155 madallus
Valvoja: Moderators
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
155 madallus
Mitä hyviä / huonoja puolia on jos asentaa vakioiskareille vaikka -30mm Eibahin madallusjouset ? Jos löytyy kokemusta miten ajettavuus muuttuu / kärsii / paranee ? ni olis hyvä .
Auto pitäis saada matalammaksi kuitenkaan pilaamatta loistavia ajo-ominaisuuksia , ja alustasarjaa (600€ ja -->) ei viitsisi ostaa näin vanhaan / halpaan autoon .
Auto pitäis saada matalammaksi kuitenkaan pilaamatta loistavia ajo-ominaisuuksia , ja alustasarjaa (600€ ja -->) ei viitsisi ostaa näin vanhaan / halpaan autoon .
- JuhaT.
- Viestit: 79
- Liittynyt: 22 Heinä 2006, 14:48
- Car(s): Alfa GT 2.0, Renault Grand Scenic 1.9 dCi
- Paikkakunta: Hamina
Minulla on 155:ssä madallussarja. Auto on muutoskatsastettu 2003. Iskarit ovat varmaan tuota perua, sillä ne tuntuvat jo varsin veteliltä. En osaa sanoa uuden sarjan ajo-ominaisuuksista mitään, mutta nykykunnossaan ei kehumista. No, ei auto ainakaan juuri kallistele.
Olen vaihtamassa tilalle normaalipituiset jouset ja iskarit. Madallussarjan merkistä ei mitään aavistusta, joten sarjan omia ei osaa ostaa.
Rek. otteessa lukee "Lokasuojan etäisyys pyörän navasta ed. ja tak. 32 cm." Ja mielestäni auto on liian matalalla. En tiedä montako mm jousitusta on madallettu, mutta kanttarien ja hidastetöyssyjen yli ei oikein tee mieli ajella. Vaikka pakoputken asentoa on korjattu niin ylös kuin saa, se raapii tiehen joka korokkeen kohdalla.
Jaa niin, jos et ole vielä madallusjousia ostanut, niin täältä voisit saada edullisesti. Mutta varo sitten kaikkia töyssyjä.
Olen vaihtamassa tilalle normaalipituiset jouset ja iskarit. Madallussarjan merkistä ei mitään aavistusta, joten sarjan omia ei osaa ostaa.
Rek. otteessa lukee "Lokasuojan etäisyys pyörän navasta ed. ja tak. 32 cm." Ja mielestäni auto on liian matalalla. En tiedä montako mm jousitusta on madallettu, mutta kanttarien ja hidastetöyssyjen yli ei oikein tee mieli ajella. Vaikka pakoputken asentoa on korjattu niin ylös kuin saa, se raapii tiehen joka korokkeen kohdalla.
Jaa niin, jos et ole vielä madallusjousia ostanut, niin täältä voisit saada edullisesti. Mutta varo sitten kaikkia töyssyjä.
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Kaverille laitettiin H&R-jouset uusilla vakioiskareilla benariin, ja meni kyllä jo vuodessa aika huonoiksi, vaikkei madallusta ollut paljon..
Minulla on Eibachin jouset ja iskarit, enkä menisi koviksi väittämään, jopa mukavemmat normiajossa kuin vakiot. 155:nen oli kyllä jäykempi Eibacheilla ja Konin keltaisilla. Laski kuitenkin tosi sopivasti, eikä ollut missään vaiheessa ongelmia korkeuden kanssa.
Minulla on Eibachin jouset ja iskarit, enkä menisi koviksi väittämään, jopa mukavemmat normiajossa kuin vakiot. 155:nen oli kyllä jäykempi Eibacheilla ja Konin keltaisilla. Laski kuitenkin tosi sopivasti, eikä ollut missään vaiheessa ongelmia korkeuden kanssa.
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
noin niinkuin yleisesti: jos vaihdat madallusjouset tavallisille iskareille, ei ajo-ominaisuudet ainakaan parane, iskunvaimentimien toiminta muuttuu, ja ne saattavat jopa pohjata, käyttöikä myöskin lyhenee huomattavasti.
Eli jos haet autoosi vain ja ainoastaan parempaa ulkonäköä, voit toki vaihtaa pelkät madallusjouset. Mutta jos tarkoitus on parantaa ajo-ominaisuuksia, unohda koko asia, tai kerää rahaa kunnolliseen alustasarjaan.
Eli jos haet autoosi vain ja ainoastaan parempaa ulkonäköä, voit toki vaihtaa pelkät madallusjouset. Mutta jos tarkoitus on parantaa ajo-ominaisuuksia, unohda koko asia, tai kerää rahaa kunnolliseen alustasarjaan.
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Kyselin yhdestä liikkeestä Helsingistä alustasarjoja tähän , 6 katalogia kävi läpi ja tähän malliin ei tehdä mitään ns. "halpis" alustasarjoja . Ainut setti oli Konin tolpat ja H&R jouset -40mm , ja hinta oli todella suolainen , n.1100€ .
Tuolta www.alfisti.net :istä saisi jotain .
Mutta kun nuo Bilstein B4:set kuulema vastaa vakio-iskareita,mutta ovat tietty uudet , niin niihinhän ei kannata laittaa madallusjousia ?
Eli menee taas siihen että ostaa nuo Bilstein B6:set (jäykemmät kuin vakiot,soveltuvuus 0-40mm madallusjousille) ja siihen Eibach:in -30mm Pro Kit .
Näille tulee sitten kanssa hintaa n.750€ + postit 17,50€ + tuo painavuuslisämaksu.
Eli 750€ on halvin mitä saa , jos haluaa kunnon alustasarjan .
Tuolta www.alfisti.net :istä saisi jotain .
Mutta kun nuo Bilstein B4:set kuulema vastaa vakio-iskareita,mutta ovat tietty uudet , niin niihinhän ei kannata laittaa madallusjousia ?
Eli menee taas siihen että ostaa nuo Bilstein B6:set (jäykemmät kuin vakiot,soveltuvuus 0-40mm madallusjousille) ja siihen Eibach:in -30mm Pro Kit .
Näille tulee sitten kanssa hintaa n.750€ + postit 17,50€ + tuo painavuuslisämaksu.
Eli 750€ on halvin mitä saa , jos haluaa kunnon alustasarjan .
Sitä luokkaa näyttäis hinnat olevan. Tuossa verkkokaupassakin olis jotain tarjolla. http://www.careliatuning.fi/portal/tuotteet?PID=23023
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Isselläin on tällä hetkellä 156:ssa Eibachin madallusjouset ja vakioiskarit, enkä oikein voi suositella. Siinä saa vaan helposti pintakovan ja löysän alustan. Se on jo aika hyvä saavutus...
Autoon on nyt tilauksessa Koni FSD:t ja samalla vaihtuu alle myös vakiojouset.
Autoon on nyt tilauksessa Koni FSD:t ja samalla vaihtuu alle myös vakiojouset.
Senza cuore saremmo solo macchine
-
- Viestit: 208
- Liittynyt: 01 Loka 2003, 10:12
- Car(s): Alfetta GTV, 145 QV, 156+156 SW, GTV V6, Lodgy
- Paikkakunta: Koria
Yhdessä omassa on alla Eibach + vakio iskarit, eivätkä ne kyllä ole pintakovat tai löysät ja ajettavuuskin parantui ehdottomasti. Nyt 70 tkm jälkeen huomaa kyllä, että iskarit ovat jo selvästi väsyneet eli iskarien kestoikää ne hieman lyhentävät. Tämä tosin oli odotettavissakin.
Toisessa alla taasen Eibach + GTS iskarit, eli KYB:n iskareista jäykemmiksi muokatut. Kokemuksia on vasta n. kuukauden ajalta, mutta vaikuttavat pätevältä parilta. Ajettavuudessa huomattava parannus, mukavuuden pahemmin kärsimättä.
Vaikkei kumpikaan em. ole Alfa, niin käyttöautoon Eibach on omasta mielestä erittäin hyvä vaihtoehto, radalle ehkä taas joku muu. Kannattaa ehdottomasti vaihtaa iskarit samalla kun hankkii madallusjouset. Huonoilla iskareilla jouset eivät toimi kunnolla, ajettavuus kärsii.
Kaverin esimerkin rohkaisemana tilasin tuolta jälkimmäisen setin, palvelu ja toimitukset oli ihan Ok ja hinnatkin kilpailukykyiset. www.tij-power.com
Toisessa alla taasen Eibach + GTS iskarit, eli KYB:n iskareista jäykemmiksi muokatut. Kokemuksia on vasta n. kuukauden ajalta, mutta vaikuttavat pätevältä parilta. Ajettavuudessa huomattava parannus, mukavuuden pahemmin kärsimättä.
Vaikkei kumpikaan em. ole Alfa, niin käyttöautoon Eibach on omasta mielestä erittäin hyvä vaihtoehto, radalle ehkä taas joku muu. Kannattaa ehdottomasti vaihtaa iskarit samalla kun hankkii madallusjouset. Huonoilla iskareilla jouset eivät toimi kunnolla, ajettavuus kärsii.
Kaverin esimerkin rohkaisemana tilasin tuolta jälkimmäisen setin, palvelu ja toimitukset oli ihan Ok ja hinnatkin kilpailukykyiset. www.tij-power.com
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Mistä kohdasta pakoputki raapii ? Keskiäänenvaimentimesta ?JuhaT. kirjoitti:Rek. otteessa lukee "Lokasuojan etäisyys pyörän navasta ed. ja tak. 32 cm." Ja mielestäni auto on liian matalalla. En tiedä montako mm jousitusta on madallettu, mutta kanttarien ja hidastetöyssyjen yli ei oikein tee mieli ajella. Vaikka pakoputken asentoa on korjattu niin ylös kuin saa, se raapii tiehen joka korokkeen kohdalla.
- 1300ti
- Viestit: 942
- Liittynyt: 05 Maalis 2003, 17:38
- Car(s): A-R 101-102-105-116-156 & Fiat 501, 507F, 1500TS, 127, 128, 1.9TD
- Paikkakunta: Varsinais-Suomi
- Viesti:
Re: 155 madallus
Ostin sopivasti vähän käytetyt Jamexin madallusjouset sataviisvitoseen, varmaan ajelen jonkin aikaa nykyisillä iskunvaimentimilla mutta jossain vaiheessa pitäisi hankkia varmasti Bilsteinin B6:t tai vastaavat. Koska minunkin käyttö-Alfa on jo kauhutunut ritsa, ostaisin tietysti mieluiten yksityiseltä vähän ajetut urheiluiskarit ilman (liian loppuun ajettuja) urheilullisia ominaisuuksia esimerkiksi purkuautosta. Myös nailonpuslasarjat kiinnostavat. Tarjota saa!
Cuore sportivo. JTS - jatsin tahtia sydämmeesi.
Re: 155 madallus
Kuinka paljon auto madaltui? Suosittelen ehdottomasti Bilsteinien hankintaa! Kokemusta myös Koneista, mutta ainakin oman TS:n ajo-omituisuudet menivät ihan eri tasolle, kun vaihdoin Bilsteinit.1300ti kirjoitti:Ostin sopivasti vähän käytetyt Jamexin madallusjouset sataviisvitoseen, varmaan ajelen jonkin aikaa nykyisillä iskunvaimentimilla mutta jossain vaiheessa pitäisi hankkia varmasti Bilsteinin B6:t tai vastaavat.
-
- Viestit: 1472
- Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
- Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet - Paikkakunta: 16900 ja syvällä.
Re: 155 madallus
Konin Sportit jousineen larkspeediltä 551 paikallista rahayksikköä (jos siis 2.0 TS). Sähköpostilla sain itse heidän hinnastaan vielä pari kynppiä pois. Tuskin enää halvemmalla parempaa sarjaa löytää...
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: 155 madallus
^155 ketju tais muuttua 156 ketjuksi.
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=8&t=17112" onclick="window.open(this.href);return false; tuolta olis samaa hintaluokkaa, jos 1.9jtd:hen tilasitKonin Sportit jousineen larkspeediltä 551 paikallista rahayksikköä (jos siis 2.0 TS)