Pelimies ottaa laikkakoneella hylsyn reunoilta millin tavaraa pois ni johan soppiiTuomas K kirjoitti:Paitsi että bilhelvetin myymä hylsy ei sovi. Eikä Motonetin. Eikä IKH:n. Stahlwille ainakin sopii, joskaan ei täydellisesti sekään.jkk kirjoitti:36 mm on se napamutteri! jatkovarrella tai pulttipyssyllä. haet biltemasta pyssyn ja hylsynjeQQ kirjoitti:Pikakyssäri: 156V6 napamutterin koko? 36? Jotain spesiaalivinkkiä, miten saisi ilman tuskia irti? Aika helvetin piukassa tuntuisi olevan.
Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Valvoja: Moderators
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
156 JTS:ää käynnistäessä kuuluu rätisevä ääni, mutta tyhjäkäynti kuulostaisi kuitenkin normaalilta.. Mikä mahtaa olla?
- jeQQ
- Viestit: 4190
- Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
- Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
- Paikkakunta: Vihti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Startissa häikkää? En kyllä hirveesti ole kuullut, että 156:sta hajoisi startit..
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Okei. Mitäs tämmöinen uusi startti kustantaa ja onko voiko sitä tämmöinen asiasta mitään tietämätön vaihtaa? Vai onko taas edessä monen sadan euron homma? Ihan näin vaan alustavaa kyselyä kun rupee usko loppumaan koko autoon.jeQQ kirjoitti:Startissa häikkää? En kyllä hirveesti ole kuullut, että 156:sta hajoisi startit..
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kävin tänään ruokimasa uteliaisuuttani auton moottorin hitaan lämpenemisen takia (josta on puhuttu täällä aikaisemmin).
Syynä se että toissapäivänä ajoimme avoparini autolla uutta asuntoa katsomaan ja ihmettelin kun X-Trailin mittari nousi 90 C kohdalle noin 1.5 km ajon jälkeen ulkolämpötilann ollessa pari->5 astetta päälle 0. Olen ihemtellyt kyseisen auton lämpenemiskykyä aikaisemminkin. Omalla autolla 8.6 km työreissun aikana ei se mittari ehdi edes nousta 1/4 kohdalle.
No tänään sitten AlfaDiagin uusin versio asennettuna (joka on muuten muuttunut ilmaiseksi ohjelmaksi!) läppäri mukaan ja istumaan autoon.
Ulkolämpätila auton mukaan: 2 C
Tapahtumat:
1. Johto piuhaan, AlfaDiagin käynnistys ja auto käyntiin (kyseessä on tyhjäkäynti kotaan 4 asti).
2. Melko nopeasti jäähdytysnesteen lämpö lähti kohoamaan tosin hyvin pienissä askelissa.
3. Noin 58 C kohdalla auton sisäilmatuuletin käynnistyi (climate control asetettu 19,5 C puoliautomaattiseen tilaan: kompressori pois päältä, suuntauksena alin + ylin kohtaan) ja jäähdytysnesteen lämpö aloitti pienen alamäen ja jäi 57 C kohdalle hyvin pitkäksi aikaa.
4. Kului melkein tunti ja auton sisällä alkoi olla ihanan lämmintä ennen kuin mittari jotkoi nousua taas.
5. Tässä vaiheessa ajattelin että tähän menee ikuisuus joten lähdin ajamaan naapuristossa rentoa ajotyyliä alhaisilla kierroksilla ja se mittari uskalsi kohota vähän rohkeammin.
6. Alla näkyy mittarin ja anturin vertaus.
Mittarin mielenkiintoinen persoona näkyy ja on kiva tietää omassa päässä oikeat anturin numbat.
Olisin hyvin yllättynyt ellei tuo huhtikuussa asennettu termostatti olisi edes hieman jumissa...vai mitä mieltä?
Syynä se että toissapäivänä ajoimme avoparini autolla uutta asuntoa katsomaan ja ihmettelin kun X-Trailin mittari nousi 90 C kohdalle noin 1.5 km ajon jälkeen ulkolämpötilann ollessa pari->5 astetta päälle 0. Olen ihemtellyt kyseisen auton lämpenemiskykyä aikaisemminkin. Omalla autolla 8.6 km työreissun aikana ei se mittari ehdi edes nousta 1/4 kohdalle.
No tänään sitten AlfaDiagin uusin versio asennettuna (joka on muuten muuttunut ilmaiseksi ohjelmaksi!) läppäri mukaan ja istumaan autoon.
Ulkolämpätila auton mukaan: 2 C
Tapahtumat:
1. Johto piuhaan, AlfaDiagin käynnistys ja auto käyntiin (kyseessä on tyhjäkäynti kotaan 4 asti).
2. Melko nopeasti jäähdytysnesteen lämpö lähti kohoamaan tosin hyvin pienissä askelissa.
3. Noin 58 C kohdalla auton sisäilmatuuletin käynnistyi (climate control asetettu 19,5 C puoliautomaattiseen tilaan: kompressori pois päältä, suuntauksena alin + ylin kohtaan) ja jäähdytysnesteen lämpö aloitti pienen alamäen ja jäi 57 C kohdalle hyvin pitkäksi aikaa.
4. Kului melkein tunti ja auton sisällä alkoi olla ihanan lämmintä ennen kuin mittari jotkoi nousua taas.
5. Tässä vaiheessa ajattelin että tähän menee ikuisuus joten lähdin ajamaan naapuristossa rentoa ajotyyliä alhaisilla kierroksilla ja se mittari uskalsi kohota vähän rohkeammin.
6. Alla näkyy mittarin ja anturin vertaus.
Mittarin mielenkiintoinen persoona näkyy ja on kiva tietää omassa päässä oikeat anturin numbat.
Olisin hyvin yllättynyt ellei tuo huhtikuussa asennettu termostatti olisi edes hieman jumissa...vai mitä mieltä?
- Liitteet
-
- Capture.JPG
- (29.56 KiB) Tiedosto ladattu 3725 kertaa
-
- Viestit: 491
- Liittynyt: 24 Syys 2007, 16:52
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jos se rätisee startatessa, niin vika voi olla bendix laitteessa, siis laite joka on starttimoottorissa. Voi korjata ostamalla uusi bendix. Hintaa en uskalla arvailla, mutta arvelisin 50-100 euroa+ asennukset päälle. Mutta on kyllä helppo vaihtaa itsekin.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
1 jannu osti multa startin kun bendiin ratas paskana, voisiko olla tässäkin? tosin mitä tarkalleen ottaen meinaa rätinä? toisen mielestä se voi olla raksutus / nakutus/ kilinä ym ym. kuuluuko ääni vaan kun startti pyörittää vai myös sen jälkeen kun kone on käynnistynyt?jeQQ kirjoitti:Startissa häikkää? En kyllä hirveesti ole kuullut, että 156:sta hajoisi startit..
- koltiainen
- Viestit: 718
- Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
- Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51 - Paikkakunta: Palokka
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jos koneesta kuuluu startissa rätinää niin olettaisin sen olevan sähköstä peräisin. Onkohan maa/plussa johto tai hiilet huonossa kunnossa. Toisaalta jos se rätisee niin sen pitäis myös haista...jkk kirjoitti:1 jannu osti multa startin kun bendiin ratas paskana, voisiko olla tässäkin? tosin mitä tarkalleen ottaen meinaa rätinä? toisen mielestä se voi olla raksutus / nakutus/ kilinä ym ym. kuuluuko ääni vaan kun startti pyörittää vai myös sen jälkeen kun kone on käynnistynyt?jeQQ kirjoitti:Startissa häikkää? En kyllä hirveesti ole kuullut, että 156:sta hajoisi startit..
Jos taas kolinaa, rytinää, helinää niin mekaaninen vika.
Aika vaikee sanoo toisen kuulemasta äänestä mistä se vois johtua, mutta ei se varmaan hyvästä ole...
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Näinhän se on. On tää vaan syvyydestä kun ei ite oikein autoista mitään tiedä. (Senkö takia Alfaan päädyin?) Heh.. Nojoo.
Tekeekö korjaamot mitään täystarkastuksia autoihin, selvittäisivät ja listaisivat kaikki viat? Tietysti kaikkea tehdään jos summa on oikea mut mut..
Tekeekö korjaamot mitään täystarkastuksia autoihin, selvittäisivät ja listaisivat kaikki viat? Tietysti kaikkea tehdään jos summa on oikea mut mut..
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tuosta tuli mieleen että releet voi joskus rätistä jos joku sähköfiba saa ne vetämään ja irrottamaan jatkuvasti. Starttivirta on niin iso että voi aiheuttaa kaikkea outoa, varsinkin jos on maavikaa.koltiainen kirjoitti:Jos koneesta kuuluu startissa rätinää niin olettaisin sen olevan sähköstä peräisin.
Jotkut katsastusasemat ainakin tekee noita autotohtoritarkistuksia, eli tutkivat moottorin, alustan, jarrut ja korin. Korjaamot varmaan hinnoittelee itsensä ulos tuommoisista hommista.JHel kirjoitti:Tekeekö korjaamot mitään täystarkastuksia autoihin, selvittäisivät ja listaisivat kaikki viat? Tietysti kaikkea tehdään jos summa on oikea mut mut..
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Osaatko sanoa mimmosista summista puhutaan jos katsastusasema moisen työn duunaa?
E: KVG tai muuta semmosta.
89e näyttäisi olevan joku autotohtori.fi
E2: Kenelläkään kokemusta: http://www.autotohtori.fi/#mita" onclick="window.open(this.href);return false; Jotenkin tuntuu vain oudolta, että alle satasella tarkastavat noin suuren määrän asioita? Vai tarkoittaako tämä nyt sitä et kun ne esim ton rätisevän äänen autoa käynnistäessä huomaa niin ne antaa mulle pitkän listan siitä mikä voi olla syypää vai selvittävätkö oikeasti mikä sen aiheuttaa?
E: KVG tai muuta semmosta.

E2: Kenelläkään kokemusta: http://www.autotohtori.fi/#mita" onclick="window.open(this.href);return false; Jotenkin tuntuu vain oudolta, että alle satasella tarkastavat noin suuren määrän asioita? Vai tarkoittaako tämä nyt sitä et kun ne esim ton rätisevän äänen autoa käynnistäessä huomaa niin ne antaa mulle pitkän listan siitä mikä voi olla syypää vai selvittävätkö oikeasti mikä sen aiheuttaa?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Hei taas. Olen ottanu selvää jotta emännän roomeosta on airbagin poksi käräytetty. Nyt tarttisin uuden mutta onko tälle poksille korvaavaa? 60663040 oli poksin koodi
- masaboy
- Viestit: 225
- Liittynyt: 13 Joulu 2010, 10:11
- Car(s): Audi A6 Avant 2.4V6 -01
Ex: 156 1.8 -98
(JJB-19)
Hyundai Coupé -99 - Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Miten lähivalokuvio tulee olla suunnattu noin sivusuunnalla?
Sen käsityksen sain korkeudensäädöstä että vasenpuoli osoittaa aina alemmas kuin oikea, jotta kohtaustilanteessa vastaantulijaan kohdistuisi vähemmän häiriötä?
Toisesta (oikeasta) umpiosta puuttuu se vipperä polttimon edestä koska irtosi umpion sisälle, lisäksi autossa on Cobran Xenon-Muutossarja, joka lentää viikonloppuna roskiin uusien halogen-polttimoiden tieltä. Eikä tuo valokuvio muutenkaan kovin kaunis ole. Kuvattu 1,5m päässä tallin ovelta. Peruuttaessa leviää pitkin talon seinämää.
Sen käsityksen sain korkeudensäädöstä että vasenpuoli osoittaa aina alemmas kuin oikea, jotta kohtaustilanteessa vastaantulijaan kohdistuisi vähemmän häiriötä?
Toisesta (oikeasta) umpiosta puuttuu se vipperä polttimon edestä koska irtosi umpion sisälle, lisäksi autossa on Cobran Xenon-Muutossarja, joka lentää viikonloppuna roskiin uusien halogen-polttimoiden tieltä. Eikä tuo valokuvio muutenkaan kovin kaunis ole. Kuvattu 1,5m päässä tallin ovelta. Peruuttaessa leviää pitkin talon seinämää.
- Liitteet
-
- Kuva1026.jpg
- (65.83 KiB) Tiedosto ladattu 3464 kertaa
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Molemmat valot pitää suunnata samalle korkeudelle. Vastaantulijan häikäistyminen estetään valon kuviolla. Taitaa 156:ssakin olla 1% se oikea suuntaus (sähköinen säätö "ylimmässä" asennossa, eli metrin matkalla valokuvio laskee sentin. Sivusuunnassa suuntaus suoraan eteenpäin. Toi sun nykyisten valojen heittämä kuvio näyttää aivan kaamealta.
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kun itse saatelin valojen suuntaa 146:ssa kaytin seuraavaa:
1. Aja mahdollisimman lahelle seinaa tasaisella pinnalla jossa on paljon tilaa peruuttaa.
2. Merkitse seinaan molempien valojen keskipiste.
3. Peruuta aivan suoraan 7,6 m.
4. Saada valojen suuntausta niin etta uusi keskipiste on 2" seinalla merkitsemasi kohdan alapuolella ja hiukan oikealle.
Löysin muuten tuon linkin jossa ohjeet alunperin olivat! http://www.helium.com/items/1054164-how ... headlights
1. Aja mahdollisimman lahelle seinaa tasaisella pinnalla jossa on paljon tilaa peruuttaa.
2. Merkitse seinaan molempien valojen keskipiste.
3. Peruuta aivan suoraan 7,6 m.
4. Saada valojen suuntausta niin etta uusi keskipiste on 2" seinalla merkitsemasi kohdan alapuolella ja hiukan oikealle.
Löysin muuten tuon linkin jossa ohjeet alunperin olivat! http://www.helium.com/items/1054164-how ... headlights
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kuinka usein vaihdatte öljyt esim JTS:ssa.
Itse olen aina kayttanyt 1 v / 10 t. km saantöa aikaisemmissa autoissani eli se joka tulee ensin tayteen.
Nyt tuon nykysen autoni öljyt vaihdoin oston yhteydessa huhtikuussa 103 t. km kohdalla ja pian mittarissa on 110 t. km. Jarki sanoo etta vaihtoon ehdottomasti kun tahan öljyyn on mahtunut nokkien vaihtokin. Mutta muuten kiinnostaisi kuulla muiden vaihtovalistrategiaa.
Itse olen aina kayttanyt 1 v / 10 t. km saantöa aikaisemmissa autoissani eli se joka tulee ensin tayteen.
Nyt tuon nykysen autoni öljyt vaihdoin oston yhteydessa huhtikuussa 103 t. km kohdalla ja pian mittarissa on 110 t. km. Jarki sanoo etta vaihtoon ehdottomasti kun tahan öljyyn on mahtunut nokkien vaihtokin. Mutta muuten kiinnostaisi kuulla muiden vaihtovalistrategiaa.
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Itse olen vaihtanut aina öljyt 10tkm välein. Tulee muutama vaihto vuoteen, mutta monet öljyt taitaa olla kyllä jo ehtoo puolella 10tkm jälkeen, joten eiköhän se ole koneelle parempi, vaikka lompakkoa joutuukin levittämään useammin.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
JTS öljyt vaihtuu alle 5tkm välein. Ei mitään "järkevää" syytä - pinta ei vajene tai öljyt muuta pahasti väriään, vaihtelen vaan suht samaan tahtiin kuin kesä- ja talvirenkaita. Kenties turhaan, kenties ei.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Uskon etta 10 on oikein hyva vaihtovali ottaen huomioon etta huoltokirja suosittelee 20.
5 valein on mielestani aivan liian usein mutta ei se koneelle pahaksi ole! Kaytöstahan se on kiinni.
5 valein on mielestani aivan liian usein mutta ei se koneelle pahaksi ole! Kaytöstahan se on kiinni.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Saako etukallistuksen vakaajaan jostain jotain uusia runkokumia ettei tartte koko vakaajaa ostaa?
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^heikka.fi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Saa..ja itse ostin koko vakaajan kerran koska en tiennyt.
http://www.heikka.fi/kauppa/index.php?m ... cts_id=708
http://www.heikka.fi/kauppa/index.php?m ... cts_id=708
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kiitoksia pitää pistää tulemaan tuolta.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Johtuukohan kuluneesta avaimesta kun joskus joutuu vähän venkslaamaan että saa ovet auki autosta. Ei siis avain käänny ollenkaan joka kerta ennen kuin vähän heiluttelee ja etsii oikean kohdan (Tosin en ole kokeillut apukuskin puolella). Sama virtalukon kanssa, tosin siihen auttaa ratin heiluttelu.
Voiko tuommoisen peruavaimesta teettää uuden halvalla? Samalla olisi mahdollisuus saada vara-avain kun sellaista ei ole.
Oma avain siis tätä mallia:
http://forum.alfa145.com/uploads/post-1 ... _thumb.jpg
Voiko tuommoisen peruavaimesta teettää uuden halvalla? Samalla olisi mahdollisuus saada vara-avain kun sellaista ei ole.
Oma avain siis tätä mallia:
http://forum.alfa145.com/uploads/post-1 ... _thumb.jpg
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kuulostaa siltä että hyvinkin voi johtua kuluneista lukoista/avaimesta.
Yhtään 156:sta omistamatta, mutta toisenmerkkisen kanssa käyneestä vahingosta viisastuneena en teetä enää yhtään avainta kopioimalla vanhasta, vaan joko tilaamalla sylinterikoodilla lukkosepältä tai alustanumerolla marmorilta. Fyysisen avaimen kopiointiprosessissa on meinaan semmonen käytännön feelu, että ne kulumatkin tulee helposti kopioitua. Lisäksi oma historia muistaa yhden kopioavaimen, joka oli liian paksu - ja sen marmorilta tilatun seuraajan, joka tuli kivasti uuden virtalukon kanssa samassa paketissa.
Btw, harkitse myös niiden lukkojen virkistämistä. Nekin meinaan kuluu.
Yhtään 156:sta omistamatta, mutta toisenmerkkisen kanssa käyneestä vahingosta viisastuneena en teetä enää yhtään avainta kopioimalla vanhasta, vaan joko tilaamalla sylinterikoodilla lukkosepältä tai alustanumerolla marmorilta. Fyysisen avaimen kopiointiprosessissa on meinaan semmonen käytännön feelu, että ne kulumatkin tulee helposti kopioitua. Lisäksi oma historia muistaa yhden kopioavaimen, joka oli liian paksu - ja sen marmorilta tilatun seuraajan, joka tuli kivasti uuden virtalukon kanssa samassa paketissa.
Btw, harkitse myös niiden lukkojen virkistämistä. Nekin meinaan kuluu.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Rattilukko laittaa vastaan.Möri kirjoitti:Sama virtalukon kanssa, tosin siihen auttaa ratin heiluttelu.
Oma avain siis tätä mallia:
http://forum.alfa145.com/uploads/post-1 ... _thumb.jpg
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mä vaihdan JTS:ään öäljyt 10tkm välein, niin kuin huoltokirjassa lukee.
Mulla narisee edestä oikean ylätukivarren puslat. Rasvasin ne kunnolla keväällä kun pitivät samaa narinaa, mutta nyt se narina taas palasi.
Tukivarren pallonivel on ehjä, joten korjaanko narinan ostamalla uuden tukivarren vai Powerflexin puslat?
Mulla narisee edestä oikean ylätukivarren puslat. Rasvasin ne kunnolla keväällä kun pitivät samaa narinaa, mutta nyt se narina taas palasi.
Tukivarren pallonivel on ehjä, joten korjaanko narinan ostamalla uuden tukivarren vai Powerflexin puslat?
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Eikös siellä lue että vaihtoväli on 20 tkm, raskaissa olosuhteissa 10 tkm.JackFry kirjoitti:Mä vaihdan JTS:ään öäljyt 10tkm välein, niin kuin huoltokirjassa lukee.
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Suomi kuuluu ns. "Vaativiin käyttöoloihin" suurien lämpövaihtelujen takia..Tuomas K kirjoitti:Eikös siellä lue että vaihtoväli on 20 tkm, raskaissa olosuhteissa 10 tkm.JackFry kirjoitti:Mä vaihdan JTS:ään öäljyt 10tkm välein, niin kuin huoltokirjassa lukee.
- koltiainen
- Viestit: 718
- Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
- Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51 - Paikkakunta: Palokka
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kyllä lukkoseppä tekee sulle oikean avaimen kompuutterilla. Vein kerran sinne aika loppuun kulutetun fiatin avaimen ja se aikansa rassas kompuutteria ja höyläs uuden avaimen, ei tehnyt kopioimalla.Möri kirjoitti:Johtuukohan kuluneesta avaimesta kun joskus joutuu vähän venkslaamaan että saa ovet auki autosta. Ei siis avain käänny ollenkaan joka kerta ennen kuin vähän heiluttelee ja etsii oikean kohdan (Tosin en ole kokeillut apukuskin puolella). Sama virtalukon kanssa, tosin siihen auttaa ratin heiluttelu.
Voiko tuommoisen peruavaimesta teettää uuden halvalla? Samalla olisi mahdollisuus saada vara-avain kun sellaista ei ole.
Oma avain siis tätä mallia:
http://forum.alfa145.com/uploads/post-1 ... _thumb.jpg
Siitä en tiedä miten se sen tiesi mikä avain pitää tehdä, se tihrusti avainta hetken ja antoi ohjelmalle tietoja ja hups uus avain tuli sorvista.
Toisaalta miks rassaat oven lukkoa avaimella, osta multa kaukosäädin, asennus ohjeetkin voin tekasta kun juuri omaani asensin sellasen.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
No niin, nyt on ensimmäinen Alfa pihassa. Ostin sitten heti katsastamattoman ja vikakoodein varustetun yksilön. Täältä on hyvä varmasti aloittaa 
Tavoitteena on saada Alfa katsastuksesta läpi ja vikakoodit olen saanut pudotettua vain yhteen kappaleeseen.
Ongelma ja vikakoodi P0100:
Normaalisti JTS:ssä MAF:in fyysinen paikka pitäisi olla heti ilmansuodattimen jälkeen? Vai olenko käsittänyt väärin?
Edellinen omistaja on vaihtanut ilmansuodattimen vapaavirtaussuodattimeen. Nyt MAF:ia ei taida olla ollenkaan...
Voisiko joku ystävällinen sielu selittää tai ottaa valokuvan mistä MAF:in kaapelin pitäisi lähteä? ECU:lta? En löytänyt koko kaapelia.

Tavoitteena on saada Alfa katsastuksesta läpi ja vikakoodit olen saanut pudotettua vain yhteen kappaleeseen.
Ongelma ja vikakoodi P0100:
Normaalisti JTS:ssä MAF:in fyysinen paikka pitäisi olla heti ilmansuodattimen jälkeen? Vai olenko käsittänyt väärin?
Edellinen omistaja on vaihtanut ilmansuodattimen vapaavirtaussuodattimeen. Nyt MAF:ia ei taida olla ollenkaan...
Voisiko joku ystävällinen sielu selittää tai ottaa valokuvan mistä MAF:in kaapelin pitäisi lähteä? ECU:lta? En löytänyt koko kaapelia.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^ööö siis maffia ei ollenkaan missään
aikamoinen tomppeli ollut mikäli kaikkein tärkein moottorinohjauksen palikka pois.

- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Olet oikeassa tuon sijainnin kanssa, mutta johdosta en osaa sanoa tarkemmin, Ecultahan se tulee, mutta erkanee jossain kohtaa moottorinjohtosarjalta ilmamassamittarille.Smasa kirjoitti:Ongelma ja vikakoodi P0100:
Normaalisti JTS:ssä MAF:in fyysinen paikka pitäisi olla heti ilmansuodattimen jälkeen? Vai olenko käsittänyt väärin?
Edellinen omistaja on vaihtanut ilmansuodattimen vapaavirtaussuodattimeen. Nyt MAF:ia ei taida olla ollenkaan...
Mahtaa tuntua aika nuihaiselta ilman asiallista ilmamassamittaria

I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^^ voi voi voi, nyt on joku ammarituunaaja ollut asialla!
tuossa vehkeessä taitaa olla seokset hiukan sekasin. maffihan on jts just siinä ennen ilmanputsarin koteloa.

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kiitokset vastauksista.
Pitääpä huomenna lähteä seurailemaan kaapeleita ECU:lta. Alfaan on tehty pari muutakin mielenkiintoista korjausta, joten ei toi MAFfin puuttuminenkaan hirveästi yllätä. Tehojen osalta toimi yllättävänkin hyvin siihen nähden että MAF puuttuu, mitä nyt ylämäessä piti laittaa kolmoselle ettei vauhti hidastunut. En muutenkaan kierrätellyt konetta hirveästi kun moottorin vikavalo oli(on) päällä.
Vinkkejä saa laittaa mistä vois löytää alkuperäisen suodatinboksin ja putken kaikkine rekkuleineen. DE ja UK Ebayssä ei ainakaan ollut koko settiä myynnissä. Tai jos joku haluaa vaihtaa alkuperäisen suodatinratkaisun Novitecin vapariin, niin sopii mulle
Pitääpä huomenna lähteä seurailemaan kaapeleita ECU:lta. Alfaan on tehty pari muutakin mielenkiintoista korjausta, joten ei toi MAFfin puuttuminenkaan hirveästi yllätä. Tehojen osalta toimi yllättävänkin hyvin siihen nähden että MAF puuttuu, mitä nyt ylämäessä piti laittaa kolmoselle ettei vauhti hidastunut. En muutenkaan kierrätellyt konetta hirveästi kun moottorin vikavalo oli(on) päällä.
Vinkkejä saa laittaa mistä vois löytää alkuperäisen suodatinboksin ja putken kaikkine rekkuleineen. DE ja UK Ebayssä ei ainakaan ollut koko settiä myynnissä. Tai jos joku haluaa vaihtaa alkuperäisen suodatinratkaisun Novitecin vapariin, niin sopii mulle

- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
vinkkejä ajovalojen suuntauksen säätöön? mitä nipukkaa pitää vääntää umpiostaja mihin suuntaan jotta ajovalojen suuntaus nousee, myötä vai vastapäivään? mulla näyttää niin alas ettei niillä mitään näe.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mitäs tuo 2.0 JTS:än 180t määräaikaishuolto pitää sisällään?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onko korkeudensäätö yläasennossa ja polttimo oikeassa asennossa? Vinossa olevalla polttimolla saa suuntauksen niin pieleen, ettei säädötkään riitä.jkk kirjoitti:vinkkejä ajovalojen suuntauksen säätöön? mitä nipukkaa pitää vääntää umpiostaja mihin suuntaan jotta ajovalojen suuntaus nousee, myötä vai vastapäivään? mulla näyttää niin alas ettei niillä mitään näe.

1. nupista säätyy pystysuunnassa ja 2. nupista vaakasuunnassa. Ajat auton tasaiselle seinää vasten niin on helpompi säätää kuvio oikealle korkeudelle.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^ok, kiitos tuosta kuvastaon todellapaljon apua! 

- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kuinkas hereästi JTS:t tapaa pakkasella käynnistyä? Töistä lähtiessä oli pakkasta auton mittarin mielestä 7 astetta ja aika hitaasti pyöritti. Sen mitä pari kertaa näillä pakkasilla aiemminkin lähtenyt liikenteeseen, niin aika laiskasti pyörii, niin laiskasti että jos olisi luvassa parinkymmenen asteen pakkasia niin en uskaltaisi tuon varaan jättää töihin pääsyä...
Akku lienee aika uusi kun on ihan siisti ja puhdas, jännitteitä en ole ehtinyt mittailemaan.
Akku lienee aika uusi kun on ihan siisti ja puhdas, jännitteitä en ole ehtinyt mittailemaan.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kuulostaa ihan samoilta oireilta, jotka omassa JTD:ssä poistuivat ihan startin kontaktien ja maaliitosten putsaamisella.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Minulla lähtee kuin palmun alta, kunhan akussa riittää virtaa. Ohjaustehostin vaan pitää aika pahaa ääntä kun mennään alle -5. Aika nopeasti se siitä vertyy, mutta ikävä kuunnella 5 minuuttia aikamoista kitinää.Tuomas K kirjoitti:Kuinkas hereästi JTS:t tapaa pakkasella käynnistyä? Töistä lähtiessä oli pakkasta auton mittarin mielestä 7 astetta ja aika hitaasti pyöritti. Sen mitä pari kertaa näillä pakkasilla aiemminkin lähtenyt liikenteeseen, niin aika laiskasti pyörii, niin laiskasti että jos olisi luvassa parinkymmenen asteen pakkasia niin en uskaltaisi tuon varaan jättää töihin pääsyä...
Akku lienee aika uusi kun on ihan siisti ja puhdas, jännitteitä en ole ehtinyt mittailemaan.
- Giallo Pozzuoli
- Viestit: 1930
- Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
JTS lähtee mullakin kuin palmun alta JOS vaan akussa on virtaa. Sillä ei ole väliä kuinka uusi akku on jos siinä ei ole virtaa, tiedän tapauksen että alle vuoden ikäinenkin akku on mennyt vaihtoon (ei tosin alfassa). Mulla on alkuperäinen 8v vanha akku edelleen ja sen toimintaikää olen saanut jatkettua älylaturilla (itellä CTEK) jota kannattaa pakkasilla käyttää. Latasin pe-la pakkasasetuksilla jotain 18h jonka jälkeen en ole ennen tätä päivää ajellut ja välissä on ollut 15 asteen pakkasia. Hyvin lähti ilman lohkolämppäriäkin käyntiin tänäänkin.
Viimetalven jälkeen en ollut ctekkiä käyttänytkään. Akkukauppiaiden mielestähän mun olisi pitänyt akku vaihtaa jo 2 vuotta sitten kun alkoi pakkasilla akku hyytymään, mutta parempi investointi toi ctek-laturi on, etenkin kun laitoin pikaliittimen akunnapoihin jolloin ton saa aina käynnistettyä laturilla jos vaan sähkövirtaa saa jostain.
Viimetalven jälkeen en ollut ctekkiä käyttänytkään. Akkukauppiaiden mielestähän mun olisi pitänyt akku vaihtaa jo 2 vuotta sitten kun alkoi pakkasilla akku hyytymään, mutta parempi investointi toi ctek-laturi on, etenkin kun laitoin pikaliittimen akunnapoihin jolloin ton saa aina käynnistettyä laturilla jos vaan sähkövirtaa saa jostain.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Täytyy kokeilla ladata se akku aivolaturilla, ei vaan tule lämmitystolpasta sähköä kuin kaksi tuntia kerrallaan eli pitäisi jaksaa vetää jatkoroikka tuohon parkkipaikalle.
Ajoa tuolla on vähän harvakseltaan, mutta aina kuitenkin sen verran pitkiä matkoja että pitäisi ehtiä latautumaan ajossakin.
Ajoa tuolla on vähän harvakseltaan, mutta aina kuitenkin sen verran pitkiä matkoja että pitäisi ehtiä latautumaan ajossakin.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Halvattu, taitaa olla laturi 75:n takakontissa, 75 taas on 130 km päässä 

- jknracing
- Viestit: 3055
- Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
- Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
- Paikkakunta: lahti
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
2.5 V6:n sisempi vetonivel. Onko missään muussa merkissä samaa niveltä? Motonetin luettelo (ja varaosaliikkeen kirjakin) tyrkyttää halkaisijaltaan 100mm 25 rihlaista niveltä, mutta kun tuo on liian pieni. Ricambi Heikan verkkokaupan mukaan pitäisi olla 108mm ja 28 rihlaa. Audi A4 1.8/1.8T:stä löytyy nivel samoilla mitoilla ja sama nivel menee taas 164 V6:seen (niin siis ehkä, ainakain motonetin luettelon mukaan), niin kävisikö se sitten 156:kin?
T: Nimimerkki epätoivoinen ja epätietoinen vetonivelenvaihtaja lahdesta.
P.S. Kelit on suosineet parina päivänä. Vaatteet ei oo kastuneet yhtään, vaikka kuinka on konttaillut ja makaillut auton vieressä.
Edit. Kävin hakemassa nivelen. Tuo rinkelinipun nivel on ainakin ihan saman näköinen kuin tuo Alfan nivel ja sopi ainakin vetoakseliin.
T: Nimimerkki epätoivoinen ja epätietoinen vetonivelenvaihtaja lahdesta.
P.S. Kelit on suosineet parina päivänä. Vaatteet ei oo kastuneet yhtään, vaikka kuinka on konttaillut ja makaillut auton vieressä.

Edit. Kävin hakemassa nivelen. Tuo rinkelinipun nivel on ainakin ihan saman näköinen kuin tuo Alfan nivel ja sopi ainakin vetoakseliin.
Viimeksi muokannut jknracing, 05 Joulu 2012, 11:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tankkasin tankin täyteen tuossa myöhään lauantai-iltana moottorin käydessä kun tytöt olivat kyydissa ja ilmassa oli kylmää. Tankkauksen jälkeen kotimatka ei ollut kuin parisataa metriä.
Seuraavana aamuna bensamittari nousi vain puoliväliin 8.6 km työmatkan aikana.
Ihmettelin ko asiaa! Pikkuhiljaa se on noussut loput matkasta mutta mitä ihmettä tuo nyt meinaa! 
Seuraavana aamuna bensamittari nousi vain puoliväliin 8.6 km työmatkan aikana.


Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^ Samalla tavalla kävi minulla. Jätin auton käyntiin ja tankkasin tankin täyteen. Tankkauksen jälkeen ihmettelin kun mittari näytti vain puolta tankkia. Muutama päivä meni, ennenkuin mittari näytti oikein...Joka päivä se näytti aina enemmän
Tapahtuman jälkeen olen aina sammuttanut auton tankkauksen ajaksi ja mittari on näyttänyt oikein. Auto JTS 2003.

Tulisivat ite huoltoukot laittammaan!
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tuntuu tuo 156:n tankkaaminen talvella olevan hankalaa muutenkin, kun se luukku yrittää kovasti jäätyä kiinni.
Mutta erikoisempi juttu on, että sain tankkia tankattua vain puoleenväliin, sen jälkeen ei meinannut mahtua yhtään lisää bensaa muuten kuin todella hitaasti liruttamalla. Mistä tuo voi johtua, tankki siis todellakin oli lähes tyhjä. Olisiko joku tankin hengitysputki jäässä, vai mikä muu moisen voi aiheuttaa?
Mutta erikoisempi juttu on, että sain tankkia tankattua vain puoleenväliin, sen jälkeen ei meinannut mahtua yhtään lisää bensaa muuten kuin todella hitaasti liruttamalla. Mistä tuo voi johtua, tankki siis todellakin oli lähes tyhjä. Olisiko joku tankin hengitysputki jäässä, vai mikä muu moisen voi aiheuttaa?

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jotkuilla bensa-asemilla on herkat letkut. Itsella on kaynyt samoin kerran aikoja sitten.