156:n "oikea" väri?
Valvoja: Moderators
156:n "oikea" väri?
156:n hankkimisprojekti alkaa
olla siinä vaiheessa että pitäis
vielä valita väri.
Olis hauska kuulla perusteluja
miksi jokin tietty väri olisi
se Ainoa Oikea 156:n Väri...
-jr
ps. perjantaina yllätyin positiiivisesti
met.vihreästä 156:sta. Näytti livenä
paremmalta kuin kuvassa. Koeajoin
auton ja jos siinä olis ollu myös
ilmastointi niin kaupat olis ollu hyvin
lähellä!
olla siinä vaiheessa että pitäis
vielä valita väri.
Olis hauska kuulla perusteluja
miksi jokin tietty väri olisi
se Ainoa Oikea 156:n Väri...
-jr
ps. perjantaina yllätyin positiiivisesti
met.vihreästä 156:sta. Näytti livenä
paremmalta kuin kuvassa. Koeajoin
auton ja jos siinä olis ollu myös
ilmastointi niin kaupat olis ollu hyvin
lähellä!
Re: 156:n "oikea" väri?
Anteeksi tyhmyyteni, mutta onko 156:sia tosiaan myös ilman ilmastointia?!? Luulin että se on vakiona kaikissa.ioppii kirjoitti:156:n hankkimisprojekti alkaa
olla siinä vaiheessa että pitäis
vielä valita väri.
Olis hauska kuulla perusteluja
miksi jokin tietty väri olisi
se Ainoa Oikea 156:n Väri...
-jr
ps. perjantaina yllätyin positiiivisesti
met.vihreästä 156:sta. Näytti livenä
paremmalta kuin kuvassa. Koeajoin
auton ja jos siinä olis ollu myös
ilmastointi niin kaupat olis ollu hyvin
lähellä!
- Alfaholisti
- Viestit: 508
- Liittynyt: 13 Maalis 2003, 09:25
- Paikkakunta: Kerava
Re: 156:n "oikea" väri?
Uusissahan toi kylmäkone on vakiona, mutta vanhemmissa vakiona vain V6:ssa, selespeedissä ja muistaakseni dieseleissä joita ei Suomeen kovin montaa eksynyt.Maho kirjoitti:Anteeksi tyhmyyteni, mutta onko 156:sia tosiaan myös ilman ilmastointia?!? Luulin että se on vakiona kaikissa.ioppii kirjoitti:156:n hankkimisprojekti alkaa
olla siinä vaiheessa että pitäis
vielä valita väri.
Olis hauska kuulla perusteluja
miksi jokin tietty väri olisi
se Ainoa Oikea 156:n Väri...
-jr
ps. perjantaina yllätyin positiiivisesti
met.vihreästä 156:sta. Näytti livenä
paremmalta kuin kuvassa. Koeajoin
auton ja jos siinä olis ollu myös
ilmastointi niin kaupat olis ollu hyvin
lähellä!
Exät: 75, 166, 156, GTV, Sprint
- rim
- Viestit: 767
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
- Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
- Paikkakunta: Seinäjoki
Tuohon pystyi vaikuttamaan jollain kikkailulla, ohjeet oli joskus aikoja sitten Suomi24:ssa. Ne oli muistaakseni kopioitu jostain englanninkieliseltä sivulta. Täytyypä penkoa.BSTR kirjoitti:Omassani 2.0ts vm-99 on automaatti-ilmastointi, joka alkaa pikkusen jo käydä hermoille. Ilmastointikun menee aina itsestään päälle liikkeelle lähdettäessä kun on hetkeksi auton sammuttanut auringonpaisteeseen. Varsinaista OFF-kytkintä ei taida ollakaan.
Väristä vielä: Valkoinen väri ei mielestäni sovi 156:n. Toinen "huono" väri on viininpunainen, jotenkin ei istu silmään.
Viininpunainen
Aijjai ai
Kyllä se metallinviininpunainen Alfa Rosso koodi jotakin ? on paras. sattuneista syistä
Kyllä se metallinviininpunainen Alfa Rosso koodi jotakin ? on paras. sattuneista syistä
The air con always comes on whenever starting the car, regadless ofBSTR kirjoitti:Omassani 2.0ts vm-99 on automaatti-ilmastointi, joka alkaa pikkusen jo käydä hermoille. Ilmastointikun menee aina itsestään päälle liikkeelle lähdettäessä kun on hetkeksi auton sammuttanut auringonpaisteeseen. Varsinaista OFF-kytkintä ei taida ollakaan.
outside temperature. This bit tells how to turn this function on or off.
Somewhere late spring 2000 (april-july) this feature
has been eliminated although it is still in the manual.
From that date you can only switch it off by pushing the button!
Reason is, that the airco would "stink" because of damp
caused by a not ventilating cooling system.
The "story" that the airco compressor takes a lot of
power is NOT 100% true. It only takes power when it
actually cools and only very, very little when it only
dry's the air which is very comfortable (no glazy windows
in fall/winter etc). And when it does "work" and you require
full power of the engine, the airco compressor is automatically
switch off for a short period.
The "trick" to leave the airco compressor "off" after starting
the engine (like I said only for models before approx april 2000):
1. Put the ignition key in "STOP" position
2. Turn temperatur knob completely to the right (= max. temp)
3. Turn the blower knob to "0" position
4. Turn air direction knob to "mid direction" position (fully to the right)
5. WITHOUT STARTING THE ENGINE, turn the ignition key to "MAR"
6. Turn the blower knob AUTO-0-AUTO-0
7. Turn the ignition key back to "STOP"
Siinähän se!
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Valkoisesta samaa mieltä, mutta viininpunaisesta täysin eri mieltä jos tarkoitat samaa kuin "V6":lla on. Itse tykkään, kaverilla oli aikoinaan samanvärinen valkoisilla 17" monipuolavanteilla ja oli hienosataviiskuus kirjoitti:Väristä vielä: Valkoinen väri ei mielestäni sovi 156:n. Toinen "huono" väri on viininpunainen, jotenkin ei istu silmään.
Itse asiassa melkein kaikki 156:ssa näkemäni värit ovat näyttäneet hyviltä, vai johtuuko se siitä että auto itsessään on niin hieno ettei väriä edes huomaa
-
- Viestit: 32
- Liittynyt: 26 Maalis 2003, 14:14
- Paikkakunta: Vesilahti
Oma listani "paremmuusjärjestyksessä":
1. punainen
2. metallimusta
3. tavallinen musta
4. hopea (silmä kai tottunut jo omaan )
5. met. tummansininen
6. met. viininpunainen
...
vihreä, valkoinen ja vaaleansininen sitten vastaavasti sellaiset värit, joita en huolisi.
1. punainen
2. metallimusta
3. tavallinen musta
4. hopea (silmä kai tottunut jo omaan )
5. met. tummansininen
6. met. viininpunainen
...
vihreä, valkoinen ja vaaleansininen sitten vastaavasti sellaiset värit, joita en huolisi.
156 2.0 TS -99 (ex), 156 1.6 TS -99 (ex), nyt olosuhteiden pakosta Volvo ja Audi.
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: 156:n "oikea" väri?
Makuasiathan ovat tunnetusti niitä ainoita asioita, joista VOI kiistella (todistettavissa olevista faktoista on turha kiistellä).
Jos pääsen valitsemaan tulevan 156:ni värin, niin se on kyllä ehdottomasti musta. Kakkosvaihtoehto punainen tai miksei joku sininenkin. Käytettyä kun ostaa niin harvemmin väri on kuitenkaan se ratkaiseva juttu. Kun itse tässä jossain vaiheessa (syksyllä?) lähden autokaupoille, niin pitää löytyä miel. alle 120tkm ajettu, hyvin pidetty ja ilmastoinnilla varustettu yksilö. Edes korimalli ei ole mulle niin ratkaiseva asia kuin ilmastointi.
Jos pääsen valitsemaan tulevan 156:ni värin, niin se on kyllä ehdottomasti musta. Kakkosvaihtoehto punainen tai miksei joku sininenkin. Käytettyä kun ostaa niin harvemmin väri on kuitenkaan se ratkaiseva juttu. Kun itse tässä jossain vaiheessa (syksyllä?) lähden autokaupoille, niin pitää löytyä miel. alle 120tkm ajettu, hyvin pidetty ja ilmastoinnilla varustettu yksilö. Edes korimalli ei ole mulle niin ratkaiseva asia kuin ilmastointi.
viininpunainen on hyvä ainaostaan puhtaana , likaisena siitä tulee jotenkinRolle kirjoitti:Valkoisesta samaa mieltä, mutta viininpunaisesta täysin eri mieltä jos tarkoitat samaa kuin "V6":lla on. Itse tykkään, kaverilla oli aikoinaan samanvärinen valkoisilla 17" monipuolavanteilla ja oli hienosataviiskuus kirjoitti:Väristä vielä: Valkoinen väri ei mielestäni sovi 156:n. Toinen "huono" väri on viininpunainen, jotenkin ei istu silmään.
Itse asiassa melkein kaikki 156:ssa näkemäni värit ovat näyttäneet hyviltä, vai johtuuko se siitä että auto itsessään on niin hieno ettei väriä edes huomaa
outo Paras väri 156seen on mielestäni tuo hopea takavalotkin erottuvat ihan erilailla siitä perästä kuin punaisessa. Plus metallihohtomaalit kestävät paremmin
Onkos nuo OZ Superleggerat Sassicaian 156:ssa?Sassicaia kirjoitti:Jos maltat odottaa siihen asti kun Coupe GT:tä alkaa tulemaan maahan niin allekirjoittaneelta saattaisi löytyä erittäin hyvin pidetty punainen yksilö hyvään kotiin... Yksi vika siinä kyllä on, ei ole halpa
Kristian
-Kristian - 156 2.5 V6
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Malttamista helpottaa huomattavasti se, että rahaa ei ole ennen kuin syksylläSassicaia kirjoitti:Jos maltat odottaa siihen asti kun Coupe GT:tä alkaa tulemaan maahan niin allekirjoittaneelta saattaisi löytyä erittäin hyvin pidetty punainen yksilö hyvään kotiin... Yksi vika siinä kyllä on, ei ole halpa
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Kerronpa nyt minäkin mielipiteeni:
1. musta
2. tummanvihreä metalli
3. viininpunainen metalli
Käytännön syistä ottaisin varmaan kuitenkin mieluiten tuon vihreän, mustassa näkyy kaikkein pahimmin ystävällisten kanssaeläjien parkkipaikkamerkinnät. Vaan kyllähän se olisi komein. Juuri tankatessa kuolasin hiton hyvännäköistä mustaa Sportwagonia.
1. musta
2. tummanvihreä metalli
3. viininpunainen metalli
Käytännön syistä ottaisin varmaan kuitenkin mieluiten tuon vihreän, mustassa näkyy kaikkein pahimmin ystävällisten kanssaeläjien parkkipaikkamerkinnät. Vaan kyllähän se olisi komein. Juuri tankatessa kuolasin hiton hyvännäköistä mustaa Sportwagonia.
- Epäkelpokeräilijä -
Re: Viininpunainen
Samaa mieltä, ja auton valinta värin perusteella..Harpo kirjoitti:Aijjai ai
Kyllä se metallinviininpunainen Alfa Rosso koodi jotakin ? on paras. sattuneista syistä
- Alfaholic -