Vahaus

Alfoista

Valvoja: Moderators

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Vahaus

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Ei oo sellasta ku "guru merkki"

On vaan niitä joita saa helposti suomessa ja niitä joita ei saa... :lol:
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Vahaus

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Cuore Sportivo kirjoitti:^ Punainen on ns. puhdistavaa vahaa. Sinä et sitä tarvi.
Kestovahaa pintaan - makuasia, minkä merkkistä ja missä muodossa olevaa. Kyllä se Glymin kultainen asiansa ajaa. Pasi tulee kohta haukkumaan sen paskaksi, mutta älä välitä, jätä se mies omaan arvoonsa. :mrgreen:
Enkä hauku... Ku just pari viikkoa sitten yks mersumies sano että vieläki helmeilee ku 3 vuotta sitte veti kultaset pintaan! :lol: :lol:
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Re: Vahaus

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Pasi kirjoitti:Enkä hauku... Ku just pari viikkoa sitten yks mersumies sano että vieläki helmeilee ku 3 vuotta sitte veti kultaset pintaan!

:mrgreen:

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Vahaus

Viesti Kirjoittaja Finest »

Käsitykseni mukaan meguirs on Englannissa ihan huoltsikka/tavaratalo kamaa.
Enkä samaan tyyliin kuin Korrek täällä. Tuotevalikoima on kattava ja hinnat eivät kovimmasta päästä.

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Vahaus

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Finest kirjoitti:Käsitykseni mukaan meguirs on Englannissa ihan huoltsikka/tavaratalo kamaa.
Enkä samaan tyyliin kuin Korrek täällä. Tuotevalikoima on kattava ja hinnat eivät kovimmasta päästä.
Jep, ja sama jenkkilässä.

Jos täällä maahantuojan homma toimis (niinkuin glymillä?) niin olishan se joka huoltoasemalla.

Jos mulla olis suhteet kunnossa, niin totta helvetissä te voisitte ostaa vaikka colliniteä joka S-marketista ja R-kiskasta.

Valitettavasti glymi on siittänyt itsensä tähän maahan aika tiukkaan jo usean kymmenen vuoden ajan ja sitä on vaikea kumota.

Joskus aikanaan kun tuotiin mothersia maahan, niin AINA kun sitä yritti käydä kauppaamassa myyntiin johonkin, niin eka kysymys oli että miten tää pärjää glymille ja kai tää on halvempaa. Ei siinä paljoo selitykset auta kun se 60v autotarvikeliikkeen omistaja on päättänyt jo 30 vuotta sitten että glymi on parasta ihan pers tuntumalla.

Olis varmaan pitäny olla enemmän voitelurahaa tai jotain?

Bisnesmaailma on ihmeellistä :)
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Vahaus

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Tuota juuri tarkoitin että kun joku merkki saa "sen oikean" maineen (tai huonon) niin vaikea muuttaa käsityksiä. Tuo "guru" juttu oli tarkoitettu juuri kysymykseksi että onko näissä eroja miten paljon. Unohtaa ei tietenkään sovi käytön helppoutta, sitä kuinka helposti jää valkoista, saako osua kumilistoihin/muoveihin ilman että jää "ikuinen" jälki, jne.

Zainot nyt sitten tilasin niin pääsee kokeilemaan sellaista mistä ei ole kuin kuullut ja lukenut. Todella moni noita positiivisia palautteita on jaksanut niistä kirjoittaa, kai se jotain kertoo. Ainakin täytyy sanoa että toimitus pelaa. Katsoin koneelta että tilattu eilen klo 13:04, kuriiri soitti tänään ~13:30 että paketti olis täällä mutta et taida olla kotona :o: Paketti tuli siis briteistä.

Auton sain tänään, mutta meni vielä ikkunan asennukseen, eli huomenna kotiin. Jos huomenna ehdin niin kokeilen heti tuoreeseen puhtaaseen pintaan että onko tuo nyt jotenkin ihmeellistä, ja erikoista.
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Re: Vahaus

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Muistan isojen poikien sanoneen, että ei sais tuoreita pintoja vahailla. :crazyeyes:

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Vahaus

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Tuorein huhu on että tuo "ei saa vahata uusia pintoja" koski/koskee öljypohjaisia maaleja, joiden kanssa vahassa olevat erinäiset öljytisleet (liuotinaineet) aiheuttavat ongelmia jos pinta ei ole läpi kuiva.

Vesipohjaisissa ei pidä niinkään paikkansa, kun liuotin ei niihin suoranaisesti vaikuta.

EDIT: tosin jotkut modernit synteettiset polymerivahat voivat olla ohennettuja esim isopropanolilla tai vastaavalla alkoholimätöllä, joka saattaa vaikuttaa vesipohjaisiin.

Omalla vastuulla aina näitä käytetään ;)
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Vahaus

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Maalari sanoi että sitten vain heti vaha pintaan. Olen itsekin kuullut ettei saisi heti vahata, en sitten tiedä mihin pohjautuu. Mutta voin kysyä kun menen hiottamaan yhtä lakka "täppää" että mistä siinä on kyse.
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Re: Vahaus

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Tuo on kyllä niin väsynyt legenda kuin olla ja voi. Kyllä siihen pintaan saa - ja kannattaakin laittaa vahaa heti, kun auto on siinä kunnossa, että sen voi ajaa ulos luonnon armoille.

Avatar
Wario
Viestit: 172
Liittynyt: 02 Loka 2007, 12:43
Car(s): Brera 1750 tbi
Paikkakunta: Helsinki/Finland

Re: Vahaus

Viesti Kirjoittaja Wario »

Käsittääkseni uutta autoa ei saa vahata siksi että siinä voi olla edellisenä päivänä autoliikkeessä paikkamaalattuja kohtia. (vesiliukoinen paikkamaali voi irrota)
Mutta jos koko auto on Pro-meiningillä maalattu niin varmasti voi vahata heti kun on kunnolla kuivunut.
I mean how hard could it be.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Re: Vahaus

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

^ Kyllä niitä uusia autoja vahataan useinkin ennen asiakkaalle luovuttamista, asiakkaan toivomuksesta - tummia autoja joudutaan usein myllyttämäänkin. Jos uutta autoa joudutaan paikkamaalaamaan, kuuluisi siitä ehdottomasti kertoa asiakkaalle.

Jos joku on sanonut, ettei uutta saisi heti vahata, on kyllä jauhanut täyttä shaibaa.

odE
Viestit: 62
Liittynyt: 19 Elo 2012, 12:37
Car(s): 156 2.5 V6 '01
Paikkakunta: Karkkila

Re: Vahaus

Viesti Kirjoittaja odE »

Herätellääs taas vähän porukkaa kyseiseen asiaan :-D kauan porukka on antanut ag vahojen kuivua ennen kiillottamista? Miten tulis paras loppu tulos? :-D

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Vahaus

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Vähän vaha kohtasta. Punanen ja musta piti muistaakseni melko pikaseen sipasta pois, mutta kultanen oli sitä parempi, mitä pidempään anto olla
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

odE
Viestit: 62
Liittynyt: 19 Elo 2012, 12:37
Car(s): 156 2.5 V6 '01
Paikkakunta: Karkkila

Re: Vahaus

Viesti Kirjoittaja odE »

Lyödäänkä kultanen sitten suoraan punasen kiillotuksen jälkeen päälle? Oletetusti että on kiillottanut koko auton vaikka ensin punaisella?

Avatar
jeQQ
Viestit: 4190
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
Paikkakunta: Vihti

Re: Vahaus

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Juu siihen punaisen päälle vaan!

odE
Viestit: 62
Liittynyt: 19 Elo 2012, 12:37
Car(s): 156 2.5 V6 '01
Paikkakunta: Karkkila

Re: Vahaus

Viesti Kirjoittaja odE »

Onko ehdotuksia 12v vanhalle blu velalle, eli siis se tummahkon sininen väri, kannattaako käyttää ultra deep shinee vai kulta etikettiä punasen perää?

jmi
Viestit: 1058
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997

Re: Vahaus

Viesti Kirjoittaja jmi »

Onko joku kokeillut prestaa tai Autoglymin HD:tä, kokemuksia?
Onko HD:ssa jotain eroa punaiseen glymiin?

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1608
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Vahaus

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

odE kirjoitti:Onko ehdotuksia 12v vanhalle blu velalle, eli siis se tummahkon sininen väri, kannattaako käyttää ultra deep shinee vai kulta etikettiä punasen perää?
Mä mitään näistä tiedä, AG kamoilla vanha äijä "aina" vahaillu.. mutta Lahdessa glymin osastolla täydennyksiä tehdessä muutaman sanan vaihdoin ja kaveri sanoi punasen "uudistumisen" jälkeen noiden olevan "päällekkäisiä" tuotteita.. mitä sitten tarkoittaneenkaan :shock:
Eil kysymykseen, jos tehtaan miestä on uskominen niin kultaa sen punasen perään..

Omat kokemukset myös puoltavat tota, en hokannut mitään eroa punasen ja ultra deep shinen välillä. Ja värinä sellanen "sähkön sininen"

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Vahaus

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Kahta en vaihda, ja se toinen on ...glymin perusvaha since 1990.... :wink:
Ei vaan vahan laatu ei ole ollut ikinä kynnyskysymys vaan lähinnä vahaajan into vahata riittävän usein...

Jt

Ps. Tiheä käsinpesu carbanoupesuaineella tietysti auttaa...
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
jeQQ
Viestit: 4190
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
Paikkakunta: Vihti

Re: Vahaus

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Punanen on enemmän pintaa restauroivaa, eli sisältää kiillottavia/hiovia ainesosia kun taas tuo HD on käsittääkseni enemmän "viimeistelyvaha", vai miten sen nyt sanoisi.

odE
Viestit: 62
Liittynyt: 19 Elo 2012, 12:37
Car(s): 156 2.5 V6 '01
Paikkakunta: Karkkila

Re: Vahaus

Viesti Kirjoittaja odE »

Juu, kiitos vastauksista :-) Helatorstaina liuotin pesu, ja punast alle ja kultast päälle :-D

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Vahaus

Viesti Kirjoittaja Pasi »

jeQQ kirjoitti:Punanen on enemmän pintaa restauroivaa, eli sisältää kiillottavia/hiovia ainesosia kun taas tuo HD on käsittääkseni enemmän "viimeistelyvaha", vai miten sen nyt sanoisi.
Jep ,ja HD:ssä on huomattavasti enemmän VAHAA samassa määrässä ainetta... Tämä pätee kaikkiin kiinteä vs. nestemäinen vaha.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Vahaus

Viesti Kirjoittaja Finest »

Glymilläkin on näköjään cleanseria:
http://www.autoglym.info/golf+4+autogly ... +cleanser/" onclick="window.open(this.href);return false;

HD voisi olla omassa käytössä jos hinta olisi siedettävämpi.

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Vahaus

Viesti Kirjoittaja Finest »

Mitä mieltä raati on Armor All:in Extreme Shield Wax:ista, heitänkö colliniten mäkeen ja siirryyn A.A.han?
Kai tota voisi detaileri tyyppisesti kokeilla..

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Vahaus

Viesti Kirjoittaja DaViega »

http://www.youtube.com/watch?v=xWgRiuaKoGs" onclick="window.open(this.href);return false;

Ajattelin itse ainakin kokeilla. ainahan auton voi uudelleen vahata jos ei mielytä
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Vahaus

Viesti Kirjoittaja Finest »

Juu, tuoltakin katselin pätkiä. Tuulilasin mainoksesta ekana bongasin. Pohjatöistähän ei ikinä tiedä, mitä on tehty ennen vahaa.
RejeX on toinen jollain tasolla mielenkiintoinen, ei taida Suomesta löytyä.

insinörtti
Viestit: 2188
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): kaasukattilalaitos
Paikkakunta: Vantaa

Re: Vahaus

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

odE kirjoitti:Lyödäänkä kultanen sitten suoraan punasen kiillotuksen jälkeen päälle? Oletetusti että on kiillottanut koko auton vaikka ensin punaisella?
Onkohan tuosta edes vaivaa vastaavaa hyötyä? Viime kesänä tuli autoa puunattua juuri tuolla punainen + kulta menetelmällä, mutta lopputulos ei täysin tyydyttänyt – kiilto ei ainakaan parantunut kultaisella eikä kestokaan antanut aihetta suureen hurraamiseen. Tosin tuli tehtyä myös seuraavat mokat
  • - ei mahdollisuutta käsinpesuun (kerrostalo) eikä TI hallejakaan lähistöllä -> konepesu, jossa kuumavahat auton päälle
    - kultaisen levittely tuppasi aina jäämään jo melko myöhäiseen iltaan, joten se ei ehkä kuivunut kunnolla – ainakin pois pyyhkiminen tökki usein
Tosin vielä huonommin toimi Autopiltin pikavahatestin voittanut vaha, joka piti ruiskia pumppupullosta märkään pintaa ja vain pyyhkiä pois. Iltamyöhäselläkin auto kuivui liian nopeasti ja vaha ”jämähti” pintaan, jolloin kiillotus muuttui työlääksi ja jäljestä tuppasi tulemaan laikukasta. Ehkä tässäkin se pesulinjan kuumavaha sotki kaiken … mutta missä tällaista pikavahaa sitten pitäisi käyttää, jos ei konepesun yhteydessä?

Nyt vaihdoin tyylilajiksi konepesu (harjapesu) ilman kuumavahaa (onneksi lähistön pesulinjalla on tällainen mahdollisuus) ja sen perään alkukesästä vahaus ensin pelkällä punaisella (talven liat pois) ja siitä eteenpäin pelkällä kultaisella joka pesun jälkeen … kunnes taas tulee itikanraatojen tms. muodossa tarve putsata maalipintaa. Puolet vähemmän työtä ja silti parempi lopputulos. Ja jos oikein laiskottaa tai on kiire, vahauksenkin voi välillä jättää väliin, koska yksi konepesu ei näytä kaikkea vahaa vievän mennessään.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Vahaus

Viesti Kirjoittaja Finest »

Pikavaha suihkepullossa = detailer?
Voi käyttää vahapinnan ylläpitoon vahauskertojen välillä.

Ei kai Glymikään lähde yhden konepesun jälkeen?
Kokeile kovaa vahaa, ei tarvitse kuin keväällä ja syksyllä laittaa.

insinörtti
Viestit: 2188
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): kaasukattilalaitos
Paikkakunta: Vantaa

Re: Vahaus

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

^ Detailerien vertailu se tosiaan taisi Autopiltissä ollakin, vaikka vahoiksi niitä kutsuttiin. Tuo tökötti tuli ostettua jo ennen Alfaa ja näihin hinkkausjuttuihin syventymistä ja nyt parempaa kokeiltuani en näe tuollaisessa mitään etua. Glymin vetää auton pintaan ihan samalla vaivalla.

”Kaikki vaha lähtee konepesussa pois” on sitä essonbaarin perinnetietoa, mitä netti on pullollaan. Pesu + vahaus kerta/viikko on ainakin nyt alkukesän hienoilla keleillä ollut lähinnä terapeuttista toimintaa.

Kovat vahat ovat omalla kohdallani vähän out, kun vahailut tulee tehtyä huoltoaseman pihalla. Talvea vasten toki olisi kiva ja viime syksynä pitikin käsittely teettää – ostin jostain nettitarjouksesta käsittelyn etukäteen, mutta se putka meni nurin.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Vahaus

Viesti Kirjoittaja Finest »

Samalla vaivalla ja ajalla sen kiinteän vahan vetää kuin nestemäisen.
Tietysti molemmissa ryhmissä on vaikeammin kiillotettavia tapauksia.

Detaileri on vähän nopeampi. Rätti toiseen käteen ja pullo toiseen ja alkaa suihkimaan.
Muiden kanssa tarvitsee toisen kierroksen.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Vahaus

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Finest kirjoitti:Mitä mieltä raati on Armor All:in Extreme Shield Wax:ista, heitänkö colliniten mäkeen ja siirryyn A.A.han?
Kai tota voisi detaileri tyyppisesti kokeilla..
Huiskin pintaan:
+Helppo levitys ja kiillotus
+Näyttäisi toimivan hyvin myös muoviosiin ja ainakin takalaseihin
+pakkauksessa kaikki tarvittava

-Ei taida olla vaha, vaikka nimessä niin sanotaan... pohjat kannattaa tehdä oikealla vahalla (omaan vetelin ultra deep shinen...)
-jäi hologrammeja

Tuo veden hylkiminen nähdään sitten kun vettä tulee...
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Re: Vahaus

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Pasi kirjoitti:
Finest kirjoitti:Käsitykseni mukaan meguirs on Englannissa ihan huoltsikka/tavaratalo kamaa.
Enkä samaan tyyliin kuin Korrek täällä. Tuotevalikoima on kattava ja hinnat eivät kovimmasta päästä.
Jep, ja sama jenkkilässä.

Jos täällä maahantuojan homma toimis (niinkuin glymillä?) niin olishan se joka huoltoasemalla.

Jos mulla olis suhteet kunnossa, niin totta helvetissä te voisitte ostaa vaikka colliniteä joka S-marketista ja R-kiskasta.

Valitettavasti glymi on siittänyt itsensä tähän maahan aika tiukkaan jo usean kymmenen vuoden ajan ja sitä on vaikea kumota.

Joskus aikanaan kun tuotiin mothersia maahan, niin AINA kun sitä yritti käydä kauppaamassa myyntiin johonkin, niin eka kysymys oli että miten tää pärjää glymille ja kai tää on halvempaa. Ei siinä paljoo selitykset auta kun se 60v autotarvikeliikkeen omistaja on päättänyt jo 30 vuotta sitten että glymi on parasta ihan pers tuntumalla.

Olis varmaan pitäny olla enemmän voitelurahaa tai jotain?

Bisnesmaailma on ihmeellistä :)
Juu,sama homma öljyissä.Toiset suosii sitä "varmaa" ja toiset ostavat jotain "eksoottisempaa"kuin sitä tavisten ainetta :)
Montakohan käsinpesu kertaa vaha kestää?riippuu tietenkin pesuaineen voimakkuudesta,ja pesuvälineistä,mutta yleisesti?

mlatva
Viestit: 355
Liittynyt: 19 Touko 2013, 12:47
Car(s): Dodge Caliber SRT4 Mopar Stage 1 -09,Jeep Patriot 2,2CRD -12EX, 159 2,4 JTDm Qtronic -07(ex) , Saab 9-5 Aero wagon RE85 -05(ex), Volvo V70 D5 -06 (ex), Volvo S60 D5 -02 (ex)
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Vahaus

Viesti Kirjoittaja mlatva »

Heittäkääpä suosikki tuote mustien kumi/muoviosien kirkastukseen. Käyttöä olis 159 sedanin vähäisiin mustiin osiin. Sinänsä ovat hyvässä kunnossa mutta on tullu tavaksi pyyhkästä pesun yhteydessä. Zainon nestettä on tullut käytettyä ja hyvin on toiminut. Onko AG:n bumperi mistään kotoisin?

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Vahaus

Viesti Kirjoittaja DaViega »

ei kovin pitkäkestoista, mutta riittoisaa. Voi olla käyttäjävika, mutta mä vaan sotken sillä :silly:
Turtlen extreme nano-tech rengas&puskuri on pannassa, valuu niistä kumiosista maalille ja tekee pinnan rumaksi -> Käy vain renkaisiin, tai siihen "diffuusoriin"
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Tiphookki
Viestit: 504
Liittynyt: 14 Kesä 2013, 14:38
Car(s): Alfa Romeo 147 1.9 JTDm 16v 2005
Paikkakunta: Espoo/Karstula

Re: Vahaus

Viesti Kirjoittaja Tiphookki »

Itse olen käyttänyt pääsääntöisesti Nielsenin Flawless Polishia. Helppo levittää, hyvä jälki ja kestävää. En vaan tiedä tämän hetkisestä saatavuudesta, kun ainakin viime vuonna toinen maahantuojista lopetti maahantuonnin ja toinen oli lopettamassa. Onneksi on vielä yksi purkki varastossa.
Muut: Citroën Xsara 1.6i 16v SX Break 2001 (Huoltovastaava), Moskvitš 402-425 1.2

Vastaa Viestiin