Ilmainen tehonlisäys twinspark? (testattu dynossa 2.0ts)
Valvoja: Moderators
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: Ilmainen tehonlisäys twinspark? (testattu)
Lopputulos tavallaan odotettu. Teho ei noussut. Tosiaan tuon tehon laskemista ei oikein ymmärrä. Itse odotin nolla tulosta. Vai eikö puola jaksa/osaa antaa kipinää kahteen seokselliseen tulppaan? Eli tuossa ristiinvedossahan on toinen tulpista puristuksettomassa pytyssä. Muistelisin että puristus vaikeuttaa kipinän läpimenoa. Eli joskus voi olla väsyneen puolan kanssa tilanne missä kipinä hyppää kun sitä katsoo ulkoilmassa mutta ei jaksa sitten hypätä syliterissä, painee ja polttoaineen kanssa. Tai sitten ei vaan näe pimeässä minne hypätä.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
Re: Ilmainen tehonlisäys twinspark? (testattu)
Tossa kun tarkemmin kattelee tota mittakäppyrää niin veikkailempa, että siinä on varsin hyväkin selitys persdynotehon nousulle. Meinaan kun vertaa käyriä kierrosvälillä 2800-3400 "viritetyssä" käyrässä on vääntökäyrässä reilumpi suhteellinen nousu (140nm->175nm ero 35nm vs. 155nm->180nm ero 25nm) joka tekee tehopiikin tuntua juuri sille alueelle kun muuttori alkaa muutenkin heräilemään. Eli tämä turhanvatvovan analyysin tulos on, että oikeastaan persdyno on aika hyvä toteamaan pieniäkin eroja vääntökäyrässä, mutta absoluuttisen tehon tulkitsijana se on varsin turha
Re: Ilmainen tehonlisäys twinspark? (testattu)
niin eli aikalailla käyttökierros alueelle lisääntynyt, joten mukavempihan tuo sitten ehkä on normaali ajossa?
Re: Ilmainen tehonlisäys twinspark? (testattu)
^Mikä lisääntynyt? Ei tuossa mikään ole lisääntynyt missään kohtaa kierrosaluetta. Jollain kohdilla vähentynyt vain vähemmän.
Re: Ilmainen tehonlisäys twinspark? (testattu)
Aprillia! eipäs tosiaan lisääntynytkään.. Puhelimella luin edellistä viestiä ja siinä taidettiin jotain sellaista höpötellä.. Kuvan tarkistin ja eipä tosiaan näin ollukkaan! Nyt kalja auki ja siristellään käppyröitä uudelleen illalla, niin silloin voi olla eri tilanne!
Re: Ilmainen tehonlisäys twinspark? (testattu)
Olisin veikannut alle 140 Hv. Onnea lähes ehjästä yksilöstä. Yhtään sellaista en ole itse tyypännyt.
- Ape
- Viestit: 123
- Liittynyt: 01 Huhti 2012, 10:21
- Car(s): ex 156 2,0 JTS SW -03
ex;156 1.8TS -00 RE85 - Paikkakunta: Kruunupyy
Re: Ilmainen tehonlisäys twinspark? (testattu)
Okei olin näköjään väärässä, mutta ainakin tuo kone on niin hengettömän oloinen, kun siinä ei ole minkäänlaista potkua missää vaiheessa vaan veto on tasaista alusta loppuun, mikä on aika yllättävää 1740cc moottorista. sepä siinä olikin, että aiheuttaa pienen nytkähdyksen tuossa alkierroksilla joka tuntuu lisääntyneenä vääntönä.
Kerran Alfa aina alfa?
- Cadamuro
- Viestit: 1056
- Liittynyt: 26 Touko 2011, 22:34
- Car(s): 159 2.4 TI farkku.
155 2.0 TS WB
75 2.0 TC
75 3.0 V6 America
Fiat Tipo sport 2000 Roadsport 2B
156 TS (ex)
Fulvia 1.3 HF (ukon).
Giulietta -81 (^)
128SC Kilpuri (^) (ex)
155 v6 (ex) - Paikkakunta: Mänttä
Re: Ilmainen tehonlisäys twinspark? (testattu dynossa 2.0ts)
Tessussa ei olekaan semmoista potkua. Esimerkiksi citroen xsara vts 167hp nykäisee paljon enemmän, ja tuntuu lähtevän huomattavasti paremmin kun 2.0 tessu, siis huom tuntuu. Ei se 12 heppaa siihen vaikuta niin radikaalisti, niissä on vain erilainen koneen luonne.
Esimerkkinä kun mulla oli piikkinen kevari, siis 2-tahtinen cagiva mito. Pakoaukonsäädin toiminnassa oli juurikin tasaista se kiihtyminen, sittenkun sen lukitsi auki asentoon niin tuntui että tulisi paljon enemmän tehoa. Todellisuudessa alakierroksilla ei ollut juuri mitään vääntöä, koska pakoaukonsäädin oli auki asennossa. Sen takia tehopiikin ottaessa repäisy oli paljon voimakkaampi kun kone alkoi yhtäkkiä vetämään. Eikös tessussa esim. Venttiilinajoituksenmuunnin saattaisi tehdä siitä tasaisemman tuntuisen kuin muissa autoissa?
Esimerkkinä kun mulla oli piikkinen kevari, siis 2-tahtinen cagiva mito. Pakoaukonsäädin toiminnassa oli juurikin tasaista se kiihtyminen, sittenkun sen lukitsi auki asentoon niin tuntui että tulisi paljon enemmän tehoa. Todellisuudessa alakierroksilla ei ollut juuri mitään vääntöä, koska pakoaukonsäädin oli auki asennossa. Sen takia tehopiikin ottaessa repäisy oli paljon voimakkaampi kun kone alkoi yhtäkkiä vetämään. Eikös tessussa esim. Venttiilinajoituksenmuunnin saattaisi tehdä siitä tasaisemman tuntuisen kuin muissa autoissa?
Kantapään kautta vuodesta -93..
- Ape
- Viestit: 123
- Liittynyt: 01 Huhti 2012, 10:21
- Car(s): ex 156 2,0 JTS SW -03
ex;156 1.8TS -00 RE85 - Paikkakunta: Kruunupyy
Re: Ilmainen tehonlisäys twinspark? (testattu dynossa 2.0ts)
Mulla oli vissiin tuo ajoituksen muunnin pois pelistä ja veto alkoi vasta 6000 kierroksella ja ihmettelin kovasti, kun vaihdetta vaihtaessa aina hyytyi. Olihan se suu messingillä, kun alakierrosväännöt tuli peliinCadamuro kirjoitti:Tessussa ei olekaan semmoista potkua. Esimerkiksi citroen xsara vts 167hp nykäisee paljon enemmän, ja tuntuu lähtevän huomattavasti paremmin kun 2.0 tessu, siis huom tuntuu. Ei se 12 heppaa siihen vaikuta niin radikaalisti, niissä on vain erilainen koneen luonne.
Esimerkkinä kun mulla oli piikkinen kevari, siis 2-tahtinen cagiva mito. Pakoaukonsäädin toiminnassa oli juurikin tasaista se kiihtyminen, sittenkun sen lukitsi auki asentoon niin tuntui että tulisi paljon enemmän tehoa. Todellisuudessa alakierroksilla ei ollut juuri mitään vääntöä, koska pakoaukonsäädin oli auki asennossa. Sen takia tehopiikin ottaessa repäisy oli paljon voimakkaampi kun kone alkoi yhtäkkiä vetämään. Eikös tessussa esim. Venttiilinajoituksenmuunnin saattaisi tehdä siitä tasaisemman tuntuisen kuin muissa autoissa?
Kerran Alfa aina alfa?
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Ilmainen tehonlisäys twinspark? (testattu dynossa 2.0ts)
MUTTA Nyt kysymys kuuluukin, että mitäs jos 155 TS vääntäisi johdot uusiksi......... VARMAAN TULIS 220 kaakkia lisää!!! Ainaki perseessä se tuntuu silleen kivasti!
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Cadamuro
- Viestit: 1056
- Liittynyt: 26 Touko 2011, 22:34
- Car(s): 159 2.4 TI farkku.
155 2.0 TS WB
75 2.0 TC
75 3.0 V6 America
Fiat Tipo sport 2000 Roadsport 2B
156 TS (ex)
Fulvia 1.3 HF (ukon).
Giulietta -81 (^)
128SC Kilpuri (^) (ex)
155 v6 (ex) - Paikkakunta: Mänttä
Re: Ilmainen tehonlisäys twinspark? (testattu dynossa 2.0ts)
Pitääki mennä kokeilee toho rataprojektii! Mieti ny ei tarvis mitää nokkia ostaa ja viilailla, johot vaa toisinpäi!! Ei helvetti! Tulee nii paljo tehoo ni mitä sitä suotta alustaa ostamaa, seki paraneee varmaa samalla :o
Kantapään kautta vuodesta -93..
- Ape
- Viestit: 123
- Liittynyt: 01 Huhti 2012, 10:21
- Car(s): ex 156 2,0 JTS SW -03
ex;156 1.8TS -00 RE85 - Paikkakunta: Kruunupyy
Re: Ilmainen tehonlisäys twinspark? (testattu dynossa 2.0ts)
Hmm max teho 7000kierroksella? Eikö se rajoitinki oo siellä? oonko miettiny, että rajoittimen nostolla vois saada lisää kiihtyvyyttä, kun niin hyvin tuntuu vetävän rajottimelle asti.
e: eihän tätä ois tarvittu testatakaan kun tuolla wikipediassahan lukee totuus
Ylempi siis cf2 ja alempi cf3
2.0 TS I4 2BS TS 1,970 cc (120 cu in) 16 DOHC VVT VLIM 114 kW (155 PS (153 hp)) @ 6,400 rpm 187 N·m (138 lb·ft) @ 3,500rpm
2.0 TS I4 2BS TS 1,970 cc (120 cu in) 16 DOHC VVT VLIM 110 kW (150 PS (148 hp)) @ 6,300 rpm 181 N·m (133 lb·ft) @ 3,800rp
e: eihän tätä ois tarvittu testatakaan kun tuolla wikipediassahan lukee totuus
Ylempi siis cf2 ja alempi cf3
2.0 TS I4 2BS TS 1,970 cc (120 cu in) 16 DOHC VVT VLIM 114 kW (155 PS (153 hp)) @ 6,400 rpm 187 N·m (138 lb·ft) @ 3,500rpm
2.0 TS I4 2BS TS 1,970 cc (120 cu in) 16 DOHC VVT VLIM 110 kW (150 PS (148 hp)) @ 6,300 rpm 181 N·m (133 lb·ft) @ 3,800rp
Kerran Alfa aina alfa?
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Ilmainen tehonlisäys twinspark? (testattu)
Itse pidin tessussa juurikin tästä ominaisuudesta että veto alkaa alhaalta ja vetää tasaisesti punarajalle asti eikä puudu tuhatta kierrosta ennen punaista. Edellisessä carinassa jonka omistin oli tälläinen tojotamainen ominaisuus että viimeset 1000 kierrosta oli turhaa huuattamista.Ape kirjoitti:Okei olin näköjään väärässä, mutta ainakin tuo kone on niin hengettömän oloinen, kun siinä ei ole minkäänlaista potkua missää vaiheessa vaan veto on tasaista alusta loppuun, mikä on aika yllättävää 1740cc moottorista. sepä siinä olikin, että aiheuttaa pienen nytkähdyksen tuossa alkierroksilla joka tuntuu lisääntyneenä vääntönä.
Life is too short to drive boring cars.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Ilmainen tehonlisäys twinspark? (testattu dynossa 2.0ts)
mitenkäs muuten tuossa dynolapussa n.5500 kierroksilla johtoviri kirii kiinni, jaksaako puola yht'äkkiä tehdä kipunaa?
Re: Ilmainen tehonlisäys twinspark? (testattu dynossa 2.0ts)
Mulla tessussa rajotin ottaa ~8400rpm. Eipä siellä alueella paljoo sen enempää tapahdu. tietenkin pitää vaihtaa vähän myöhemmin, mutta en kyllä itse viitti vanhaa konetta huudatella noin korkeilla kierroksilla. Että ei muutakun autokauppaan V6:n alle! joko olet takaisin vaihtanut järjestyksen ?Ape kirjoitti:Hmm max teho 7000kierroksella? Eikö se rajoitinki oo siellä? oonko miettiny, että rajoittimen nostolla vois saada lisää kiihtyvyyttä, kun niin hyvin tuntuu vetävän rajottimelle asti.
- Ape
- Viestit: 123
- Liittynyt: 01 Huhti 2012, 10:21
- Car(s): ex 156 2,0 JTS SW -03
ex;156 1.8TS -00 RE85 - Paikkakunta: Kruunupyy
Re: Ilmainen tehonlisäys twinspark? (testattu dynossa 2.0ts)
Juu no toi on muuten niin hyväkuntoinen, etten viitsi siittä luopua. Nyt on tulossa toi etanoliboksikin niin katotaan onko kauaa hyväkuntoinenquppe kirjoitti:Mulla tessussa rajotin ottaa ~8400rpm. Eipä siellä alueella paljoo sen enempää tapahdu. tietenkin pitää vaihtaa vähän myöhemmin, mutta en kyllä itse viitti vanhaa konetta huudatella noin korkeilla kierroksilla. Että ei muutakun autokauppaan V6:n alle! joko olet takaisin vaihtanut järjestyksen ?Ape kirjoitti:Hmm max teho 7000kierroksella? Eikö se rajoitinki oo siellä? oonko miettiny, että rajoittimen nostolla vois saada lisää kiihtyvyyttä, kun niin hyvin tuntuu vetävän rajottimelle asti.
joo pistin johdot takaisin, mutta ei siinä kyllä hirveästi eroa huomannut.
Kerran Alfa aina alfa?
- Ape
- Viestit: 123
- Liittynyt: 01 Huhti 2012, 10:21
- Car(s): ex 156 2,0 JTS SW -03
ex;156 1.8TS -00 RE85 - Paikkakunta: Kruunupyy
Re: Ilmainen tehonlisäys twinspark? (testattu dynossa 2.0ts)
Nyt on etanoliboksi Alfassakin kiiinni ja todella yllättävää oli, että nyt potkii ihan erilailla ja käykin paljon paremmin? Aiemmin tuntui tukehtuvan kylmällä koneella ja nyt laulaa iloisesti ja tuli oikein "tehopiikkikin" tuonne 6000 kierrokselle
Kerran Alfa aina alfa?
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Ilmainen tehonlisäys twinspark? (testattu dynossa 2.0ts)
....ja taas se alkaa.
Juupaseipäsjuupas.
Juupaseipäsjuupas.
Abarth 500 Esseesse
- Zulak
- Viestit: 465
- Liittynyt: 15 Helmi 2006, 13:07
- Car(s): Katkolla oleva Alfisti, ei alfaa nyt
ex:t 156 JTS, 156 2.4JTD x2, 156 Selespeed x2, 75 TS, Spider 2.0TS - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Ilmainen tehonlisäys twinspark? (testattu dynossa 2.0ts)
Etanolia testailkoot kukin ihan kotonaan. Kyllähän siitä yleensä jonkinlainen "tehopiikki" tulee sopivasti nautittuna.
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: Ilmainen tehonlisäys twinspark? (testattu dynossa 2.0ts)
Ape:
Kerros tarkemmin boxista ja käyttökokemuksista, jatketaan sitä keskustelua tänne:
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=3&t=23470" onclick="window.open(this.href);return false;
Kerros tarkemmin boxista ja käyttökokemuksista, jatketaan sitä keskustelua tänne:
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=3&t=23470" onclick="window.open(this.href);return false;