166 jäi tielle

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
BB
Viestit: 164
Liittynyt: 16 Kesä 2004, 06:50

166 jäi tielle

Viesti Kirjoittaja BB »

Noniin.
Olin ollut Alfan onnellinen omistaja jo 440kilomeriä kunnes se jäi tielle.
perjantaina syttyi bensiinin ruiskutuksen? punainen merkkivalo ja soitin myyjälle. myyjä totesi että "no alfassa ne valot syttyy ja sammuu..." ja kun sammutin konenn ja käynnistin uudestaan ei valo enäää palanut.
tänään kaupasta tullessani valo syttyi ja moottorista kuului vaimea jurnutus pysähdyin heti tien sivuun ja sammutin koneen, no sittenpä se ei enää käynnistynyt ja ruisku-valo jäi tauluun.
Mainittakoon että ostin V6 Peugeotin kolme vuotta sitten about samalla mitarilukemalla ja en ikinä jäänyt tielle...
harkitsen jopa kaupan purkamista...
ajatuksia?

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: 166 jäi tielle

Viesti Kirjoittaja V6 »

BB kirjoitti:Noniin.

Mainittakoon että ostin V6 Peugeotin kolme vuotta sitten about samalla mitarilukemalla ja en ikinä jäänyt tielle...
harkitsen jopa kaupan purkamista...
ajatuksia?
ajatuksena sen verran että olen 16 vuotta ajellut italialaisilla autoilla enkä ole ikinä jäänyt tielle. :roll: Mikähän liike on kyseessä kun suustansa tuollaisia kommentteja päästää. Vie auto takaisin ja sano että pistävät kuntoon.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

BB
Viestit: 164
Liittynyt: 16 Kesä 2004, 06:50

Viesti Kirjoittaja BB »

joo kai se nyt sattu vaan käymään paskin mahollinen mäihä ja johonki oli pakko päästä avautumaan kun oli kaatosateessa seissy ja kattellu kun autoa nostetaan hinauslavetille.
kävi tossa ilmi että faija tuntee delta-auton korjaamolta jonkun hemmon... tästä voi olla yllättävän paljon hyötyä tulevaisuudessa...

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

tuohan on ihan selvä asia että vituttaa kun uus auto alla, luulisin kuitenkin että pienellä tuosta pitäisi selvitä. Toivottavasti ei tarvitse jatkossa montaa kertaa siellä deltalla asioida huolto-ohjelman ulkopuolella.
Viimeksi muokannut V6, 05 Heinä 2004, 22:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
wetear
Viestit: 168
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 03:42
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja wetear »

Olettaisin sen ainokaisen suhdettamme pahasti piinanneen kokemuksen perusteella (suhde=Alfa) että ruiskuvalon "päälle jääminen" on yleisilmaus 166 Alfan haluttomuudelle ruiskia bensaa koneeseen.

Syynä meillä oli vauhtipyörän pyörimistä tarkkailevan anturin "impulssi anturi" rikkoutuminen tai liittimen huono kontakti...elikkä vaikka startti pyöritti ja kaikki muu oli valmiina käynnistykseen, ajotietokone ei sanut haluamaansa tietoa moottorin pyörimisestä ja kieltäytyi bentsiinin spruikauttelusta saastemääräyksiin tms vedoten.

Sports Car Center (myyjä) haki silloin Alfan omaan huoltoonsa kuorma-autolla ja maksoi viulut.

Kerrotko mikä mätti, sitten kun vika selviää?

BB
Viestit: 164
Liittynyt: 16 Kesä 2004, 06:50

Viesti Kirjoittaja BB »

wetear kirjoitti:Olettaisin sen ainokaisen suhdettamme pahasti piinanneen kokemuksen perusteella (suhde=Alfa) että ruiskuvalon "päälle jääminen" on yleisilmaus 166 Alfan haluttomuudelle ruiskia bensaa koneeseen.

Kerrotko mikä mätti, sitten kun vika selviää?
Joo näin mäkin päättelin kun tosiaan pyöritti ihan normaalisti mutta ei vaan tuntunut saavan bensaa.
Kerron toki, mutta kun tarttee lähtee tänään italiaan viikoks duuniin ni vähän kestää...

Avatar
MKT
Viestit: 654
Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja MKT »

BB: Mikä oli matkanteon katkeamisen syynä?

BB
Viestit: 164
Liittynyt: 16 Kesä 2004, 06:50

Viesti Kirjoittaja BB »

Joo sanotaan nyt vaikka näin että juttu ei oo vieläkään ratkennut ja vien auton huomenna taas Deltaan... kirjotan koko tarinan kun olen siihen henkisesti valmis :)

Vastaa Viestiin