millainen "veto"auto lancia kappa 2.4

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

millainen "veto"auto lancia kappa 2.4

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Terve.Kappa yhtenä vaihtoehtona kakkosautoksi.Niin kiinnostaisi tietää,että miten suoriutuu mm:veneen lasku/nosto hommissa.Etuvedoissa huimat erot rampissa,ja en tarkoita nyt pelkästään vääntöä.Onko jollain kokemusta mm.miten kytkin jaksaa nuo hommat?

A Bart
Viestit: 1663
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: millainen "veto"auto lancia kappa 2.4

Viesti Kirjoittaja A Bart »

En tuohon venetouhuun oikein osaa sanoa mitään, mutta kokemuksen mukaan ainakin kafin vetohommissa tuo on kyllä käypäinen peli.
Etupään pito lienee hyvää luokkaa muutenkin, noin niinkuin oman kokemuksen mukaan.
Kytkimen kestossa tuo oma 2.4 ei vielä ainakaan osoita pito-ongelmia ja tuohan lienee vaihdettu 100t kohdalla, niinkuin kaikissa 2.4 sissa.
Nyt tuolla on takana 340t, joten ei kait se nyt veneen ylös nyppäämisestä moksiskaan ole kun se tuota telikafia on jo laahannut perässä pitkät pätkät ilman kytkinongelmia?

Jäykkähän se kytkimen perkele on, mutten ole sitä jaksanut tutkia sen enempää.
Aina se on semmonen ollu, pikkaisen se parani kun vaihtoi nesteet.

Turbon kytkimen pito-ongelmat johtuvat yleensä muista syistä :-D
Eikä siinä ole koukkuakaan.

Avatar
TTi
Viestit: 209
Liittynyt: 20 Marras 2009, 22:05
Car(s): ex-α β κC
Paikkakunta: Helsinki

Re: millainen "veto"auto lancia kappa 2.4

Viesti Kirjoittaja TTi »

Mitä se väittää? Ei ole kaikkiin 2,4:iin vaihdettu kytkintä 100 tkm:ssa :shock: . Berlinaan, joka mulla oli, vaihdettiin kait jossain yli 200 tkm:ssa, myöhemmän omistajan toimesta. Eikä taatusti ole ainoa, joka päässyt tuonne asti. Vaikka joku tyyppivika orkkiskytkimissä lienee ollutkin.

Autotrailerin vetäjänä jonkin verran kokemusta 2,4 SW automaatista, ja hyvin toimii. SW:n jäykempi takajousitus nivomateineen toki edesauttaa asiaa. Berlinan takapää pehmeämpi, ja koko auton alusta mukavuuspainotteisempi, erityisesti alkupään autoissa (95-96).

Mutta huoleton, laadukas auto, kuten Bartin kilometritkinkertovat.
TTi

Avatar
mutt
Viestit: 3972
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63

Re: millainen "veto"auto lancia kappa 2.4

Viesti Kirjoittaja mutt »

Tuossa olisi sellainen sopivasti sisäänajettu yksilö:
http://www.auto1.fi/lancia/kappa/853593" onclick="window.open(this.href);return false;
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

A Bart
Viestit: 1663
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: millainen "veto"auto lancia kappa 2.4

Viesti Kirjoittaja A Bart »

TTi kirjoitti:Mitä se väittää? Ei ole kaikkiin 2,4:iin vaihdettu kytkintä 100 tkm:ssa :shock: . Berlinaan, joka mulla oli, vaihdettiin kait jossain yli 200 tkm:ssa, myöhemmän omistajan toimesta. Eikä taatusti ole ainoa, joka päässyt tuonne asti. Vaikka joku tyyppivika orkkiskytkimissä lienee ollutkin.

Autotrailerin vetäjänä jonkin verran kokemusta 2,4 SW automaatista, ja hyvin toimii. SW:n jäykempi takajousitus nivomateineen toki edesauttaa asiaa. Berlinan takapää pehmeämpi, ja koko auton alusta mukavuuspainotteisempi, erityisesti alkupään autoissa (95-96).

Mutta huoleton, laadukas auto, kuten Bartin kilometritkinkertovat.
Ai niin, unohdin nuo poikkeukset ja automaatit.
Mutta ongelmanahan tuossa oli enemmänkin että painelaakeri tuli asetelman läpi, ei se että levy olisi kulunut.
Kuitenkin luulisin että noihin on tuo parannettu versio jo saatu kaikkiin asennettua.
mutt kirjoitti:Tuossa olisi sellainen sopivasti sisäänajettu yksilö:


http://www.auto1.fi/lancia/kappa/853593" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Eihän tuo välttämättä huono vaihtoehto ole, vaikkakin ei kyllä ole -99 mallia vaan sitä ennen "feisliftiä"
Tuosta on jo varmasti korjattu nuo pakolliset, joten voi olla hyvä ostos.

Avatar
TTi
Viestit: 209
Liittynyt: 20 Marras 2009, 22:05
Car(s): ex-α β κC
Paikkakunta: Helsinki

Re: millainen "veto"auto lancia kappa 2.4

Viesti Kirjoittaja TTi »

Joo, kyllä vetopito on varmaan paremmasta päästä etuvetoja, ja alhaalta vääntävä kone myös helpottaa liikkeelle lähtöä kärryn kanssa.

Muttin linkittämälläkin yksilöllä ajelee varmaan vielä huoletta toisen mokoman, mutta hintapyyntö on vähän kova. Tässä voisi olla hyvä yksilö.

http://www.nettiauto.com/lancia/kappa/5034320" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
TTi

A Bart
Viestit: 1663
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: millainen "veto"auto lancia kappa 2.4

Viesti Kirjoittaja A Bart »

Heh.

Sadetunnistin, Monitoimiohjauspyörä
-Käsi ulos? , Kääntyy molempiin suuntiin ja äänimerkki, liikkuu eteen ja taakse, ylös ja alas?

Avatar
kivirok
Viestit: 460
Liittynyt: 28 Touko 2012, 09:33
Car(s): 147 TS, 156 V6, RAMi, Mielisairaus-Saabeja
Paikkakunta: Lahti

Re: millainen "veto"auto lancia kappa 2.4

Viesti Kirjoittaja kivirok »

Ikäväkseni joudun toteamaan, että on tuo Kappa kyllä luotettavuudessaan eri tasolla kuin ainakin nämä meikäläisen Alfat.

Ja kyllä sillä peräkärry ainakin mukavasti mukana kulkee, veneestä en tiedä.

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Re: millainen "veto"auto lancia kappa 2.4

Viesti Kirjoittaja 90 »

ei kait siinä ole mitään ikävää, faktahan se on että Lancia on luotettavuudeltaan pikkasen eriluokkaa kuin alfat, edellisellä lancialla isäukko ruuvasi liki 450tkm, ostaessa parinvuoden vanhana oli mittarissa alle 100tkm ja myydessä pikkasen yli 440tkm auto oli vuosikertaa - 91 oleva Lancia thema 2.0 16V ja käytössä oli vuodesta 1992 vuoteen 2005... :shock: nykyisellä Lancialla oli ostettaessa ajettu muistaakseni n 130tkm ja nyt mittarissa vajaa 300tkm, hankittu 2005 ja malli on vuosikertaa -97 oleva Kappa 2.4 LE, kumpaankaan ei tarvinnut/ole tarvinnut tehdä mitään isompaa, themaan vaihdatti kerran kytkimen normiaalien kuluvien osien ja huoltojen lisäksi, Kappaan ei ole kytkintä uusittu kertaakaan isäukon omistusaikana.. on myös erittäin hyvä vetojuhta juurikin koneen luonteen vuoksi sillä muutamaan kertaan on koukun nokassa ollut traileri ja alfa trailerin päällä.. :wink:

nyt olisi isäukolla hakusessa häntäpään Kappa tai Thesis 2.0 20v turbo juuri alkaneiden eläkeepäivien kunniaksi.. no katotaas löytyykö hyvää..

Vastaa Viestiin