Kiva, että tuli kuntoon

Valvoja: Moderators
Voiko mies? kauniimmin kiittäähjpp kirjoitti:Ei millään pahalla, mutta joskus kannattaa miettiä, mitä eroa on puhutulla ja kirjoitetulla kielellä.
Jos gtA-"äijä" käy niin on tuossa vähintään puolitotuutta. GTssä ja 147GTAssa näyttää olevan hyvin samanlaiset umpiot ja keula muutenkin niin sillä perusteella sanoisin, että akun puolelta onnistuu juuri ja juuri(onnistuneesti vaihdettu), mutta apukuskin puolelta menee ilmastoinnin putket niin liki umpion takakantta, että sitä kantta vain ei saa pois, jos nyt kannen paikallaan pitävät alemmat ruuvit sattuisikin saamaan pois.zzs kirjoitti:Sanokaas, GT-äijät(?),
5) Niin ja xenon-valot: oikeesti, pitääkö puskuri ottaa irti, jos vaikka parkkivalot haluaa vaihtaa? Eikö mitenkään onnistu 5 minsassa, kuten, ah, tuossa auvoisessa 156:ssa (sen jälkeen, kun on eka laittanut silikonia umpion tulppien tiivisteisiin rystyset verisinä)?
Alfojen sadetunnistimet ovat yleisestikin itsensä pirun suunnittelemia ja s**tanan ohjaamia. Mitään logiikkaa käytöksessä ei ole ja esimerkiksi sopiva räntäsade on aivan mahdoton tilanne ratkaistavaksi. Pyyhkimet eivät hievahdakaan, mutta ootas kun pieni vesitippa osuu lasiin, niin johan Boschin sulka heiluu ku se kuuluisa hullun m......lerppu kirjoitti:Varusteista käyttökokemuksia (vailla sarkasmia) potentiaalisille GT:n ostajille:
Sadetunnistin sijaitsee tosiaan peilin vasemmalla puolella. Olen suunnitellut omasta tunnistimen kytkemistä pois käytöstä, koska utuisessa semitihkussa tunnistin sekoilee kybällä ja pyyhkijät vihtovat tuulilasia epileptisellä vimmalla!
Tähän ratkaisu on pitää pyyhkijät pois päältä ja toimia itse tihkun ajoittimena...
Eli ei kovin haluttava ole tämä varuste - maailman forumeilta muotoutuu kuva, etten ole ihan yksin tämän pulman kanssa.
GT:ssä valoteho on ilman ksenoneitakin huomattavasti parempi, kuin 156:n sysipaskoilla tuikuilla.zzs kirjoitti:Xenonit ois tosin kivat, jos niillä näkis paremmin pimeellä.
lerppu kirjoitti:Varusteista käyttökokemuksia (vailla sarkasmia) potentiaalisille GT:n ostajille:
Sadetunnistin sijaitsee tosiaan peilin vasemmalla puolella. Olen suunnitellut omasta tunnistimen kytkemistä pois käytöstä, koska utuisessa semitihkussa tunnistin sekoilee kybällä ja pyyhkijät vihtovat tuulilasia epileptisellä vimmalla!
Tähän ratkaisu on pitää pyyhkijät pois päältä ja toimia itse tihkun ajoittimena...
Eli ei kovin haluttava ole tämä varuste - maailman forumeilta muotoutuu kuva, etten ole ihan yksin tämän pulman kanssa.
Orkkis peruutustutka on hyvin herkkä lialle ja saattaa rääkyä peruuttaessa vaikka mitään ei olisi lähimaillakaan. Useimmiten toki toimii speksirajoissa ja kertaakaan ei ole jättänyt huutamatta, jos tarvetta on ollut.
'05 mallin navigointi on melkoisen kehno graafisesti ja käyttöliittymältään hankala sekä sisäänrakennettu puhelin tarpeeton. En käytä kumpaakaan.
Manuaalivaihteisen auton vakionopeussäädin on itselleni tarpeeton, automaatin kanssa pakollinen varuste. Jos ajaa paljon motaria, niin ehkä sitten kolmipolkimiseenkin sopii moinen? Alfan säädin toimii, olen kokeillut kerran.
Bosen systeemi... No jos ei jaksa itse laittaa audiota kuntoon, niin kai se menee. Olen ollut riittävän laiska hyväksyäkseni äänenlaadun. Koska MP3:sia ei saa pelittämään, cd vaihtaja tarvitaan - miksei siis tehdasasenteisena.
Automaatti-ilmastointi on määräilevä. Mieluummin tässä tapauksessa ottaisin käsivalintaisen. Varsinkin huurustumistilanteissa joutuu käskemään useasti, että pysyy settaus sellaisena, ettei lasit lähde huurtumaan.
Niijoo, ajonvakautus on melko kärkäs puuttumaan peliin. Sen saa pois (en tiiä meneekö kokonaan pois, mutta riittävän pois omaan ajotyyliin).
Listaamani kilkkeet siis ovat enimmäkseen tarpeettomia/haitaksi, kuten myös xenonit. Nahkajakkarat ovat must, ja hyvä värikombo on plussaa!
Tämä siis miten olen asian puolentoista vuoden omistuksen ajalta kokenut ja jos autoa nyt olisin etsimässä, niin en painottaisi varusteita (ehkä jopa päinvastoin, vähemmän rikkoutuvia osia = parempi). Näin vanhoissa autoissa yksilön kunto ja osuminen omiin tarpeisiin lienee "se juttu".
Ei kannata valehdella itselleen ostohetkellä (kuten tein) että onhan se ihan pirtee, ja kun se on näin kivan näköinen ja pähee sisältä, niin ei se haittaa ettei se mee kovaa. Haittaa se - ekan kerran kun joku 200SX niistää sua. Etuvedon kanssa tulee paremmin toimeen kuin tehonpuutteen.
Kaikesta valituksesta huolimatta Alfalle ei tällä rahalla löydy vaihtoehtoja, GT on parhautta! Vaikea järjellä sanoa että miksi.
Onks kukaan hoitanu hommaa vai pitääkö munPK kirjoitti:Saatte tavatessa lyödä mua turpaan !