1700 euron lasku deltasta-->Paskahalvaus-->Jälkipyykk
Valvoja: Moderators
1700 euron lasku deltasta-->Paskahalvaus-->Jälkipyykk
No niin. Kaikki alkoi siitä kun Alfa kävi takuu-huollossa tyhjäkäyntiongelmien vuoksi. Tyhjäkäynninsäätömoottori uusittiin, vika jäi. Seuraavalla kerralla vaihdettiin Lambda-anturi, mutta vika jäi. Vian lisäksi sain mekaanikolta terveiset: ”Autosi jakopää rohisee”.
Ei hätää mitään ajattelin, autoon on uusittu jakohihna noin 10 kk ja 12 tkm sitten, eli takuu homma. Ei kun huoltokirja kainaloon ja varaamaan aikaa. Kävin ajanvarauksessa vielä eritoten tiedustelemassa takuun kattavuutta ja vastaus oli: ”Jos se vaan on meillä tehty”. Huoltokirjassa on Deltan leima, eli ei hätää. Sen suurempia tarkistuksia esimerkiksi auton omistussuhteisiin ei tehty (esim. onko omistaja vaihtunut).
Eilen Alfa sitten pääsi DA:n hoiviin. Jo eilen ilmoittivat että menee huomiseen, aika loppui kesken. No, ei siinä mitään, sattuuhan noita. Tänään tulikin sitten se kusisempi herätys. Deltasta soitettiin ja ilmoitettiin, että auto ei tule valmiiksi vasta kuin huomenna jakopään jonkin osan Helsingistä tulon vuoksi ja että lasku on noin 1650 – 1700 euroa! Syyksi ilmoitettiin, että auto on ollut edellisen hihnanvaihdon jälkeen autoliikkeen omistuksessa (Veho), joten takuu loppuu sinne. Kivaa.
Paskahalvauksesta toivuttuani pyrin uudelleen rationaliseen ajatteluun ja kädet täristen soitin Turun kaupungin Kuluttajaneuvontaan ja sitten takaisin Deltaan ja sitten Vehoon.
Tulos:
Vaikka auto on ollut minulla jo yli 6kk, eli takuu on mennyt, on Veho vastuussa myyjäliikkeenä asiakkaalle laitteista joille on määritelty kestoikä, esim. jakohihna. Vehon vaihtoautopäällikkö oli erittäin fiksu kaveri ja lupasi ottaa yhteyttä Deltan korjaamopäällikköön. Kun soitin hänelle uudestaan, kävi ilmi, että hän oli käynyt itse Deltassa katsomassa tilannetta, ja ilmoitti minulle, että he hoitavat asian keskenään loppuun. Minulle maksettavaksi jää kuitenkin vielä muita korjattuja vikoja, kuten sökönä ollut ajoituksenmuunnin, mutta en tiedä vielä lopullista totuutta. Selvinnee huomenna, voin kirjoitella sitten miten kävi... Lisäksi voin raapustaa pari riviä siitä muuttuuko Deltan vastuu kun töppäävät tuollalailla takuuasioiden kanssa.
Ei hätää mitään ajattelin, autoon on uusittu jakohihna noin 10 kk ja 12 tkm sitten, eli takuu homma. Ei kun huoltokirja kainaloon ja varaamaan aikaa. Kävin ajanvarauksessa vielä eritoten tiedustelemassa takuun kattavuutta ja vastaus oli: ”Jos se vaan on meillä tehty”. Huoltokirjassa on Deltan leima, eli ei hätää. Sen suurempia tarkistuksia esimerkiksi auton omistussuhteisiin ei tehty (esim. onko omistaja vaihtunut).
Eilen Alfa sitten pääsi DA:n hoiviin. Jo eilen ilmoittivat että menee huomiseen, aika loppui kesken. No, ei siinä mitään, sattuuhan noita. Tänään tulikin sitten se kusisempi herätys. Deltasta soitettiin ja ilmoitettiin, että auto ei tule valmiiksi vasta kuin huomenna jakopään jonkin osan Helsingistä tulon vuoksi ja että lasku on noin 1650 – 1700 euroa! Syyksi ilmoitettiin, että auto on ollut edellisen hihnanvaihdon jälkeen autoliikkeen omistuksessa (Veho), joten takuu loppuu sinne. Kivaa.
Paskahalvauksesta toivuttuani pyrin uudelleen rationaliseen ajatteluun ja kädet täristen soitin Turun kaupungin Kuluttajaneuvontaan ja sitten takaisin Deltaan ja sitten Vehoon.
Tulos:
Vaikka auto on ollut minulla jo yli 6kk, eli takuu on mennyt, on Veho vastuussa myyjäliikkeenä asiakkaalle laitteista joille on määritelty kestoikä, esim. jakohihna. Vehon vaihtoautopäällikkö oli erittäin fiksu kaveri ja lupasi ottaa yhteyttä Deltan korjaamopäällikköön. Kun soitin hänelle uudestaan, kävi ilmi, että hän oli käynyt itse Deltassa katsomassa tilannetta, ja ilmoitti minulle, että he hoitavat asian keskenään loppuun. Minulle maksettavaksi jää kuitenkin vielä muita korjattuja vikoja, kuten sökönä ollut ajoituksenmuunnin, mutta en tiedä vielä lopullista totuutta. Selvinnee huomenna, voin kirjoitella sitten miten kävi... Lisäksi voin raapustaa pari riviä siitä muuttuuko Deltan vastuu kun töppäävät tuollalailla takuuasioiden kanssa.
Viimeksi muokannut mml, 10 Syys 2004, 00:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
Tuntuu ku on lukenut näitä tilityksiä deltasta et koko firmas ei ole oikein mitään toimivaa! Aika mielivaltaista toimintaa, jolle ei taaskaan löydy mitään perusteita. Ois odottanu et mieninki muuttuu deltas, ku johtokin taisi vaihtua jonkin verran. Lisäksi siellä tunnutaan käyvän imagon kohotus kampanjaa(tv mainokset etc.). Mutta Ei näin!
Ilmeisesti se liittyy jotenkin siihen, että omistaja on yritys tms. en alkanut penkomaan perusteita tarkemmin, en ainakaan vielä. Katsotaan nyt, että meneekö tämä kunnialla näin. En kyllä usko ennen kuin auto on takaisin mulla ja kunnossa.Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Milläs ihmeen perusteella työ- ja varaosatakuu muka loppuu siihen, kun auto tulee autoliikkeen omistukseen?
Minulla on vähän samanlainen ongelma vireillä.
Auto oli viime lokakuussa hihnan vaihdossa Automilanossa, sen jälkeen ajettu 20 000 km. Vein täällä Lahdessa auton remonttiin kun kytkin meni, siellä olivat käännelleet moottoria vauhtipyörästä sillä seurauksella että jako oli mennyt sekaisin, hihna oli todella löysällä ja kotelossa paljon hihnapölyä. Tuuria sinänsä ettei ollut mennyt ajossa.
No, eikun Automilanoon, hihna uusiksi ja hihnapyörät kanssa, laskua tulee 950 euroa, 200-300 euroa meni ylimääräistä Lahden korjaamolle. Hihnan aikoivat lähettää maahantuojalle, sieltä kuuluu sitten joskus takuusta, jos kuuluu.
Olin meinannut että kun saa auton vaan kuntoon, niin laitan kuluttajasuojan tappelemaan Automilanon kanssa.
Auto oli viime lokakuussa hihnan vaihdossa Automilanossa, sen jälkeen ajettu 20 000 km. Vein täällä Lahdessa auton remonttiin kun kytkin meni, siellä olivat käännelleet moottoria vauhtipyörästä sillä seurauksella että jako oli mennyt sekaisin, hihna oli todella löysällä ja kotelossa paljon hihnapölyä. Tuuria sinänsä ettei ollut mennyt ajossa.
No, eikun Automilanoon, hihna uusiksi ja hihnapyörät kanssa, laskua tulee 950 euroa, 200-300 euroa meni ylimääräistä Lahden korjaamolle. Hihnan aikoivat lähettää maahantuojalle, sieltä kuuluu sitten joskus takuusta, jos kuuluu.
Olin meinannut että kun saa auton vaan kuntoon, niin laitan kuluttajasuojan tappelemaan Automilanon kanssa.
- niki
- Viestit: 1633
- Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
- Paikkakunta: Aura
Aika ihme hommaa taas... Eikö Deltassa voitu sitten automaattisesti hoitaa takuuasiaa Vehon kautta, eikä lähteä siitä, mistä aita on matalin, eli itse auton omistajaa laskuttamaan.
Kyllä käsittääkseni aina työllä ja hihnalla on ainakin lakisääteinen takuu- niinkuin kaikella muullakiin.
Kyllä käsittääkseni aina työllä ja hihnalla on ainakin lakisääteinen takuu- niinkuin kaikella muullakiin.
Ammattina autokauppa
Koodi: Valitse kaikki
Integrale miehethän sanovat että hihna vaihtoon 20tkm välein..

Tänään koitti vihdoin ja viimein se päivä, kun Delta-autosta soitettiin auton olevan lopultakin noutokunnossa. Todellisuus on tarua ihmeellisempää, ei voi muuta sanoa. Pienen asioiden penkomisen seurauksena sain laskun pienenemään alun noin 1700:sta eurosta tasan viiteen sataan. Kaikki jakohihnaan ja jakopäähän kohdistuneista uusinnoista ja työstä muodostuneet kulut menivät Vehon ja Delta-Auton piikkiin siten, että Veho hoitaa jakohihnasta tulleet kustannukset ja jakopään maksaa Helsingin DA, jossa työ viimeksi oli tehty. Itselleni jäi maksettavaksi mm. nokka-akselin ajoituksenmuunnin töineen ja muuta pientä, jotka minun piikkiini kuuluvatkin.
Ei paljon Deltan henkilökunta kommentoinut siihen, kun ilmoitin mitä mieltä olin tapahtumien kulusta. Totuushan on se, että tämän tyylinen tapahtuma ei varmastikaan ollut liikkeelle ensimmäinen laatuaan ja että he olivat tällaisesta kustannusten jakomenettelystä varsin tietoisia. Kuitenkin yrittivät ensin karhuta minulta koko summaa. Vitun törkeätä liikkeenharjoittamista!
Lisäksi koko hommaan meni neljä päivää ja huoltokirjan kanssa sain käydä vielä uudestaan tiskillä, koska ”...pojat on varmaan unohtaneet merkitä...” ja asianomistajan hermot olivat luhistua kerran jos toisenkin. Kaiken huippu on se, että alkuperäinen syy auton huoltoon viemiseen, eli tyhjäkäynnin hetkellinen aaltoilu kierrosten pudotessa tyhjäkäynnille on vieläkin jäljellä. Óle!
Ei paljon Deltan henkilökunta kommentoinut siihen, kun ilmoitin mitä mieltä olin tapahtumien kulusta. Totuushan on se, että tämän tyylinen tapahtuma ei varmastikaan ollut liikkeelle ensimmäinen laatuaan ja että he olivat tällaisesta kustannusten jakomenettelystä varsin tietoisia. Kuitenkin yrittivät ensin karhuta minulta koko summaa. Vitun törkeätä liikkeenharjoittamista!
Lisäksi koko hommaan meni neljä päivää ja huoltokirjan kanssa sain käydä vielä uudestaan tiskillä, koska ”...pojat on varmaan unohtaneet merkitä...” ja asianomistajan hermot olivat luhistua kerran jos toisenkin. Kaiken huippu on se, että alkuperäinen syy auton huoltoon viemiseen, eli tyhjäkäynnin hetkellinen aaltoilu kierrosten pudotessa tyhjäkäynnille on vieläkin jäljellä. Óle!
-
- Viestit: 975
- Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
- Car(s): Stelvio JTD
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm - Paikkakunta: Billnäs
Ja hihnanvaihto milanossa on töineen noin 600 Egee ja kuulemma Muukkosella vielä halvempi. Joten mä en ainakaan sponssaa DA:ta.mml kirjoitti:puuha kirjoitti:Iski mieleen että oliko tio 1700€ pelkästään remminvaihdosta ja muuntimen uusimisesta? Jos on, on meinaan hinnat just passelit
Ei nyt sentään. 1200 kuuluu sekä jakohihna että jakopään osat. Pelkkä hihna oli muistaakseni jossain neljän sadan tietämillä...
Tyhjäkäynnin aaltoileminen ei johdu ajoituksenmuuntimesta vaan tyhjäkäyntimoottorista.
edit: Huomasin että sekin oli vaihdettu, vilkaise tätä: www.alfa156.net ja sieltä "Tips" linkin alta Erratic idle speed.
mml kirjoitti: Pelkkä hihna oli muistaakseni jossain neljän sadan tietämillä...

156 1,8TS-16V ja 2,0TS-16V ja JTS-16V. . . . . . . . . . . 25-5955 29.90
156 2,0TS-16V Tasapainoakselille. . . . . . . . . . . . . . 25-5228 24.20
Nämä hinnat motonetissä ja samaa luokkaa varmasti missä vaan. Kuitenkin on ihan laatuhihnoja, useimmiten Contitechiä tai Gatesia

- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Mulle ainakin myivät Motonetissä 1.8 Sparkkiin Contitechin hihnan. Taitavat toimittaa remmit aika monelle autotehtaallekin, eli sen suhteen nukun yöni rauhassa. Tukilaakeri oli SKF:n kamaa ja kiristäjä samanlainen Made in Canada -himmeli kuin alkuperäinenkin, varmaan samalta tuotantolinjalta peräisin.
- Epäkelpokeräilijä -
Selasin eilen illalla toukokuun Auto Italiaa. Siinä Integrale jutussa sanottiin:" Cambelts must be changed every 15 000 - 20 000 miles. Never leave job until the handbook´s recommended 36 000 miles."Rolle kirjoitti:Integrale miehethän sanovat että hihna vaihtoon 20tkm välein..
Ja mailihan on 1,609 km, eli ei nuo Integrale miesten jutut taida olla tuulesta temmattuja.
"In the case of a car that is driven hard, oil should be checked every time the petrol tank is filled."
Pitääkö tuosta päätellä, että jotkut käyttävät Lanciaansa reippaaseen ajoon, kun tuokin juttu pitää lehdessä mainita.
Viimeksi muokannut Savo, 17 Syys 2004, 16:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kyllähän ne Integralet aikoinaan ralleissa usein keskeytti jakohihnan katkeamiseen, sehän ei niitä maailman leveimpiä mahdollisia hihnoja ole, 8V kestää kumminkin vähän paremmin kuin 16V....
Joskus kuulin villin huhun että kun varsinkin 16V mallin hihnan vaihtaa niin kone täytyy nostaa nokalta pois kun muuten on ahdasta, onko totta..??
Joskus kuulin villin huhun että kun varsinkin 16V mallin hihnan vaihtaa niin kone täytyy nostaa nokalta pois kun muuten on ahdasta, onko totta..??