Autonvaihtoketju
Valvoja: Moderators
- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
Re: Autonvaihtoketju
Laitetaanpa veljen puolesta kyselyä tänne, jos tulis uusia ideoita. Eli kriteereitä, joista aina parempi mitä useampi täyttyy. Harrasteauto, jolla pitäisi kohtuu luotettavasti pidemmätkin kesätripit vetäisemään ja hinta max 15te. Haluttuja ominaisuuksia:
takaveto tai neliveto, manuaali, coupe edes jonkinlaisilla takapenkeillä, riittävästi tehoa/fun factor kohdallaan, kohtuu luotettavaa tekniikkaa, johon osia saatavilla, ettei lyhyt kesä mene korjaillessa.
Tällä hetkellä ykkösenä on bmw e36 m3 coupe, jossa täyttyy nuo kaikki. Tosin tyylipisteitä ei ak:n mielestä hirveästi tajoilla. Tosin hyvin ja hyvällä maulla laitetut ovat omalla tavallaan kuitenkin ihan sporttisen näköisiä. Muita jo ehdotettuja: masen biturbot (luotettavuus ja tekniikan harvinaisuus ongelmat), 156gta (etuveto ja neiovinen), porsche 928 gt (hinta voisi olla neuvoteltavissa, mutta miten luotettavuus ja osien hinta + saatavuus), mazdda rx8 (neliovinen, ulkonäkö ei vaan iske), delta hf integrale (netti täynnä kauhutarinoita luotettavuudesta, myös harrastajien kirjoittamia), audi tt (muotoilu vaan ei iske ja isommalla pannulla olevat karkaavat hinnaltaan), viritetyt nipponit (200sx, skyline yms), suprat jne (tekniikan kestävyys, ulkonäkö, oikealta ohjaus).
Mitä muuta, onko jotain päässyt listalta unohtumaan?
takaveto tai neliveto, manuaali, coupe edes jonkinlaisilla takapenkeillä, riittävästi tehoa/fun factor kohdallaan, kohtuu luotettavaa tekniikkaa, johon osia saatavilla, ettei lyhyt kesä mene korjaillessa.
Tällä hetkellä ykkösenä on bmw e36 m3 coupe, jossa täyttyy nuo kaikki. Tosin tyylipisteitä ei ak:n mielestä hirveästi tajoilla. Tosin hyvin ja hyvällä maulla laitetut ovat omalla tavallaan kuitenkin ihan sporttisen näköisiä. Muita jo ehdotettuja: masen biturbot (luotettavuus ja tekniikan harvinaisuus ongelmat), 156gta (etuveto ja neiovinen), porsche 928 gt (hinta voisi olla neuvoteltavissa, mutta miten luotettavuus ja osien hinta + saatavuus), mazdda rx8 (neliovinen, ulkonäkö ei vaan iske), delta hf integrale (netti täynnä kauhutarinoita luotettavuudesta, myös harrastajien kirjoittamia), audi tt (muotoilu vaan ei iske ja isommalla pannulla olevat karkaavat hinnaltaan), viritetyt nipponit (200sx, skyline yms), suprat jne (tekniikan kestävyys, ulkonäkö, oikealta ohjaus).
Mitä muuta, onko jotain päässyt listalta unohtumaan?
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Autonvaihtoketju
Tää on ihan jees:
http://www.nettiauto.com/chrysler/crossfire/4648157" onclick="window.open(this.href);return false;
Erittäin asiallinen 320 Mesen kone (itellä oli ML:ssä tollanen 4 vuotta, ei mitään pulmia). Ei erityisen urheilullinen, mutta suht ripee ja takapyörät työntää. Näitä voi saada 15 pintaan, jos sattuu osumaan. Parempi ajaa kuin mitä testit on haukkuneet!
Ja voi käyttää talvella, hyvä käyttö/harraste combo. Oon hiukan harkinnut tollaseen GT:n treidausta...
http://www.nettiauto.com/chrysler/crossfire/4648157" onclick="window.open(this.href);return false;
Erittäin asiallinen 320 Mesen kone (itellä oli ML:ssä tollanen 4 vuotta, ei mitään pulmia). Ei erityisen urheilullinen, mutta suht ripee ja takapyörät työntää. Näitä voi saada 15 pintaan, jos sattuu osumaan. Parempi ajaa kuin mitä testit on haukkuneet!
Ja voi käyttää talvella, hyvä käyttö/harraste combo. Oon hiukan harkinnut tollaseen GT:n treidausta...
- buctu
- Viestit: 520
- Liittynyt: 03 Huhti 2007, 22:07
- Car(s): 156 sw 2.4 20v, 156 2.0 TS, RS2000 2.3i e85, Laguna sw II.
- Paikkakunta: Jyväskylä -rock city
Re: Autonvaihtoketju
Pitäiskö tukasta repiä pää pois einestiskin maksalaatikoista ja lanttulaatikoista? Escort Cosworth 
Facta vain on, että tuohon M3 tehoon tottuu aika nopeasti eikä lisää tehoa ole edullisesti saatavilla (sama murhe muissakin vapareissa). Talvella takavetoisten hauskuus ei ole nelivedon luokkaa (makuasia). Ahdettu neliveto tarjoaa potentiaalia motorsporttiin ihan erilailla ja kaikissa takapenkit mallia vielä istuttavat.

Facta vain on, että tuohon M3 tehoon tottuu aika nopeasti eikä lisää tehoa ole edullisesti saatavilla (sama murhe muissakin vapareissa). Talvella takavetoisten hauskuus ei ole nelivedon luokkaa (makuasia). Ahdettu neliveto tarjoaa potentiaalia motorsporttiin ihan erilailla ja kaikissa takapenkit mallia vielä istuttavat.
Viimeksi muokannut buctu, 21 Heinä 2012, 13:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Too much ain't enough"
- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
Re: Autonvaihtoketju
lerppu kirjoitti:Tää on ihan jees:
http://www.nettiauto.com/chrysler/crossfire/4648157" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Erittäin asiallinen 320 Mesen kone (itellä oli ML:ssä tollanen 4 vuotta, ei mitään pulmia). Ei erityisen urheilullinen, mutta suht ripee ja takapyörät työntää. Näitä voi saada 15 pintaan, jos sattuu osumaan. Parempi ajaa kuin mitä testit on haukkuneet!
Ja voi käyttää talvella, hyvä käyttö/harraste combo. Oon hiukan harkinnut tollaseen GT:n treidausta...
Noista oli joku aika sit yks srt versio myynnissä 15te pintaan, meni aika äkkiä. Ongelma on tuossakin ilmeisesti takapenkittömyys ja tomaatti.
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Autonvaihtoketju
Ei ollut kyseinen SRT kotimaan rajojen sisäpuolella... Katu ja rallitekniikka -versioon on laitettu kaviojalkaisia ruohonsyöjiä 120 kappaletta enemmän kuin rahvaalle tarkoitettuun malliin! 335 ravurin voimin ehtii mukavasti. Tuossa linkin takaisessa laitteessa oli tosiaan yksi poljin vähemmän kuin toivelistalla näkyi olevan. 6 lovinen manuaali on kyllä yleisempi. Takajakkarat tosiaan puuttuvat, jos niitä tarvii, niin Busso GT vois olla ihan Rock! En voi hyvällä omatunnolla suositella JTS:ää, voimanpuute häiritsee ankarasti. Etuveto häiritsee vähemmän.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Autonvaihtoketju
Nämä nyt on vahvasti makuasioita, mutta itselle tuli ekana mieleen Penarin E24 6xx "jeesuscoupe". Kulkua ei ole samaan malliin kuin E36 M3:ssa ellei onnistu jostain löytämään M635csi:tä, jolloin hintakin vähän pompsahtaa. Sen sijaan tilaa löytynee ja perinteistä luotettavaa tekniikkaa, ja ennen kaikkea tyyliä.routasydän kirjoitti:Harrasteauto
GTV6:stakin voisi ehdottaa, mutta onhan se suorituskyvyltään aika vaatimaton noihin muihin ehdotettuihin laitteisiin nähden.
- Epäkelpokeräilijä -
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Autonvaihtoketju
Tuolla rahalla saisi CamaBirdinkin. Tomaatilla tai kovalla askilla miehille jotka haluavat rikkoa vaihteistonsa ihan itse. Osat halpoja kuin saippua ja käytännön suorituskykyäkin jonkin verran.routasydän kirjoitti:Laitetaanpa veljen puolesta kyselyä tänne, jos tulis uusia ideoita. Eli kriteereitä, joista aina parempi mitä useampi täyttyy. Harrasteauto, jolla pitäisi kohtuu luotettavasti pidemmätkin kesätripit vetäisemään ja hinta max 15te. Haluttuja ominaisuuksia:
takaveto tai neliveto, manuaali, coupe edes jonkinlaisilla takapenkeillä, riittävästi tehoa/fun factor kohdallaan, kohtuu luotettavaa tekniikkaa, johon osia saatavilla, ettei lyhyt kesä mene korjaillessa.
Tällä hetkellä ykkösenä on bmw e36 m3 coupe, jossa täyttyy nuo kaikki. Tosin tyylipisteitä ei ak:n mielestä hirveästi tajoilla. Tosin hyvin ja hyvällä maulla laitetut ovat omalla tavallaan kuitenkin ihan sporttisen näköisiä. Muita jo ehdotettuja: masen biturbot (luotettavuus ja tekniikan harvinaisuus ongelmat), 156gta (etuveto ja neiovinen), porsche 928 gt (hinta voisi olla neuvoteltavissa, mutta miten luotettavuus ja osien hinta + saatavuus), mazdda rx8 (neliovinen, ulkonäkö ei vaan iske), delta hf integrale (netti täynnä kauhutarinoita luotettavuudesta, myös harrastajien kirjoittamia), audi tt (muotoilu vaan ei iske ja isommalla pannulla olevat karkaavat hinnaltaan), viritetyt nipponit (200sx, skyline yms), suprat jne (tekniikan kestävyys, ulkonäkö, oikealta ohjaus).
Mitä muuta, onko jotain päässyt listalta unohtumaan?
-Tazio
- Farina
- Viestit: 1478
- Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
- Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
- Paikkakunta: Pirkkala
Re: Autonvaihtoketju
- takaveto - CHECKroutasydän kirjoitti:Laitetaanpa veljen puolesta kyselyä tänne, jos tulis uusia ideoita. Eli kriteereitä, joista aina parempi mitä useampi täyttyy. Harrasteauto, jolla pitäisi kohtuu luotettavasti pidemmätkin kesätripit vetäisemään ja hinta max 15te. Haluttuja ominaisuuksia:
takaveto tai neliveto, manuaali, coupe edes jonkinlaisilla takapenkeillä, riittävästi tehoa/fun factor kohdallaan, kohtuu luotettavaa tekniikkaa, johon osia saatavilla, ettei lyhyt kesä mene korjaillessa.
- manuaali - CHECK
- coupe - CHECK
- jonkinlaiset takapenkit - CHECK
- riittävästi tehoa - 240hv... hmm... tehopaino kuitenkin kohdallaan - CHECK
- luotettava tekniikka - CHECK
- osia saatavilla - korin osat pieni haaste, muuten CHECK
- Hinta 15t€ - http://www.nettiauto.com/porsche/968/4254724" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; - CHECK
Näitä on tullut itsekin joskus katseltua. Tyyli on makuasia, itselle sattuu silmään.
- Liitteet
-
- Porsche_968_Silver metallic.jpg
- (122.96 KiB) Tiedosto ladattu 11001 kertaa
- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
Re: Autonvaihtoketju
Juuri tuo kyseinen 968 on tomaatti
.
Jenkeistäkin ollaan juteltu. Osia löytyy ja joku 7l v8 trans am on kyllä varmasti miehekäs. Koeajoa suunniteltiin, jotta sais selville, onko se ajettavuus juuri niin surkeaa kun maine antaa ymmärtää esim versus eurosportteihin. Tietenkin pidemmillä tripeillä tuo 20-30l kulutuskin voi jossain välissä alkaa koppaamaan, mutta kulutushan on toki vaan yksi pieni osa autonhoitokuluja.

Jenkeistäkin ollaan juteltu. Osia löytyy ja joku 7l v8 trans am on kyllä varmasti miehekäs. Koeajoa suunniteltiin, jotta sais selville, onko se ajettavuus juuri niin surkeaa kun maine antaa ymmärtää esim versus eurosportteihin. Tietenkin pidemmillä tripeillä tuo 20-30l kulutuskin voi jossain välissä alkaa koppaamaan, mutta kulutushan on toki vaan yksi pieni osa autonhoitokuluja.
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Autonvaihtoketju
^
Hyväkuntoinen manuaali GTA tms. tuntuu nykyajan nintendoihin tottuneesta lähinnä Nascar-peliltä.
Veikkaisin myös, että pikkulohkolla kulutus ei matka-ajossa nouse kovinkaan suureksi.
Tosiasia on tietysti myös se, että Apparalla tai Ouninpohjassa osaava kaveri vetää käytännössä millä vaan nykypelillä viivat selkään. Verenmaku suussa vetämiseen ei joku f-body liene oikea valinta.
Jos noita pohtimaan alkaa, lienevät bow tiet paremmin kasattuja kuin inkkarit. Tosin tämän ikäisissä historia ja aikaisempi käyttö lienevät tärkeämpiä.
EDIT: tarkennetaan vielä, että GTA EI tässä yhteydessä tarkoita Gran Turismo Allegeritaa
-Tazio
Hyväkuntoinen manuaali GTA tms. tuntuu nykyajan nintendoihin tottuneesta lähinnä Nascar-peliltä.
Veikkaisin myös, että pikkulohkolla kulutus ei matka-ajossa nouse kovinkaan suureksi.
Tosiasia on tietysti myös se, että Apparalla tai Ouninpohjassa osaava kaveri vetää käytännössä millä vaan nykypelillä viivat selkään. Verenmaku suussa vetämiseen ei joku f-body liene oikea valinta.
Jos noita pohtimaan alkaa, lienevät bow tiet paremmin kasattuja kuin inkkarit. Tosin tämän ikäisissä historia ja aikaisempi käyttö lienevät tärkeämpiä.
EDIT: tarkennetaan vielä, että GTA EI tässä yhteydessä tarkoita Gran Turismo Allegeritaa

-Tazio
Viimeksi muokannut Tazio, 21 Heinä 2012, 22:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Autonvaihtoketju
Käske ostamaan 147 GTA ja muistuta että takaveto tuntuu ihan mahtavalta mutta vain jos sitä ajattelee, 99% pärjää etuvedolla ja jos mutaan ajaa, niin etuvedolla pääsee poiskin, eli otetaan se puuttuva 1% takasin 

I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Autonvaihtoketju
Mitä mielenkiintoisia vaihtoehtoja löytyisi hintaluokassa <10ke? Saa olla muualtakin kuin saapasmaasta, vaikka italoja ensisijaisesti ajattelin.
Nyt kun vaimolla on se anjovis niin toinen auto voi olla jo vähän hauskempikin. Tarkoitus olisi kuitenkin käyttää sitä pääasiallisena työkulkineena ~30km suuntaansa, joten ihan jatkuvasti ei viitsisi rampata korjaamolla.
GTV ja Spider houkuttelisivat, mutta millä koneella? TS on ilmeisesti kevyempikeulainen ja tasapainoisempi ajettava siitä syystä?
Onko noissa nettiautossa myytävissä foorumilaisten vanhoja? 156 olisi tarkoitus laittaa vaihdossa, joten liikkeestä melkein pitäisi olla.
166 kiinnostaisi ja Kappa coupe olisi myöskin komea peli kolmelitraisella...
GT olisi kiva myöskin, mutta JTS:ää en huoli joten hinta karkaa tarpeettoman kauas.
Nyt kun vaimolla on se anjovis niin toinen auto voi olla jo vähän hauskempikin. Tarkoitus olisi kuitenkin käyttää sitä pääasiallisena työkulkineena ~30km suuntaansa, joten ihan jatkuvasti ei viitsisi rampata korjaamolla.
GTV ja Spider houkuttelisivat, mutta millä koneella? TS on ilmeisesti kevyempikeulainen ja tasapainoisempi ajettava siitä syystä?
Onko noissa nettiautossa myytävissä foorumilaisten vanhoja? 156 olisi tarkoitus laittaa vaihdossa, joten liikkeestä melkein pitäisi olla.
166 kiinnostaisi ja Kappa coupe olisi myöskin komea peli kolmelitraisella...
GT olisi kiva myöskin, mutta JTS:ää en huoli joten hinta karkaa tarpeettoman kauas.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Autonvaihtoketju
^Jos et karsasta JTS:ää alimittaisen tehon vuoksi, niin se voi olla GT:n nokalla ihan jees vaihtoehto. Ennen alustan laittoa ei oikeestaan edes tuo tehon puute niin paljon haitannut... (Onko sitten mainoslause vai ei?)
Sitä tässä tarkoitan, että murheettomia kilometrejä moottorin osalta toukokuusta 2011 on rullattu mittariin vajaa 15 tuhatta kappaletta. Well - termarin vaihdoin, mutta ei voi pitää kovin pahana rastina. Oikeella putkella äänetkin on ok. Ei tietenkään mitään Busson sinfoniaa, mutta ihan mukavat pörinät... Oma lehmä on syvällä ojassa, kun tehokkaampaa laitetta halajan, niin voisin luopua asevelihintaan omastani! Saat vielä vanteesikin takaisin kun kauppoihin kanssani ryhdyt!
Sitä tässä tarkoitan, että murheettomia kilometrejä moottorin osalta toukokuusta 2011 on rullattu mittariin vajaa 15 tuhatta kappaletta. Well - termarin vaihdoin, mutta ei voi pitää kovin pahana rastina. Oikeella putkella äänetkin on ok. Ei tietenkään mitään Busson sinfoniaa, mutta ihan mukavat pörinät... Oma lehmä on syvällä ojassa, kun tehokkaampaa laitetta halajan, niin voisin luopua asevelihintaan omastani! Saat vielä vanteesikin takaisin kun kauppoihin kanssani ryhdyt!

- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Autonvaihtoketju
Tätä ei kauaa tarvitse miettiä. Pyttyjä pitää olla kuusi.Albertolli kirjoitti:GTV ja Spider houkuttelisivat, mutta millä koneella?
GTV (1.8) TS:n ongelma oli se, että hienon ja aggressiivisen näköisessä autossa ei ollut kulkua pätkääkään. Meni hieno ajettavuuskin osin hukkaan.
Spiderissä ei välttämättä tarvitsisi olla mahdottomia tehoja, katto auki kruisailu toimii vähän letkeämmissäkin merkeissä. Mutta jos pellin alta kuuluu surinaa niin eihän se hirveästi inspiroi.
- Epäkelpokeräilijä -
- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
Re: Autonvaihtoketju
Jos sulla on 156 bussolla niin tuskinpa busso gtv:ssä sen kummempia ongelmia on. Kunhan katsoo, että ne kalliit rempat on tehty tai sitten huomioidaan hinnassa. Lähinnä siis se jakopää. Itellä meni getvosesta kytkin muutama kuukausi oston jälkeen. Ostaessa ei siis mitään vikaa heinäkuussa, elokuun lopulla alkoi hieman luistattamaan ja seuraavana keväänä meni hyvin nopeasti heikkoon jamaan. Miksi kerron? On melko kallis remppa teettää, jos et siis itse tee.
En tiedä onko noista liikkeiden getvosista mikään foorumilaisen ex. Oma gtv siellä on myynnissä ja hintaa on mahdollista viilailla myös, kun tuo vaihtelu virkistäisi
.
En tiedä onko noista liikkeiden getvosista mikään foorumilaisen ex. Oma gtv siellä on myynnissä ja hintaa on mahdollista viilailla myös, kun tuo vaihtelu virkistäisi

- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
Re: Autonvaihtoketju
routasydän kirjoitti:Juuri tuo kyseinen 968 on tomaatti.
Jenkeistäkin ollaan juteltu. Osia löytyy ja joku 7l v8 trans am on kyllä varmasti miehekäs. Koeajoa suunniteltiin, jotta sais selville, onko se ajettavuus juuri niin surkeaa kun maine antaa ymmärtää esim versus eurosportteihin. Tietenkin pidemmillä tripeillä tuo 20-30l kulutuskin voi jossain välissä alkaa koppaamaan, mutta kulutushan on toki vaan yksi pieni osa autonhoitokuluja.
kyllä se ajettavuus on juurikin niin surkea kuin maine antaa ymmärtää..

Viimeksi muokannut 90, 26 Heinä 2012, 14:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
Re: Autonvaihtoketju
Juu tuosta olikin tuossa koeajoketjussa juttua, kun tuli -79 vette koeajettua. Jenkit on unohdettu.90 kirjoitti:routasydän kirjoitti:Juuri tuo kyseinen 968 on tomaatti.
Jenkeistäkin ollaan juteltu. Osia löytyy ja joku 7l v8 trans am on kyllä varmasti miehekäs. Koeajoa suunniteltiin, jotta sais selville, onko se ajettavuus juuri niin surkeaa kun maine antaa ymmärtää esim versus eurosportteihin. Tietenkin pidemmillä tripeillä tuo 20-30l kulutuskin voi jossain välissä alkaa koppaamaan, mutta kulutushan on toki vaan yksi pieni osa autonhoitokuluja.
kyllä se ajettavuus on juurikin niin surkea maine anta ymmärtää..
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Autonvaihtoketju
lerppu: Kyllä se JTS on turn-off. 40tkm ajettu 2,2 JTS:llä ja riitti mulle.
Rasvis: vähän sama fiilis pyttyjen määrästä...
http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/gtv/4804440" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuossa olisi jakopää ja kytkin duunattu alkuvuodesta, mutta kilsoja on kertynyt jo melkoisesti. Uskaltaako 200tkm ajettua hankkia vai saako jo pikkuhiljaa varautua uusimaan vaikka ja mitä?
http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/gtv/4910150" onclick="window.open(this.href);return false;
Vähempi ajettu, mutta pari vuotta vanhempi. Huonompi väri.
http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/gtv/4728068" onclick="window.open(this.href);return false;
Porukan tuorein, vähiten ajettu ja kallein. Firman nimestä voisi toki päätellä, että olisi myyntiä varten tuotu, mutta voihan se olla vaihdokkikin. Tosin kaikki nämä taitaa olla jälkituontia.
Tuo sisusta miellyttää omaa silmaa eniten.
http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/gt/4853526" onclick="window.open(this.href);return false;
"Hanun" GT olisi kyllä kiinnostava ja noilla kilsoilla siitä olisi "loppuelämäksi" autoa.
Kerranhan sitä vaan eletään ja sen kirpaisun unohtaa kun painaa kaasua?
Rasvis: vähän sama fiilis pyttyjen määrästä...
http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/gtv/4804440" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuossa olisi jakopää ja kytkin duunattu alkuvuodesta, mutta kilsoja on kertynyt jo melkoisesti. Uskaltaako 200tkm ajettua hankkia vai saako jo pikkuhiljaa varautua uusimaan vaikka ja mitä?
http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/gtv/4910150" onclick="window.open(this.href);return false;
Vähempi ajettu, mutta pari vuotta vanhempi. Huonompi väri.
http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/gtv/4728068" onclick="window.open(this.href);return false;
Porukan tuorein, vähiten ajettu ja kallein. Firman nimestä voisi toki päätellä, että olisi myyntiä varten tuotu, mutta voihan se olla vaihdokkikin. Tosin kaikki nämä taitaa olla jälkituontia.
Tuo sisusta miellyttää omaa silmaa eniten.
http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/gt/4853526" onclick="window.open(this.href);return false;
"Hanun" GT olisi kyllä kiinnostava ja noilla kilsoilla siitä olisi "loppuelämäksi" autoa.
Kerranhan sitä vaan eletään ja sen kirpaisun unohtaa kun painaa kaasua?
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- Jalamari
- Viestit: 3091
- Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
- Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD - Paikkakunta: Laihela
Re: Autonvaihtoketju
Mikäs näissä kahdessa on vikana. Hinnat on vähän turhan halvat. Ainakin minun mielestä, jos pitäs nyt omaansa kaupata.
http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/gtv/4777170" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/gtv/4847194" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/gtv/4777170" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/gtv/4847194" onclick="window.open(this.href);return false;
- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
Re: Autonvaihtoketju
Oiskos pakkomyynti. Ja lieneekö miten tehty jakohihnat yms. huollot. Ja kuvista on sitten sitä yleiskuntoa vaikea päätellä. Noista voi tietenkin joku saada hyvänkin diilin.Jalamari kirjoitti:Mikäs näissä kahdessa on vikana. Hinnat on vähän turhan halvat. Ainakin minun mielestä, jos pitäs nyt omaansa kaupata.![]()
http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/gtv/4777170" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/gtv/4847194" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Autonvaihtoketju
Käytiin katsomassa noita sulan Alfoja.
http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/gtv/4910150" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Todella kattava huoltohistoria Suomessa olon ajalta ja jonkun verran taisi olla vanhempiakin. Mm. ruostesuojaus tehty suomessa. Ei siis mikään myyntiä varten hiljattain tuotu pommi. Mukaan taisi tulla kierros iskareita ja jarruja. Jakopäästä löytyi kuitti vuodelta 2008, kilsoja 90tkm. Nyt siis 107tkm, joten kilsojen puolesta menisi vielä, mutta ajan hammas on varmasti nakertanut. Yleisilmeeltään kohtuullisen siisti ikäisekseen. Vanteet kulahtaneet. Ilmeisesti tästä olisi voinut saada diiliä hihna valmiiksi vaihdettuna.
http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/gt/4922514" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Kummaltakin puolelta helmat on painettu tunkilla sisään. Pohja oli kuosissaan noilta kohdilta, joten en usko että olisi ajettu johonkin. Ainakin kuskin puolella helma oli maalattu huonosti tuolta kohdalta. Maalissa muutenkin joitakin virheitä ja jokusesta kohdasta ainakin pintaväri lähtenyt pois pieneltä alalta. Lattiamatot on, mutta kontissa jostain syystä. Sisällä oli joku jännä tuoksu, saattoi olla nahankäsittelyainetta tai sitten joku pesuaine. Kenties sisusta pesty ja kuivumista varten matotkin pois? Ratti oli tosiaan jännästi kulahtanut, pahempi kuin omassa -03 ~140tkm ajetussa 156:ssa. Sisältä muuten ihan asiallinen. 3ke hintaeroa siihen alle 100tkm ajettuun joten en kyllä ymmärrä tuota pyyntihintaa, vaikka taitaakin olla nettiauton halvin kutoskoneinen GT.
Kumpaakaan ei käyty testaamassa, GTV:tä ihan jo jakohihnan takia ja GT:tä ei tarvinnut edes harkita ostettavaksi.
http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/gtv/4910150" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Todella kattava huoltohistoria Suomessa olon ajalta ja jonkun verran taisi olla vanhempiakin. Mm. ruostesuojaus tehty suomessa. Ei siis mikään myyntiä varten hiljattain tuotu pommi. Mukaan taisi tulla kierros iskareita ja jarruja. Jakopäästä löytyi kuitti vuodelta 2008, kilsoja 90tkm. Nyt siis 107tkm, joten kilsojen puolesta menisi vielä, mutta ajan hammas on varmasti nakertanut. Yleisilmeeltään kohtuullisen siisti ikäisekseen. Vanteet kulahtaneet. Ilmeisesti tästä olisi voinut saada diiliä hihna valmiiksi vaihdettuna.
http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/gt/4922514" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Kummaltakin puolelta helmat on painettu tunkilla sisään. Pohja oli kuosissaan noilta kohdilta, joten en usko että olisi ajettu johonkin. Ainakin kuskin puolella helma oli maalattu huonosti tuolta kohdalta. Maalissa muutenkin joitakin virheitä ja jokusesta kohdasta ainakin pintaväri lähtenyt pois pieneltä alalta. Lattiamatot on, mutta kontissa jostain syystä. Sisällä oli joku jännä tuoksu, saattoi olla nahankäsittelyainetta tai sitten joku pesuaine. Kenties sisusta pesty ja kuivumista varten matotkin pois? Ratti oli tosiaan jännästi kulahtanut, pahempi kuin omassa -03 ~140tkm ajetussa 156:ssa. Sisältä muuten ihan asiallinen. 3ke hintaeroa siihen alle 100tkm ajettuun joten en kyllä ymmärrä tuota pyyntihintaa, vaikka taitaakin olla nettiauton halvin kutoskoneinen GT.
Kumpaakaan ei käyty testaamassa, GTV:tä ihan jo jakohihnan takia ja GT:tä ei tarvinnut edes harkita ostettavaksi.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
Re: Autonvaihtoketju
Albertolli kirjoitti:Käytiin katsomassa noita sulan Alfoja.
http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/gtv/4910150" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Todella kattava huoltohistoria Suomessa olon ajalta ja jonkun verran taisi olla vanhempiakin. Mm. ruostesuojaus tehty suomessa. Ei siis mikään myyntiä varten hiljattain tuotu pommi. Mukaan taisi tulla kierros iskareita ja jarruja. Jakopäästä löytyi kuitti vuodelta 2008, kilsoja 90tkm. Nyt siis 107tkm, joten kilsojen puolesta menisi vielä, mutta ajan hammas on varmasti nakertanut. Yleisilmeeltään kohtuullisen siisti ikäisekseen. Vanteet kulahtaneet. Ilmeisesti tästä olisi voinut saada diiliä hihna valmiiksi vaihdettuna.
http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/gt/4922514" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Kummaltakin puolelta helmat on painettu tunkilla sisään. Pohja oli kuosissaan noilta kohdilta, joten en usko että olisi ajettu johonkin. Ainakin kuskin puolella helma oli maalattu huonosti tuolta kohdalta. Maalissa muutenkin joitakin virheitä ja jokusesta kohdasta ainakin pintaväri lähtenyt pois pieneltä alalta. Lattiamatot on, mutta kontissa jostain syystä. Sisällä oli joku jännä tuoksu, saattoi olla nahankäsittelyainetta tai sitten joku pesuaine. Kenties sisusta pesty ja kuivumista varten matotkin pois? Ratti oli tosiaan jännästi kulahtanut, pahempi kuin omassa -03 ~140tkm ajetussa 156:ssa. Sisältä muuten ihan asiallinen. 3ke hintaeroa siihen alle 100tkm ajettuun joten en kyllä ymmärrä tuota pyyntihintaa, vaikka taitaakin olla nettiauton halvin kutoskoneinen GT.
Kumpaakaan ei käyty testaamassa, GTV:tä ihan jo jakohihnan takia ja GT:tä ei tarvinnut edes harkita ostettavaksi.
19900 maksava alle 100 tkm ajettuun GT 3,2:een voi tutustua Alastaron moottoriradalla maanantaina Carffin ratapäivillä.
Autokaupan ammattilainen
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Autonvaihtoketju
^Hyvitä varttikutosesta kymppitonni niin tehdään kaupat. Laitoin kutoskoneiset Alfat nettiauton seurantaan, katsellaan.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
Re: Autonvaihtoketju
Ei tavallista V6:sta voi verrata GT 3,2 tai 156/147 GTA:han. Normi V6:set on kaikin puolin laimeampia laitteita. Itsensä huijaamista hommata sellainen.Albertolli kirjoitti:^Hyvitä varttikutosesta kymppitonni niin tehdään kaupat. Laitoin kutoskoneiset Alfat nettiauton seurantaan, katsellaan.
Autokaupan ammattilainen
- Käärmelada
- Viestit: 36
- Liittynyt: 24 Heinä 2012, 13:40
- Car(s): Lancia Kappa 3.0 V6 150kW 1995, Ex. Alfa 156 2.0 JTS 122kW 2004 (FL), Ex. monta muuta italoa.
- Paikkakunta: Kangasala
Re: Autonvaihtoketju
Ylemmän harmaan getvosen vikana on ainakin pilattu ulkonäkö. Karmea etuhelma ja lintulautahäkkyrä sekä tuplat tuplaputket. Ihan jo niiden vuoksi varmaan moni (useimmat) ostaja karsiutuu. Itse en ottaisi tuota muuta kuin varaosiksi.Jalamari kirjoitti:Mikäs näissä kahdessa on vikana. Hinnat on vähän turhan halvat. Ainakin minun mielestä, jos pitäs nyt omaansa kaupata.![]()
http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/gtv/4777170" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/gtv/4847194" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuo musta vaikuttaa oikeinkin potentiaaliselta. Hukkaisi vain nuo karmeat vanteet johonkin suonsilmään niin avot! Jos olisi ylimääräistä taskunpohjalla, niin ainakin katsomassa kävisin.
Käärme.
Re: Autonvaihtoketju
Tuo on ollut myynnissä tuolla Kokkolan seudulla vuosia. Siis ei yhtä tai kahta vuotta vaan pidempään. Muistelisin että tuo oli jo silloin kaupan kun hain edellistä Alfaani, eli 2007. En tosin laita päätä pantiksi. Vissiin aikalailla kaikilla varusteilla se on, sähköpenkitkin näyttää olevan. Nuo 18 pyörät on ilmestyneet siihen myynnin edetessä ja on siihen minusta vähän kilsojakin tullut, eli ehkä se on hetken ollut jollain välissä.Albertolli kirjoitti: http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/gtv/4728068" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Porukan tuorein, vähiten ajettu ja kallein. Firman nimestä voisi toki päätellä, että olisi myyntiä varten tuotu, mutta voihan se olla vaihdokkikin. Tosin kaikki nämä taitaa olla jälkituontia.
Tuo sisusta miellyttää omaa silmaa eniten.
Alfaa pitää käsitellä niinkuin naista; ensin varovasti ja sitten täysillä.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Re: Autonvaihtoketju
^ Muistat ihan oikein (tai sitten me molemmat muistamme todella väärin). Pitkään se on ollut myynnissä, ja joku foorumilainen käynyt ajamassakin ja siitä raportoinut.
^^ No äläs nyt. Onko tämä hopeinen mipon exä? Eikös se kolaroitu tms.? Joka tapauksessa, kyllähän siitä vielä kohtuullisella vaivalla kalun saisi, kun vähän palauttelisi alkuperäisempään suuntaan. Väriyhdistelmänä hopea punaisella sisustalla on 916:ssa mahtava juttu!
^^ No äläs nyt. Onko tämä hopeinen mipon exä? Eikös se kolaroitu tms.? Joka tapauksessa, kyllähän siitä vielä kohtuullisella vaivalla kalun saisi, kun vähän palauttelisi alkuperäisempään suuntaan. Väriyhdistelmänä hopea punaisella sisustalla on 916:ssa mahtava juttu!
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Autonvaihtoketju
Eikös "mipon vanha" mennyt enemmän tai vähemmän osina jatkokiertoon keulamällin jäljiltä. Olikos nimim. Italia, kun oli viimeinen omistaja
.

Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Re: Autonvaihtoketju
^ Niinhän se taisi muuten olla, joo.... Jotenkin tuo rekkari vain tuntui "tutulta", eikä näitä muutenkaan niin paljon ole...
- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
Re: Autonvaihtoketju
mml kirjoitti:Tuo on ollut myynnissä tuolla Kokkolan seudulla vuosia. Siis ei yhtä tai kahta vuotta vaan pidempään. Muistelisin että tuo oli jo silloin kaupan kun hain edellistä Alfaani, eli 2007. En tosin laita päätä pantiksi. Vissiin aikalailla kaikilla varusteilla se on, sähköpenkitkin näyttää olevan. Nuo 18 pyörät on ilmestyneet siihen myynnin edetessä ja on siihen minusta vähän kilsojakin tullut, eli ehkä se on hetken ollut jollain välissä.Albertolli kirjoitti: http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/gtv/4728068" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Porukan tuorein, vähiten ajettu ja kallein. Firman nimestä voisi toki päätellä, että olisi myyntiä varten tuotu, mutta voihan se olla vaihdokkikin. Tosin kaikki nämä taitaa olla jälkituontia.
Tuo sisusta miellyttää omaa silmaa eniten.
Kolme vuotta sitten kävin tuota tuolla testaamassa ennen kuin hain oman getvosen. Kuvat on kauniimmat kuin todellisuus. On kyllä näin varmaan joka getvosessa, mutta tuossa myös. Etenkin sisusta olisi vaatinut jo sillon kunnon käsittelyt. Oon tuosta jonkun rapsan joskus pari vuotta sitten muistaakseni tänne kirjotellukin, yv:llä voi kysellä lisää niin kaivelen muistin syövereitä autosta ja myyjästä yms tarv.
edit kirjoitusvirheitä ja myyjän mukaan ei ole itse tuonut vaan tullut vaihdossa joltakin joka tuonut auton muistaakseni luxemburgista.
Viimeksi muokannut routasydän, 30 Heinä 2012, 14:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Jarkki
- Viestit: 264
- Liittynyt: 31 Loka 2010, 20:29
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.0JTS '03
- Paikkakunta: Raahe
Re: Autonvaihtoketju
Jos ei olisi rahasta puhetta. Ehdottaisin MB C350CGI BE mallia. Kyseisen auton käytetyn hinnalla saa vielä 1,5x AR Giulietta Multiairia uutena, joka varmasti on hintansa arvoinen. 

Voit luoda unelmia tehdessä tehdä unelmia luodessa
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Autonvaihtoketju
I hear you!Albertolli kirjoitti:lerppu: Kyllä se JTS on turn-off. 40tkm ajettu 2,2 JTS:llä ja riitti mulle.

Muuten kyllä tykkään GT:stä. Omani on parhaimmillaan parkkeerattuna (nyt tasapainossa korkeuden ja raidevälin suhteen, vanteetkin istuu paremmin)!
- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
Re: Autonvaihtoketju
Velipojan harrasteauto-ongelma ratkes, kun ostaa pätkäytti sitten sen bimmerin
http://www.nettiauto.com/bmw/m3/4956584" onclick="window.open(this.href);return false;
Eihän tuo omaan silmään mikään kaunokainen ole, mutta suht koht menevä kuitenkin. Ja eipä oikein pysty väittämään että parempa vaihtoehtoa suorituskykyyn, käytännöllisyyteen ja ajettavuuteen ois osannu ehdottaa.
Paha kun tuttavapiirissä joku vaihtaa niin kuume nousee itelläkin. Toistaiseksi mielenkiintoisin vaihtotarjous on ollu mr2 eli alfalla edelleen mennään
http://www.nettiauto.com/bmw/m3/4956584" onclick="window.open(this.href);return false;
Eihän tuo omaan silmään mikään kaunokainen ole, mutta suht koht menevä kuitenkin. Ja eipä oikein pysty väittämään että parempa vaihtoehtoa suorituskykyyn, käytännöllisyyteen ja ajettavuuteen ois osannu ehdottaa.
Paha kun tuttavapiirissä joku vaihtaa niin kuume nousee itelläkin. Toistaiseksi mielenkiintoisin vaihtotarjous on ollu mr2 eli alfalla edelleen mennään
-
- Viestit: 2037
- Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
- Car(s): MiTo 1.4 Tct, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, Giulietta ja 156 CrosswagonQ4, (tulossa Giulia)
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Autonvaihtoketju
^Aika hyvältä yksilöltä vaikuttaa toi bemari. Hyvä että noitakin säilyy, ettei kaikki mene teinien hajotettavaksi.
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Autonvaihtoketju
Oliko minkä ikäinen? Alkuperäinen mr2 oli hauskempi kuin ämpärillinen apinoita, suunnilleen ainoa Toyo joka on herättänyt omistamisen halua.routasydän kirjoitti:Toistaiseksi mielenkiintoisin vaihtotarjous on ollu mr2 eli alfalla edelleen mennään
Kakkossukupolvessa sitten korjasivat virheensä ja poistivat vahingossa ykkösversioon mukaan tulleen tunteen ja ajo-ilon.
-Tazio
- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
Re: Autonvaihtoketju
2001. Ihan siisti, mutta RHD. Olin vähän ihmeissäni, kun nettiautossa RHD pyynnit oli samaa luokkaa kuin LHD. Tosi olivat järestään paremmin varusteltuja ja siistimpikuntosia.Tazio kirjoitti:Oliko minkä ikäinen? Alkuperäinen mr2 oli hauskempi kuin ämpärillinen apinoita, suunnilleen ainoa Toyo joka on herättänyt omistamisen halua.routasydän kirjoitti:Toistaiseksi mielenkiintoisin vaihtotarjous on ollu mr2 eli alfalla edelleen mennään
Kakkossukupolvessa sitten korjasivat virheensä ja poistivat vahingossa ykkösversioon mukaan tulleen tunteen ja ajo-ilon.
-Tazio
Mutta tuo tais olla jo sitä uudempaa sukupolvea
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Autonvaihtoketju
RHD:tähän löytyy turbollakin, siinä alkaa olla tehopainosuhde jo ihan kohillaan. Ahdettua LHD:täkin on kyllä ainakin Saksassa mutta Suomessa ei niistä taida ruuhkaa syntyä.
- Epäkelpokeräilijä -
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Autonvaihtoketju
Pohdinnan tuloksena autoilun viisivuotissuunnitelma alkaa olla selviö.
Eli kunhan rouva palaa työelämään (joskus 1-2v päästä), alkaa GT v6:n etsiminen toiseksi käyttöautoksi. Siihen asti pärjäisi yhdellä, joten 156 lähtee myyntiin kunhan tiedossa olevat huomiota vaativat viat/ominaisuudet on korjattu (alustan kolinat yms). Itselleni hommaan jotain vähän hauskempaa ja/tai edullisempaa ajoa tuon tilalle hintaluokassa <4000€.
Edullisempaa ajoa:
1. Joku asiallinen diesel
2. Saab 9000 + muutos RE85:lle (kaverin kautta saisin ohjelman)
Mielenkiintoisempaa ajoa:
1. 155?
2. 164?
3. 75 olisi toki kiva, mutta ne alkavat ehkä olla jo enemmän huomiota vaativia pelejä. Tallissa vs tiellä käytetty aika ei varmaan jakautuisi oikein.
Omat fiilikset olisivat 155:n kannalla. Toisaalta RE85:llä kulkeva saapas olisi mukavaa ja edullista ajoa. Jos löytäisi hyvän Alfan, voisi talven satunnaisiin tarpeisiin hankkia jonkun puoli-ilmaisen katiskan, ettei tarvitse suolassa liuottaa.
Eli kunhan rouva palaa työelämään (joskus 1-2v päästä), alkaa GT v6:n etsiminen toiseksi käyttöautoksi. Siihen asti pärjäisi yhdellä, joten 156 lähtee myyntiin kunhan tiedossa olevat huomiota vaativat viat/ominaisuudet on korjattu (alustan kolinat yms). Itselleni hommaan jotain vähän hauskempaa ja/tai edullisempaa ajoa tuon tilalle hintaluokassa <4000€.
Edullisempaa ajoa:
1. Joku asiallinen diesel
2. Saab 9000 + muutos RE85:lle (kaverin kautta saisin ohjelman)
Mielenkiintoisempaa ajoa:
1. 155?
2. 164?
3. 75 olisi toki kiva, mutta ne alkavat ehkä olla jo enemmän huomiota vaativia pelejä. Tallissa vs tiellä käytetty aika ei varmaan jakautuisi oikein.
Omat fiilikset olisivat 155:n kannalla. Toisaalta RE85:llä kulkeva saapas olisi mukavaa ja edullista ajoa. Jos löytäisi hyvän Alfan, voisi talven satunnaisiin tarpeisiin hankkia jonkun puoli-ilmaisen katiskan, ettei tarvitse suolassa liuottaa.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Autonvaihtoketju
Tuo etanolin edullisuus hieman hämää, mutta toki se edullisemmaksi tulee bensaan verrattuna.
Edellisen tonnarin keskikulutus oli 7.1 l /100 ja jos etanolilla 30% korkeampi, joten kulutus nousee noin pari litraa. Tuleehan tuolla säästöä 3 euroa/100 km jos ero 70snt. litra. Mikäli paljon kylmäkäynnistyksiä, kulutus nousee suhteessa enemmän, kun rikastusta tarvitaan vielä runsaammin.
Edellisen tonnarin keskikulutus oli 7.1 l /100 ja jos etanolilla 30% korkeampi, joten kulutus nousee noin pari litraa. Tuleehan tuolla säästöä 3 euroa/100 km jos ero 70snt. litra. Mikäli paljon kylmäkäynnistyksiä, kulutus nousee suhteessa enemmän, kun rikastusta tarvitaan vielä runsaammin.
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Autonvaihtoketju
155 2,5TD käyty ihmettelemässä ja vaikutti ajoltansa pätevältä peliltä.
Josko viikolla ehtisi tsekkaamaan pari tonnaria vertailuksi.
Josko viikolla ehtisi tsekkaamaan pari tonnaria vertailuksi.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Yleinen avautumis-ketju
^
Tällä hetkellä tilanne on vähän nihkeän oloinen... Vaihtoehtoina on about pommeja, pahempia pommeja ja sitten ihan hirveitä pommeja. Muutama hyvä yksilö joukossa, niistäkin puolet sellaisia joihin ei halua koskea (surkea ajaa). Kuitenkin käyttöautoksi pitäs jotain saada, mikä olis hyvä ajaa. Luulin Peugeotteja moisiksi, mutta kolmea kokeiltuani olen joutunut pyörtämään käsitykseni, joka iskostui päähän jo 1990-luvulla... Epätarkat ja epämukavat vaihteistot, jäykät tai täysin tunnottomat kytkimet... Tuo kun olis just mainio ajettavuudeltaan ollut ja jos olis vaan kunnon lenkille saanut viedä, olis voinut varmuudella sanoa.
Ja niin, höyryjä tosiaan pitää joskus päästä päästämään
Tällä hetkellä tilanne on vähän nihkeän oloinen... Vaihtoehtoina on about pommeja, pahempia pommeja ja sitten ihan hirveitä pommeja. Muutama hyvä yksilö joukossa, niistäkin puolet sellaisia joihin ei halua koskea (surkea ajaa). Kuitenkin käyttöautoksi pitäs jotain saada, mikä olis hyvä ajaa. Luulin Peugeotteja moisiksi, mutta kolmea kokeiltuani olen joutunut pyörtämään käsitykseni, joka iskostui päähän jo 1990-luvulla... Epätarkat ja epämukavat vaihteistot, jäykät tai täysin tunnottomat kytkimet... Tuo kun olis just mainio ajettavuudeltaan ollut ja jos olis vaan kunnon lenkille saanut viedä, olis voinut varmuudella sanoa.
Ja niin, höyryjä tosiaan pitää joskus päästä päästämään

- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Re: Yleinen avautumis-ketju
Oletko ajatellut, että ostamasi yksilö ei ollut mikään kaikista järkevin vaihtoehto? 7000-8000 eurolla (ja huomattavasti halvemmallakin) saa tasan taatusti hyvän ja kaikinpuolin ehjän Alfan.Aquatica kirjoitti:Ai mitenniin huonoja kokemuksia...? Projektiosastollahan sitä on.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Yleinen avautumis-ketju
Ei kai noissa hyviä vaihteistoja ole ennenkään ollut. Mielestäni 407:n ohjauskaan ei ole enää yhtä hyvä kuin 406:ssa oli, ja kytkinkin on ihan tuntoa vailla.Aquatica kirjoitti:Kuitenkin käyttöautoksi pitäs jotain saada, mikä olis hyvä ajaa. Luulin Peugeotteja moisiksi, mutta kolmea kokeiltuani olen joutunut pyörtämään käsitykseni, joka iskostui päähän jo 1990-luvulla... Epätarkat ja epämukavat vaihteistot, jäykät tai täysin tunnottomat kytkimet...
Jos nyt etsisin ns. järkevää käyttöpeliä niin voisin käydä katsomassa vaikka tuota. Oikeasti hyvä ajaa, hiljainen ja mukava, kulkee kelvollisesti, ruostuu huonosti, "tarpeellinen" varustelu puolinahoista automaatti-ilmastointiin ja ei sisällä kovasti paljoa kalliita hajoavia paikkoja. Alustan niveliä kyllä saa välillä uusia mutta ovatten helppoja ja halpoja tehdä. Kulutus on toki isompi kuin pikkudieseleissä, mutta aika kauan saa vauhtipyöräremonttiakin "säästää" jollei sitten näytä autolle maantietä oikein urakalla. Tosi tarkka kaveri hakee jostain 90hp HDi:n, kulutus ei päätä huimaa ja siinä ei ole tehokkaamman veljensä kaksoismassavauhtipyörää tai erillistä polttoaineen siirtopumppua.
- Epäkelpokeräilijä -
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Yleinen avautumis-ketju
^
Joo. Meidän yksilö on yksi kauheimmista ikinä. 2v sitten keväällä pyynti 5900, mikä oli korkea jopa nettiauton tasolta... Mutta virheistä oppii - ehkä.
Kaverilla oli 406 '96 ja siitä ei jäänyt ruususet kuvat. Jos löytäisi tosiaan 1.6 HDi 90-koneisen jonkun, se olisi hyvä. Nyt on tosiaan 207 1.6HDi 90 kiikarissa vaihtoehtona, mutta kyllä Skoda mukavampi oli. On tuossa sit hyundaita i30 '08 ja maksa6, mitkä haluan tsekata eka myöskin.
Mutta jos saman ikäsistä ottaa, niin Ocu vei kirkkaan voiton kolmea pösöä vastaan, joista 2kpl oli samanikäsiä ja 1 vanhempi kuin Ocu. Ja molemmat saman ikäset oli samaa hintaakin...
Joo. Meidän yksilö on yksi kauheimmista ikinä. 2v sitten keväällä pyynti 5900, mikä oli korkea jopa nettiauton tasolta... Mutta virheistä oppii - ehkä.
Kaverilla oli 406 '96 ja siitä ei jäänyt ruususet kuvat. Jos löytäisi tosiaan 1.6 HDi 90-koneisen jonkun, se olisi hyvä. Nyt on tosiaan 207 1.6HDi 90 kiikarissa vaihtoehtona, mutta kyllä Skoda mukavampi oli. On tuossa sit hyundaita i30 '08 ja maksa6, mitkä haluan tsekata eka myöskin.
Mutta jos saman ikäsistä ottaa, niin Ocu vei kirkkaan voiton kolmea pösöä vastaan, joista 2kpl oli samanikäsiä ja 1 vanhempi kuin Ocu. Ja molemmat saman ikäset oli samaa hintaakin...
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Yleinen avautumis-ketju
406:n HDi on aina kakslitrainen, en tiedä onko edes sukua noille uudemmille ykspisteäkäsille. Ainakin kannessa on puolet vähemmän venttiileitä. 207:aan ei kannata verrata kun kyse on pari kokoluokkaa isommasta autosta. Silloin kun itsellä oli 406, ihmettelin joskus taksi-Octavian takapenkillä pitääkö tässä korppusahassa istumisesta tosiaan maksaa ihan täysi hinta
Muuten varmaan ihan OK peli mutta se rengaskrohina...
Yksilöitähän noin vanhat autot on aina. Todistettavasti jopa viisivuotiaan vehkeen saa rässittyä pilalle kun vaan tarpeeksi yrittää, puhumattakaan 15-vuotiaista.

Yksilöitähän noin vanhat autot on aina. Todistettavasti jopa viisivuotiaan vehkeen saa rässittyä pilalle kun vaan tarpeeksi yrittää, puhumattakaan 15-vuotiaista.
- Epäkelpokeräilijä -
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Yleinen avautumis-ketju
Italilaiset sopivat hyvin harrateautoksi, mikäli hakee päivittäiseen käyttöön kulkinetta on massamerkit paras valinta.Aquatica kirjoitti:^^
On tehty laskelmia ja melkein satanen kuussa säästöä, jos diisseliä syö kone samat kuin Alfa bensaa. Huomioitu on käyttövoimaverokin.
Ja matalammat vakuutukset kun huomioi, käy se vieläkin halvemmaksi.
Ja niin, onhan ne kalliimpia osia. Mutta toi Alfa on käynyt kyllä takuulla kalliimmaksi, kuin ilman täydellistä konerikkoa moinen skooda kävis - 5300 kahdessa vuodessa vain, jotta auton saa pidettyä liikenteessä. Tässä on noin 30euroa "hifistelyä" ja siistimistä mukana. Ja joo, Skoda on tylsääkin tylsempi - mutta siinä on hyvä olla. Ja jos valita täytyy, mieluummin skoda kuin tojo... noi Octaviat on sentään varsin mainioita ajaa (tiedän kokemuksesta), tojotien ohjaus on kuulemma vähän sinnepäin jos sitäkään........
^
Joo, saisihan sillä Alfan. Mutta saako sillä semmosta tylsää luotettavaa kulkinetta, joka kuluttaakin vähän ja olis toimiva ilmastointi? 156 JTD vois muuten, mutta ei niin inspaisi heti ekana pistää uusiksi puolta konetta ja koko pohjaa, kaikkia tiivisteitä ja puolia auton sähköistä.
Ai mitenniin huonoja kokemuksia...? Projektiosastollahan sitä on.
Ja noista kalliista varaosista; noissa Skodissahan tyypillisesti PD-koneissa paukkuu pumppusuuttimet, jos ovat mallia Siemens. á 500. Jos ne on kerran vaihdettu jo, ei pitäisi olla juuri hätiä. Turbot noista ei ainakaan usein pauku, saatika laatikko tai kytkin, vaikka kytkimet on merkattuna heikoksi vääntöön nähden ja "kuulemma" (essonbaari) laukoo, jos ei niitä osaa käyttää.
Mut eipä ne Alfan laatikot, suuttimet, puolat, nokat "ja kaikki muu" ole myöskään kovin halpaa. Itseäni kiinnostaisi Alfa, mutta parempi puolisko on vahvasti eri mieltä tuon yhden romun kokemuksella.
EDIT:
Niin, sanottakoon nyt vielä se, että jotta Alfalla voi olla hauska ajaa, pitäisi sillä myös pystyä ajamaan. Tällä hetkellä esim. työmatka-ajosta yli 50% pitää tosissaan miettiä, missä kohtaa tietä ajaa - aja kuoppaan ja ne tukivarret on entiset, mitkä on alle vuosi sitten vaihdettu. Tai renkaat menee, tai puslat kuolee. Ja tämä siis ns. paremmista osista, ei Mapcon romusta. Miten pirussa tuolla voi nauttia suomen oloissa ajamisesta, kun tiestö on niin täyttä p*skaa, ettei tuolla ilman maasturia meinaa ees kauppaan päästä? Ja tämä koskee käytännössä kyllä koko PK-seutua.
Ehkä tuo yksilö sitten on vaan niin läpeensä mätä jo muutenkin, ettei sille mitään kannata tehdä kuin ajaa mereen. Valitettavasti se ei auta loppuvelan kanssa. Joo, huono päivä ja ihan lievästi vaan se legendaarinen k..pä otsassa.
- pitkämies
- Viestit: 2457
- Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
- Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo - Paikkakunta: Tampere
Re: Yleinen avautumis-ketju
^ Tä!? Viimmeiset n.12v menty makaroonimaan tuotteilla(käyttöautona vuodet ympäri siis...) ja esim 156 Bussossa ei ollut 50000km aikana ensimmäistäkään sähkövikaa tms.....155:lla taisin päästellä yli 100000km......IKINÄ ei ole Italiaano jättänyt tielle. Muut merkit kylläkin, joten en allekirjoita.
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....
Re: Yleinen avautumis-ketju
Harrasteautojahan ne italialaiset on, kuten VMTD mainitsi. Itse olen jäänyt tienpäälle 20 vuoden aikana BMW E36 320i:llä, Alfa 155:lla, 164:lla ja 166:lla. Aika karua.
Aquaticalle vinkiksi. Laadukkain auto on Toyota. Kokeile nyt sitäkin. Rouvallani on ajoautona uusikoppa RAV4, katsastustilastojen kärki ja ei ole tarvinnut tehdä muuta kuin normaaleja huoltoja 250 tkm matkalla. Ollut uudesta lähtien talossa. Normaali tarkoittaa öljyt, tulpat, jarrut, suodattimet. Esim. alustannivelet on alkuperäiset ja EI kolise. Kaikki komponentit on alkuperäistä tehtaan tavaraa. Ei pala ABS, ei airbag-valot. Matkaa sillä on ajettu mutta startti, laturi yms. alkuperäistä.
Päivittäinen firmani työratsu on edelleen -99 Hiace, 370 tkm mittarissa, alkuperäisin nivelin. Ei ole ollut ensimmäistäkään sähkövikaa, ei edes varoitusvalon syttymistä.
Eurooppalaiset on harrastamista, ei käyttöä varten.
Aquaticalle vinkiksi. Laadukkain auto on Toyota. Kokeile nyt sitäkin. Rouvallani on ajoautona uusikoppa RAV4, katsastustilastojen kärki ja ei ole tarvinnut tehdä muuta kuin normaaleja huoltoja 250 tkm matkalla. Ollut uudesta lähtien talossa. Normaali tarkoittaa öljyt, tulpat, jarrut, suodattimet. Esim. alustannivelet on alkuperäiset ja EI kolise. Kaikki komponentit on alkuperäistä tehtaan tavaraa. Ei pala ABS, ei airbag-valot. Matkaa sillä on ajettu mutta startti, laturi yms. alkuperäistä.
Päivittäinen firmani työratsu on edelleen -99 Hiace, 370 tkm mittarissa, alkuperäisin nivelin. Ei ole ollut ensimmäistäkään sähkövikaa, ei edes varoitusvalon syttymistä.
Eurooppalaiset on harrastamista, ei käyttöä varten.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Yleinen avautumis-ketju
Täällä ollut autoilijointia vähän. Mutta porukoilla jätti tielle aikanaan "romuooppeli", en tiedä mikä oli. Romu. Samoin teki 309 ja 405 - molemmista hammashihna poikki kesken ajon. Molemmissa hihnaa ei oltu vaihdettu, vaikka huoltokirjaan oli moinen juttu merkattu. Lisäksi heillä oli '01 Punto, mikä jätti tielle muistaakseni 5 kertaa sen 4:n vuoden aikana, kun kestivät sitä romuläjää.pitkämies kirjoitti:^ Tä!? Viimmeiset n.12v menty makaroonimaan tuotteilla(käyttöautona vuodet ympäri siis...) ja esim 156 Bussossa ei ollut 50000km aikana ensimmäistäkään sähkövikaa tms.....155:lla taisin päästellä yli 100000km......IKINÄ ei ole Italiaano jättänyt tielle. Muut merkit kylläkin, joten en allekirjoita.
Meillä Brava "jätti tielle" kerran, '01. Siitä tosiaan ilmeisesti huohotin meni jäähän 2010 alkuvuodesta ja kuoli akku. Piti vaihtaa uusi akku ja apuvirran ja uuden akun voimin n. tunti toistuvaa starttailua, että saatiin tulille. Viikko siitä ja auto menikin lunariin pienestä kolhusta

Alfa ei ole jättänyt tielle varsinaisesti, sen sijaan huollossa se on ollut törkeän pitkän aikaa. 2010 ensin viikon (!) pajalla hitsattavana, eikä tehneet edes siistiä jälkeä. Tämän jälkeen n. 20 kertaa "viety aamulla, haettu illalla" ja viime vuoden elokuussa sitten n. 2vko ajokunnottomassa kunnossa, kun vaihdelaatikko porsi. Päivissä siis taitaa yli kuukauden olla ollut Alfa pajalla tämän 2.5v aikana, eikä ole siis sitä, että viety maanantaina ja autolle tehty jotain keskiviikkona ja haettu perjantaina. Käyttökulkineeksi ei oikein sovellu, vaikka kuinka hauska laite on.
Ja sitten tämä: kohta lähes jokainen tukivarsi vaihdettu kertaalleen TRW:hen tai muuhun ns. laatuosaan, silti oikea etupää taas natisee "montuissa", siis semmosissa loivissa laajoissa kuopantapasissa. Samoin kolahtelee. Siihen on mielikuvani mukaan vaihdettu vuoden sisään kaikki. Ajoa tuon jälkeen alle 20tkm... Eikä ole motonetin Mapcoja. Toki lisäksi ilmi, tulpat jo kertaalleen, startti, putken jousto-osa ja "vaikka ja mitä" kivaa pientä mennyt, eikä loppua näy. Tuntuu, että päivä toisen jälkeen löytyy jotain lisää, mikä pitäisi paikata, korjata tai vaihtaa, vaikka tuohon syytäisi jo osienkin osalta tonnin kuukaudessa.
Joo, kyllä se kalliskin diisseli jopa pumppusuutinvikoineen käy halvemmaksi, jos käytännössä ainoa iso huoli on 4x500euron suuttimet + työt...
^
Tuosta tojotan laadukkuudesta en sano mitään. Hirvittävän määrän kuullut uusimpien ongelmista ja jatkuvista rempoista, eikä meidän budjettiin istu tuliterä. RAV4 on myös vähän turhan iso, ehkäpä. Käytännössä Corolla-linjalla mennään ja yksi tai kaksi semmoistakin kiikarissa, on vaan vähän nihkeätä löytää ilmastoitu (mieluiten automaatti-ilmastoinnilla, mutta käsipelikin kelpaa) Sedan diisselinä, mikä ei maksaisi 15ke. Järkyttävän hintaisia jopa nuo vähän vanhemmat. Hommaa sekottaa edulliset yksityiset, joilta ei oikein kauppaa voi tehdä - liian monimutkaista hoitaa tuo rahoitus pois tuosta rotjasta ja myydä se. Velottavat naurettavia ekstrasummia kaikesta... Helpompaa dumpata auto johonkin firmaan, mikä suostuu säälistä loppuvelan lunastukseen ja lyödä uutta rahaa tiskiin, että saa jonkun toisen tilalle.
Joo, niin. Kyllähän kävin Primeraa pyytämässä 1.9dCI-koneella koeajolle, mutta eivät Laakkoselta uskaltaneet sitä heittää vielä - kuulemma pitäis pestä ensin, eli ehkä ensiviikolla, saapi nähdä. Jos ajokokemus on edes etäisesti se, mitä Almerassa ('03) niin pitäisi koko merkki kieltää olemasta, ihan oikeasti. Hirveä. =P
Jottei täysin OT:ksi menisi:
Ei tullut lotossa vissiin pennin hyrrää, vaikka pirulauta 50 riviä otti!