Vainio kirjoitti:Onnea uudelle hankinnalle!
Oma diisseli on ainakin toiminut varsin hyvin jo kaksi vuotta ja n.90tkm.
Vikoja ei ole ollut EGR:n poiston jälkeen, eikä tuota paljon puhuttua ohjausvaihdettakaan taikka muita niveliä ole vaihdettu autoon vielä kertaakaan. Nyt kilsoja on mittarissa 190tkm.
Melkein heti auton hommattuani siihen jouduttiin vaihtamaan yksi ABS anturi mikä ei ilmeisesti ole kovin yleistä.
EGR:n poistoa voisin melkein mainostaa, koska taitaa jäädä moni murhe väliin kun sen teettää ja bonuksena veto paranee. Siitä taisinkin kirjoitella tuonne EGR-ketjun alle joskus.
Murheena ollut lähinnä huollon tekemät mokailut. Esim. ilmastoinnin ylitäyttö joka aiheutti ylimääräistä mekkalaa. Myös tuo moottorin pohjamuovi oli asennettu itseporautuvilla ruuveilla apurunkoon (miksiköhän? kun ois ne alkuperäisetkin vielä toimineet). Siitä seurannaisena näyttäisi olevan pieni apurungon paikkamaalauksen tarve.
Reissusta palattu ja auto haettu pajalta. 180tkm huolto tehty, apulaitehihnat vauhdettu, yksi koiranluu takaa vauhdettu ja yleistsekkaus tehty ja nyt vaan kovaa ajoa. Oli kuulemma parin päivän kaatosateen jälkeen kuskin jalkatilassa ollu aika paljon vettä!!

Vedenpoistokanavat puhallettu ja puhdistettu, toivotaan että auttoi! Jos ei, niin sitten pitää tuulilasi tiivistää uudestaan. Se on meinaan juuri vauhdettu, joten sen vituralleen asentaminen voisi falskata vettä sisään. Vai oisko vielä jotain muita tyypillisiä vuotopaikkoja näissä peleissä (oven tiivisteet tsekattu ja on ok)??
Jahas, ai että näissäkin kannattaisi ottaa samantein egr pois käytöstä, vai..??
Mikäs tämä "paljon puhuttua ohjausvaihdettakaan" ongelma on? Miten ilmenee?