Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.
Valvoja: Moderators
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645 Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100
Viesti
Kirjoittaja Vittorio Jano » 20 Syys 2012, 16:47
Yleisön pyynnöstä: kumpi voittaa kauneuskisan?
Orkkis:
Vai facelift:
---
Tämä olisi liian ylivertainen, joten jätän äänestyksen ulkopuolelle:
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
jeQQ
Viestit: 4190 Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
Paikkakunta: Vihti
Viesti
Kirjoittaja jeQQ » 20 Syys 2012, 16:49
Tarviiko tätä etes kysyä!
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717 Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi
Viesti
Kirjoittaja Rasvis » 20 Syys 2012, 16:51
Nuo kuvat eivät nyt kerro totuutta. Faceliftin keula on sinänsä ihan OK mutta ei oikein istu muuhun autoon, sitä vaan ei suoraan edestä päin huomaa.
- Epäkelpokeräilijä -
Tommi
Viestit: 592 Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
Car(s): Giulia 2.0, MiTo QV, (barchetta)
Paikkakunta: Espoo
Viesti
Kirjoittaja Tommi » 20 Syys 2012, 16:57
Eikä tuo "orkkis"-kuvakaan ole ihan orkkis.
Alkupään malleissa ei ole kromia tuossa säleikön ympärillä.
Eli puristit voi ruveta äänestämään vielä orkkiksen ja "orkkiksen" välillä.
Itse jätän äänestämättä, kun en ole luonnossa sitä faceliftiä nähnyt. Kuvissa näyttää välillä hyvältä ja välillä typerältä.
On nähtävästi niin paljon katselukulmasta kiinni tuossa tapauksessa.
Mutta kyllä se mulle kelpaisi 3.2-moottorilla.
Giulia 2.0, MiTo QV (+barchetta); Ex: 156 SW Super, GTV TB, 159 SW 3.2
Cuore Sportivo
Viestit: 5754 Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916 (ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori
Viesti
Kirjoittaja Cuore Sportivo » 20 Syys 2012, 17:08
Pidän molemmista - hienoja kummatkin. FL on näissä kyselyissä aina altavastaajana, alkuperäinen kun on aina alkuperäinen.
En siis osata vastata kumpi on kauniimpi, mutta ääneni annan uudemmalle seuraavista syistä:
- Faceliftejä parjataan usein turhaan
- Uudelle nokalle saa 3.2-Busson
Pasi
Viestit: 6773 Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): : Crosswagon Q4 '05 156 2.5 V6 '98 --- [ EX ] --- 159 2.4 JTDm '07 156 1.8 TS SW '02 33 1.7 IE '91 155 2.0 '92 33 1.7 IE '91 156 2.5 V6 SW '03 Bravo 1.4 Tjet '08 156 2.0 JTS '02 Sprint 1.5 QV '86 156 1.6 TS '98 33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Pasi » 20 Syys 2012, 17:33
Njoo, kysymys on kait vissuaalisesta kauneudesta, eli sillä mitä konehuoneesta löytyy ei pitäisi olla vaikutusta tähän
EDIT: onko tossa kolmannessa btw. fefen tarra kyljessä? Jollain ollu alemmuuskomplexi?
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
Cuore Sportivo
Viestit: 5754 Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916 (ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori
Viesti
Kirjoittaja Cuore Sportivo » 20 Syys 2012, 18:13
Pasi kirjoitti: ...eli sillä mitä konehuoneesta löytyy ei pitäisi olla vaikutusta tähän.
Kuten yritin postauksessani mainita, niin en osaa päättää kumpi malleista on
kauniimpi . Siksi vastaukseeni vaikutti mm. konehuoneen sisältö. Ymmärrätkö perkele?
Tasaista vääntöä.
Polforea
Viestit: 8939 Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina 335xi E90 350i DHC 99 GL 2D 33 P4 4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Viesti
Kirjoittaja Polforea » 20 Syys 2012, 18:37
Facelift. Toi vanhempi keula keskirekkareineen jotenkin yrittää olla turhan normaali ja rauhallinen muuten räväkässä ja omalaatuisessa autossa. Faceliftiä ei lepakkonäköinen toyotistikaan onnistu luulemaan nissaniksi.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Herra Salo
Viestit: 691 Liittynyt: 29 Heinä 2006, 23:22
Paikkakunta: Nokia
Viesti
Kirjoittaja Herra Salo » 20 Syys 2012, 19:04
Pakkohan se on äänestää originaalia kun tallissa on sellainen.
Kelpaisi tosin tuollainen fl-mallikin juuri 3.2 versiona.
Ammattiautoilua vuodesta 1998 ja Alfailua vuodesta 2004.
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645 Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100
Viesti
Kirjoittaja Vittorio Jano » 20 Syys 2012, 19:33
Rasvis kirjoitti: Nuo kuvat eivät nyt kerro totuutta.
Yritin kyllä hakea otoksia maalipinnalla helmeilevistä pisaroista, ovenkahvoista ja vanteiden puolikkaista, mutta löysin vain nuo tylsät taviskuvat.
Sori.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
Cuore Sportivo
Viestit: 5754 Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916 (ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori
Viesti
Kirjoittaja Cuore Sportivo » 20 Syys 2012, 19:34
^
Kumpaa Vittorio itse äänesti?
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645 Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100
Viesti
Kirjoittaja Vittorio Jano » 20 Syys 2012, 19:58
Äänestin uudempaa. Simppelille miehelle simppeli keula.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
Mokomakin
Viestit: 691 Liittynyt: 11 Loka 2008, 17:56
Car(s): 156 2.0ts -98 916 GTV 2.0ts -97 166 2.0ts -00 306 Cabriolet -97 Kadett -65
Paikkakunta: Salo
Viesti
Kirjoittaja Mokomakin » 20 Syys 2012, 21:07
Oma lehmä ojassa niin ääni alkuperäiselle. Perä ja sisusta iski kuin tuhat volttia mutta keulan valoihin kesti hetki tottua. Faceliftin säleikköön ei välttämättä koskaan tulisi totuttua
PRO
Viestit: 744 Liittynyt: 10 Tammi 2008, 20:57
Car(s): 2016 T5
Paikkakunta: Helsinki - Kannelmäki
Viesti
Kirjoittaja PRO » 20 Syys 2012, 21:24
Miumaumukkaa on vanhempi keula...
alamajy
Viestit: 1989 Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
Paikkakunta: Imatra
Viesti
Kirjoittaja alamajy » 20 Syys 2012, 21:40
Miun ääni originellille.
TeroPee
Viestit: 1128 Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja TeroPee » 20 Syys 2012, 21:43
Omanikin on kaunis.
JustXL
Viestit: 269 Liittynyt: 08 Elo 2003, 01:39
Viesti
Kirjoittaja JustXL » 20 Syys 2012, 21:47
Orggis on sopusuhtaisempi, mutta facelift ei ole aivan toivoton GTV:ssä. (.. mutta jos sallitaan kommentti, niin spiderissa orggis on suhteessa vielä parempi. Ja kyllä, oma lehmä se siellä ojas.. ei kun tallissa
)
...car race ends with a victory, thanks to Lambert's somewhat involuntary courage and cunning...
Wile E. Coyote
Viestit: 4112 Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996 käyttöauto:turbo traktori 156 V6 Q2 2000 "in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski
Viesti
Kirjoittaja Wile E. Coyote » 20 Syys 2012, 22:14
Ehdottomasti Orkkis. FL en olis edes harkinnut omaan pihaan, en edes 3,2. Se Vaan ei mun mielestä istu tohon autoon. Ja tämä siitäkin huolimatta että blogissa tuli sanottua että keula on ehkä se heikoin kohta orkkiksessa. Orkkis=hillityn tyylikäs, fl=epäsuhtainen ja jopa räikeä
Viimeksi muokannut
Wile E. Coyote , 20 Syys 2012, 22:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ayrton Senna da Silva forever
Cuore Sportivo
Viestit: 5754 Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916 (ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori
Viesti
Kirjoittaja Cuore Sportivo » 20 Syys 2012, 22:16
Wile E. Coyote kirjoitti: Ehdottomasti Orkkis. FL en olis edes harkinnut omaan pihaan, en edes 3,2. Se Vaan ei mun mielestä istu tohon autoon.
Wile E. Coyote
Viestit: 4112 Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996 käyttöauto:turbo traktori 156 V6 Q2 2000 "in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski
Viesti
Kirjoittaja Wile E. Coyote » 20 Syys 2012, 22:18
Sori Scure. Ei vaan olis pystyny. Toi on tommonen pottunokka
Ayrton Senna da Silva forever
Aquatica
Viestit: 13944 Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava
Viesti
Kirjoittaja Aquatica » 20 Syys 2012, 22:34
Edelleen, kuten käytännössä joka ikiseen tällaiseen galluppiin vastannut olen:
FL.
Miksi? Mielestäni (edelleen) Alfan imagoon kuuluu räväkkyys ja lievä räyhäkkyys - Alfa on vähän kuin se pikkunen piski pihalla, mikä räksyttää. Siis pre-FL. FL-mallit on sitten niitä tanskandogeja tai muita isompia, mitkä ei vain räksytä vaan myös puree.
jeQQ
Viestit: 4190 Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
Paikkakunta: Vihti
Viesti
Kirjoittaja jeQQ » 20 Syys 2012, 22:38
Ei tossa FL:ssä oo muuta isoa ku nenä.
MacKaiwer
Viestit: 116 Liittynyt: 24 Heinä 2012, 22:41
Car(s): Ex: 164 Super 3.0 24v
Paikkakunta: Vantaa
Viesti
Kirjoittaja MacKaiwer » 21 Syys 2012, 00:01
Feissari lyhyellä kilvellä kiitosh
"If in doubt, flat out" Colin McRae 1968-2007
Wile E. Coyote
Viestit: 4112 Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996 käyttöauto:turbo traktori 156 V6 Q2 2000 "in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski
Viesti
Kirjoittaja Wile E. Coyote » 21 Syys 2012, 09:48
Tämä on muuten hyvin mielenkiintoinen aihe. Olin siinä luulossa että selkeä enemmistö on orkkiksen puolella. Nythän tämä menee aika fifty-sixty.
Ayrton Senna da Silva forever
Cloverleaf
Viestit: 978 Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Giulia JTD 2016 ex. Giulietta MA ex. 159 JTDm ex. 155 TS
Paikkakunta: Veikkola
Viesti
Kirjoittaja Cloverleaf » 21 Syys 2012, 12:25
Äänestin faceliftiä, mutta äsken tuossa kerrostalon pihalla oli originaali. Kiertelin sitä hetken ja totesin, että onhan tämä alkuperäinenkin hemmetin komea. Paha siis valita.
Jalamari
Viestit: 3091 Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla GTV 2.0V6TB 75 V6 Lancia Thesis Triumph speedfour ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD, 156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela
Viesti
Kirjoittaja Jalamari » 21 Syys 2012, 15:53
Wile E. Coyote kirjoitti: Ehdottomasti Orkkis.Orkkis=hillityn tyylikäs, fl=epäsuhtainen ja jopa räikeä
^Uusi keula voisi olla vaikkapa korealaisen suunnittelijan kynästä.
IlkkaL
Viestit: 217 Liittynyt: 03 Joulu 2009, 11:19
Car(s): Saabi (ex 147 GTA & GTV 2.0 & 166 3.0 & 166 2.5 & Spider 3.0 & Brera 3.2)
Paikkakunta: Hki
Viesti
Kirjoittaja IlkkaL » 21 Syys 2012, 20:40
Ihan vähän toi rekkarinpaikka hämää eikä siit tiedä millaselta se näyttäis keskellä olevana...siis FLssä siis. Mut vaikee sannoo on. Olikos muuten tossa FLn FLssä (
) jotain muutakin muuttunut kuin toi keula....kun siinä edellisessä FLssähän oli sisustakin ihan uus....???? Mut mää sanon et et et et jos mä sanoisin nyt kuitenkin et preFL
Ja sit viel OTna et meil on kyl tavattoman halvat huvit
DaViega
Viestit: 4527 Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary ex: 159 2.2 JTS 156 JTS
Paikkakunta: Lahti
Viesti
Kirjoittaja DaViega » 21 Syys 2012, 21:01
vanhaa äänestin, mutta en antaisi häiritä jos se olisi facelifti
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
90
Viestit: 7983 Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): -------------------- Giulia super -17, 166 3.2 -99 164 3.0 autom -88 QP IV V6 evoluzione -00 Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja 90 » 22 Syys 2012, 15:39
vanhaa äänestin mutta facelift kelpaisi tänne myös..
Isola
Viestit: 1645 Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti
Kirjoittaja Isola » 22 Syys 2012, 16:43
Tässäkin pätee se, että alkuperäinen on aina lopulta paremmin itsensä kanssa yhteensopiva kokonaisuus. Alfan faceliftit ovat sinänsä ihan onnistuneita kautta linjan, mutta alkuperäiseen verrattuna se "ajanmukaistettu" keula on kuitenkin pidemmän päälle hiukan päälle liimatun oloinen.
Järkiautoilija
quppe
Viestit: 1823 Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)
Viesti
Kirjoittaja quppe » 06 Loka 2012, 12:34
Mielestäni tämä jonka bongasin tänään Espoossa
peräluukku "kaiteetkin" vielä..
katiska
Viestit: 472 Liittynyt: 19 Loka 2009, 10:19
Car(s): AR8, 164, GTV, 155, 156:ia, Sprintit, Ducatoja, Camaro, Trans Sport, RSV Mille
Paikkakunta: Villähde
Viesti
Kirjoittaja katiska » 06 Loka 2012, 13:09
ph1, höystettynä da Siivellä
EDIT: Jäi muuten tämän kesän ajot puhtaaseen nollaan, kun en koskaan ehtinyt ajaa getvosta tallista ulos asti.
Liitteet
album_pic.jpg
Kuvassa vielä vakiokorkeudessa (97.9 KiB) Tiedosto ladattu 2574 kertaa
En tyytynyt tavanomaiseen.
Ciancarlo
Viestit: 1935 Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2 La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki
Viesti
Kirjoittaja Ciancarlo » 06 Loka 2012, 15:59
Molemmat hienoja, mutta mielestäni FL hieman kauniinpi kokonaisuus (ja nimenomaan 3,2 Bussolla), joten ääni FL:lle.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!
alfa164
Viestit: 2016 Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia
Viesti
Kirjoittaja alfa164 » 07 Loka 2012, 01:14
alkuperäinen,vaikka herra alfa mode laittoikin kuvan faceliftistä,tarkoittaen alkuperäistä 916 gtv:tä.kait
Cuore Sportivo
Viestit: 5754 Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916 (ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori
Viesti
Kirjoittaja Cuore Sportivo » 07 Loka 2012, 03:14
^ PH 1 tai 2... tuohon on turha takertua. Kaikki varmaan ymmärsi kysymyksen. Toivottavasti...