Muukkosen chippi yllätti!
Valvoja: Moderators
Muukkosen chippi yllätti!
Tuossa kun testailin vähän 2.0TS:n moottorin kierrättämistä, niin huomasin 6700 - 6900 RPM:n kohdille tulleen aivan ihmeellisen piikin. Toki tiesin että 6000 RPM:n jälkeen on tehoa, mutta toi yllätti ku se oikein repäs kuskin penkkiin. Tehoa näytti löytyvän viellä 7000 RPM:n kohdiltakin, mutta silloin oli jo aika vaihtaa.
Muukkosen tekemän päivityksen jälkeen pääsin oikeestaan vasta tällä viikolla teesimään kunnon lähtöjä 2. ja 3. vaihteella.
Vakio-ohjelmalla tuota piikkiä oli varmaankin aika vaikeeta huomata.
Vai olisko jo niin, että 23 tkm olisivat hioneet moottorin palat kohilleen ja nyt sitä hywää alkaa olla tarjolla niin kauan kuin paikat kestää?
Onko muilla koneensa lastuttaneilla samoja kokemuksia?
Muukkosen tekemän päivityksen jälkeen pääsin oikeestaan vasta tällä viikolla teesimään kunnon lähtöjä 2. ja 3. vaihteella.
Vakio-ohjelmalla tuota piikkiä oli varmaankin aika vaikeeta huomata.
Vai olisko jo niin, että 23 tkm olisivat hioneet moottorin palat kohilleen ja nyt sitä hywää alkaa olla tarjolla niin kauan kuin paikat kestää?
Onko muilla koneensa lastuttaneilla samoja kokemuksia?
Pitäs päästä käyttään penkissä. Oulun tekussa vaan ei oltu oikein yhteistyöhalukkaita.BSTR kirjoitti:Johtuisikohan imusarjan mitoituksesta (kaksinkertainen rpm tuohon 3000 kierroksen iloon). Tai sitten chippiin on seokset tai sytkät ohjelmoitu jotenkin epälineaarisesti...
Paljonkohan penkitys kustantaa ja oiskohan tääl pohojoosessa ees oikeen mahollisuuksia.
Kylläpäs se taas alkaa tuntuun jo silleen aivan samalta.Rolle kirjoitti:Vajaavetoisen penkitys ei pitäisi juuri 50 euroa enempää maksaa, ihme jos ei siellä dynoteta, pitää tiedustella yhdeltä tyypiltä joka pyörii siellä..
Mun pirssii on sit jo kuvailtu: vajaavetoinen, pastalaatikko, 2-ovinen koirankoppi, takuuhuollokki, kuppakylki jne...
Kohta kait sitä alkaa katteleen naapureiden avensiksia ja corollia sillä silmällä.
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
itse olen kuullut kyseisestä kaverista myös ja pelkästään hyvää... on säätänyt paljon kilpureita...Rolle kirjoitti:Ei taida ihan joka naapurin autossakaan sitä nelivetoa olla joten älä murehdiSkyhorse kirjoitti:Kohta kait sitä alkaa katteleen naapureiden avensiksia ja corollia sillä silmällä.
Tällaista infoa sain:
"Prokkolan Seppo tekee Jäälissä Oulun lähellä mittauksia kans. On nimeltään Jäälin autosäätö."

Juu, kyllähän ne penkitysmahdollisuudet Oulussa ovat joko teku tai Sepi. Mutta mikäs ahdistus siellä tekulla oli? Kyllähän niiden pitäisi ilomielin palvella...
Tekulta lähti kyllä "asiantuntija" vuosi sitten toisen firman palvelukseen ja en tiedä tämän hetkistä tietotaitoa, mutta kyllä sieltä dyno-lappu pitäisi aina saada?
Sepiltähän löytyy jo kokemusta enemmänkin ja penkkikin on uusittu pari vuotta sitten tekun penkkiä vastaavaksi.
Onkos se lastu helppo vaihtaa? Meinaan voisi samalla kertaa testata vakiolla ja mod.-chipillä.
Tekulta lähti kyllä "asiantuntija" vuosi sitten toisen firman palvelukseen ja en tiedä tämän hetkistä tietotaitoa, mutta kyllä sieltä dyno-lappu pitäisi aina saada?
Sepiltähän löytyy jo kokemusta enemmänkin ja penkkikin on uusittu pari vuotta sitten tekun penkkiä vastaavaksi.
Onkos se lastu helppo vaihtaa? Meinaan voisi samalla kertaa testata vakiolla ja mod.-chipillä.
Eli ainakin tos mun vehkeessä piti FLASH muisti läsäyttää uusiksi. Rune veti rasian auki konehuoneesta ja laitto johtonumero 20:n maakontaktiin, räpelsi virta-avaimen tiettyyn kohtaan ja tietyssä järjestyksessä. Sit se otti sulakerasian tienoilta johtoniput esiin ja vetas parit piikit niihin kiinni. Sit vaan läppärillä downloadas softan autosta. Pisti sähkärillä jollekkin firmalle joka tekas 2 tunnin aikana muutama viri-viri versiota auton alk.per. softasta ja pisti meilinä takas. Sitten keskusteltiin Runen kaa, että kumpi laitetaan ja laitettiin sit se tiukempi ohjelma mikä puskee rikkaampaa seosta.R@gdoll kirjoitti: Onkos se lastu helppo vaihtaa? Meinaan voisi samalla kertaa testata vakiolla ja mod.-chipillä.
Aikaa meni 4 tuntia ja makso alle 400€