willez kirjoitti:Ei hirveesti häpiä uutta...

Valvoja: Moderators
willez kirjoitti:Ei hirveesti häpiä uutta...
Etkä mee , mää ostan še pois !Cuore Sportivo kirjoitti:willez kirjoitti:Ei hirveesti häpiä uutta...Jos näin on, niin huomenna täytyy käydä se ostamassa.
Tai mää.willez kirjoitti:Etkä mee , mää ostan še pois !Cuore Sportivo kirjoitti:willez kirjoitti:Ei hirveesti häpiä uutta...Jos näin on, niin huomenna täytyy käydä se ostamassa.
Huoltohistoriaa en sen tarkemmin tutkinu , hinta on ilmeisesti se , mikä lapussa seisoo. Myyjä tais tietää että tämä yksilö on suomen halvinpuuha kirjoitti:Luulis olevan tinkivaraa kun auto on maannu siinä pihalla tovin jos toisenkin.
Katoitko huoltohistoriaa?
Minä olen ihmetellyt ihan samaa. Mutta vaikka minusta rahalle saa aika heikosti vastinetta, ei suuri yleisö taida olla samaa mieltä. Yhtenä aamuna ajelin Tsadiin päin jälkimmäisessä ns. toimihenkilöaallossa, ja perstuntumalta yleisin automerkki vaikutti olevan Audi. Pääosin uudehkoja aanelosia ja -kutosia.jansku kirjoitti:miksi maksaa reilu 40teur "avensiksesta"?
Lahden suunnalta etelään päin tämä sama aalto kulkee viimeisimmän otannan perusteella uudehkoilla farkkuPassateilla ja niitä oli monta. Otanta siis pitää sisällään vain ohitetut/ohittaneet autot allekirjoittaneen pudottaessa 115 todellista, mutta kai sekin jotain kertoo.Rasvis kirjoitti:Yhtenä aamuna ajelin Tsadiin päin jälkimmäisessä ns. toimihenkilöaallossa, ja perstuntumalta yleisin automerkki vaikutti olevan Audi. Pääosin uudehkoja aanelosia ja -kutosia.jansku kirjoitti:miksi maksaa reilu 40teur "avensiksesta"?
Itellä kyllä lievästi tökkii tuo ajatus rattivaihteista tuollasessa back-to-basics -kiesissä. Mutta kun en oo tyypannu niin vaikea sanoa. Tosin en kyllä tykkää automaateista noin muutenkaanroutasydän kirjoitti:Ai niin, tulihan niitä rattivaihteitakin kokeiltua ja täytyy sanoa, että tuohon laitteeseen ne sopi. Oli mukava päästellä lähelle rajoitinta ja sitten vasta heittää seuraavaa vaihdetta kehään. Muuten tommaatti toimi pääasiassa hienosti, välillä oli tosin arpomista ja käyttiksenä jos tämmöistä pitää niin pienillä nopeuksilla auton herkkyys vastata kaasuun nykien voisi joitakin ärsyttää.
Rasvis kirjoitti:Ei sitä kumminkaan aamulla paljoa pidempään saa nukkua vaikka nollasta sataan olisi viisi sekuntia.
Paitsi et Avensis lämpenis varmasti nopeammin kun Anelsonin farkku, se fiilis kun ajaa neljä vuotta vanhalla autolla mikä ei käytännössä lämpene juurikaan reilun 40km matkalla...Sama se oli aikoinaan pari vuotta vanhas Minissäkin, saksalaiset insinööritRasvis kirjoitti:Minä olen ihmetellyt ihan samaa. Mutta vaikka minusta rahalle saa aika heikosti vastinetta, ei suuri yleisö taida olla samaa mieltä. Yhtenä aamuna ajelin Tsadiin päin jälkimmäisessä ns. toimihenkilöaallossa, ja perstuntumalta yleisin automerkki vaikutti olevan Audi. Pääosin uudehkoja aanelosia ja -kutosia.jansku kirjoitti:miksi maksaa reilu 40teur "avensiksesta"?
En noista beetoista tiedä paljoa mutta kesän lapsi tuo taitaa olla, eli ei sitä vanhaa korisarjaa vaan sitä uutta ledeillä sun muilla "muka hienouksilla" ja business mallilla (ei kuitenkaan aleta liikaa kehuskelee eli ei B9) ja jep, tuolla rutikuivalla 2.0 tdillä painellaan. No onneksi menee kohta vaihtoon joten nelikkoa odotellessa :> Ja toki toi puolikasaudi eli oikeastaan volkkari lämpenee paljon nopeammin, toki onhan niissä kokoeroakin mutta silti vissi ero siinä lämpeneekö ollenkaan vai parin kilsan jälkeen.Polforea kirjoitti:^B7 vai B8 (B8 Avant kun tuli just passelisti kesälle 2008)? Mun työsuhde-B8 (2.0TDI '08) lämpes vähän merkeleesti nopeemmin ja paremmin kuin sitä edeltänyt työsuhde-B7 (1.9TDI'06), vaikka kulutti ~litran vähempi satkulle. Etenkin sisäilmassa sen huomas, se sähkövastus ilmakanavassa teki ihmeitä.
...vaan silti on mukava todeta perään, että tuo 159 lämpiää pirusti paremmin.
Hiukan offtopic, joten pahoittelut, MUTTA toisen työnantajani ex-työkulkine oli hiukan raskaammin....hmmmm...."ohjelmoitu" eurooppalaisvalmisteinen pakettiauto, josta irtosi myöhemmässä evoluutiossa yli 200hv. Ei nyt ehkä maatamullistavasti, mutta myönnän ajaneeni kerran k.o yksilöllä yli 200km/h (-häpeääKarpo kirjoitti:Huonoin juttu tuossa tehon/nopeuden kaipuussa on se että mikään ei koskaan riitä.![]()
Samaa ihmettelin Italian reissulla marraskuussa vuokra-Puntostamme. Tasaisen näköisellä moottoritielläkin oli pomppuja ja jousitus teki sellaisen tuntuman, kuin autossa olisi tosi lyhyt akseliväli ja samoin olemattomat joustovarat.flapjack kirjoitti:Sijaisauto: Fiat Grande Punto, jotain vuokraamon vuosikertaa ja joku bensakone.
Tekee pari ihmeellista tasajalkapomppausta jokaisesta töyssystä.
Huojumista siinä ei muuten tosiaan tuntunut, ainakaan samalla tavalla kuin joskus lainaillussa C3:ssa joka tuntui vaappuvan menosuunnassa eestaas aina kun oli mahdollista. Sille kuuluu muistissa myös laiskimman koneen arvonimi jostain syystä. No, poislukien ehkä 244 dl Volvo joka ei vaihtanut enää jossain vaiheessa sähköllä ylivaihdetta ja jaksoi nelosella kulkea max 80 km/h tasamaalla.peksu kirjoitti: Samaa ihmettelin Italian reissulla marraskuussa vuokra-Puntostamme. Tasaisen näköisellä moottoritielläkin oli pomppuja ja jousitus teki sellaisen tunutman, kuin autossa olisi tosi lyhyt akseliväli ja samoin olemattomat joustovarat.
Ehkä tuo on peruja jo Tipon ajoilta. Meillä oli aikoinaan -90 mallinen Tipo 1,6 TwinCam ja se oli muuten todella hieno auto ajaa, mutta sen jousitus oli kummallinen pompotin ajoittain ihan tasaisen näköisellä tiellä. Kuoppaiset tiet taas meni ihan hyvin... ja lumipolanteinen tie uusilla Hakkapeliitoilla oli ihan järjettömän makea ajaa - ei hakenut eikä huojunut, mikä tuntui ihan ihmeelliseltä (ainakin -90 luvun alussa..).
Niin sitä pitäisikin, mutta ei nyt takerruta yksityiskohtiinvto kirjoitti:Summa summarum, nyt ymmärrän minkä takia Toyota-kuskit ajaa kahdella kädellä ratista pitäen moottoritiellä.
Pösön kestotesti jatkui, koska Alfa oli penkin rungonFarina kirjoitti:Peugeot 107 1.0 vm 2012, ajettu 12tkm
Huollon sijaisautoksi oli tarjolla aito Peugeot (=Toyota Aygo). Pirteänsininen väri istui sympaattisen näköisen pikkuautoon kun se kuuluisa nyrkki silmään. Sisälle istuttaessa ensimmäinen huomio kiinnittyi peltisiin ja korinvärisiin oviin ja siihen kuinka ovi helähti kun sen kiskaisi kiinni. Vaikka 107 onkin omaa sukua Toyota, niin mielikuva vanhasta Pösö 104:stä tai Citroen Visasta oli suuri. Kojelauta muovineen oli ämpärimuovista seuraavaa laatua, enkä tarkoita että paremmasta materiaalista olisi kyse. Tuulilasin huurteenpoistosta ei tullut mitään, joten jouduin kuivaamaan käsin lasia, jotta näkyvyys olisi taattu. Tällä autolla ei kolaria tekisi mieli ajaa, joten turvallisuus ennen kaikkea.
Koneen käynnistys toi mukavan kolmipyttyisen pörinän ja kaasuttelu nosti hymyn korviin. Tämähän kuulostaa ihan ralliautolta. Vaihdekeppiin tarttuminen vei innon. Toyotalta lienee jäänyt -87 Hiacen keppejä ylitse ja ne on päätetty hävittää tämän auton mukana. Hiacemainen kepin pituus ja tuntuma oli tallella, mutta sain arvottua ensimmäisen pykälän. Liikkeellelähtö oli helppoa, kytkin-kaasu-yhdistelmä oli looginen. Vaihtaminen ei.
Kiihtyvyys kahdella ekalla vaihteella oli suorastaan riuskaa. Viereiset autot jäi viivalle seisomaan, kun polkaisi pedaalin lattiaan. Hauska pörinä saatteli menoa. Pitkällä matkalla mahtaa hymy hyytyä meteliin, koska kaikki muutkin äänet kuuluivat todella selvästi sisään. Jopa vesilammikon vesien loiskuminen kuului kun avoveneessä.
Ohjaus oli periaatteessa hyvin keskittävä ja ohjausvastekin lähellä realistista. Ohjaustuntuma ei silti ollut paras mahdollinen, mutta ihan kelvollinen kaupunkiautoon. Tiloja en lähde kommentoimaan, koska ne eivät olleet relevantteja käytössäni, mutta olisivat voineet edes kunnon istuimen kuskille laittaa. Nyt se oli mallia lypsyjakkara ja ei missään nimessä sovellu pitkille matkoille.
Kaupunkiautot on kaupunkiautoja, mutta lieneekö tämmöiselle käyttöä Suomessa ikinä? Yhtään metropolia ei täällä ole ja Hesan kehäteilläkin ajellaan 80-100km/h-nopeuksia, joita 107:lla ei varmasti mielellään ajele.
Poimin olennaisen koeajon arviosta. Nauratti kyllä.Monza kirjoitti:.. laatikko .. lypsyjakkara .. Vaihteensiirto, yhtä täsmällinen kuin -81 1.3 Horisontissa .. keittiökauha ..
Ei ollut espressomasiinaa?Monza kirjoitti:
Valitan, Hertz Düsseldorf, tämä ei nyt maistunut.