Tyhmiä kysymyksiä 164:sta
Valvoja: Moderators
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta
Löytyy kait purkuosia, taitaa minullakin olla jossain sellainen, tosin -89 mallin autosta. Saab 9000 mallissa ollut myös samanlainen säädin ja niitä ainakin löytyy purkuosina.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta
Eilen sitten vihdoista viimein sain purettua moottorin vaihteistoineen irti. Vaihteisto oli kunnossa, mutta huomasin että ongelman aiheutti se että kun lämpötilan säädin oli täysin kylmällä niin sähkömoottori jäi "pykimään" jäi siis säätelemään pikkuisen molempiin suuntiin. Tämä aiheutti sen että vaihteisto meni sitten jumiin väkisin väännön ansiosta. Homma toimii täysin kunhan säädintä ei jätä täysin kylmälle vaan esim pykälän lämpimämmelle. Kiitokset muuten Carlosille hyvistä ohjeista, homma oli odotettua helpompi.Andros kirjoitti:Mulle ilmeni juuri sama vika, ettei lämmönsäätö toimi. Jokos olet päässyt selville miten tuohon moottoriin pääsee kiinni? Selviääkö irrottamalla pelkästään keskisuuttimet vai joutuuko repiin koko kojelaudan irti?jeQQ kirjoitti:Ei, kyllähän tuo täytyy korjata.Moottoria sitten irroittelemaan joku kaunis vkl.
Osaako viisaammat sanoa, että onko toi vika nyt sitten moottorissa vai itse lämpötilan säätimessä? Huvittaisi tuo korjata pois kun joskus sen kuitenkin tulee unohdettua ja sitten pitää taas purkaa kaikki pois.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta
Voisiko tuo moottorin omaikainen liikkuminen johtua viallisesta moottorista vai tuleeko käskyjä turhaan säätimeltä?Andros kirjoitti: Osaako viisaammat sanoa, että onko toi vika nyt sitten moottorissa vai itse lämpötilan säätimessä? Huvittaisi tuo korjata pois kun joskus sen kuitenkin tulee unohdettua ja sitten pitää taas purkaa kaikki pois.
- MacKaiwer
- Viestit: 116
- Liittynyt: 24 Heinä 2012, 22:41
- Car(s): Ex: 164 Super 3.0 24v
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta
Morjes! Alkanu kuulumaan erikoinen ääni 164 Super V6 3.0 24 venasen (vm. -96) konehuoneesta tyhjäkäynnillä... Normaalin käyntiäänen lisäksi kuuluu klonkottavava, tasainen ja melko tiheästi toistuva ääni : klonk, klonk, klonk, klonk... Yrittäny paikallistaa mistä ja päätynyt siihen että ehkä enemmän kuskin puoleisesta laidasta konehuonetta se kuuluu... Kun antaa kierroksia niin ääni häviää (tai sitten katoaa vaan koneen murinan alle)... Mistä tuo ääni voisi kuulua? Kaikki teoriat ja vinkit olisi tervetulleita kun itse olen aika äimänä...
"If in doubt, flat out" Colin McRae 1968-2007
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta
Ettei olis kytkin lopussa, vaikuttaako kytkimen painaminen ääneen?
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- MacKaiwer
- Viestit: 116
- Liittynyt: 24 Heinä 2012, 22:41
- Car(s): Ex: 164 Super 3.0 24v
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta
En oikein usko että kytkin olisi lopussa koska se on dokumenttien mukaan uusittu vajaa kaks vuotta sitten ja toimii hyvin. Tarkkaa en ole yksin pystynyt analysoimaan sitä että muuttuuko ääni kun ei ole nyt just ollu ketään muuta painelemassa kytkintä mutta sanoisin että ei muutu kytkimen asennosta huolimatta. Helpoin ja huojentavin selitys olisi että siellä on jokin irti ja hakkaa jonnekkin jossain päin konehuonetta mutta mitään ei ole pikaisessa tarkastuksessa löytynyt...
"If in doubt, flat out" Colin McRae 1968-2007
-
- Viestit: 491
- Liittynyt: 24 Syys 2007, 16:52
Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta
Mulla on kans 164 3L 24 V tekee ihan samaa. Naputtaa kuumana tyhjäkäynnillä, kun antaa vähän kierroksia ääni häviää. Vika on ilmeisesti hydraulisessa venttilin painimessa. Tässä mallissa on hydr. venttilin painimet, joka tahtoo sanoa että venttiileitä ei tarvitse säätää. Eli ne toimivat moottorin öljynpaineella, ja joku niistä fuskaa. Nyt tietysti itseäkin kiinnostaisi, miten saisi selville mikä niistä vuotaa. Olisko foorumilaisilla tietoa, miten sen saisi selville ettei tarvitse kaikkia irroittaa. On aika savotta irroittaa kaikki nokka-akselit.
- MacKaiwer
- Viestit: 116
- Liittynyt: 24 Heinä 2012, 22:41
- Car(s): Ex: 164 Super 3.0 24v
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta
Rasvanäppi, toi avas tätä mun tilannetta kans... Kävin tossa hieman testailemassa ja juurikin noin se oli, naputusta/kalkatusta sieltä kuuluu, eritoten lämpimänä tyhjäkäynnillä, ei vielä ehkä hälyttävän kovaäänistä mutta selkeästi kuultavaa... Huokaus, kohta alkaa näyttämään siltä että mun on nostettava kädet pystyyn ton kanssa, ei taida köyhän ihmisen budjetti enää venyä siihen että vaihdettaisiin noin hydrauliset venttiilinpainimetkin, sen jos joutuu teettämään korjaamolla (jakopäärempan lisäksi) niin auton "hinta" luultavasti tuplaantuu ja kuitenkaan sen myyntiarvo ei nouse juuri senttiäkään... Emmä tiedä, taidan myydä sen tuossa kunnossa eniten tarjoavalle... Kysyn tota hydraulipainimien (vai onko oikea sana hydraulinostimien, no anyway) vaihdon kustannusarviota huomenna ja sitten tehdään ratkaisuja... Emmä oikein sitten viitsis jättää niitä vaihdattamattakaan kun kerran jakopää laitetaan muuten kondikseen... Alfa ei ole huonotuloisen (ja korjaustaidottoman) ihmisen auto, nyt sen voin todeta omakohtaisesti.
"If in doubt, flat out" Colin McRae 1968-2007
Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta
Kannattaa alkuun vaihtaa öljyt, jollain toisella öljyllä voivat olla hiljaisemmat kuin toisella.
VMP
- MacKaiwer
- Viestit: 116
- Liittynyt: 24 Heinä 2012, 22:41
- Car(s): Ex: 164 Super 3.0 24v
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta
Mites jos samalla kokeilis Fortea? Vai onko siitä apua/pahentaako asiaa?mattijus kirjoitti:Kannattaa alkuun vaihtaa öljyt, jollain toisella öljyllä voivat olla hiljaisemmat kuin toisella.
"If in doubt, flat out" Colin McRae 1968-2007
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta
selvittäisin kuitenkin ensin mitkä öljyt koneessa sisällä sillä ei saa olla liian notkeaa eikä kyllä liian paksuakaan... alkup öljysuositushan tuolle 24v superille on Selenia 20K eli 10w-40 puolisynteettinen ja tuostahan ei tarvinne poiketa ainakaan paksumpiin koska autossa on tehdasasennuksena termostaattitoiminen öljynlauhdutin joka aukaisee kierron kennolle 70c lämpötilassa. tuossa nimimerkki rasvanäpin nyk omistamassa käytin 10w-40 valvoline max lifeja ja hyvin pelasi.. ei pitäneet nostajat meteliä ja paineet pysyivät..
- MacKaiwer
- Viestit: 116
- Liittynyt: 24 Heinä 2012, 22:41
- Car(s): Ex: 164 Super 3.0 24v
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta
Mähän tiedän mitä siellä oli ja mitä siellä on nyt... Siellä oli Neste CityPro 5w-40 ja perjantaina sinne vaihdettiin Total 5w-40. Mielestäni noilla vanhoilla CityProilla ei pitänyt meteliä mutta nyt näillä uusilla Totaleilla pitää. Mutta voiko noilla saman viskositeettiluvun täyssynteettisillä olla noin paljon eroa? Öljythän toki vaihtelen uudestaan jos se siitä on kiinni.90 kirjoitti:selvittäisin kuitenkin ensin mitkä öljyt koneessa sisällä sillä ei saa olla liian notkeaa eikä kyllä liian paksuakaan... alkup öljysuositushan tuolle 24v superille on Selenia 20K eli 10w-40 puolisynteettinen ja tuostahan ei tarvinne poiketa ainakaan paksumpiin koska autossa on tehdasasennuksena termostaattitoiminen öljynlauhdutin joka aukaisee kierron kennolle 70c lämpötilassa. tuossa nimimerkki rasvanäpin nyk omistamassa käytin 10w-40 valvoline max lifeja ja hyvin pelasi.. ei pitäneet nostajat meteliä ja paineet pysyivät..
"If in doubt, flat out" Colin McRae 1968-2007
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta
kyllä niissä voi olla eroja.. niistä alkuperäisistä suosituksista ei kannata poiketa.. faktahan se on kuitenkin ettei öljymerkin/laadun vaihto välttämäti auta asiaa
jos nostajat on totaalisen finaalissa mutta kokeilisin ehkä kuitenkin kun ei investointina ole mikään älytön..
10w-40 max lifet sisään sillä nuohan toimivat tunnetusti alfan koneissa melkoisen hyvin.. tokihan 10w-60.t voisivat myös auttaa asiaa jos meteli ilmenee lämpimänä...
jos nostajat on totaalisen finaalissa mutta kokeilisin ehkä kuitenkin kun ei investointina ole mikään älytön..
10w-40 max lifet sisään sillä nuohan toimivat tunnetusti alfan koneissa melkoisen hyvin.. tokihan 10w-60.t voisivat myös auttaa asiaa jos meteli ilmenee lämpimänä...
- MacKaiwer
- Viestit: 116
- Liittynyt: 24 Heinä 2012, 22:41
- Car(s): Ex: 164 Super 3.0 24v
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta
Tuossa näyttäis dokumenttien mukaan olevan käytetty alkuaikoina Mobilin Rally Formula 5w-50 öljyjä, vaihtovälinä 10 tkm/1 vuosi, 180 tkm asti. Sen jälkeen Neste CityPro 5w-40 öljyjä, vaihtovälinä 10 tkm/ 1 vuosi (tosin pari väliä olleet liki 20 tkm/ 1 vuosi) tähän hetkeen eli 274 tkm asti. Nyt itse laitoin 500 km sitten Total 5w-40 öljyt. Suodatin on vaihdettu aina öljynvaihdon yhteydessä. Onko noissa öljyissä menty metsään jos suositus on 10w-40? Itse luulen että hydraulinostajat saattavat vaan olla tulossa tiensä päähän, 10w-60 vois tosiaan ehkä vielä kokeilla...90 kirjoitti:kyllä niissä voi olla eroja.. niistä alkuperäisistä suosituksista ei kannata poiketa.. faktahan se on kuitenkin ettei öljymerkin/laadun vaihto välttämäti auta asiaa
jos nostajat on totaalisen finaalissa mutta kokeilisin ehkä kuitenkin kun ei investointina ole mikään älytön..
10w-40 max lifet sisään sillä nuohan toimivat tunnetusti alfan koneissa melkoisen hyvin.. tokihan 10w-60.t voisivat myös auttaa asiaa jos meteli ilmenee lämpimänä...
"If in doubt, flat out" Colin McRae 1968-2007
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta
156 2.0TS. Nostajat kalkuttivat enempi tai vähempi. Tai paininkupit - tai siis "joku siellä". Hiljeni selvästi Valvolinen 10W40 Maxlifeillä. Myöskin eka öljy, jota ei ole tarvinnut desikaupalla/litratolkulla lisätä - huollossa kun halusivat väkisin laittaa Castroline Edge Pro:ta, viskositeetista ei havaintoa mut kulutukesta päätellen 5w30iä. 5W40iä söi ihan selvästi, naputti ja kalkutti ja vaikka ja mitä.
-
- Viestit: 491
- Liittynyt: 24 Syys 2007, 16:52
Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta
Mulla on Valvoline Maxlifet mutta silti naputtaa, ja ei niitä painimia tarvitse kaikkia uusia, ainoastaan se joka naputtaa.
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta
No jos jokin nostimista lopussa niin kyllä se naputtaa, aivan sama mikä öljyt koneessa mutta voi naputus johtua silti vääristä öljyistäkin...
- MacKaiwer
- Viestit: 116
- Liittynyt: 24 Heinä 2012, 22:41
- Car(s): Ex: 164 Super 3.0 24v
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta
Vois kokeilla viikonloppuna noita Valvolinen 10W-40 Maxlifeja... Mutta heräs tälläinen kysymys: nyt kun sinne on laitettu uusi öljynsuodatin niin kannattaako sitä irroittaa kun laskee noi 5w40 öljyt ulos? Sinnehän jää varmaan muutama desi tuota öljyä (täyssynteettinen) joka sitten sekoittuis tuohon synteettiseen... Säästyis vaivalta ja tuntuis vähä hölmöltä vaihtaa sitä suodatinta kun se on viikko sitten vaihdettu... Eli onko järkeä vaihtaa suodatinta nyt?
"If in doubt, flat out" Colin McRae 1968-2007
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta
Eipä sitä mikäänpakko ole vaihtaa, muutama desi on melko vähän kokonaistilavuutta ajatellen..
- MacKaiwer
- Viestit: 116
- Liittynyt: 24 Heinä 2012, 22:41
- Car(s): Ex: 164 Super 3.0 24v
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta
Ongelmalapsi 164 Super V6 3.0 24 V vm. 1996 yllätti jälleen... Jakopäärempan yhteydessä ilmeni uusi murhe, kampiakselin apulaitehihnapyörän (crankshaft pulley) vulkanisointi alkaa olemaan kokolailla finaalissa. Olisi hyvä vaihdella pikapuoliin mutta ylläripylläri eipä taaskaan oikein tahdo osaa löytyä! Osanumero on 60810643 ja ystävämme alfissimo.com on taas pikaisesti ainoita osan varmoja toimittajia ja hintahan ei tule yllätyksenä, 625 taalaa (+alvit+tullit+rahdit) http://www.alfissimo.com/index.php?productID=1363! Mulla rupee menemään hermot ja järki ton v*tun vehkeen kanssa! Sen ego kirjoittaa shekkejä mitä mun kroppa ei pysty lunastamaan!
Jos jollain olis vinkkiä mistä toi löydetään niin kiitollisena ottaisin tiedon vastaan. 2,5 litrasen 24 venasen osa ei käy, taaskaan, kuten ei käy myöskään 3,0 litrasen 12 venasen osakaan.
Jos jollain olis vinkkiä mistä toi löydetään niin kiitollisena ottaisin tiedon vastaan. 2,5 litrasen 24 venasen osa ei käy, taaskaan, kuten ei käy myöskään 3,0 litrasen 12 venasen osakaan.
"If in doubt, flat out" Colin McRae 1968-2007
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta
Voisikohan AFRA:lta Italiasta löytyä tuollainen osa.
- Eero
- Viestit: 2584
- Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
- Car(s): 75 Turbo America -88
156 SW 2,4 JTD -00 - Paikkakunta: Janakkala
Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta
Kylläpä Superi koettelee...
löytyiskö ehjä käytetty esim. kterkkilältä jolla pitäis noita koneita olla?

Alfa Romeo 75: It may look like a brick, but drives like a ballerina
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta
Afraa kannattaisi kyllä yrittää..
http://www.afra.it" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.afra.it" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta
Löytyiskö tuolta?
- Carlos
- Viestit: 1932
- Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
- Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15 - Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta
http://www.kumiapu.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nuo vois ehkäpä vulkanisoida sen uudelleen.
Nuo vois ehkäpä vulkanisoida sen uudelleen.
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta
aika huokeaksi jää hinta jenkkeihin verrattuna 170€ joka sis alvin, rahdit tulee tietenkin päälle..kalliais kirjoitti:Löytyiskö tuolta?
- MacKaiwer
- Viestit: 116
- Liittynyt: 24 Heinä 2012, 22:41
- Car(s): Ex: 164 Super 3.0 24v
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta
Onko varmasti sama osa kuin crankshaft pulley 60810643? Vois kyllä harkita tilausta mutta pitäis saada varmuus että crankshaft pulley = driving pulley... Eri osanumerot mutta onko sama osa? Missä tossa on se vulkanisointi? Kyselen vaan kun en ole ko. osaa irrallaan nähnyt... Väärää osaa en haluais tilata parilla sadalla eurolla...kalliais kirjoitti:Löytyiskö tuolta?
"If in doubt, flat out" Colin McRae 1968-2007
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta
Tuon myyjän ilmoittama osanumero on sama, minkä ePer antaa tuolla 24v. koneen kampiakselin hihnapyörälle.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta
http://eper.fiatforum.com/eper/navi?COU ... INDOW_ID=0" onclick="window.open(this.href);return false;"
Tuon mukaan 60570890 on korvannut osan 60810643 vuonna 2003
Tuon mukaan 60570890 on korvannut osan 60810643 vuonna 2003
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta
Tuosta, onneksi ehjäksi todetusta, 24V kiristimestä löytyi myös alkuperäisellä tuotekoodilla tämmöinen sivu. http://lanciaservices.com/article/Kappa ... 10659.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Sivun tuoreudesta tai osan saannista ei ymmärrystä, mutta Lancia Kappan 24V koneessa ilmeisesti siis sama kiristin.
Sivun tuoreudesta tai osan saannista ei ymmärrystä, mutta Lancia Kappan 24V koneessa ilmeisesti siis sama kiristin.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- MacKaiwer
- Viestit: 116
- Liittynyt: 24 Heinä 2012, 22:41
- Car(s): Ex: 164 Super 3.0 24v
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta
Palstalla avautuminen kannatti, saan tuon kampiakselin siimapyörän ilmeisesti ostettua ensi viikolla hyväkuntoisena käytettynä eikä siten tarvi alkaa tilailemaan ulkomailta. Isoa plussaa alfaharrastajille tulee tästä, ehkä mustakin voi sittenkin vielä tulla jonkinsortin alfamies
Kiitoksia pm:llä yhteyttä ottaneelle mukavalle ihmiselle!

"If in doubt, flat out" Colin McRae 1968-2007
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta
Samassa veneessä tässä kaikki ollaan. Epätoivon partaalla valmiina heittäytymään veteen ankkuri kaulassa, mutta sitten se toivon kipinä tai oikea osa taas jostain löytyy heimoveljien avustuksella ja taas yhteiselo auton kanssa näyttää paljon valoisammalta. Onhan siinä sekin hyvä puoli, että nämä tiedonmuruset, jota itse kukin aina jostain kaivaa, jäävät myös muiden luettavaksi myöhempää käyttöä varten.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- MacKaiwer
- Viestit: 116
- Liittynyt: 24 Heinä 2012, 22:41
- Car(s): Ex: 164 Super 3.0 24v
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta
Aivan totta Alfissimo! Kiitoksia tosiaan kaikille minun kysymyksiini vastanneille, hienoa että miestä yritetään auttaa mäessä, varsinkin kun epätoivo tuntuu välillä suurelta 

"If in doubt, flat out" Colin McRae 1968-2007
- alamajy
- Viestit: 1989
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
- Paikkakunta: Imatra
Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta
Jaa-a. Vähän on mietteissä ollut hankkia 164. Uskaltaakos semmoiseen sotkeutua 
Ainakin 3.0 litraisella pitäisi olla....

Ainakin 3.0 litraisella pitäisi olla....
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta
Ostat 164:n 12-venttiilisenä, niin murheita on heti kertaluokkaa vähemmän ja nekin harvat on halvempia. Vielä helpommalla pääsee kun ostat valmiiksi hyvän tai jopa valmiiksi läpikäydyn yksilön. Enempää mainostamatta kehoittaisin moista yksilöä kyselemään nimim. 90:ltä.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta
ei kait se enää voi olla "vähän".. käsitin jo että kaupat on alustavasti sovittu ajankohtaa myöten..alamajy kirjoitti:Jaa-a. Vähän on mietteissä ollut hankkia 164. Uskaltaakos semmoiseen sotkeutua
Ainakin 3.0 litraisella pitäisi olla....

- alamajy
- Viestit: 1989
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
- Paikkakunta: Imatra
Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta
Jep Jep. Hiukan huumoria mukana 

- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta
Ok, niin mä vähän ajattelinkin..alamajy kirjoitti:Jep Jep. Hiukan huumoria mukana

- alamajy
- Viestit: 1989
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
- Paikkakunta: Imatra
Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta
Päivitys 3.5.2013
164 valmistautuu talllissa kohtaamaan katsastusedän...Kyseessä on 164 3.0 -90.
1) Paljonko laitan vaihdelootaan öljyä (manuaalilaatikko)? Autodata näyttää 1,5l ja jossakin netissä oli 1,9l. Poistin vanha töljyt ja sieltä lirui n. 2,4l.
- Laitoin n. 2 litraa. kiitoksia asiaan kommentoineille.
2) Missä sijaitsee öljyn tason anturi? Se palaa nyt koko ajan, vaikka öljynpainemittari näyttää hyviä paineita.
- Anturi löytyi ja irrotin sen ja putsasin. Ei vaikutusta. Valo palaa koko ajan. Valo palaa vaikka piuhat nyppää irti.
Ja valo palaa vaikka piuhta kytkee yhteen. Kellään ideoita mistä voisi johtua?
3) Kuka tietää (Nelli?) puskurien maalin värikoodin?
Kiitos Nelli infosta, tämä on selvityksen alla.
4) Kellään alkuperäistä nahkarattia tuollaiseen vehkeeseen?
Pari tarjousta on tullut, kiitokset. Nyt paikallaan on muovinen, alkuperäinen jonka sain vaihtamalla päikseen Tiippanalta.
5) Kellään toimivaa mittaristoa?
- Vielä pitää selvittäa mikä on vialla. Nyt paikallaan on TS:n mittaristo, alkuperäisessä kuulemma vikaa.
Kuvassa pakokaasuanalyysi 3.5.2013
164 valmistautuu talllissa kohtaamaan katsastusedän...Kyseessä on 164 3.0 -90.
1) Paljonko laitan vaihdelootaan öljyä (manuaalilaatikko)? Autodata näyttää 1,5l ja jossakin netissä oli 1,9l. Poistin vanha töljyt ja sieltä lirui n. 2,4l.
- Laitoin n. 2 litraa. kiitoksia asiaan kommentoineille.
2) Missä sijaitsee öljyn tason anturi? Se palaa nyt koko ajan, vaikka öljynpainemittari näyttää hyviä paineita.
- Anturi löytyi ja irrotin sen ja putsasin. Ei vaikutusta. Valo palaa koko ajan. Valo palaa vaikka piuhat nyppää irti.
Ja valo palaa vaikka piuhta kytkee yhteen. Kellään ideoita mistä voisi johtua?
3) Kuka tietää (Nelli?) puskurien maalin värikoodin?
Kiitos Nelli infosta, tämä on selvityksen alla.
4) Kellään alkuperäistä nahkarattia tuollaiseen vehkeeseen?
Pari tarjousta on tullut, kiitokset. Nyt paikallaan on muovinen, alkuperäinen jonka sain vaihtamalla päikseen Tiippanalta.
5) Kellään toimivaa mittaristoa?
- Vielä pitää selvittäa mikä on vialla. Nyt paikallaan on TS:n mittaristo, alkuperäisessä kuulemma vikaa.
Kuvassa pakokaasuanalyysi 3.5.2013
- Liitteet
-
- alfa164_paastomittaus2.jpg
- (19.81 KiB) Tiedosto ladattu 5132 kertaa
Viimeksi muokannut alamajy, 03 Touko 2013, 16:07. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta
Mä sain puskurin värikoodin kun kävin liikkeessä mikä sotkee automaaleja. Annoin kaverille auton vuosimallin ja korin värikoodin jonka mukaan löytyi sitten joku koodi. Käytiin vielä auton puskurista tarkistamassa sävy sen "väriviuhkan" kanssa.
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta
1-alamajy kirjoitti:164 valmistautuu talllissa kohtaamaan katsastusedän...Kyseessä on 164 3.0 -90.
1) paljonko laitan vaihdelootaan öljyä (manuaalilaatikko)? Autodata näyttää 1,5l ja jossakin netissä oli 1,9l. Poistin vanha töljyt ja sieltä lirui n. 2,4l.
2) missä sijaitsee öljyn tason anturi? Se palaa nyt koko ajan, vaikka öljynpainemittari näyttää hyviä paineita.
3) Kuka tietää (Nelli?) puskurien maalin värikoodin?
4) Kellään alkuperäistä nahkarattia tuollaiseen vehkeeseen?
5) Kellään toimivaa mittaristoa?
2: Eikös se ole ihan siinä mittatikun vieressä, edestä katsottuna vasemmalla puolella.
3: Tuosta huhua, vailla faktatietoa, että eri peltivärien yhteydessä olisi myös muoveissa eri väriä ja punaisessa oleva lista siten olisi mustan vastaavaa tummempi. Ei siis faktaa, mutta en ole yksin tämän "luulon" kanssa. Koskahan tuo oikeasti selviäisi.
4: Eikös Rasvis kehunut?
5: Uskaltaisinkohan luopua, mutta mittaristo on tosin -89:stä. Ei kai niissä eroja ennen FL:iä ollut, vai muistaako joku paremmin.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta
1,9 litraa tuntuu olevan tieto aika useassa paikassa. joku on varmaan täytännyt joskus "varman päälle"
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta
Mikä siinä on vikana? Voisiko korjata?alamajy kirjoitti:5) Kellään toimivaa mittaristoa?
Juu, mutta se ratti kerkisi ikävä kyllä menemään toiselle tarvitsevalle.Alfissimo kirjoitti:4: Eikös Rasvis kehunut?
- Epäkelpokeräilijä -
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta
alamajy kirjoitti:164 valmistautuu talllissa kohtaamaan katsastusedän...Kyseessä on 164 3.0 -90.
1) paljonko laitan vaihdelootaan öljyä (manuaalilaatikko)? Autodata näyttää 1,5l ja jossakin netissä oli 1,9l. Poistin vanha töljyt ja sieltä lirui n. 2,4l.
2) missä sijaitsee öljyn tason anturi? Se palaa nyt koko ajan, vaikka öljynpainemittari näyttää hyviä paineita.
3) Kuka tietää (Nelli?) puskurien maalin värikoodin?
4) Kellään alkuperäistä nahkarattia tuollaiseen vehkeeseen?
5) Kellään toimivaa mittaristoa?
1. max 2L, itsellä tuli näköjään pikkasen yli sillä itsehän olen siihen laatikkoöljyt viimmeksi vaihtanut..

2. siinä se mittatikun vasemmallapuolen on, kaksinapainen liitin.. tarkistin moottoripukissa kiinni olevasta irtokoneesta..

-
- Viestit: 556
- Liittynyt: 14 Marras 2008, 22:17
- Car(s): Alfa romeo 159 2.0 jtdm -10. Alfa romeo 164 2.0 -93, + Audi 100 2.2 turbo Quattro, Volvo 144s -68
- Paikkakunta: Joutseno
Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta
Missä on tessun perutusvalojen katkaisija.valot jäänyt palamaan?
- Carlos
- Viestit: 1932
- Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
- Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15 - Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta
Vaihdelaatikon kuoressa, olikohan se päällä vai kyljessä..
-
- Viestit: 97
- Liittynyt: 21 Tammi 2006, 13:16
- Car(s): Alfa 164 TS;Motoguzzi Lm3 ja Ducati ST4s
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta
Vaihdelaatikon päältä löytyy helpossa paikassa jopa. Niitä on muuten kahdella eri kierteellä eli mittaa ennen ostamista. (jos vielä löydät jostain.)
-
- Viestit: 556
- Liittynyt: 14 Marras 2008, 22:17
- Car(s): Alfa romeo 159 2.0 jtdm -10. Alfa romeo 164 2.0 -93, + Audi 100 2.2 turbo Quattro, Volvo 144s -68
- Paikkakunta: Joutseno
Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta
Aattelin ekaks kokeilla wd-40:stä. Seissy koht 6v. mitä pientä liikehdintää ollut välissä ja pakki jäänyt ilmeisesti päälle jossain välissä. Oishan siinä monta muutakin paikkaa, mitä herkistellä ennen leimalle yrittämistä.
- Wildf
- Viestit: 240
- Liittynyt: 23 Tammi 2010, 08:34
- Car(s): Range Rover 3,9EFI -90, Fiat Ducato Matkaaja -90, EX:Alfa Romeo 75TS -92, Alfa Romeo 156TS -99, Alfa Romeo 156 V6 -99, EX:Alfa Romeo 147 1.9 JTDm -07, EX:Alfa Romeo 164 V6 -89, Ex:Alfa Romeo 159 2.4 JTDm -08
- Paikkakunta: Nastola
Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Mikähä vialla, ku v6:sen tulppa menny tollaseks? Ei ollu edelliset ton näkösiä ja noiki NGK ajettu pari tonnii. Taitaa olla aika pistää paalii koko romu...
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta
Soot ajanna liian hitaasti
.
Onkos toi ihan kuivaa karstaa vai jotain tahmaa? Käy rikkaalla, huono kipinä ja polttaa yhtäaikaisesti öljyäkin? Ihan puhdasta arvailua, mutta tulpanjohdoista voisi aloittaa tutkimisen tuon tulpan kohdalla.

Onkos toi ihan kuivaa karstaa vai jotain tahmaa? Käy rikkaalla, huono kipinä ja polttaa yhtäaikaisesti öljyäkin? Ihan puhdasta arvailua, mutta tulpanjohdoista voisi aloittaa tutkimisen tuon tulpan kohdalla.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.