Eli autossa on asennettuna haltech:n E6A ohjausboxi. Alkuun alkoi vikomaan niin että röpötti ja ei käynyt tyhjäkäyntiä. kaasua poljettaessa pöllytteli mustaa savua. Ajateltiin sytty puolen vikaa, mutta kaikkiin tulppiin tuli kipinä. Moottorin lämpötilanaturia huijaamalla erilaisilla vastuspalikoilla saatiin auto toimimaan hivenen paremmin. Nyt sitten hukku kipinä kokonaan. Pääteasteille tulee kyllä jännite.
Mitähän arvoa kampiakselin asentotunnistimen (taikka niitten, kun siellä on niitä kaksi) pitäisi antaa? Olisiko jollain em. boxiin soveltuvaa ohjelmointiohjelmaa lähettää ja ohjelmointi kaapelin pinnijärjestystä, että pääsisi tutkimaan vikaa boxin kautta? Kaikki korjausvinkitkin ovat enemmän kuin tervetulleita ja varsinkin jos auton edellinen omistaja lukee tätä niin voisi lähettää ohjelmointi ohjelman ja kaapelin postissa kaikki korjausvinkitkin ovat tervetulleita. Niin ja jos jollain pyörii nurkissa ylimääräinen alkuperäinen boxi nummerolla 0261200659 ilman ajonestoa niin olisin kiinnostunut ostamaan sen. Tarjouksia voi lähetellä s-postiin el7115(a)kolumbus.fi
Jos asentotunnistin (kaksi??) on samaa tyyppiä kuin vanhemmissa 164 TS:issä, sieltä tulee pihalle kanttiaaltoa joka vaihtelee muistaakseni nollan ja viiden voltin välillä.
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Jos asentotunnistin (kaksi??) on samaa tyyppiä kuin vanhemmissa 164 TS:issä, sieltä tulee pihalle kanttiaaltoa joka vaihtelee muistaakseni nollan ja viiden voltin välillä.
Juu mä vähän ihmettettelin kahta anturia, mut molempien anturien kaapelit menee samaan liittimeen joka taas johtaa haltech:iin, joten paha sanoo onko toinen turha. Anturit sijaitsevat vastakkaisilla puolilla, mikähän lie idea... Eikös se kampiakselin asennon tunnistin anna just sen +5V sillon ku se tunnistimena toimiva ruuvi ohittaa sen anturin? Tietääkö joku estääkö anturin viallinen toiminta puolien ohjauksen?
Eikös 2-anturisysteemeissä yleensä toinen anturi haistele kierrosnopeutta ja toinen kampikulmaa. Jos näin on, niin moottori tuskin pyörii jos kumpi tahansa niistä on pimeänä. Tai no, pelkällä kampikulmatunnistimella tuo vielä saattaisi toimia.
Onko tuo Haltech joku jälkiasenteinen purkki? Jos on, niin miksi se on autoon asennettu?(jos saa kysyä?)
Juu on jälkiasenteinen. Alkuperäisen systeemin johdot on vielä paikoillaan. Syyn tietää vain asennuksen tehnyt (edellinen omistaja?). Todennäköisesti tällä systeemillä on haettu lisä hepoja ja säädettävyyttä kokonaisuutta ajatellen. Systeemihän on sama kuin virityslastulla, mutta voit itse muutella arvoja mieleiseksi. Pirteähän auto on ollut sitä ei käy kieltäminen.
Pitäisi kyllä tietää hiukka enemmän näköjään näistä hommista kuin allekirjoittanut... sain nimittäin ohjelmointi ohjelman ja aika monimutkaiselta näyttää. Saas nähä mitä lähi päivinä saankaan aikaiseksi tuolla softalla... pahemmaksi ei onneksi voi mennä
Homma ratkesi, kun tilalle löytyi alkuperäinen ECU. Jahka saadaa alkuperäinen asennuttua, niin olisi edullisesti Haltech myynnissä. Tarjouksia voi jo esittää. Paketti sisältää absoluuttisen paineen tunnistimen, kampiakselin asentotunnistimen, imuilman lämpötilatunnistimen, kaikki johdot yms. Jokin vaan on vialla...