Uusi "156"

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Näistä kuvista ei ole kyllä kuin osa aitoja. Ainakin sisustasta on olemassa salavalokuvia, joka paljastaa tulevan 157:n olevan breran tyylinen sisältä.

Nuo valkoiset näyttävät olevan aitoja kuvia.

Avatar
Hamil
Viestit: 460
Liittynyt: 20 Marras 2003, 17:51
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Hamil »

Kunnon mediapeliä. Minä en usko mitään ennekuin näen kuvan jossain selkeässä ja virallisessa tiedotteessa / artikkelissa. Suorastaan hermoja raastavaa :twisted:

Sen verran kyllä sanon, että hieno siitä uudesta tulee, kunhan tulee :-D
On kivaa kun on kivaa

Avatar
motorhead
Viestit: 401
Liittynyt: 18 Touko 2004, 02:43
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja motorhead »

Onnea scuore, Miehen valinta :)

nuo http://www.automobilismo.it/ kuvat eivät kyllä hirveesti vaikuttaneet. Näyttivät epämääräisiltä 156 photoshopeilta.

Pakko varmaan vaan odottaa että julkaisevat vehkeen.

Avatar
niki
Viestit: 1633
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

Käsittääkseni nuo valkoiset kuvat on kyllä aitoja. Niitä on ollut monessa paikkaa netissä ja kaikki hieman eri kohdista napattuina, mutta tuo toinen tuntuu kyllä photoshopilta... (tehty nähtävästi niiden aitojen spyshottien perusteella)
Ammattina autokauppa

Officer Cartman
Viestit: 139
Liittynyt: 02 Kesä 2003, 00:34
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Officer Cartman »

Uusia spyshotteja täällä.

Kannattaa käydä tsekkaamassa myös Ferrari-perheen tuorein jäsen eli eilen julkistettu F430.

Avatar
BSTR
Viestit: 997
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BSTR »

Enpä nähnyt kumpaakaan noista, mutta Ferrari 600 Imola näytti erittäin hyvältä.
Alfaton ainakin hetkellisesti...

Avatar
motorhead
Viestit: 401
Liittynyt: 18 Touko 2004, 02:43
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja motorhead »

noissa uusissa spyshoteissa http://www.italiaspeed.com/2004/cars/al ... _2408.html

Ajotietokone on ilmeisesti siirretty loogisempaan paikkaan mittarien väliin

Tuossa on uusi holden v6 JTS ja silmään pisti että kierrosmittarissa punainen alkaa jo 6500 kierroksessa. Mites noissa nyky v6:issa tulee rajoittaja vastaan?


Ja missäs tuossa on tuhkis!!

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

vanhassa rajoittaja on n 7200rpm itsekin katselin että uusi on aikamoinen maatalousmoottori :mrgreen:
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
motorhead
Viestit: 401
Liittynyt: 18 Touko 2004, 02:43
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja motorhead »

No toivottavasti nuo ennakoidut 260 pollea löytyvät niin saa anteeksi tuon 700 kierroksen puuttumisen :)

Avatar
155156
Viestit: 1763
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Red

Viesti Kirjoittaja 155156 »

motorhead kirjoitti:Mites noissa nyky v6:issa tulee rajoittaja vastaan?
Rajoitin taitaa olla 7200 rpm kohdalla, mutta kierroslukumittarin punainen alue alkaa 7000 kohdalta.

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

Kuva
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

Neljännesta kuvasta näkee, miten 939 on suunnilleen samanmittainen 166:n kanssa. (939:n aks.väli 280cm)
166:n tuotanto päättyykin ensi vuoden puolella, ja suurin Alfa sedan on jonkin aikaa tämä "158".

Avatar
niki
Viestit: 1633
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

motorhead kirjoitti:No toivottavasti nuo ennakoidut 260 pollea löytyvät niin saa anteeksi tuon 700 kierroksen puuttumisen :)
Ihan kohtuullisesti hevosia... mutta silti vain 10hv vanhaa enemmän JTS:n ansiosta :roll: -mitään anteeksi anneta :mrgreen:

Vääntö tulee varmaan aika paljon alempaa tuon 700 kierroksen ansiosta, mikä kyllä tarkoittaisi parempaa "käyttökonetta".
Ammattina autokauppa

Avatar
MKT
Viestit: 654
Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja MKT »

niki kirjoitti:Vääntö tulee varmaan aika paljon alempaa tuon 700 kierroksen ansiosta, mikä kyllä tarkoittaisi parempaa "käyttökonetta".
Jaa-a...aika outo kommentti. Eipä ole toistaiseksi tullut tällä wanhallakaan kolmen litran padalla ongelmia alaväännön kanssa. Ei taatusti sammu liikkeellelähdössä, jos ei yritä nelosta isommalla vaihteella :wink: Kutosella voi ajella ongelmitta neljääkymppiä jos välttämättä haluaa. Suurimman väännön kierrosluku ei kerro aina kaikkea - kannattaa katsoa vääntömomenttikäyrän muotoakin. Ja suurimman tehon kierrosluku kertoo vielä vähemmän.

Oma näkemys on kyllä että parempaa käyttökonetta saa hakea, jos joku on eri mieltä niin kokemusta tästä voimanpesästä puuttuu. En siis usko että GM-pohjainen olisi parempi "käyttökone" - täydellistä on vaikea parantaa. :-D

Sorry, oli pakko sanoa.... :twisted:

Avatar
motorhead
Viestit: 401
Liittynyt: 18 Touko 2004, 02:43
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja motorhead »

niki kirjoitti: Ihan kohtuullisesti hevosia... mutta silti vain 10hv vanhaa enemmän JTS:n ansiosta :roll: -mitään anteeksi anneta :mrgreen:

Vääntö tulee varmaan aika paljon alempaa tuon 700 kierroksen ansiosta, mikä kyllä tarkoittaisi parempaa "käyttökonetta".
ollaampas sitä armottomia :twisted:

Mun on ainakin helppo annella tolle anteeksi kun ei tohon varmaan varaa ole. Paitsi jos pankinjohtaja on alkanu tykkäämään meikäläisen naamasta ja loistavista sijoitusideoista :)
Pitääpä muistaa lähettää sille taas kukkakimppu ja pullo kossua...

Avatar
Alfonso
Viestit: 352
Liittynyt: 13 Maalis 2003, 14:47
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Alfonso »

Tuli tuossa Nissan esite jossa tuosta Maximan 3.0 V6:sta moottorista siteeraus:
*200 hv, 271 Nm
*Palkittu maailman parhaana V6-moottorina useamman kerran...
:crazyeyes: Millä eväillä ja missäköhän ???
O Tempora O Mores

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

italiaspeedista
"The first, fitted to the GTA model with a Biturbo VCPh, is a 400 bhp version of the engine fitted on the current range and will only be offered with integral transmission from 2006. A second 3.2 V6, a JTS unit of 60° will be sourced from Holden-GM in Australia and will produce 260 bhp."
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Alfonso kirjoitti:Tuli tuossa Nissan esite jossa tuosta Maximan 3.0 V6:sta moottorista siteeraus:
*200 hv, 271 Nm
*Palkittu maailman parhaana V6-moottorina useamman kerran...
:crazyeyes: Millä eväillä ja missäköhän ???

alfan 2.5 kone on saanut tittelin vuonna 2000

http://www.ukintpress.com/engineoftheye ... ous04.html
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
niki
Viestit: 1633
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

motorhead kirjoitti: ollaampas sitä armottomia :twisted:

Mun on ainakin helppo annella tolle anteeksi kun ei tohon varmaan varaa ole. Paitsi jos pankinjohtaja on alkanu tykkäämään meikäläisen naamasta ja loistavista sijoitusideoista :)
Pitääpä muistaa lähettää sille taas kukkakimppu ja pullo kossua...
No ensin ainakin italiaspeedissä puhuttiin 265 hevosesta, mihin se 5 heppaa katosi? Sama homma tuossa 400 heppasessa... Enemmän siinä piti olla :twisted:

Huolestuttaa vaan se, että esim. BMW ottaa samankokoisesta moottorista reippaasti enemmän tehoa... Toivottavasti Alfan moottorissa on ainakin kulutus paremmassa kuosissa tällä kertaa, mitä vanhoissa, niin ei tarvitse koko ajan puolustella Bemari-kuskeille Alfan moottoreita :wink:

Idea tuosta pankinjohtajan nuoleskelusta on loistava. Pitäisköhän sitä itsekin... :mrgreen:
Ammattina autokauppa

Avatar
Alfonso
Viestit: 352
Liittynyt: 13 Maalis 2003, 14:47
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Alfonso »

V6 kirjoitti:
Alfonso kirjoitti:Tuli tuossa Nissan esite jossa tuosta Maximan 3.0 V6:sta moottorista siteeraus:
*200 hv, 271 Nm
*Palkittu maailman parhaana V6-moottorina useamman kerran...
:crazyeyes: Millä eväillä ja missäköhän ???

alfan 2.5 kone on saanut tittelin vuonna 2000

http://www.ukintpress.com/engineoftheye ... ous04.html
Tätä juuri tarkoitin, missähän tuo Nissan mopo on palkittu ja milloin
O Tempora O Mores

Avatar
GiuliaSuper
Viestit: 1109
Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja GiuliaSuper »

Alfonso kirjoitti: Tätä juuri tarkoitin, missähän tuo Nissan mopo on palkittu ja milloin
Tietenkin nissanin sisäisessä testissä;) Markkinointi puheita!

Tossa edellä mainitulla saitilla ei ainakaan näkyny 1999-2003!

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

jenkkilässä yllättäen siellähän ei tosin ole mukana kaikki euromerkit :mrgreen:

http://subscribers.wardsauto.com/micros ... &siteid=26


http://www.economist.com.na/2001/100501/story23.htm
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Alfonso
Viestit: 352
Liittynyt: 13 Maalis 2003, 14:47
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Alfonso »

V6 kirjoitti:jenkkilässä yllättäen siellähän ei tosin ole mukana kaikki euromerkit :mrgreen:

http://subscribers.wardsauto.com/micros ... &siteid=26


http://www.economist.com.na/2001/100501/story23.htm
Nuo Jenkkilän jutut jätän omaan arvoonsa, siellähän japskit mellastaa mielinmäärin ja autot on erillaisia kuin euroopassa, vaikka samasta merkistä puhutaan, ymmärtääkseni jenkkilän Made in-autot on paljon paremmin varusteltuja kuin eurooppa mallit.. :roll:..

Mutta mitenkähän pärjäis eurooppa vertailussa kun kaikki Euro V6:set olisi samalla viivalla...
O Tempora O Mores

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Cuore Sportivo kirjoitti:Valkoinen (201) väri. Taitaa olla maailmallakin harvinainen, kun ei kuviakaan löydy.
http://www.alfa156.net/owner/sam.html onko tuo sama väri?

Avatar
tomtom
Viestit: 42
Liittynyt: 13 Elo 2004, 23:32
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja tomtom »

Rolle kirjoitti:
http://www.alfa156.net/owner/sam.html onko tuo sama väri?
onpahan muuten hyvännäkönen valkoseks autoks, harvalla se onnistuu omasta mielestä...
ex-Talbot/ex-164TS/ex-156 V6/ex-Golf GTI/ex-TurboSaab

Copyfighter
Viestit: 849
Liittynyt: 27 Heinä 2004, 20:09
Car(s): Volvo S40 T5
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Copyfighter »

OFF TOPIC: Helsingissä pyörii todella kaunis valkoinen 156 V6 punaisilla nahkajakkaroilla varustettuna. Palstalaisia?
“The best argument against democracy is a five minute conversation with the average voter.”

Avatar
tomtom
Viestit: 42
Liittynyt: 13 Elo 2004, 23:32
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja tomtom »

Saman auton tainnu itekki nähä, oli ns. aika porno
ex-Talbot/ex-164TS/ex-156 V6/ex-Golf GTI/ex-TurboSaab

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

lisää spy kuvia, startille on muuten oma nappi :mrgreen:

http://www.cuorialfisti.com/IMGFORUM/prototipi.htm
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
MKT
Viestit: 654
Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja MKT »

V6 kirjoitti:lisää spy kuvia, startille on muuten oma nappi :mrgreen:
Jep, ja ainakin kiisselissä on ahtopainemittari eli keskikonsolissa ei ollut viisarikelloa. Saadaanko me öljynpainemittarikin bensakoneisiin takaisin :-D

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Punavuoren Paroni kirjoitti:OFF TOPIC: Helsingissä pyörii todella kaunis valkoinen 156 V6 punaisilla nahkajakkaroilla varustettuna. Palstalaisia?
Muistaakseni Sikke Sumarilla oli tuollainen. Taitaa nykyään olla kokkisotailijan miehen käytössä.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

eikös sikke ajele itse nykyään jollain japsivalmisteisella city-maasturilla..

Avatar
Campari
Viestit: 599
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:55
Car(s): 159 jts (x-files:156ts,147ts,156jtssw,mb500sl,gtv v6 3.0,156v6)
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Campari »

alfista kirjoitti: Ainakin sisustasta on olemassa salavalokuvia, joka paljastaa tulevan 157:n olevan breran tyylinen sisältä.
Mitä noita on tässä katsellut, niin hemmetin hyvältä näyttää, juuri sen tyylistä uudistusta, kuin olisin kaivannut jos olisin, hyvinhän tuo 156 on aikaa sietänyt ja sietää varmasti jatkossakin.

Ulkopuolella tuo Breran elementtien tuominen tuotantoon saa kyllä minulta täydet pisteet, toivottavasti ulkopuoli pysyy mahdollisimman "sileänä" ilman turhia
pokkauksia tms. Ja onneksi Alfa ei ole mennyt noihin ns. ylösvedettyihin japsivaloihin, ne eivät minun makuuni ole.
Onpahan jotain odotettavaa tällaisella tyhjätaskualfistillakin, mitähän lienee
hinnaksi lainkaan tuleekaan...mielenkiintoista.

-cr
Alfa Romeo - automaailman Aku Ankka

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

Entä mitä pidätte fiatista? Sisätilat ovat ainakin onnistuneet!

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Kylläpä näyttää mukavalta, jos käyttää mielikuvitusta, mitä peittojen alta löytyy.
Miehekkään näköiset tuplaulostulot pakoputkissa 8) !
Eipä näy takamurikkaa ainakaan tuossa pohjakuvassa...

Edit2: tyhmä edit poistettu, kun en lukenut ylätekstiä :oops:
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Rolle kirjoitti:onko tuo sama väri?
Juu, luultavasti. Kauniin valkoinen, ei ihan yhtä puhdas kuin esim. T*yot*lla, mutta kelpaa. :-D

Hyvin maalattu tuon kuvassa olevan 156:n kuskinovi. :crazyeyes:

Avatar
motorhead
Viestit: 401
Liittynyt: 18 Touko 2004, 02:43
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja motorhead »

toi noitten viimesten spyshottien vehje on JTD sele?

ajotietokoneen uusi paikka on kyllä onnistunut. Nykyisessa on sitä vähän tuohon kohtaan haaveillutkin..

Ilmastoinnin namiskuukkelit näyttävät askeleelta taaksepäin, nykyiset missä on digitaalilämpötila siinä keskellä sopisivat omaan makuuni paremmin. Toivottavasti vaihtavat vielä.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

V6 kirjoitti:startille on muuten oma nappi..
Noitahan on nykyään jokaisessa uudessa autossa, ihme muotivillitys. Virkalukko ja starttinappi näyttäisi olevan lähes identtiset Avensis Verson vastaavien kanssa. :shock:

Avatar
motorhead
Viestit: 401
Liittynyt: 18 Touko 2004, 02:43
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja motorhead »

Cuore Sportivo kirjoitti: starttinappi näyttäisi olevan lähes identtiset Avensis Verson vastaavien kanssa. :shock:
Lienee tullut joku starttinappien alihankkija markkinoille jolla sattuu olemaan joku supermyyjä töissä. Saanut ajatuksen myytyä kaikille :)

Avatar
ahma
Viestit: 567
Liittynyt: 19 Heinä 2004, 16:19
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja ahma »

Cuore Sportivo kirjoitti:Noitahan on nykyään jokaisessa uudessa autossa, ihme muotivillitys. Virkalukko ja starttinappi näyttäisi olevan lähes identtiset Avensis Verson vastaavien kanssa. :shock:
Mä oon odotellut että koska niitä majakka-avaimia alkaa tulemaan enemmän. Kävelet auton viereen, niin lukot aukeaa automaattisesti. Käynnistämiseen riittää napin painaminen ja kun päätät poistua autosta, ovet menevät lukkoon majakan poistuttua kantamasta.

Tosin en halua alkaa edes ajattelemaan mitä kaikkia ongelmatilanteita kyseinen järjestelmä huonosti suunniteltuna mahdollistaisi.. Majakan patteri loppuu sadanviidenkympin vauhdista motarilla.. :mrgreen:
156 2.0 TS ['98]

Avatar
sami_r
Viestit: 168
Liittynyt: 18 Syys 2003, 17:13
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja sami_r »

ahma kirjoitti: Tosin en halua alkaa edes ajattelemaan mitä kaikkia ongelmatilanteita kyseinen järjestelmä huonosti suunniteltuna mahdollistaisi.. Majakan patteri loppuu sadanviidenkympin vauhdista motarilla.. :mrgreen:

Niinno ei kai tuo case olisi mikään paha, jos systeemi toteutetaan niin että auto tarkistaa majakan tiedot vain startatessa. Mutta on siinä silti huikeita riskejä :? .

Just eilen satuin lukemaan vanhoja newssejä, siellä joku Renaultilla ajellut avautui systeemin huonoista puolista. Rellu kun on keksinyt fiksun homman ja tehnyt mahdolliseksi sen, että avainkortti poistetaan autosta ilman että sitä sammutetaan. Jotenkin olivat onnistuneet järjestämään tilanteen, jossa toinen ajoi auton muutaman sadan kilometrin päähän ja kortti oli toisen taskussa. Auton kun sammutti niin se oli sitten siinä.

Eikä se sammuttaminenkaan ollut ongelmatonta, kas kun luonteva tapa (ainakin kirjoittajalle) oli napata kortti kojelaudasta ja vasta sitten sammuttaa moottori. Mikä ei enää onnistunut, vaan kortti piti lykätä takaisin kiinni autoon ja sitten sai nappulasta sammutettua.

Että oikeesti...ranskalainen logiikka on tietysti luku sinänsä, mutta jotenkin ei italialaisetkaan herätä tässä suhteessa mun luottamusta :twisted: . Optimaalisestihan tuommoinen systeemi toimisi niin, että kortti olisi koko ajan taskussa, lukot avautuisivat kun auton viereen kävelee ja lukittuvat kun kävelee pois (OK, joku logiikka tähän ettei lukot koko ajan rapsu auki ja kiinni kun hyörii auton ympärillä), kone starttaa napista jos auto saa neuvoteltua radioyhteyden yli avainkortin kanssa, että ihan oikean kortin haltija on paikalla, ja homma on siinä.

Virtaahan tuommoinen langaton siirto tietysti syö joten ehkä siinä on syy miksi nykyiset systeemit eivät toimi näin. Avainkortille pitäisi pian tehdä laturi :)

Näytti nimittäin Alfankin kojelaudassa olevan kortille paikka siinä starttinapin yläpuolella. Ei hyvä. Joskus vuokra-Lagunalla ajettuani voin kertoa että jo se alkaa ärsyttää että se avainkortti on h***tin iso.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

sami_r kirjoitti: Rellu kun on keksinyt fiksun homman ja tehnyt mahdolliseksi sen, että avainkortti poistetaan autosta ilman että sitä sammutetaan.
Ei onnistu muuten ainakaan lagunassa....

Avatar
Hesem
Viestit: 521
Liittynyt: 15 Heinä 2003, 02:48
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Hesem »

Mitä etuja tuollaisella kortti-/nappisysteemillä on verrattuna perinteiseen avaimeen? Kuulostaa vaan vaikeammalta.

Avatar
tomtom
Viestit: 42
Liittynyt: 13 Elo 2004, 23:32
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja tomtom »

Eikö jossain SL, tai vastaava, mersussa ole semmonen systeemi että riittää kun kortti on taskussa niin auto lähtee napista käyntiin? Ja eihän niitten lukkojen tarvi ittestää räpsähtää auki kun kortti on lähellä. Aukee lukot vasta kun koskee kahvoihin...
ex-Talbot/ex-164TS/ex-156 V6/ex-Golf GTI/ex-TurboSaab

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Lagunaankin taitaa saada samaa "kortti taskussa" toimintoa, tietenkin lisähintaan.

Avatar
ahma
Viestit: 567
Liittynyt: 19 Heinä 2004, 16:19
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja ahma »

sami_r kirjoitti:Virtaahan tuommoinen langaton siirto tietysti syö joten ehkä siinä on syy miksi nykyiset systeemit eivät toimi näin. Avainkortille pitäisi pian tehdä laturi :)

Näytti nimittäin Alfankin kojelaudassa olevan kortille paikka siinä starttinapin yläpuolella. Ei hyvä. Joskus vuokra-Lagunalla ajettuani voin kertoa että jo se alkaa ärsyttää että se avainkortti on h***tin iso.
Passiivinen kaukotunnistus on kaiketi pinnalla tällä hetkellä. Tutkimusta ja testisovelluksia väkästellään isolla rahalla, mutta hinta ja luotettavuus estävät tekniikan käyttöönoton. Olisi kiva tietää miten MB:n vastaava toteutus on käytännössä tehty..

"Kulta, laita auto ja avain johdon päähän että pääse töihin huomenna.." :mrgreen:

Se Lagunan kortti on hauska ehkä noin viikon, sitten tulee ikävä perinteisiä autoavaimia.
156 2.0 TS ['98]

Avatar
155156
Viestit: 1763
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Rengaskoko näkyy yhdessä kuvassa: 225/50 17"
Iso kiekko, I should say.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Lagunan kortti on suunnilleen pankkikortin kokoinen, ja noin kolme kertaa paksumpi. Kyllä se mielestäni paremmalta tuntuu farkkujen taskussa kuin normaali auton avain.

Vastaa Viestiin