^^
Joo, entinen on. Huomenna käydään kattomassa sitä ihan livenä ;D Kuvat kun näyttää paljon paremmalta kuin mitä se oli luovutushetkellä. Niin, syynä on se, että ilmeisesti jostain rahotusyhtiön vaatimasta paperista puuttuu jonkun tärkeän ihmisen leima, jonka vuoksi k.o auto ei ole vielä mennyt firman nimiin...
Juttelin joku aika sitten kun oli vielä oma GTA tallella, tuon HANUN ex:n silloisen omistajan kanssa (mukava aasialainen kaveri) ja tutkailtiin toistemme autoja. Viereiseen parkkiin kun päädyttiin sattumalta.
Auto oli kyllä siisti, joitain ruosteita oli muistaakseni korjailtu/maalailtu. Ainoa mainittava vika mikä oli pitkän yhteisen taipaleen aikana edellisellä omistajalla ilmennyt, oli hajonnut vaihdelaatikko. Vanteet näyttää livenä hyvältä.
Griffith kirjoitti:Juttelin joku aika sitten kun oli vielä oma GTA tallella, tuon HANUN ex:n silloisen omistajan kanssa (mukava aasialainen kaveri) ja tutkailtiin toistemme autoja. Viereiseen parkkiin kun päädyttiin sattumalta.
Auto oli kyllä siisti, joitain ruosteita oli muistaakseni korjailtu/maalailtu. Ainoa mainittava vika mikä oli pitkän yhteisen taipaleen aikana edellisellä omistajalla ilmennyt, oli hajonnut vaihdelaatikko. Vanteet näyttää livenä hyvältä.
Omaa samanlaista & väristä GTA:ta ikävöiden....
Laatikko sai varmaan vähän piiskaa silloin kun auto oli minulla, koska ajoin sillä rataa ympäri tuhansia kilometrejä.
Rusahtaako synkrot vaihtaessa kolmoselta kakkoselle? Välikaasulla voi toki paikata jos ei viitsi alkaa synkroremonttiin. Tyypillinen ruostepaikka on tankinkorkin ympärys. Myös takaiskaritornit, varapyöräkotelo (hinauslenkin kohdalla tuplapelti) ja takakontin pohja vähän ennen takaseinää olevasta liitoksesta kannattaa tarkastaa. Etuiskarin jousilautaset myös tuppaavat ruostumaan. Jakopään vaihtoväli muistaakseni 3v/60tkm? Kannattaa olla tarkkana, uudet venttiilit oli kalliita vaikka jakopää ei sinänsä kovin tapaturma-altis taida ollakaan. Lisäksi mikä tahansa sähkölaite voi olla toimimatta. Kannattaa käydä kaikki läpi niin tietää ainakin mitkä on rikki. Uutta tankkia ei taida saada enää mistään mikäli vanha vuotaa. En tiedä onko nelivedossa vielä joku erikois speciale tankki erilaisen taka-akselin takia. Jos on niin niitä ei varsinkaan saa. Nelivetoon ei oo heittää mitään erityisvinkkiä näiden lisäksi. Muuten taitaa päteä samat jutut kuin kaikkiin muihinkin vanhoihin autoihin. Ikäähän tuolla on jo 21v.
PS. Hieno laite ja ei todellakaan kallis. Kannattaa ostaa vaikka jotain sanomista oliskin. On meinaan todella hauska ajaa.
Jep, pohdittiin juuri autoa käymässä katsoneen kaverin kanssa, että mitäköhän ihmettä. Huomenna selviää, tehdäänkö kauppaa...Vähän ihme meininkiä kyllä.
Griffith kirjoitti:Kiitoksia paljon tiedoista Oleino! Hieman askarreltavaa olisi, mutta hyvässä käyttökunnossa ainakin.
Kaveri tsekkasi auton ja totesi ehdottomasti hankkimisen arvoiseksi. Kaupat sovittu ja huomenna raha ja auto vaihtaa omistajaa.
Tämä tuli alamajy:ltä mulle ja meni uudelle omistajalle Lohjan suuntaan maaliskuussa. Aika huolella auton kanssa tuli tuherrettua Pm:llä lisää jos kiinnostaa. Auto on ihan pelastettavissa, mutta tekemistä siinä hieman on - suurimmat korin kanssa. Ja kakkonen rusahtelee.
Enzo kirjoitti:Hinta näyttää kolminkertaistuneen muutamassa tunnissa...650€ oli ensialkuun.
Nyt (28.9.2012 17:20) on hinta taas tippunut 900:een. Eilen illalla oli 1750 Eur.
Mitä ihmettä tässä oikein tapahtuu ?
Eikös kaupatkin ollut jo sovittu?
Tuo 33 on 16-tappisella koneella..? Mahtava laite, suosittelen lämpimästi. Vaikkei huipputeho päätä numeroiden mukaan huimaakaan, niin melko ripeä epeli se kyllä on. Kiukkusemmin kelaa 200 mittariin kuin esim. vastaavan ikäinen 325.
Enzo kirjoitti:Hinta näyttää kolminkertaistuneen muutamassa tunnissa...650€ oli ensialkuun.
Nyt (28.9.2012 17:20) on hinta taas tippunut 900:een. Eilen illalla oli 1750 Eur.
Mitä ihmettä tässä oikein tapahtuu ?
Eikös kaupatkin ollut jo sovittu?
Ja myöty. Yleisestä mielenkiinnosta: palasiko foorumille sovittuun hintaan?
Elämä on kuin koppimopo, välillä tuntuu että menee lujaa mutta todellisuudessa isommat jyrää alleen
Kaupat tuli! Kyllä on mieletöntä ajamisen riemua! Autoa voi bongata Haagassa, Espoossa ja Upinniemessä
Merkillistä käyttäytymistä tuon ilmoituksen suhteen, en oikein ymmärrä... Mutta olen tyytyväinen, koska sovitut kaupat ja hinta piti.
Päivitän Kalliaisen projektitopikkiin (jos se hänelle sopii) tai jonnekin muualle tänne foorumille kuvia ja tietoa autosta. Huomenna tarkempaa tutkiskelua ja pientä puunausta.
Griffith kirjoitti:Kaupat tuli! Kyllä on mieletöntä ajamisen riemua! Autoa voi bongata Haagassa, Espoossa ja Upinniemessä
Merkillistä käyttäytymistä tuon ilmoituksen suhteen, en oikein ymmärrä... Mutta olen tyytyväinen, koska sovitut kaupat ja hinta piti.
Päivitän Kalliaisen projektitopikkiin (jos se hänelle sopii) tai jonnekin muualle tänne foorumille kuvia ja tietoa autosta. Huomenna tarkempaa tutkiskelua ja pientä puunausta.
Onnea hankinnasta! Projektiketjun päivitykset on tervetulleita.
Griffith kirjoitti:Kaupat tuli! Kyllä on mieletöntä ajamisen riemua! Autoa voi bongata Haagassa, Espoossa ja Upinniemessä
Merkillistä käyttäytymistä tuon ilmoituksen suhteen, en oikein ymmärrä... Mutta olen tyytyväinen, koska sovitut kaupat ja hinta piti.
Päivitän Kalliaisen projektitopikkiin (jos se hänelle sopii) tai jonnekin muualle tänne foorumille kuvia ja tietoa autosta. Huomenna tarkempaa tutkiskelua ja pientä puunausta.
Meidän paikallisella kauppiaalla bussokoneinen uusnokkainen erittäin pienillä metreillä oleva 156: http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/156/5111062" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Ilmeisesti "Permiksestä" ainakin pääsee eroon, jos on tarvetta
Katsotaan miten kärsivällisyys auton kanssa riittää, suunnitelmissa laittaa autoa hyvin maltillisesti parempaan kuntoon ja säilyttää mahd. alkuperäisenä sekä ajaa ensi talven vähäiset ajot sillä.
Toisaalta tätä ei edes ehkä kannattaisi myydä, sillä nyt on kerrankin aidosti opiskelijabudjetin harrasteauto
Griffith kirjoitti:Kaupat tuli! Kyllä on mieletöntä ajamisen riemua! Autoa voi bongata Haagassa, Espoossa ja Upinniemessä
Merkillistä käyttäytymistä tuon ilmoituksen suhteen, en oikein ymmärrä... Mutta olen tyytyväinen, koska sovitut kaupat ja hinta piti.
Päivitän Kalliaisen projektitopikkiin (jos se hänelle sopii) tai jonnekin muualle tänne foorumille kuvia ja tietoa autosta. Huomenna tarkempaa tutkiskelua ja pientä puunausta.
Onnittelut hankinnasta. Minulla on ollut noita kaksikin kappaletta yksi valkoinen, jonka rekkaria en juuri nyt muista sekä tämä punainen SFK-295.
On se vaan hauskaa lähteä liikkeelle sutimatta oli sää mikä hyvänsä.
Kuviakin löyty jos kiinnostaa...
pitkämies kirjoitti:Hinta on aavistuksen kova mutkun siinä ois vihreä nahkasisustus ja HALUAA tuollaisen.....Paljonkohan Thesiksestä sais vaihdossa?? Varmaan abaut 50e!!..... http://www.nettiauto.com/maserati/quattroporte/5025137
On pakko pikkuisen jäähdyttää kuumetta, olen käynyt sitä kauan sitten katsomassa ja pakko sanoa ettei se mikään helmi ole. Ollut myynnissä varmaan ainakin parisen vuotta, talvet hangessa etc. Eli ei välttämättä edes viime talven lumet...
Ja antaa ne ainakin yhen nollan "kaupan päälle" Thesiksen perään .
Näin itsekin vähän pohdiskelin......sen verran pitkään on ollut jo tarjolla. Tosin Suamessa näitten ostajakandidaatit on kait aikas ohuessa, joten siinä varmaan myös osasyytä piiiitkään myynnissäoloon...
pitkämies kirjoitti:Hinta on aavistuksen kova mutkun siinä ois vihreä nahkasisustus ja HALUAA tuollaisen.....Paljonkohan Thesiksestä sais vaihdossa?? Varmaan abaut 50e!!..... http://www.nettiauto.com/maserati/quattroporte/5025137
pitkämies kirjoitti:Hinta on aavistuksen kova mutkun siinä ois vihreä nahkasisustus ja HALUAA tuollaisen.....Paljonkohan Thesiksestä sais vaihdossa?? Varmaan abaut 50e!!..... http://www.nettiauto.com/maserati/quattroporte/5025137
Jos on tankki täynnä, tuplataan tuo hinta
Uug, tykkäättekö tosiaan nappa nahkasisustuksesta noin paljon ? Kylmän kalsea talvella ja pintakuuma kesällä ? Alcantaraa tai alfatexiä se pitää olla ...
sano kissa kun ....... nuoli
JT
PS. Tuo nahka ja tumma puu tuo mieleen kyllä positiivisesti englantilaisen
pubin fiilingin ... ok nyt ymmärrän
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Jiitee kirjoitti:Uug, tykkäättekö tosiaan nappa nahkasisustuksesta noin paljon ? Kylmän kalsea talvella ja pintakuuma kesällä ? Alcantaraa tai alfatexiä se pitää olla ...
Elääkö tämä myytti täälläkin? Noin minäkin luulin ennen kuin ensimmäisen nahkapenkkiseni ostin ja sillä ympäri vuoden ajelin.
Eihän tästä kovin kauan ole kun Tampereelle muutti yksi QP IV, olisiko ollut viime syksynä tai talvella. Olisi pitänyt siinä vaiheessa olla liikkeellä...
pitkämies kirjoitti:Hinta on aavistuksen kova mutkun siinä ois vihreä nahkasisustus ja HALUAA tuollaisen.....Paljonkohan Thesiksestä sais vaihdossa?? Varmaan abaut 50e!!..... http://www.nettiauto.com/maserati/quattroporte/5025137
Jos on tankki täynnä, tuplataan tuo hinta
Uug, tykkäättekö tosiaan nappa nahkasisustuksesta noin paljon ? Kylmän kalsea talvella ja pintakuuma kesällä ? Alcantaraa tai alfatexiä se pitää olla ...
sano kissa kun ....... nuoli
JT
PS. Tuo nahka ja tumma puu tuo mieleen kyllä positiivisesti englantilaisen
pubin fiilingin ... ok nyt ymmärrän
Vähän offtopic, mutta kun nyt nahkapenkeistä puhutaan...
Uudessa TM:ssä oli koeajossa uusin A-Mersu. Kyseisessä autossa penkit oli keinonahkaa -siis ihan oikeasti 2000-luvulla-keinonahkaa. Luulin että se jäi 70-luvulle, mutta ei näköjään. Toimittajat vielä kehui sitä, ettei oikeastaan aidosta nahasta erota. Tämä on vähän sama asia kuin laminaatti ja parketti-toinen on aitoa puuta ja toinen yrittää esittää aitoa...