jäykempi alusta 156 sw

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
andr
Viestit: 65
Liittynyt: 13 Elo 2012, 09:16

jäykempi alusta 156 sw

Viesti Kirjoittaja andr »

on mielestäni aika pehmeä tämä kesällä hankittu 156 sw 2.4 jtd 2001 (tuontiauto). Perheessä kaksi vanhaa saabia, 9000 ja 9-5, ja molemmat jäykempiä :)
- onko hyviä vinkkejä mitä iskaria tai alustasarjaa voisi ajatella originaalin sijalle? Ei tarvitse olla ratafiilis, eikä kovin monta senttiä matalampi, mutta että saisi veks tämä keinuminen ja citikkamaisuus ...
thänx / r.

JaRoDD
Viestit: 1472
Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet
Paikkakunta: 16900 ja syvällä.

Re: jäykempi alusta 156 sw

Viesti Kirjoittaja JaRoDD »

Omaan diesel-farkkuun asensin juuri alle Konin Street-iskarein ja H&R-jousin olevan sarjan. Oli vielä Larkspeediltä suht edukas setti. Kokonaismadallus orkkisjousiin verrattuna n. 35mm. Jos yhtään miedompaa madallusta haluaa, niin kannattanee katsoa Weitecin tai Eibachin vietereitä samoille iskareille.

andr
Viestit: 65
Liittynyt: 13 Elo 2012, 09:16

Re: jäykempi alusta 156 sw

Viesti Kirjoittaja andr »

ok!! Onko fiilis nyt sitten minkälainen sun autossa ? :) Entäs minkälainen budjetti pelkästään osilla?
tuo -3,5 cm on ihan ok jos katselee auton takaosaa, mutta edessä on jo nyt aika matala. Painava tietysti tämä iso riisseli, ja ehkä orig jousitus on jonkin verran alempana nyt verratuna uutena 11 v sitten.
r.

Avatar
Ghost
Viestit: 456
Liittynyt: 18 Marras 2003, 14:47
Car(s): GT 3.2 Q2
156 2.0 T.S
Paikkakunta: Tampere

Re: jäykempi alusta 156 sw

Viesti Kirjoittaja Ghost »

Laita siihen GTA-jouset ja iskarit, ei madalla niin paljon ja on ihan ok alusta. Ricambi.alfisti.net ainakin joskus möi niitä ja käytettyjäkin luulisi löytyvän.

Mulla on 1,8 farmarissa GT 3.2 iskarit 1,8:n vakiojousilla. On mukavan pehmeä, mutta ei keiku kuten vakioiskareilla.

JaRoDD
Viestit: 1472
Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet
Paikkakunta: 16900 ja syvällä.

Re: jäykempi alusta 156 sw

Viesti Kirjoittaja JaRoDD »

andr kirjoitti:ok!! Onko fiilis nyt sitten minkälainen sun autossa ? :) Entäs minkälainen budjetti pelkästään osilla?
tuo -3,5 cm on ihan ok jos katselee auton takaosaa, mutta edessä on jo nyt aika matala. Painava tietysti tämä iso riisseli, ja ehkä orig jousitus on jonkin verran alempana nyt verratuna uutena 11 v sitten.
r.
Huonommalla pinnalla hieman äkkikova (väkisinkin, kun joustolle on vähemmän varoja). Muuten ihan mukavat ja tukevat ajella. Eikä iske sisään kuten joillain jousisarjoilla on tapana... Jos nyt saisin valita uudestaan, niin ottaisin tuon Eibach:n 30mm jousisarjan samoille iskareille. Myös nuo GTA:n orkkisjouset on hyvä vaihtoehto dieseliin. Neloskoneiseen bensaan ne ei kyllä enää sovellu, koska kevyempi keula.

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: jäykempi alusta 156 sw

Viesti Kirjoittaja willez »


Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Re: jäykempi alusta 156 sw

Viesti Kirjoittaja Epezi »

http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=8&t=17112" onclick="window.open(this.href);return false; vink vink ;)
Varastossa yksi Konin Sport Kit alustasarja -30mm madalluksella.

156
Sedan / SportWagon
2.5 V6, 1.9 JTD, 2.4 JTD 10.97-06 Sport Kit Kit 1140-5052

Hinta 740€ (ovh 994€)

Asennettuna ja pyöräkulmat säädettynä 1000€
Itselläni on Eibachin -30 jouset ja Konin street iskarit, kun ei sporttiin ollut varaa.
Konin Sportilla ajaneena en edes muita vaihtoehtoja miettisi.

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): BMW
Paikkakunta: Turku

Re: jäykempi alusta 156 sw

Viesti Kirjoittaja puuha »

Epe: Makunsa kullakin.

Eipä noi Eibachit kyllä kovin jäykät ole. Mieluummin pehmeät.
Jos haluaa jäykän ja jämäkän niin suosittelen Novitec jousia ja Konin keltaisia pumppuja.
Makaroonia jo vuodesta -98

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Re: jäykempi alusta 156 sw

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Tuossa Konin setissä on H&R:n jouset, en tiedä tarkkaan onko paljoa eroa eibachiin. Iskareilla se suurin merkitys kuitenkin on.

Puuha: Mahtaakohan Novitec kuitenkaan itse tehdä jousia, varovainen veikkaus että tulevat Eibachin tehtaalta ;)

niin ja jos jäykkää haluaa ja unohtaa muut asiat niin D2:sen coiloveria alle :)

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: jäykempi alusta 156 sw

Viesti Kirjoittaja willez »

Epezi kirjoitti:jos jäykkää haluaa ja unohtaa muut asiat niin D2:sen coiloveria alle :)
Itseasiassa tää on aika pehmee ja mukava , säädöillä on suuri merkitys jäykkyyteen. Jos laittais löysimmälle ni olis varmaa aika lulla... Tätä ei voi oikeasti muuta kuin suositella , hinnat tosin ovat nousseet aika reilusti kun mitä itse maksoin "aikoinaan"... Ne huutaa tänä päivänä 979€ sarjasta , itse kun ostin maksoi 799€...

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Re: jäykempi alusta 156 sw

Viesti Kirjoittaja Epezi »

^niinhän sitä hyväksi luulee kun ei ole kunnollista kokenut :-D

Ei vaan, kunhan kettuilen. D2:sta on kokemusta, eikä mitään positiivista, tosin en ole 156:sen alla ajanut.

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: jäykempi alusta 156 sw

Viesti Kirjoittaja willez »

Epezi kirjoitti:^niinhän sitä hyväksi luulee kun ei ole kunnollista kokenut :-D

Ei vaan, kunhan kettuilen. D2:sta on kokemusta, eikä mitään positiivista, tosin en ole 156:sen alla ajanut.
Mullahan oli ennen tätä tuo TA-Technics:in coili , aivan kamala !

sataviisviis
Viestit: 2037
Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
Car(s): MiTo 1.4 Tct, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, Giulietta ja 156 CrosswagonQ4, (tulossa Giulia)
Paikkakunta: Helsinki

Re: jäykempi alusta 156 sw

Viesti Kirjoittaja sataviisviis »

Epezi kirjoitti:^niinhän sitä hyväksi luulee kun ei ole kunnollista kokenut :-D

Ei vaan, kunhan kettuilen. D2:sta on kokemusta, eikä mitään positiivista, tosin en ole 156:sen alla ajanut.
Q4ssa on 3vuotta (aj alle 5tkm) ollut D2-coiloverit, tolpat on jo hyvästi ruosteessa. En osta enää toiste.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Re: jäykempi alusta 156 sw

Viesti Kirjoittaja Epezi »

^Tuo on kaikkien coilien ongelma, merkistä riippumatta. Ei niitä rosterisiakaan enään yhden talven jäljeltä saa säädettyä.

andr
Viestit: 65
Liittynyt: 13 Elo 2012, 09:16

Re: jäykempi alusta 156 sw

Viesti Kirjoittaja andr »

allright, sitten vaan shoppailemaan!!
Mitkä muut alustan kulutusosat vaihtaa 'helposti' samalla kun iskarit ja jouset??

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: jäykempi alusta 156 sw

Viesti Kirjoittaja Finest »

"Helposti" kaikki tukivarret ja koiranluut :wink:
Mutta ainakin ylätukivarret ja koiranluut ovat vahvoja ehdokkaita jos ei ole hetkeen vaihdettu.
Ja riippuen iskareiden alapäiden kiinnityspulttien kunnosta, työkaluista ja taidoista, myös ne kannattaa varata valmiiksi.

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: jäykempi alusta 156 sw

Viesti Kirjoittaja willez »

Takaiskareiden yläpäät kannattaa vaihtaa , todenäkösesti kamalassa kunnossa

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Re: jäykempi alusta 156 sw

Viesti Kirjoittaja Epezi »

^onko näitä muka yleisestikin ollut? Itselläni ei ole tainnut tulla kuin kerran vastaan väljät yläpään kumit 156:sessa :roll:

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: jäykempi alusta 156 sw

Viesti Kirjoittaja palkus »

^oliskohan willez tarkoittanut märäntymisen määrää, saattaa olla jo runsaastikin pois ainevahvuudesta.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Re: jäykempi alusta 156 sw

Viesti Kirjoittaja Epezi »

No ruostuneita en ole nähnyt yhtääkään.

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: jäykempi alusta 156 sw

Viesti Kirjoittaja palkus »

^ :shock: minulla on sitten ainoat ruostuvasta teräksestä tehdyt, Luigi perkl. :bad-words:

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: jäykempi alusta 156 sw

Viesti Kirjoittaja willez »

Mulla oli aivan mädäntyneet yläpäät takana , ja myös oli iskarin alalautanen melkeen puhki..

JaRoDD
Viestit: 1472
Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet
Paikkakunta: 16900 ja syvällä.

Re: jäykempi alusta 156 sw

Viesti Kirjoittaja JaRoDD »

Takatolppien yläpäät kyllä aika rupiset... Uudet tuli tilalle.

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: jäykempi alusta 156 sw

Viesti Kirjoittaja Finest »

En huomannut mitään ihmeellistä noissa yläpäissä.
Alalautasessa olikin pari läpeä, kuvakin oli jossain foorumilla.

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: jäykempi alusta 156 sw

Viesti Kirjoittaja jkk »

5 kpl 156:sia vm. 98-03 väliltä purkaneena vain kahdesta autosta löytyi hyväkuntoset takatolppien yläpäät. etuyläpäät/ lautaset kaikissa ok, on vissiin jotain muutaman millin paksua valurautaa, pinta ruostetta vain.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Re: jäykempi alusta 156 sw

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Jännää, onkohan teille sitten osunut huonot vai mulle hyvät, on noita nyt kuitenkin joku puolentoistakymmentä tullut käpisteltyä.

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: jäykempi alusta 156 sw

Viesti Kirjoittaja jkk »

Epezi kirjoitti:Jännää, onkohan teille sitten osunut huonot vai mulle hyvät, on noita nyt kuitenkin joku puolentoistakymmentä tullut käpisteltyä.
jos vaikkapa jotkut merkikt valmistetaan eri materiaaleista? oon myös kuullut että noita takayläpäitä saisi alumiinisena jotka eivät siis ruostu pilalle??

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Re: jäykempi alusta 156 sw

Viesti Kirjoittaja Epezi »

^Eiköhän ne ole kaikissa 156:ssa ollut samanlaisia tehtaalta tullessaan.

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: jäykempi alusta 156 sw

Viesti Kirjoittaja willez »

Etupäässä on alumiininen tuki ja pieni yläpään kumi , takapäässä kakkarautaset

Takapään yläpää kliks

Etupään kumi kliks

Etupään alumiinihärdelli kliks

Avatar
maantiesika
Viestit: 23
Liittynyt: 03 Helmi 2009, 10:31
Paikkakunta: Kemi

Re: jäykempi alusta 156 sw

Viesti Kirjoittaja maantiesika »

Nyt rupesi kiinnostamaan GTA jousen sopivuus omaan lullaan. Tällä hetkellä alla on Eichbachin -30mm pro-sarja, ja keula hakkaa ikävästi läpi vähänkään isommissa montuissa ja pateissa. Lisäksi keula istuu alempana kuin perä, mikä ei tilannetta paranna. Jousessa on koodi EW 10 21 001 VA, ja ylin kierre on alkanut narista kuivana 2 vuotta käytössä (kuoleentunut). Ehkä tilasin alun perin väärälle koneelle en tiedä. Takapäässä on vakioiskari, keulassa Bilsteinin B6, joka teki paljon hyvää poistamalla keulan ja perän eriaikaisuuden isommissa vauhdeissa. Tämä käytös vaivaa V6:a vakioalustalla kahden yksilön kokemuksella.

http://ricambi.alfisti.net/product_info ... --GTA.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Tämä on ilmeisesti kappalehinta, aika jännä kun Eichbachin saa koko setin pelkän keulan hinnalla, mutta lienee kokeilemisen arvoinen jos vaikka akseli kerrallaan. Novitechin säädettäviä coilovereita olen myös testannut ja annoin pois. Keula hakkasi läpi niissäkin, ja perä oli kova että paikat tippuivat suusta. On kumma etten löydä hyvin toimivaa kokonaisuutta yhden firman komponenteista :evil:
156 2,5 V6 1998

Vastaa Viestiin