millainen "veto"auto lancia kappa 2.4
Valvoja: Moderators
- alfa164
- Viestit: 2016
- Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
- Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
- Paikkakunta: luvia
millainen "veto"auto lancia kappa 2.4
Terve.Kappa yhtenä vaihtoehtona kakkosautoksi.Niin kiinnostaisi tietää,että miten suoriutuu mm:veneen lasku/nosto hommissa.Etuvedoissa huimat erot rampissa,ja en tarkoita nyt pelkästään vääntöä.Onko jollain kokemusta mm.miten kytkin jaksaa nuo hommat?
Re: millainen "veto"auto lancia kappa 2.4
En tuohon venetouhuun oikein osaa sanoa mitään, mutta kokemuksen mukaan ainakin kafin vetohommissa tuo on kyllä käypäinen peli.
Etupään pito lienee hyvää luokkaa muutenkin, noin niinkuin oman kokemuksen mukaan.
Kytkimen kestossa tuo oma 2.4 ei vielä ainakaan osoita pito-ongelmia ja tuohan lienee vaihdettu 100t kohdalla, niinkuin kaikissa 2.4 sissa.
Nyt tuolla on takana 340t, joten ei kait se nyt veneen ylös nyppäämisestä moksiskaan ole kun se tuota telikafia on jo laahannut perässä pitkät pätkät ilman kytkinongelmia?
Jäykkähän se kytkimen perkele on, mutten ole sitä jaksanut tutkia sen enempää.
Aina se on semmonen ollu, pikkaisen se parani kun vaihtoi nesteet.
Turbon kytkimen pito-ongelmat johtuvat yleensä muista syistä
Eikä siinä ole koukkuakaan.
Etupään pito lienee hyvää luokkaa muutenkin, noin niinkuin oman kokemuksen mukaan.
Kytkimen kestossa tuo oma 2.4 ei vielä ainakaan osoita pito-ongelmia ja tuohan lienee vaihdettu 100t kohdalla, niinkuin kaikissa 2.4 sissa.
Nyt tuolla on takana 340t, joten ei kait se nyt veneen ylös nyppäämisestä moksiskaan ole kun se tuota telikafia on jo laahannut perässä pitkät pätkät ilman kytkinongelmia?
Jäykkähän se kytkimen perkele on, mutten ole sitä jaksanut tutkia sen enempää.
Aina se on semmonen ollu, pikkaisen se parani kun vaihtoi nesteet.
Turbon kytkimen pito-ongelmat johtuvat yleensä muista syistä
Eikä siinä ole koukkuakaan.
Re: millainen "veto"auto lancia kappa 2.4
Mitä se väittää? Ei ole kaikkiin 2,4:iin vaihdettu kytkintä 100 tkm:ssa . Berlinaan, joka mulla oli, vaihdettiin kait jossain yli 200 tkm:ssa, myöhemmän omistajan toimesta. Eikä taatusti ole ainoa, joka päässyt tuonne asti. Vaikka joku tyyppivika orkkiskytkimissä lienee ollutkin.
Autotrailerin vetäjänä jonkin verran kokemusta 2,4 SW automaatista, ja hyvin toimii. SW:n jäykempi takajousitus nivomateineen toki edesauttaa asiaa. Berlinan takapää pehmeämpi, ja koko auton alusta mukavuuspainotteisempi, erityisesti alkupään autoissa (95-96).
Mutta huoleton, laadukas auto, kuten Bartin kilometritkinkertovat.
Autotrailerin vetäjänä jonkin verran kokemusta 2,4 SW automaatista, ja hyvin toimii. SW:n jäykempi takajousitus nivomateineen toki edesauttaa asiaa. Berlinan takapää pehmeämpi, ja koko auton alusta mukavuuspainotteisempi, erityisesti alkupään autoissa (95-96).
Mutta huoleton, laadukas auto, kuten Bartin kilometritkinkertovat.
TTi
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: millainen "veto"auto lancia kappa 2.4
Tuossa olisi sellainen sopivasti sisäänajettu yksilö:
http://www.auto1.fi/lancia/kappa/853593" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.auto1.fi/lancia/kappa/853593" onclick="window.open(this.href);return false;
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Re: millainen "veto"auto lancia kappa 2.4
Ai niin, unohdin nuo poikkeukset ja automaatit.TTi kirjoitti:Mitä se väittää? Ei ole kaikkiin 2,4:iin vaihdettu kytkintä 100 tkm:ssa . Berlinaan, joka mulla oli, vaihdettiin kait jossain yli 200 tkm:ssa, myöhemmän omistajan toimesta. Eikä taatusti ole ainoa, joka päässyt tuonne asti. Vaikka joku tyyppivika orkkiskytkimissä lienee ollutkin.
Autotrailerin vetäjänä jonkin verran kokemusta 2,4 SW automaatista, ja hyvin toimii. SW:n jäykempi takajousitus nivomateineen toki edesauttaa asiaa. Berlinan takapää pehmeämpi, ja koko auton alusta mukavuuspainotteisempi, erityisesti alkupään autoissa (95-96).
Mutta huoleton, laadukas auto, kuten Bartin kilometritkinkertovat.
Mutta ongelmanahan tuossa oli enemmänkin että painelaakeri tuli asetelman läpi, ei se että levy olisi kulunut.
Kuitenkin luulisin että noihin on tuo parannettu versio jo saatu kaikkiin asennettua.
Eihän tuo välttämättä huono vaihtoehto ole, vaikkakin ei kyllä ole -99 mallia vaan sitä ennen "feisliftiä"mutt kirjoitti:Tuossa olisi sellainen sopivasti sisäänajettu yksilö:
http://www.auto1.fi/lancia/kappa/853593" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuosta on jo varmasti korjattu nuo pakolliset, joten voi olla hyvä ostos.
Re: millainen "veto"auto lancia kappa 2.4
Joo, kyllä vetopito on varmaan paremmasta päästä etuvetoja, ja alhaalta vääntävä kone myös helpottaa liikkeelle lähtöä kärryn kanssa.
Muttin linkittämälläkin yksilöllä ajelee varmaan vielä huoletta toisen mokoman, mutta hintapyyntö on vähän kova. Tässä voisi olla hyvä yksilö.
http://www.nettiauto.com/lancia/kappa/5034320" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Muttin linkittämälläkin yksilöllä ajelee varmaan vielä huoletta toisen mokoman, mutta hintapyyntö on vähän kova. Tässä voisi olla hyvä yksilö.
http://www.nettiauto.com/lancia/kappa/5034320" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
TTi
Re: millainen "veto"auto lancia kappa 2.4
Heh.
Sadetunnistin, Monitoimiohjauspyörä
-Käsi ulos? , Kääntyy molempiin suuntiin ja äänimerkki, liikkuu eteen ja taakse, ylös ja alas?
Sadetunnistin, Monitoimiohjauspyörä
-Käsi ulos? , Kääntyy molempiin suuntiin ja äänimerkki, liikkuu eteen ja taakse, ylös ja alas?
- kivirok
- Viestit: 460
- Liittynyt: 28 Touko 2012, 09:33
- Car(s): 147 TS, 156 V6, RAMi, Mielisairaus-Saabeja
- Paikkakunta: Lahti
Re: millainen "veto"auto lancia kappa 2.4
Ikäväkseni joudun toteamaan, että on tuo Kappa kyllä luotettavuudessaan eri tasolla kuin ainakin nämä meikäläisen Alfat.
Ja kyllä sillä peräkärry ainakin mukavasti mukana kulkee, veneestä en tiedä.
Ja kyllä sillä peräkärry ainakin mukavasti mukana kulkee, veneestä en tiedä.
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
Re: millainen "veto"auto lancia kappa 2.4
ei kait siinä ole mitään ikävää, faktahan se on että Lancia on luotettavuudeltaan pikkasen eriluokkaa kuin alfat, edellisellä lancialla isäukko ruuvasi liki 450tkm, ostaessa parinvuoden vanhana oli mittarissa alle 100tkm ja myydessä pikkasen yli 440tkm auto oli vuosikertaa - 91 oleva Lancia thema 2.0 16V ja käytössä oli vuodesta 1992 vuoteen 2005... nykyisellä Lancialla oli ostettaessa ajettu muistaakseni n 130tkm ja nyt mittarissa vajaa 300tkm, hankittu 2005 ja malli on vuosikertaa -97 oleva Kappa 2.4 LE, kumpaankaan ei tarvinnut/ole tarvinnut tehdä mitään isompaa, themaan vaihdatti kerran kytkimen normiaalien kuluvien osien ja huoltojen lisäksi, Kappaan ei ole kytkintä uusittu kertaakaan isäukon omistusaikana.. on myös erittäin hyvä vetojuhta juurikin koneen luonteen vuoksi sillä muutamaan kertaan on koukun nokassa ollut traileri ja alfa trailerin päällä..
nyt olisi isäukolla hakusessa häntäpään Kappa tai Thesis 2.0 20v turbo juuri alkaneiden eläkeepäivien kunniaksi.. no katotaas löytyykö hyvää..
nyt olisi isäukolla hakusessa häntäpään Kappa tai Thesis 2.0 20v turbo juuri alkaneiden eläkeepäivien kunniaksi.. no katotaas löytyykö hyvää..