Shell V-Power
Valvoja: Moderators
- kterkkila
- Viestit: 2374
- Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
- Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Ainakaan valkoista savuverhoa tai mustaa putkenpäätä ei synny karstojen liikkeellelähdöstä. Valkoinen savu, eli vesihöyry, näkyy parhaiten kylmällä kun lämpötilaerot ovat suuria ja höyry tiivistyy nopeasti pakoputken päästä tullessaan. Valkoista savua tulee myös silloin kun kannentiiviste posahtaa sillä seurauksella että vettä pääsee palotilaan. Musta pakoputkenpää kielii rikkaasta seoksesta. Usein koneet käyvät hieman rikkaalla täyskaasulla, vaikka muuten olisivat stoikiometrisella seoksella toimivia kattipelejä.willez kirjoitti:Itse nyt tankannut pari tankkia v-poweria ( n. 1,20€/l ) . Eroa 95:seen , tuntuu että pakoäänet ovat hieman muuttuneet ja ehkä vetää ihan hitusen paremmin . Ja esim. jos ajaa kauan tasakaasulla ja risteyksen jälkeen kakkosella punarajalle niin peilistä näkee paksun valkoisen savuverhon ja putken pää on aika musta . Voisiko olla että oikeasti lähtee karstat liikkeelle koneesta kun eikö tuossa ole jotain puhdistavaa lisäainetta ?
Edit: Ja tässähän on nakutus tunnistin ja tuo imunokana ajoitus , eli jos niitten avulla "lisävoiman" voi tuntea . En sitten tiedä
Imunokan ajoitusta (on/off) ohjaa vain imetyn ilman määrä, joten polttoaine ei sen toimintaan vaikuta.
Kimmo / alfatune.fi
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Ookei, tuo kansipahvi on tiedossa mutta vuotaa ulospäin vaan . Ja vie öljyä sen 1l / 5000kmkterkkila kirjoitti:Ainakaan valkoista savuverhoa tai mustaa putkenpäätä ei synny karstojen liikkeellelähdöstä. Valkoinen savu, eli vesihöyry, näkyy parhaiten kylmällä kun lämpötilaerot ovat suuria ja höyry tiivistyy nopeasti pakoputken päästä tullessaan. Valkoista savua tulee myös silloin kun kannentiiviste posahtaa sillä seurauksella että vettä pääsee palotilaan. Musta pakoputkenpää kielii rikkaasta seoksesta. Usein koneet käyvät hieman rikkaalla täyskaasulla, vaikka muuten olisivat stoikiometrisella seoksella toimivia kattipelejä.willez kirjoitti:Itse nyt tankannut pari tankkia v-poweria ( n. 1,20€/l ) . Eroa 95:seen , tuntuu että pakoäänet ovat hieman muuttuneet ja ehkä vetää ihan hitusen paremmin . Ja esim. jos ajaa kauan tasakaasulla ja risteyksen jälkeen kakkosella punarajalle niin peilistä näkee paksun valkoisen savuverhon ja putken pää on aika musta . Voisiko olla että oikeasti lähtee karstat liikkeelle koneesta kun eikö tuossa ole jotain puhdistavaa lisäainetta ?
Edit: Ja tässähän on nakutus tunnistin ja tuo imunokana ajoitus , eli jos niitten avulla "lisävoiman" voi tuntea . En sitten tiedä
Imunokan ajoitusta (on/off) ohjaa vain imetyn ilman määrä, joten polttoaine ei sen toimintaan vaikuta.
- kterkkila
- Viestit: 2374
- Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
- Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Jos kannentiiviste on lopussa, niin se saattaa tehdä juurikin tuota, että pölläyttää valkoista kun kierrättää kunnolla, vaikkei vielä normaaliajossa sitä teekkään. Vettä ei vielä siinä vaiheessa välttämättä vielä paljoa katoa. Noita pölläytyksiä kun tekee useampia, niin voi tulla kohta tiivisteenvaihto ajankohtaiseksi, nimimerkillä kokemusta on 

Kimmo / alfatune.fi
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
juu, "kaikki ajallaan"kterkkila kirjoitti:Jos kannentiiviste on lopussa, niin se saattaa tehdä juurikin tuota, että pölläyttää valkoista kun kierrättää kunnolla, vaikkei vielä normaaliajossa sitä teekkään. Vettä ei vielä siinä vaiheessa välttämättä vielä paljoa katoa. Noita pölläytyksiä kun tekee useampia, niin voi tulla kohta tiivisteenvaihto ajankohtaiseksi, nimimerkillä kokemusta on

Edit: Tulipas taas vouhotettua , tuo valkoinen savu oli kuta kuinkin tuota vesihöyryä .


- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- maybetomorrow
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
- Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
- Paikkakunta: Sisä-Suomi
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
Höh, mun lahjakortilla saa kerran uudelleen samalta asemalta V-Poweria 95:n hinnalla. V-Powerikin maksoi 1,299 eli sentin halvempi mitä 95. Pihalla päivysti joku plikka kyselemässä "tankkaatko bensaa? tankkaahan sitten V-Poweria!"Nouko88 kirjoitti:Ite vetäisin 75:sen tankin täyteen tota litkua. Mitää ihmeellistä en ainakaan vielä ole huomannu... Sai semmosen kupongin millä saa kokoloppukuun ajan tolla 1,199€/Litra.
-
- Viestit: 20
- Liittynyt: 23 Elo 2009, 20:16
- Paikkakunta: tampere
Re: Shell V-Power
moi!mulla on muutama auto,joihin aina tankaan 99power,1 auto vaatii 98,teboilin aine nakutti,shell hoiti homman,turbo autoissani 99 vähensi koneen mekaanisia ääniä ja toi lisää herkkyyttä,suosittelen
-
- Viestit: 20
- Liittynyt: 23 Elo 2009, 20:16
- Paikkakunta: tampere
Hei!
Kaippa tähän voisi ensimmäisen viestin sitten laittaa. Ostin tuossa juuri vuoden 1998 156:en 2.0 koneella ensimmäiseksi autoksi ja ai että kun on ilo ajaa
Tampereen seuduilla pyörin tuolla.
Ja kysytääs ny, että kun sain kans tuommosen V-power kupongin "Anna autollesi joululahja!" niin kai tuota voi huoletta tankata tuohon 156:een?
Kaippa tähän voisi ensimmäisen viestin sitten laittaa. Ostin tuossa juuri vuoden 1998 156:en 2.0 koneella ensimmäiseksi autoksi ja ai että kun on ilo ajaa

Ja kysytääs ny, että kun sain kans tuommosen V-power kupongin "Anna autollesi joululahja!" niin kai tuota voi huoletta tankata tuohon 156:een?
- maybetomorrow
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
- Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
- Paikkakunta: Sisä-Suomi
Hullut ostaa kun saa halvalla. Ei kannata. Taitaa olla vanhaakin kun halvennukseen ovat laittaneet.
Suomessa myytävistä pumppubensoista nesteen 98 on laadultaan parasta. Tämä täällä myytävä v-pöwer on tehty lisäaineistamalla.
Euroopassa myytävä V-Power on ihan eri tavaraa.
Suomessa myytävistä pumppubensoista nesteen 98 on laadultaan parasta. Tämä täällä myytävä v-pöwer on tehty lisäaineistamalla.
Euroopassa myytävä V-Power on ihan eri tavaraa.
Näin meitä ovat valistaneet miehet jotka tienaavat leipänsä tekemällä maailmanmestareita!Jos joudutte ajamaan pumppubensalla käyttäkää vain nesteen 98:ia
http://www.users.on.net/~craigf/fuelquality.htm
Rele pois kokonaan katillisesta twinsparkista->ECU avoimella säädöllä, mitä sitten tarkalleen meinaakaan..
V-poweria tankissa, kulkee paljon pirteämmin kuin releen kanssa 95:lla ja kuluttaa saman verran tai hieman vähemmän nurkka-ajossa, maantiellä paljon pienemmällä.
Päästöarvot on myös hyvät..
Rele pois kokonaan katillisesta twinsparkista->ECU avoimella säädöllä, mitä sitten tarkalleen meinaakaan..
V-poweria tankissa, kulkee paljon pirteämmin kuin releen kanssa 95:lla ja kuluttaa saman verran tai hieman vähemmän nurkka-ajossa, maantiellä paljon pienemmällä.
Päästöarvot on myös hyvät..

Piti tätäkin ihmeainetta nyt kokeilla, kun kerran noin tuputtivat, että vielä ysivitosen pistoolissakin oli käsky kokeilla ennemmin viereistä letkua.
Tasaisemmin tuo tuntuisi nyt käyvän. Nesteen 95:sta on tullut aiemmin juotettua, ja sen kanssa tyhjäkäynnillä esimerkiksi valoissa tuntuu koko auto pikkuisen huojahtelevan. Taikabensalla näköjään tuo ominaisuus hävisi kokonaan. Tai sitten ilmastointi vaan teki vähemmän töitä tänään.
Ja toki persdynon mukaan myös tehot nousivat noin 100 heposta.

Tasaisemmin tuo tuntuisi nyt käyvän. Nesteen 95:sta on tullut aiemmin juotettua, ja sen kanssa tyhjäkäynnillä esimerkiksi valoissa tuntuu koko auto pikkuisen huojahtelevan. Taikabensalla näköjään tuo ominaisuus hävisi kokonaan. Tai sitten ilmastointi vaan teki vähemmän töitä tänään.
Ja toki persdynon mukaan myös tehot nousivat noin 100 heposta.

-
- Viestit: 815
- Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
- Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999 - Paikkakunta: Helsinki
-
- Viestit: 93
- Liittynyt: 30 Loka 2009, 18:48
- Car(s): Giulietta 2.0 jTDM, ex. MiTo 1.6 jTDM
- Paikkakunta: Kuukkajärvi 62.500766;25.438650
Esim. Motonetistä STP Power Booster oktaanin korottaja 250ml 9,90€. Joskus hankittu myös Clas Ohlsonilta isompi 500 ml:n pullo ruotsalaista myrkkyä, oli muistaakseni n. 20€, sama litku oli K.Kraakilla 30€. En kyllä muista merkkiä enkä jaksa lähteä tallille katsomaan mitä se on. Löytyy myös Liqui Moly, Willans, Bardahl jne. merkeillä. Tolueenia kannattaa kysellä myös esim. paperimiehiltä.pjotrthegreat kirjoitti:ja on varmasti lyijytöntä? mitähän tuollainen myrkky mahtaa maksaa?Juksu kirjoitti:Multa löytyy muutama pullo vielä oktaaniboosteria. Tekee kuulemma 98:sta n 104-106 oktaanista. Pullo /50-60l. PM jos kiinnostaa
En tiedä millaisia määriä pitäisi olla, jotta silla (tolueenilla) oikeasti olisi vaikutusta, mutta noiden lisäaineiden kohdalla en muuttaisi ohjeen mukaista määrää. Eli kannattaa kysyä tietäjiltä. Mutta jos se ei muuta tee, niin pakokaasu tuoksuu "leipäiseltä" lisäyksen jälkeen.

-
- Viestit: 673
- Liittynyt: 11 Helmi 2006, 22:06
- Car(s): Sprint QV -88, 75 V6 3.0 -88, Maserati 4.24v -90, MaXi5 -00
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: Shell V-Power
Fifth Gear testasi Golf GTI:llä eri bensalaatujen vaikutusta moottorin tehoon. Tulos oli, että V-Powerilla tehoa irtoaa neljä heppaa enemmän kuin normi-95:llä. Eli ratapäivää varten kannattaa ehkä raottaa lompakkoa vähän enemmän bensapumpulla mutta normiajossa tulee toimeen ruisleipäversiollakin. Tarina ei tosin kertonut (tai en huomannut) että kummasta V-Powerin versiosta testissä oli kysymys.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Shell V-Power
Minä jäin ymmärrykseen, että FG:n testin V-Power olisi ollut 98-oktaanista.
Tuon aidon V-Powerin saaminen Suomesta voi tosin olla hieman haasteellista ja taitaa olla jäljellä pelkkä nimi pumpun kyljessä, koska Shellillä ei ole enää omaa toimintaa Suomessa, vaan on ST1:n toimittamaa tavaraa.
Tuon aidon V-Powerin saaminen Suomesta voi tosin olla hieman haasteellista ja taitaa olla jäljellä pelkkä nimi pumpun kyljessä, koska Shellillä ei ole enää omaa toimintaa Suomessa, vaan on ST1:n toimittamaa tavaraa.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
-
- Viestit: 353
- Liittynyt: 29 Heinä 2004, 06:13
- Car(s): GLC 300e
Coupe Fiat
9-3 Aero - Paikkakunta: Hyvinkää
Re: Shell V-Power
Jep, st1:sen 98 nykyisin kyseessä. On kuitenkin "lisäaineistettu" jollain (varmaan bilteman
) boosterilla.

Viljan tar fram det som inte fanns.
- WWWVespa
- Viestit: 1742
- Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
- Car(s): 159 SW
ex 147 1.6 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Shell V-Power
Ai niin, dieseliäkin saa v-powerina, kun täältä menee tarpeeksi etelään. En tankannut mm. hintaeron vuoksi, joten empiriaa ei ole.
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Shell V-Power
nitro+ uutta pensaa tulossa 24.4 Suomeen !
- Antieko
- Viestit: 649
- Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
- Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Shell V-Power
Onneksi on juuri tehty jakopääremppa! Uskaltaa paremmin nitroa tankkiin kokeilla.
Mietin vaan että onkohan jakelu vain samoissa Shell pisteissä joissa on ollut tähän asti V-poweria? Ja miten on ton siirtymäajan kanssa. Kai se aikansa ottaa kunnes aseman säiliössä on pelkästään nitro plussaa.
Vai hoidetaanko juttu niin, että aseman säilössä olevan vanhan v-powerin sekaan lorautetaan uutta lisäainetta?

Vai hoidetaanko juttu niin, että aseman säilössä olevan vanhan v-powerin sekaan lorautetaan uutta lisäainetta?
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Shell V-Power
Osallistuinpa arvontaan, vaikka markkinointi onkin vähän harhaanjohtavaa. Ei 2500 eurolla saa lähellekään koko vuodeksi bensiiniä. 

Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Shell V-Power
Olisihan se kieltämäti kiva nähdä jotain testituloksia... Eli onko tuo nyt suomeksi etanolikastatteua veepoweria (siis vielä enemmän kuin nykynen veepoweri, mikä hädin tuskin poikkea lainkaan normaalista e5:stä) vai jotain enemmän vanhan veepowerin tyylistä? Ja lyijylläkö ne nyt lisävoitelua hankkii? 

- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Shell V-Power
Oikeaa V-poweria ei ole Suomessa nähty aikoihin. ST1:n ostettua Shellin Suomen-toiminnot tuolla nimellä on myyty tietääkseni ihan normaalia 98E5:sta. Sinälläänhän oikea V-power oli ihan kivaa, mutta vähän pirullista - sen oktaanispeksi heitteli siinä määrin, että sille oli kuulemma vähän pirullista kartoittaa moottorinohjausta, mutta moottorinohjaussoftan piti olla kartoitettu sopivasti "yli", että tuosta sai hyödyn irti (korkeammasta oktaanista ei ole etua, jos 98E5:llakaan ei nakuta). Käytännössä mahdollinen kulutusetu voi olla realistista, jos tuossa on korkeampi energiatiheys kuin normaalissa bensassa.
Mitä lyijyyn tulee, sitä ei katit kestä, joten oisko sinne lorautettu valmiiksi sekaan 2T-öljyä?
Mitä lyijyyn tulee, sitä ei katit kestä, joten oisko sinne lorautettu valmiiksi sekaan 2T-öljyä?

Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Shell V-Power
Siksipä lyijy hymiön takana
Ja joo, tuon tiesinkin, että se on perinteistä e5:ttä ollut jo pitkään. Eikös Aito V-Power vieläkin ole 99+aa ja ilman etanolia? (vai oliko siinä joku raja, max 1%?) Tuota ei vaan taida oikeen saada, ellei euroopasta käy hakemassa, vai saako enää sieltäkään? Muistan, ettei edellisellä Alfalla Vpoweria kannattanut käyttää, kun hyöty ei aivan riittänyt kattamaan korkeampaa hintaa.

- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Shell V-Power
Silloin kun ekan kerran tuli Suomeen tuo V-Power , vedin sataviisvitosen tankin piripintaan sitä. Ainoa ero 95seen oli täyskiihdytyksissä puski jonkun aikaa mustaa savua , toisella tankilla ei enää tehnyt tätä. Joten olisko puhdistanu palotilat sillä ekalla tankilla 

- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Shell V-Power
joillain seo asemilla myydään 99 bensaa, ainakin suvelan asemalla.Aquatica kirjoitti:Siksipä lyijy hymiön takanaJa joo, tuon tiesinkin, että se on perinteistä e5:ttä ollut jo pitkään. Eikös Aito V-Power vieläkin ole 99+aa ja ilman etanolia? (vai oliko siinä joku raja, max 1%?) Tuota ei vaan taida oikeen saada, ellei euroopasta käy hakemassa, vai saako enää sieltäkään? Muistan, ettei edellisellä Alfalla Vpoweria kannattanut käyttää, kun hyöty ei aivan riittänyt kattamaan korkeampaa hintaa.
- Dottore
- Viestit: 189
- Liittynyt: 16 Touko 2013, 09:31
- Car(s): Giulia Super 1.6
- Paikkakunta: Isola di Traghetto
Re: Shell V-Power
Onkos V-Powerista mitään uusinta tietoa? Joku aika takaperin tv:n Start-ohjelmassa mainostettiin uutta koostumusta, joka olisi kehitetty Shellillä Hollannissa. Omat tiedot bensojen eroista enemmän 70-luvulta, jolloin Shellin ja Esson bensoja pidettiin parempina kuin Nesteen litkuja. Mikäs tuollaiseen 105-sarjalaiseen olisi tänä päivänä paras löpö, jos tavoitteena on moottorin puhdas tasainen käynti, eikä tehonlisäys? 

- Hepa
- Viestit: 3197
- Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
- Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14 - Paikkakunta: Tampere
Re: Shell V-Power
Juuri tankkarin kokeeksi Giulian tankkiin tätä uutta V-Poweria. En kyllä osaa sanoa onko mitään eroa yleensä käyttämääni TB:n menoveteen.Dottore kirjoitti:Onkos V-Powerista mitään uusinta tietoa? Joku aika takaperin tv:n Start-ohjelmassa mainostettiin uutta koostumusta, joka olisi kehitetty Shellillä Hollannissa. Omat tiedot bensojen eroista enemmän 70-luvulta, jolloin Shellin ja Esson bensoja pidettiin parempina kuin Nesteen litkuja. Mikäs tuollaiseen 105-sarjalaiseen olisi tänä päivänä paras löpö, jos tavoitteena on moottorin puhdas tasainen käynti, eikä tehonlisäys?
Varmaankin paras ratkaisu käyntiin olisi päivittää jakaja sellaiseen malliin, jossa käyrät on tehty nykybensoille. Tuohon käyntiin kyllä vaikuttaa niin moni asia bensan ja sytkänkin lisäksi.
Tervetuloa foorumille ja mielellään kuulisi lisää hienosta autostasi!
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----
----|--OI-582--|----