Uusi "156"
Valvoja: Moderators
Onnea scuore, Miehen valinta
nuo http://www.automobilismo.it/ kuvat eivät kyllä hirveesti vaikuttaneet. Näyttivät epämääräisiltä 156 photoshopeilta.
Pakko varmaan vaan odottaa että julkaisevat vehkeen.

nuo http://www.automobilismo.it/ kuvat eivät kyllä hirveesti vaikuttaneet. Näyttivät epämääräisiltä 156 photoshopeilta.
Pakko varmaan vaan odottaa että julkaisevat vehkeen.
-
- Viestit: 139
- Liittynyt: 02 Kesä 2003, 00:34
- Paikkakunta: Helsinki
Uusia spyshotteja täällä.
Kannattaa käydä tsekkaamassa myös Ferrari-perheen tuorein jäsen eli eilen julkistettu F430.
Kannattaa käydä tsekkaamassa myös Ferrari-perheen tuorein jäsen eli eilen julkistettu F430.
noissa uusissa spyshoteissa http://www.italiaspeed.com/2004/cars/al ... _2408.html
Ajotietokone on ilmeisesti siirretty loogisempaan paikkaan mittarien väliin
Tuossa on uusi holden v6 JTS ja silmään pisti että kierrosmittarissa punainen alkaa jo 6500 kierroksessa. Mites noissa nyky v6:issa tulee rajoittaja vastaan?
Ja missäs tuossa on tuhkis!!
Ajotietokone on ilmeisesti siirretty loogisempaan paikkaan mittarien väliin
Tuossa on uusi holden v6 JTS ja silmään pisti että kierrosmittarissa punainen alkaa jo 6500 kierroksessa. Mites noissa nyky v6:issa tulee rajoittaja vastaan?
Ja missäs tuossa on tuhkis!!
- 155156
- Viestit: 1763
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Red
Rajoitin taitaa olla 7200 rpm kohdalla, mutta kierroslukumittarin punainen alue alkaa 7000 kohdalta.motorhead kirjoitti:Mites noissa nyky v6:issa tulee rajoittaja vastaan?
- niki
- Viestit: 1633
- Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
- Paikkakunta: Aura
Ihan kohtuullisesti hevosia... mutta silti vain 10hv vanhaa enemmän JTS:n ansiostamotorhead kirjoitti:No toivottavasti nuo ennakoidut 260 pollea löytyvät niin saa anteeksi tuon 700 kierroksen puuttumisen


Vääntö tulee varmaan aika paljon alempaa tuon 700 kierroksen ansiosta, mikä kyllä tarkoittaisi parempaa "käyttökonetta".
Ammattina autokauppa
- MKT
- Viestit: 654
- Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
- Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166 - Paikkakunta: Muurame
Jaa-a...aika outo kommentti. Eipä ole toistaiseksi tullut tällä wanhallakaan kolmen litran padalla ongelmia alaväännön kanssa. Ei taatusti sammu liikkeellelähdössä, jos ei yritä nelosta isommalla vaihteellaniki kirjoitti:Vääntö tulee varmaan aika paljon alempaa tuon 700 kierroksen ansiosta, mikä kyllä tarkoittaisi parempaa "käyttökonetta".

Oma näkemys on kyllä että parempaa käyttökonetta saa hakea, jos joku on eri mieltä niin kokemusta tästä voimanpesästä puuttuu. En siis usko että GM-pohjainen olisi parempi "käyttökone" - täydellistä on vaikea parantaa.

Sorry, oli pakko sanoa....

ollaampas sitä armottomianiki kirjoitti: Ihan kohtuullisesti hevosia... mutta silti vain 10hv vanhaa enemmän JTS:n ansiosta-mitään anteeksi anneta
![]()
Vääntö tulee varmaan aika paljon alempaa tuon 700 kierroksen ansiosta, mikä kyllä tarkoittaisi parempaa "käyttökonetta".

Mun on ainakin helppo annella tolle anteeksi kun ei tohon varmaan varaa ole. Paitsi jos pankinjohtaja on alkanu tykkäämään meikäläisen naamasta ja loistavista sijoitusideoista

Pitääpä muistaa lähettää sille taas kukkakimppu ja pullo kossua...
italiaspeedista
"The first, fitted to the GTA model with a Biturbo VCPh, is a 400 bhp version of the engine fitted on the current range and will only be offered with integral transmission from 2006. A second 3.2 V6, a JTS unit of 60° will be sourced from Holden-GM in Australia and will produce 260 bhp."
"The first, fitted to the GTA model with a Biturbo VCPh, is a 400 bhp version of the engine fitted on the current range and will only be offered with integral transmission from 2006. A second 3.2 V6, a JTS unit of 60° will be sourced from Holden-GM in Australia and will produce 260 bhp."
Alfonso kirjoitti:Tuli tuossa Nissan esite jossa tuosta Maximan 3.0 V6:sta moottorista siteeraus:
*200 hv, 271 Nm
*Palkittu maailman parhaana V6-moottorina useamman kerran...
Millä eväillä ja missäköhän ???
alfan 2.5 kone on saanut tittelin vuonna 2000
http://www.ukintpress.com/engineoftheye ... ous04.html
- niki
- Viestit: 1633
- Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
- Paikkakunta: Aura
No ensin ainakin italiaspeedissä puhuttiin 265 hevosesta, mihin se 5 heppaa katosi? Sama homma tuossa 400 heppasessa... Enemmän siinä piti ollamotorhead kirjoitti: ollaampas sitä armottomia![]()
Mun on ainakin helppo annella tolle anteeksi kun ei tohon varmaan varaa ole. Paitsi jos pankinjohtaja on alkanu tykkäämään meikäläisen naamasta ja loistavista sijoitusideoista
Pitääpä muistaa lähettää sille taas kukkakimppu ja pullo kossua...

Huolestuttaa vaan se, että esim. BMW ottaa samankokoisesta moottorista reippaasti enemmän tehoa... Toivottavasti Alfan moottorissa on ainakin kulutus paremmassa kuosissa tällä kertaa, mitä vanhoissa, niin ei tarvitse koko ajan puolustella Bemari-kuskeille Alfan moottoreita

Idea tuosta pankinjohtajan nuoleskelusta on loistava. Pitäisköhän sitä itsekin...

Ammattina autokauppa
Tätä juuri tarkoitin, missähän tuo Nissan mopo on palkittu ja milloinV6 kirjoitti:Alfonso kirjoitti:Tuli tuossa Nissan esite jossa tuosta Maximan 3.0 V6:sta moottorista siteeraus:
*200 hv, 271 Nm
*Palkittu maailman parhaana V6-moottorina useamman kerran...
Millä eväillä ja missäköhän ???
alfan 2.5 kone on saanut tittelin vuonna 2000
http://www.ukintpress.com/engineoftheye ... ous04.html
O Tempora O Mores
- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
jenkkilässä yllättäen siellähän ei tosin ole mukana kaikki euromerkit
http://subscribers.wardsauto.com/micros ... &siteid=26
http://www.economist.com.na/2001/100501/story23.htm

http://subscribers.wardsauto.com/micros ... &siteid=26
http://www.economist.com.na/2001/100501/story23.htm
Nuo Jenkkilän jutut jätän omaan arvoonsa, siellähän japskit mellastaa mielinmäärin ja autot on erillaisia kuin euroopassa, vaikka samasta merkistä puhutaan, ymmärtääkseni jenkkilän Made in-autot on paljon paremmin varusteltuja kuin eurooppa mallit..V6 kirjoitti:jenkkilässä yllättäen siellähän ei tosin ole mukana kaikki euromerkit![]()
http://subscribers.wardsauto.com/micros ... &siteid=26
http://www.economist.com.na/2001/100501/story23.htm

Mutta mitenkähän pärjäis eurooppa vertailussa kun kaikki Euro V6:set olisi samalla viivalla...
O Tempora O Mores
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
http://www.alfa156.net/owner/sam.html onko tuo sama väri?Cuore Sportivo kirjoitti:Valkoinen (201) väri. Taitaa olla maailmallakin harvinainen, kun ei kuviakaan löydy.
onpahan muuten hyvännäkönen valkoseks autoks, harvalla se onnistuu omasta mielestä...Rolle kirjoitti:
http://www.alfa156.net/owner/sam.html onko tuo sama väri?
ex-Talbot/ex-164TS/ex-156 V6/ex-Golf GTI/ex-TurboSaab
-
- Viestit: 849
- Liittynyt: 27 Heinä 2004, 20:09
- Car(s): Volvo S40 T5
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Muistaakseni Sikke Sumarilla oli tuollainen. Taitaa nykyään olla kokkisotailijan miehen käytössä.Punavuoren Paroni kirjoitti:OFF TOPIC: Helsingissä pyörii todella kaunis valkoinen 156 V6 punaisilla nahkajakkaroilla varustettuna. Palstalaisia?
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Campari
- Viestit: 599
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:55
- Car(s): 159 jts (x-files:156ts,147ts,156jtssw,mb500sl,gtv v6 3.0,156v6)
- Paikkakunta: Tampere
Mitä noita on tässä katsellut, niin hemmetin hyvältä näyttää, juuri sen tyylistä uudistusta, kuin olisin kaivannut jos olisin, hyvinhän tuo 156 on aikaa sietänyt ja sietää varmasti jatkossakin.alfista kirjoitti: Ainakin sisustasta on olemassa salavalokuvia, joka paljastaa tulevan 157:n olevan breran tyylinen sisältä.
Ulkopuolella tuo Breran elementtien tuominen tuotantoon saa kyllä minulta täydet pisteet, toivottavasti ulkopuoli pysyy mahdollisimman "sileänä" ilman turhia
pokkauksia tms. Ja onneksi Alfa ei ole mennyt noihin ns. ylösvedettyihin japsivaloihin, ne eivät minun makuuni ole.
Onpahan jotain odotettavaa tällaisella tyhjätaskualfistillakin, mitähän lienee
hinnaksi lainkaan tuleekaan...mielenkiintoista.
-cr
Alfa Romeo - automaailman Aku Ankka
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Kylläpä näyttää mukavalta, jos käyttää mielikuvitusta, mitä peittojen alta löytyy.
Miehekkään näköiset tuplaulostulot pakoputkissa
!
Eipä näy takamurikkaa ainakaan tuossa pohjakuvassa...
Edit2: tyhmä edit poistettu, kun en lukenut ylätekstiä
Miehekkään näköiset tuplaulostulot pakoputkissa

Eipä näy takamurikkaa ainakaan tuossa pohjakuvassa...
Edit2: tyhmä edit poistettu, kun en lukenut ylätekstiä

Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
toi noitten viimesten spyshottien vehje on JTD sele?
ajotietokoneen uusi paikka on kyllä onnistunut. Nykyisessa on sitä vähän tuohon kohtaan haaveillutkin..
Ilmastoinnin namiskuukkelit näyttävät askeleelta taaksepäin, nykyiset missä on digitaalilämpötila siinä keskellä sopisivat omaan makuuni paremmin. Toivottavasti vaihtavat vielä.
ajotietokoneen uusi paikka on kyllä onnistunut. Nykyisessa on sitä vähän tuohon kohtaan haaveillutkin..
Ilmastoinnin namiskuukkelit näyttävät askeleelta taaksepäin, nykyiset missä on digitaalilämpötila siinä keskellä sopisivat omaan makuuni paremmin. Toivottavasti vaihtavat vielä.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Mä oon odotellut että koska niitä majakka-avaimia alkaa tulemaan enemmän. Kävelet auton viereen, niin lukot aukeaa automaattisesti. Käynnistämiseen riittää napin painaminen ja kun päätät poistua autosta, ovet menevät lukkoon majakan poistuttua kantamasta.Cuore Sportivo kirjoitti:Noitahan on nykyään jokaisessa uudessa autossa, ihme muotivillitys. Virkalukko ja starttinappi näyttäisi olevan lähes identtiset Avensis Verson vastaavien kanssa.
Tosin en halua alkaa edes ajattelemaan mitä kaikkia ongelmatilanteita kyseinen järjestelmä huonosti suunniteltuna mahdollistaisi.. Majakan patteri loppuu sadanviidenkympin vauhdista motarilla..

156 2.0 TS ['98]
ahma kirjoitti: Tosin en halua alkaa edes ajattelemaan mitä kaikkia ongelmatilanteita kyseinen järjestelmä huonosti suunniteltuna mahdollistaisi.. Majakan patteri loppuu sadanviidenkympin vauhdista motarilla..
Niinno ei kai tuo case olisi mikään paha, jos systeemi toteutetaan niin että auto tarkistaa majakan tiedot vain startatessa. Mutta on siinä silti huikeita riskejä

Just eilen satuin lukemaan vanhoja newssejä, siellä joku Renaultilla ajellut avautui systeemin huonoista puolista. Rellu kun on keksinyt fiksun homman ja tehnyt mahdolliseksi sen, että avainkortti poistetaan autosta ilman että sitä sammutetaan. Jotenkin olivat onnistuneet järjestämään tilanteen, jossa toinen ajoi auton muutaman sadan kilometrin päähän ja kortti oli toisen taskussa. Auton kun sammutti niin se oli sitten siinä.
Eikä se sammuttaminenkaan ollut ongelmatonta, kas kun luonteva tapa (ainakin kirjoittajalle) oli napata kortti kojelaudasta ja vasta sitten sammuttaa moottori. Mikä ei enää onnistunut, vaan kortti piti lykätä takaisin kiinni autoon ja sitten sai nappulasta sammutettua.
Että oikeesti...ranskalainen logiikka on tietysti luku sinänsä, mutta jotenkin ei italialaisetkaan herätä tässä suhteessa mun luottamusta

Virtaahan tuommoinen langaton siirto tietysti syö joten ehkä siinä on syy miksi nykyiset systeemit eivät toimi näin. Avainkortille pitäisi pian tehdä laturi

Näytti nimittäin Alfankin kojelaudassa olevan kortille paikka siinä starttinapin yläpuolella. Ei hyvä. Joskus vuokra-Lagunalla ajettuani voin kertoa että jo se alkaa ärsyttää että se avainkortti on h***tin iso.
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Eikö jossain SL, tai vastaava, mersussa ole semmonen systeemi että riittää kun kortti on taskussa niin auto lähtee napista käyntiin? Ja eihän niitten lukkojen tarvi ittestää räpsähtää auki kun kortti on lähellä. Aukee lukot vasta kun koskee kahvoihin...
ex-Talbot/ex-164TS/ex-156 V6/ex-Golf GTI/ex-TurboSaab
Passiivinen kaukotunnistus on kaiketi pinnalla tällä hetkellä. Tutkimusta ja testisovelluksia väkästellään isolla rahalla, mutta hinta ja luotettavuus estävät tekniikan käyttöönoton. Olisi kiva tietää miten MB:n vastaava toteutus on käytännössä tehty..sami_r kirjoitti:Virtaahan tuommoinen langaton siirto tietysti syö joten ehkä siinä on syy miksi nykyiset systeemit eivät toimi näin. Avainkortille pitäisi pian tehdä laturi
Näytti nimittäin Alfankin kojelaudassa olevan kortille paikka siinä starttinapin yläpuolella. Ei hyvä. Joskus vuokra-Lagunalla ajettuani voin kertoa että jo se alkaa ärsyttää että se avainkortti on h***tin iso.
"Kulta, laita auto ja avain johdon päähän että pääse töihin huomenna.."

Se Lagunan kortti on hauska ehkä noin viikon, sitten tulee ikävä perinteisiä autoavaimia.
156 2.0 TS ['98]
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori