Siltä varuilta, että joukossa on joku muukin persaukinen ti-toope joka tahtoo ryhtyä samaan:
TULPAT
Tulpat hain AD:sta kun Motonetin (jossa isommat tulpat olis ollu pari eetä edullisemmat) valikoimasta ei löytynyt niitä pienempiä. Isot oli 25 e/kpl, pienet n. 5 e/kpl (tosin sain väärät, piti olla NGK Pxxxxx, tuli Bxxxxx=väärä kierre).
Tunti kului ennen kuin uskalsin vetää tulpan hatuista riittävän kovaa (oli kuin vessarassi-imukupin olisi vetänyt...shmack). Tulppia ei saanut näkyviin ennenkuin irrotti puolien kiinnitysruuvit ja lisäksi irrotti puolien kiinnityslevyn.
Räikkäsarjan tulpanavain aiheutti aluksi murheita uusia tulppia kiinnitettäessä - avainhylsy jäi tulppaan niin kovaa kiinni, että jatkovarsi irtosi aina ensin ja hylsy jäi sinne kuopan pohjalle (tosi syvällä ne tulpat). No teippasin sitten hylsyn kiinni jatkoon.
Pikkutulpat otin irti ja säädin kärkivälit (ei ollut vaihtareita). Yhdessä oli kärkiväli lähes 2 mm.
KAASULÄPPÄ
Kaasuläpän seudun putsaus sujui 156 ohjeiden mukaan, eli ilmatorvi irti, carburator putsispraytä rutkasti, ja rätti sormen ympärillä hinkaten, samalla läppää auki pitäen "käsikaasulla".
ILMI
Ilmi löytyi edestä katsoen oikealta, edestä, alhaalta pystyröörin kyljestä ("ilmanputsari 2.":n alta). Torxit oli hankala avata, kun urat osoittivat "taaksepäin" ja johtoja oli kääntämisen esteenä. Carburator cleaneria säästelemättä spruittailin 156 ohjeen mukasisesti ilmin reikiin, ja puhaltelin air-spray putelilla kolot kuiviksi (tuli samalla tehtyä pakkastesti ilmille, kun spray oli kymää).
RESET?!

Lopuksi luulen tehneeni ECU resetin


versio 1. 90s virta päällä, 90s virta pois avain paikallaan, avain pois 5 sekunniksi, startti ja tyhjäkäyntiä pari minuuttia. Tässä vaiheessa kone oli kylmä ja tyhjäkäyntikierrokset jäi 1500:een.
versio 2. ajoa kunnes kone oli kuuma, parkkiin ja avain pois kymmeneksi sekunniksi, avain takaisin ja virta päällä 90s, 90s virta pois avain paikallaan, startti ja tyhjäkäyntiä pari minuuttia (kierrokset oli 1250 tietämillä), sammutus ja avain pois kymmeneksi sekunniksi. Uusi käynnistys ja tasaista ajoa kolmisenkymmmentä kilometriä.
Loppumatkasta valoihin pysähdyttäessä kierrokset laskeutu siististi ja huojumatta 950:een, ja "se" pieni ratissa aiemmin tuntunut tärinä oli poissa!
