re: Vahaus
Onko vahan valitsemisessa mitään mitä kannattaisi ottaa huomioon? Lähinnä tarkoitan onko tietyille väreille tietyt vahat tms? Itelläni on tuo alfa rosso jos en värin nimeä ihan väärin muista.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Re: Vahaus
^ No eipä oikeastaan värin suhteen - maalipinnan kunto vaikuttaa enemmän. Tuollaiseen vanhaan Rossoon suosittelisin jotain rasvaista tököttiä. Carnauba-vaha on ihan hyvä valinta.
- Wario
- Viestit: 172
- Liittynyt: 02 Loka 2007, 12:43
- Car(s): Brera 1750 tbi
- Paikkakunta: Helsinki/Finland
Re: Vahaus
Moro
Tekniikan maailmassa oli muutama vuosi sitten vahatesti. Muistaakseni Turtlewax ja Korrek voittivat, Autoglym oli kärjen tuntumassa. Onko jollain tarkentaa tuota järjestystä?
Tekniikan maailmassa oli muutama vuosi sitten vahatesti. Muistaakseni Turtlewax ja Korrek voittivat, Autoglym oli kärjen tuntumassa. Onko jollain tarkentaa tuota järjestystä?
I mean how hard could it be.
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Vahaus
Puleerausketjusta löytyy myös vinkkejä.
Paras tähän mennessä kokeilemani vaha on Collinite #476s Super Douplecoat paste wax.
Ensi kesänä voisi kokeilla myös #915 Marque d´Elegance vahaa.
http://www.collinite.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jos haluaa syvempää wetlookkia niin alle voisi laittaa esim. Meguiars #7 Show Car Glaze.
^Vertailussa älypäät katsoo levityksen helpoutta ja litrahintaa.
Esim. AG:n pikkuvahapullolla ei kovin montaa autoa vahaa. Taas kiinteällä vahalla määrä voi olla kaksinkertainen ja enemmänkin.
Korrekin pesuaineetkin on tosi kalliita ja mielestäni huonompia kuin esim AG ja Dodo Juice.
Paras tähän mennessä kokeilemani vaha on Collinite #476s Super Douplecoat paste wax.
Ensi kesänä voisi kokeilla myös #915 Marque d´Elegance vahaa.
http://www.collinite.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jos haluaa syvempää wetlookkia niin alle voisi laittaa esim. Meguiars #7 Show Car Glaze.
^Vertailussa älypäät katsoo levityksen helpoutta ja litrahintaa.
Esim. AG:n pikkuvahapullolla ei kovin montaa autoa vahaa. Taas kiinteällä vahalla määrä voi olla kaksinkertainen ja enemmänkin.
Korrekin pesuaineetkin on tosi kalliita ja mielestäni huonompia kuin esim AG ja Dodo Juice.
- Wario
- Viestit: 172
- Liittynyt: 02 Loka 2007, 12:43
- Car(s): Brera 1750 tbi
- Paikkakunta: Helsinki/Finland
Re: Vahaus
"^Vertailussa älypäät katsoo levityksen helpoutta ja litrahintaa. "
Vertailussa katsottiin killon määrää ja kestävyyttä.
Vertailussa katsottiin killon määrää ja kestävyyttä.
I mean how hard could it be.
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Vahaus
^Ok. Yleensä niissä hinta on arvosteltu jollain tasolla.
AutoBildissä on varmaankin joka vuosi testi.
S-ketjun vaha voitti viime aikoina jonkun testin
http://www.yhteishyva.fi/menot_matkailu ... _testissa/" onclick="window.open(this.href);return false;
Olisiko tämä hyvää?
AutoBildissä on varmaankin joka vuosi testi.
S-ketjun vaha voitti viime aikoina jonkun testin
http://www.yhteishyva.fi/menot_matkailu ... _testissa/" onclick="window.open(this.href);return false;
Olisiko tämä hyvää?
- Wario
- Viestit: 172
- Liittynyt: 02 Loka 2007, 12:43
- Car(s): Brera 1750 tbi
- Paikkakunta: Helsinki/Finland
Re: Vahaus
Arvoisa Finest. Lähettämäsi linkki on hyvä esimerkki siitä autovaha on juuri sellainen tuote josta on helppoa kenen tahansa väittää mitä tahansa. Siksi halusin ottaa esille luotettavana pitämäni tahon eli Tekniikan maailman. Viikonloppuja.
I mean how hard could it be.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Re: Vahaus
Fakta on kuitenkin se, että tuollaisista testeistä ei ole juurikaan hyötyä. Jos joku vaha toimii TM:n testiauto(i)ssa, ei se välttämättä toimi Alfa Romeon maalipinnassa.
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Vahaus
Mutta aina ajankohtainen.
^&^^ Noi oli minun omia subjektiivisiä kokemuksia.
Mielipiteitä on varmaan yhtä monta kuin on käyttäjää, mutta kokeilemalla se selviää.
^&^^ Noi oli minun omia subjektiivisiä kokemuksia.
Mielipiteitä on varmaan yhtä monta kuin on käyttäjää, mutta kokeilemalla se selviää.
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Vahaus
Jos en jaksa vaivata päätäni pahemmin vahoilla, niin tylsästi ostan Autoglymin super resin polishin ja ja sitten perään Ultra deep shine. Rossoon saattaisi käytä ehkä paremmin Extra glossprotection. Saa lähes joka kaupasta (motonet, varaosa kaupat), maksa hävyttömiä, tuloskin yleensä hyvä ja on vielä mukavan 'helppoja' käyttää
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
Re: Vahaus
Olen käyttänyt vuosia Auto Glymin punaistaja sitä kultaista ihan tyytyväisenä kunnes erehdyin lukemaan näitä kikkelinvenyttelijöiden puunaus, puleeraus ja tuunaus osastoa. Nyt olen vuoden aikana kokeillut Turtle Wax Ice Synthetic Paste Polish ja Meguiar's Ultimate Liquid Wax tuotteita. En tiedä millä mittarilla noita pitäs mitata. Joku maksaa vain moninkertaisesti enemmän kuin joku toinen ja toisen työstämisessä tulee enemmän hiki. Ihan yhtä hyvää jälkee noilla tulee eikä kestossakaan ole mitään eroa. Ai niin. Tehtiin tässä autoon myös sellainen autofiksaamon kestovahakäsittely joka maksoi myös rahaa. Se nyt oli ihan shittiä. Olevinaan vuoden takuu. Hah.
Tykkään kyllä pestä autoa n. kolmen viikon välein käsin ja vahatakin autoa n. 4-5 kertaa vuodessa. Ai niin...olen muuten kokeillut ainakin viittä eri valmistajan autoshampoitakin. Kaikkiin olen yhtä tyytyväinen vaikkakin hinnoissa ollu eroja.
Tykkään kyllä pestä autoa n. kolmen viikon välein käsin ja vahatakin autoa n. 4-5 kertaa vuodessa. Ai niin...olen muuten kokeillut ainakin viittä eri valmistajan autoshampoitakin. Kaikkiin olen yhtä tyytyväinen vaikkakin hinnoissa ollu eroja.
Re: Vahaus
Jos verrataan Glymin punaisen/kultaisen, Simoniz Original Car Wax:in ja vaikka Colliniten 476s:n kestävyyttä ja jälkeä, eikä niissä mukamas ole eroa, niin huh huh... Ekana herää kysymys kestosta - pesetkö autoasi teräsharjalla?lemmy kirjoitti:Ihan yhtä hyvää jälkee noilla tulee eikä kestossakaan ole mitään eroa. Tykkään kyllä pestä autoa n. kolmen viikon välein käsin ja vahatakin autoa n. 4-5 kertaa vuodessa.
Pesen auton kesäisin autoshampoolla noin kerran viikossa käsin. Tykkäsin itsekin vahata autoa ennen 6-8 kertaa vuodessa, kun olin vielä vannoutunut "nimeltämainitsemattoman valkoisen ohuen lirun" käyttäjä. Nykyisin 2-3 vahauskertaa riittää.
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Vahaus
^Samoilla linjoilla.
Collinite on halvempaa käytössä + ei tarvitse mitään lisäaineita vahan päälle.
Simonizia en ole kokeillut, joidenkin netistä luettujen kokemusten mukaan hankala kiillottaa.
Collinite on halvempaa käytössä + ei tarvitse mitään lisäaineita vahan päälle.
Simonizia en ole kokeillut, joidenkin netistä luettujen kokemusten mukaan hankala kiillottaa.
Re: Vahaus
^Ihan oikein olet lukenut. Aivan uskomattoman kova töistä killotettavaa. Kiilto on kyllä sitten myöskin uskomaton. Kesto menee mielestäni aika samoilla linjoilla Colliniten kanssa.
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Vahaus
Enemmän Carnaubaa -> Hankalampi työstää
Levittää Colliniteä vaikka koko purkillisen ohuina kerroksina niin on enemmän kiiltoa kuin simonitsissa
Nii ja mitä noihin vahatesteihin tulee, niin.... huuhaaaaaa.... "Me vahataan auto ja ajetaan se harjapesusta läpi ja ittaillaan kiiltomittarilla kestoa ja ollaan PRO" Naurattaa joka kerta
Levittää Colliniteä vaikka koko purkillisen ohuina kerroksina niin on enemmän kiiltoa kuin simonitsissa
Nii ja mitä noihin vahatesteihin tulee, niin.... huuhaaaaaa.... "Me vahataan auto ja ajetaan se harjapesusta läpi ja ittaillaan kiiltomittarilla kestoa ja ollaan PRO" Naurattaa joka kerta
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Vahaus
kympin maksaa keltainen Simoniz motonetissä, ei paha.
koneella voisin yrittää kiillottaa. Periaatteessa houkuttaa, jos kiilto on parempi kuin Collinitessä.
koneella voisin yrittää kiillottaa. Periaatteessa houkuttaa, jos kiilto on parempi kuin Collinitessä.
- Jarkki
- Viestit: 264
- Liittynyt: 31 Loka 2010, 20:29
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.0JTS '03
- Paikkakunta: Raahe
Re: Vahaus
TurtleWax nano shinee + Magic Ice pestylle ja pesuvahalla hierotulle maalipinnallle. Muka helppompi fixaamolla kova vahata .
Voit luoda unelmia tehdessä tehdä unelmia luodessa
Re: Vahaus
Edellisen 476-kokeilun traumat ovat haihtuneet joten kertaisiko joku vielä kerran 476:n levityksen. Luulen että ensin pesu ja sitten putsaus AG punaisella tjsp, sen jälkeen 476 paneeli kerrallaan samantien kiillottaen?
- Wario
- Viestit: 172
- Liittynyt: 02 Loka 2007, 12:43
- Car(s): Brera 1750 tbi
- Paikkakunta: Helsinki/Finland
Re: Vahaus
Nii ja mitä noihin vahatesteihin tulee, niin.... huuhaaaaaa.... "Me vahataan auto ja ajetaan se harjapesusta läpi ja ittaillaan kiiltomittarilla kestoa ja ollaan PRO" Naurattaa joka kerta
Jaa, mun mielestä tuo on ihan relevantti testi. Parempi tuollainen kun olla ihan fiilispohjalla tai vielä pahempi - markkinamiesten vietävänä.
Jaa, mun mielestä tuo on ihan relevantti testi. Parempi tuollainen kun olla ihan fiilispohjalla tai vielä pahempi - markkinamiesten vietävänä.
I mean how hard could it be.
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Vahaus
Millä tavalla relevantti?Wario kirjoitti:Nii ja mitä noihin vahatesteihin tulee, niin.... huuhaaaaaa.... "Me vahataan auto ja ajetaan se harjapesusta läpi ja ittaillaan kiiltomittarilla kestoa ja ollaan PRO" Naurattaa joka kerta
Jaa, mun mielestä tuo on ihan relevantti testi. Parempi tuollainen kun olla ihan fiilispohjalla tai vielä pahempi - markkinamiesten vietävänä.
Kertoohan se sen kuinka hyvin vaha kestää heti vahauksen jälkeen tehdyn harjapesun 20 kertaa.
Ja kiiltomittari ei sovellu testivälineeksi. Jos olet joskus kiiltomittaria käyttänyt niin tiedät (minä omistan sellaisen).
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Wario
- Viestit: 172
- Liittynyt: 02 Loka 2007, 12:43
- Car(s): Brera 1750 tbi
- Paikkakunta: Helsinki/Finland
Re: Vahaus
Kaikki eksoottisten vahojen myyjät pitäisi ehkä jäävätä tästä keskustelusta.
I mean how hard could it be.
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Vahaus
Meh
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Vahaus
mittarit on hifistelyä, vahataan kun siltä tuntuu ja näyttää, kuitenkin mielellään ainakin 2 kertaa vuodessa kunnolla
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Vahaus
Itse tein näin:jaacco kirjoitti:Edellisen 476-kokeilun traumat ovat haihtuneet joten kertaisiko joku vielä kerran 476:n levityksen. Luulen että ensin pesu ja sitten putsaus AG punaisella tjsp, sen jälkeen 476 paneeli kerrallaan samantien kiillottaen?
Ensin pesu. Sitten käytin Dodon Juice Lime Primeä (Pre-wax cleaner).
Vahan levitin esimmäisellä kerralla koko autoon auringon paisteessa. Levitys kostealla/nihkeällä rätillä. Ei kovin työläs kiillottaa.
Toisella kerralla laitoin pohjalle Meguirsin #7 ja sitten vahan levitys koko autoon, koneella kiillotus ja liinalla pyyhintä.
Voiko olla, että LAITOIT liian paksun kerroksen?
edit: isolla
Viimeksi muokannut Finest, 10 Syys 2012, 20:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Vahaus
Paljon mahdollista. Rätillä levitettynä tulee helposti vähän turhan paksua kerrosta. Suosittelen käyttämään vahanlevityssientä kovavahan kanssa.Finest kirjoitti:Voiko olla, että LAITOIT liian paksun kerroksen?jaacco kirjoitti:Edellisen 476-kokeilun traumat ovat haihtuneet joten kertaisiko joku vielä kerran 476:n levityksen. Luulen että ensin pesu ja sitten putsaus AG punaisella tjsp, sen jälkeen 476 paneeli kerrallaan samantien kiillottaen?
Ja jos Finest Simonizia kokeilet niin älä missään nimessä levitä sitä koko kylkeen kerralla! Puoli konepeltiäkin on aika suuri pala haukattavaksi. Ainakin käsin kiillotettuna.
-
- Viestit: 63
- Liittynyt: 02 Loka 2011, 20:22
- Car(s): 75ts -89,ex156 1.8TS -00,ex156 V6 -99
- Paikkakunta: Nummela
Re: Vahaus
Tuosta colliniten vahasta en ole löytänyt yhtään huonoa puolta,ja kiiltoa kyllä on.
En vaihda enää ikinä merkkiä
En vaihda enää ikinä merkkiä
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Vahaus
Pikku hiljaa täytyy ruveta kyselemään että miten uusi maalipinta kannattaa käsitellä. Perinteisesti olen AG:n punaista ja kultaa laittanut, tai toisinaan jotain saksalaista nanovahaa (merkkiä en muista). Mutta olikos se niin että punainen on enempi vanhalle pinnalle? Vai kannattaisiko satsata näihin "kesto vaha" käsittelyihin? Onko niistä hinnan mukaista iloa? Onko esim AG:n kultaisen laittamisella useampaan kertaan vaikutusta vahan kestoon tahi kiiltoon?
Ayrton Senna da Silva forever
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Re: Vahaus
^ Punainen on ns. puhdistavaa vahaa. Sinä et sitä tarvi.
Kestovahaa pintaan - makuasia, minkä merkkistä ja missä muodossa olevaa. Kyllä se Glymin kultainen asiansa ajaa. Pasi tulee kohta haukkumaan sen paskaksi, mutta älä välitä, jätä se mies omaan arvoonsa.
En tiedä mitä tarkalleen tarkoitit viimeisellä kysymykselläsi, mutta tietysti se on aina parempi mitä useammin autonsa vahaa. Mutta jos tarkoitit, että kannattaako auto käsitellä samalla vahauskerralla useampaan otteeseen (samalla vahalla), niin en mä siihen kyllä vaivautuisi.
Kestovahaa pintaan - makuasia, minkä merkkistä ja missä muodossa olevaa. Kyllä se Glymin kultainen asiansa ajaa. Pasi tulee kohta haukkumaan sen paskaksi, mutta älä välitä, jätä se mies omaan arvoonsa.
En tiedä mitä tarkalleen tarkoitit viimeisellä kysymykselläsi, mutta tietysti se on aina parempi mitä useammin autonsa vahaa. Mutta jos tarkoitit, että kannattaako auto käsitellä samalla vahauskerralla useampaan otteeseen (samalla vahalla), niin en mä siihen kyllä vaivautuisi.
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Vahaus
Juu, sitäpä juuri meinasin. En tiedä, tekis mieli kokeilla jotain näitä ns. guru merkkejä. Esim meguiars on toisten mielestä paras, zaino kolmannen, jne. Mutta eipä sitä konkkaan menis jos kokeilis. Sittenpä sen näkis omilla silmillä onko niistä sellaista hyötyä että ovat rahan tai "hinkkaamisen" väärttejä.
Yksi asia minkä olen huomannut ainakin on että riippuu paljon maasta että mikä vaha on se "paras". Eli tästä voisi päätellä että a.) Se on paras joka on saanut valta-aseman markkinoilla, tai muuten hyvän maineen
b.) useimmat ostaa aina sitä samaa ja mielipide muodostetaan sen mukaan mitä netti,kaverit, yms sanoo.
Kun itseä ärsyttää Alfan saama suhteeton kritiikki, niin vähän samassa hengessä voisi itse kerrankin kokeilla ja raportoida mitä mieltä on. Nyt kun vielä osais päättää mihin rahansa haaskaa
Yksi asia minkä olen huomannut ainakin on että riippuu paljon maasta että mikä vaha on se "paras". Eli tästä voisi päätellä että a.) Se on paras joka on saanut valta-aseman markkinoilla, tai muuten hyvän maineen
b.) useimmat ostaa aina sitä samaa ja mielipide muodostetaan sen mukaan mitä netti,kaverit, yms sanoo.
Kun itseä ärsyttää Alfan saama suhteeton kritiikki, niin vähän samassa hengessä voisi itse kerrankin kokeilla ja raportoida mitä mieltä on. Nyt kun vielä osais päättää mihin rahansa haaskaa
Ayrton Senna da Silva forever