Vauhdikkaalta se näyttikin. Mikä mahtoi olla valkoisen 127:n aika jos saa kysyä?
Tasaisia 1.43:a... Viikko sitten muistaakseni 1.41:a. Virallisten kellotuskierrosten (seisova/lentävä) tulokset Fiatforumin Tapahtumat-osiossa.
Harmittaa etten päässyt itse paikalle. Keltsi tosin hoiti homman himaan enemmän kuin hyvin Ei tosin ollut huono kalastusreissu kotipuolen kavereiden kanssa. La ip/illlan kalasaalis 15 haukea (2-3kg) ja yksi 770g ahven Sopinee myös tämän topikin alle
Onnittelut Keltsille hienosta ajasta! Ajanotossa Tarun mutkasta seuraava kurvi oli vielä aamun sateen jäljiltä liukas, joten 3P:n kyyti on tosi ripeää.
Tiukkaa vääntöä oli äMKoo:n kanssa yhdessä välissä. Hyvin näytti Alfa etenevän Noille ajoille en enään 164:llä Alfacupissa pärjäisi ilman DOT-slicksejä (tähän sellainen hattuaan nostava hymiö)
Makella ei jostain syystä slicksit seiskassa toimineet ja ajat jäi samaan kuin siviili Nangkangeilla, mutta toiset renkaat näytti jo eilen olevan tallilla Katsotaan päästäisiinkö vielä tänä syksynä kokeilemaan molempien Fiattien muutoksia apparalle...
Kauhun sekaisin tuntein avasin Vero-tekstillä varustettua kirjekuorta todetakseni, että valtio haluaa maksaa minulle takaisin päin liikaa perimiään maksuja. Oli jopa oikea tilinumerokin.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Alfissimo kirjoitti:Kauhun sekaisin tuntein avasin Vero-tekstillä varustettua kirjekuorta todetakseni, että valtio haluaa maksaa minulle takaisin päin liikaa perimiään maksuja. Oli jopa oikea tilinumerokin.
Täällä sattui samoin. Ensi vuonna tosin tulee jäätävät mätkyt, kun työnantaja ei ollut perkele viekööt vaihtanut uutta veropinnaa palkkaan...
Jopas nyt on kivaa, ennekuin ehdin edes aloittaa miettimään ja kyselemään Alfalle kattoa pään päälle talven ajaksi, niin sellainen tuli tänään lähes itsestään vastaan. Veljen kaverilla, jonka itsekin hyvin tunnen navetan ylisillä tilaa ja pikku näprääminenkin tarvittaessa onnistuu. Maltillinen 10km siirto trailerilla, mutta matka kotoa ei silti pitene yhtään, päinvastoin taitaa tulla muutaman minuutin likemmäs.
*Koputtaa puuta* Yleensä paskan määrä on vakio, joten mitähän seuraavaksi tapahtuu, kun nyt on jo kahtena peräkkäisenä päivänä joutunut osallistumaan Kivaa-ketjuun *Koputtaa puuta*
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Repäisin nimittäin tarran irti tuulilasista ja osa numeroista sekä vähän liimaa jäi lasiin. Melkein ehdin jo päästää kirosanan ilmoille, mutta hetken liotus sprayllä ja sen jälkeen kunhan vain pyyhki. No, pikkuisen piti kynnellä liimajäämiä rapsuttaa, mutta helposti irtosivat. Ei siis ihme, että ötököiden jäämätkin saa iisisti irti.
Ajelin eilen autolla Tsadiin ja takas Lappeenrantaan. Kylläpä on loistava peli ajella tuo 159 lastutuksen jälkeen, oikein helmi paketti. Oisin ajanu vaik Utsjoelle jos tarve ois vaatinu
^Hmm, itse kutsun tuota hiukkassuodattimen puhdistamiseksi, että kenellekään ei tule tarvetta katsoa pellin alle, millaisia palikoita siellä on. Voihan parantunut alakierrosvääntö!
WWWVespa kirjoitti:^Hmm, itse kutsun tuota hiukkassuodattimen puhdistamiseksi, että kenellekään ei tule tarvetta katsoa pellin alle, millaisia palikoita siellä on. Voihan parantunut alakierrosvääntö!
Tallissa ei tarttenu häsätä kuin vajaa tunti, että sai ajettua auton sisään ja ropaustilaakin jäi ympärille. Roskaa lähti 2 pussillista, eli sitäkään ei tuhottomasti ollut.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
mml rantautuu huomenna Poriin. Laitetaan 159 näyttelykuosiin ja nappaillaan "ehkä" "muutama" bissekin. Kivaa päästä viettämään laatuaikaa wanhan ystävän, ja kohtalotowerin kanssa! Sunnuntainakin voi olla siistii, jos maanantaina ei ole velvotteita...
Viikko Suomessa jossa vuokra autona Prius (se oli ilmainen upgrade jota ilman olisin voinut olla) sitten takaisin kotiin torstaina ja perjantaina kunnon ajoa GTVlla heti aamusta. Voin todeta, etta kontrasti oli suht miellyttava.
Ekaa kertaa elämässä ajoin tankin niin tyhjäksi että loppui kesken!! Tosin ei paljon haitannut koska auto sammahti 10 metriä ennen shellin pumppua ........Hiukan veepoveria, ja kas! matka jatkui
Pistinpä tilaukseen, kun oli sopivaan hintaan. Varmasti ihan mielenkiintoista luettavaa.
Wile E. Coyote kirjoitti:Vihdoin valoa tunnelissa! Tilasin tuon kirjan todella kauan sitten ennakkoon. Nyt väitetään että 11 päivää julkaisuun. Olisi jo aikakin! Vielä ehtii säästää 9€ jos joku on tilaamassa
Alfa Romeo 155/156/147 Competition Touring Cars: The Cars Development and Racing History
Saksan reissulla männä viikolla piti saada Avikselta Alfa-kumijalkaa käyttöön...eijoo tarjosivat, mutta kiva oli Fiuukin, tuli ihan nostalginen olo kun eka oma auto oli 850 ja kaverilla Neckar 600 :nen 70-luvun lopulla
Mukava ajaa, mutta Suomen kivipitoinen asfaltti luultavasti tulee pahasti retro-Fiuun äänieristyksen läpi... Schleswig-Holsteinin baanoilla meni kyllä ihan sukkasillaan. Vaimokin tykkäsi...
JT
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
^ Onnittelut! Ookko käyny tuulastamassa vielä? Itellä olis lähipäivinä tarkotus lähtee mutta pitäis väsäillä valoille joku teline. On rekan akku ja valoteline mutta on sen verran kämpelö että pitää rakennella uusi kokonaan. Se on kyllä hauskaa hommaa, kunhan ei vedenpinta oo rikki että näkeekin edes jotain.
Oma kiva juttu: Ompin vaimennin tuli tänään ja saatu asennettua paikalleen, tuli suhteellisen hyvät höpinät. Ei humise sisälle ainakaan.
Ferrarilla toistasataakilmoetriä syksyisillä teillä... muutamanviikon päästä saa ajaa vielä toisenmokoman jos verhoilijatäti saa sisustan tehtyä ennen pakkasia....
^^^ Danke. Eipä ole tullut vielä käytyä, mutta kunhan tuo pimeys vaan alkaa tipahtaa aiemmin... Lamppu kyllä on jo testattu. Se onkin sitten meripuuhaa, kun lähijärven vesi ei kirkastu tarpeeksi syksyn aikana.
Vanha kunnon Kota <3. Nyt kun kelit ovat taas kuin suoraan Suomen kesästä eli pihalla pääsee oikeasti hieman jo viilenemään, tarjoaa wanha kunnon pihasauna varsin nautinnolliset löylyt.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Auton helmat laitettu kuntoon kun ruostetta oli. Samoin peräpäästä muutama paikka.
Tosin aihetta sivuten ei kuvat helmoista oikein innostaneet. Pientä reikää kun oli ja isompikin löytyi. Huoh, ei kai sitä voi täydellisyyttä odottaa 14 vuotta vanhalta autolta.
Testasin piruuttani SGSII:lla ja androidin Car Performance -ohjelmalla auton (Alfa Romeo 164 3.0 V6 24V) kiihtyvyyttä 0-100 km/h. Tehdas lupaa 8.0 sekuntia, itse sain kellotettua 8.6 sekuntia mutta lähtö ei menny ihan nappiin kun tuli hiukan luistatettua kytkintä kun yritin välttää valtavaa "wheel spinniä" eli ettei olis jääny jauhamaan paikalleen. 16 vuotta vanhalle ja 275 tkm ajetulle autolle kuitenkin hyvä arvo ja luulen että treenaamalla se menis siihen tasan kasiin mutta tää testi riittää mulle eli on toi tollaseksi painavaksi "tankiksi" ihan riittävän ripeä PS. Pakoputki vuotaa ennen viimeistä pönttöä eli kait sekin hiukan asiaa huonontaa...
_________________
^^^Kauan sitten ennen nykyaikaa vanhan ajan käsikellolla ja navista nopeutta vahtien sain omalla 12V:llä 8.2sek. 0-100km/h useamman vedon keskiarvoksi aikanaan. Tuo Super on sen verran painavampi, että pieni lisäteho menee massan liikuttamiseen, joten tuo 8.6:kin on jo ihan hyvä aika verrattuna mihin tahansa nykyautoonkin, esim. 159TBi.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Kivaa on se, että työviikkoa on jäljellä kaksi päivää ja ensi viikon jälkeen olisikin 4vko vapaa tiedossa.
Ehkä sitten saisi taas jotain aikaiseksikin.
jeQQ kirjoitti:^^Kyllä sen pitäisi tuonne kasiin kivuta 24venasella. Reeniä vaan.
Joo, löytyis varmaan kyllä mut ei jaksa "vanhaa rouvaa" rääkätä niin kovin Vedin vaan kaks vetoo, eka meni päin v*ttua, 9.5 sek ja toinen oli toi 8.6 sek... Toi on moniventtiilikoneiden tapaan kuitenkin kierroskone eli paras vääntö @ 5000 rpm ja paras teho @ 6200 rpm ja punaraja 7000 rpm... Vaatii aikalailla onnistuneen lähdön kyllä hyviin aikoihin pyrittäessä... Renkaina vielä ihan valmiit misukat eli ei kai niistäkään lisägrippiä saa ja sutimaan ton saa n. 3000 rpm lähdöilläkin että on se oikeasti oma taiteen lajinsa tälläkin laitteella toi täyskaasukiihdytys... Loppukaneetiksi sanon että olen tyytyväinen itseeni eli osaan lähteä kyllä kokolailla rivakasti viivalta Liekö apunsa sillä että omistin aikoinani kakkakoppasen 16-tappisen kr-gti golffin...
Kivaa mutta jotenkin tylsää,kun ei katsastusmies löydä koskaan mitään muuta sanottavaa tuosta Lanciasta kuin:Eipä siitä mitään vikaa löytynyt,vuoden päästä uudelleen...